Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6496
Boldog névnapot!
Előzmény: Hernyofan (6463)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6495
:)
Mélytengeri tiszteletem, vagyis a legmélyebb, nem csak a héveseknek hanem mindenkinek. Eddig is, és ez után is. :)
Előzmény: DLala (6490)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6494
Húú! Itt valakinek nagyon bedurrant az agya. Tisztán látszik az elgépelésekből is. :)
Tényleg, miért nincs bekötve a menetvezérlésbe az ajtójelző? Ez jó ötlet, egy problémával kevesebb lehetne. :)
Előzmény: vihargomb (6487)
werk25 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6493
:)
Előzmény: train (6486)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6492

Sok függ attól, hogy mit jáccol. Betlinek . ez a lényege. De a duriban is müködik esetenként! hogy a kezembe mi van, azt meg én tudom. Most épp egy jóízű alma :-)

Előzmény: sichonor (6491)
sichonor Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6491

T.Vihargomb!

Kérlek: NE ÍGY!   NE ÍGY!   NE ÍGY!

Brutálisan kijátszod előre az összes lapodat. Nem így lell kártyázni!

S ha VALAKINEK ütősebb a lapja és kidobja az asztalra, akkor az lesz az első-hogy "elvérzel". Tehát NE ÍGY! Ha kérhetem.

Előzmény: vihargomb (6487)
DLala Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6490

Úgy érzem, a HÉV-es dolgozók helyzete elválaszthatatlan a témától.

Lehet, hogy téged csak a járművek ilyen-olyan dolgai érdekelnek és teszel arra, mi van azokkal, akik naponta ezekkel kénytelenek dolgozni. A munkakörülmények, az üzemi helyzet, a pályaállapotok, a rendelkezések stb. az mind-mind kellene, hogy legalább érintőlegesen érdekeljen egy közlekedésbarátot. Annyira mindenképpen, hogy legalább tolerálja, ha másokat a mélyebb dolgok is érdekelnek.

A HÉV-es dolgozók jó része - a topik címének megfelelően - szintén mániás. Másképpen nehezen lehetne indokolni, hogy minden reggel felveszik a munkát.

Kicsit több tiszteletet nekik!

A közlekedésbarátság kicsit több annál, minthogy nézegetjük meg fotózzuk ahogy a zöld dobozok mászkálnak erre-arra!

 

(Elnézést, ha valakit ez sértene, nem kell mellre szívni, csak kikívánkozott belőlem)

Előzmény: werk25 (6483)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6489

 

Telitalálat! A szomorú inkább az,hogy ez 50 éve is aktuális volt. Ez az igazi fejlődés, mert ez azt mutatja, hogy mi van a fejekben. Mindenesetre a profi kozmetikus ha világhírűű akar lenni, vagy szalont nyit, vagy statisztikusnak áll

Előzmény: G. Bear (6488)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6488

 

Halihó!

 

El is vagyok szontyolodva, de ennél (meg a mindennapinál) többet sajnos nem tehetek. Aki meg esetleg tehet, az lehet, hogy nem tud, mert kötik a kezét. Aki igazán tehetne, azt talán nem is a BKV-nál kell keresni. Amit hallok, abból számomra úgy tűnik, hogy többen és jobban tisztában vannak ezzel a helyzettel, mint amennyire esetleg hisszük.

 

Bár szerintem ez is olyan, mint a járműcsere, vagy bármi más... Fentről minden másképp látszik, minél fentebb vagy, annál inkább. Gondolj csak a Hofi viccére a kismalacokról, a Tervről, meg Rákosi elvtársról. (ha esetleg nem ismernéd, amit nem feltételezek, akkor javaslom az azonnali hiánypótlást :))) )

 

Előzmény: sichonor (6479)
vihargomb Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6487

Csá!

khm...ez érdekes: "...alpórabérnek számitod, és erre jön még átlagosan havi 40-45% vonzat.

A HÉV - nél magasabbak a vonzatok, mint más ágazatnál. A teljesítményünkhöz viszonyítottan sok az éjszakás szám."

Ezt a hülyeséget eccer valaki kitalálta, s azóta mindig elő lehet venni. Hamár korrektek vagyunk, nem csak mewgjátszani kéne. Mert az éjszakai potkék épp azért is van, amit a neve mutat, merthogy éjszakázni kell érte. Azaz olyankor dolgozni, vagy ha ép csak ügyelsz akkor távol lenni a családodtól, amikor ott lenne mellettük e helyed és az ő álmukat kéne vigyáznod. tehát ha korrektek akarunk lenni, akkor EZT VÉGRE EL KÉNE MÁR FELEJTENI!!! ugyanisha egy HÉV vezető 40-50 túlórával, + fketén engedett-eltürt besegitéssel, amire potlékot se kap és havi 6 éjszakával keres annyit, mint egy sofőr szinte csak napközben (amire azér délutámi pótlékot kaphat) egy nem is belvárosi részen és nem csuklósat vezetve, akkor nekem senki ne mogya, hgogy ez oké. Halálra hajtja a HÉV az embereit, ráadásul ott a HÉVnél mindennek mindig rendben kell lennie. Ha nem úgy van, akkor még mindíg le lehet hazudni. Ha meg történik valami, akkor helybenm felakasztjuk a delikvenst, a legkisebb hibáért is, hogy rettegjen, nehogy még egyszer előforduljon. Miközben a mostani HÉV egy boilyan konstrukció, amit még javítanboi is úgy javítottak, hogy ne a vezetőt védje. pl. Ha jól tudom van ajtóvisszajelző, de valamerlyik okos nagykutya kérte, hogy nehogy be legyen mkötve a menetvezérlésbe, mert tönkrevágja majd a menetrendet. Ha meg elhuzod az utast, mész helyben járni. Sebaj fiúk, ugyanez megy a MÁV-nál is, ha ez valakit vigasztal, csak itt már sokkal profibbak a főnökök ebbe.

űűűűűű, ezt biztos ki kell majd korrektrorozni

Előzmény: korrektor22 (6477)
train Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6486

Szia!

 

Egyáltalán nem kínos..Mert itt nem csak fanok,hanem dolgozók is vannak,elég sokan..

Elmondjuk a véleményünk..

Mert a főnökeink is olvassák ezt a topikot..,Hátha valamelyik egyszer valami csoda folytán elkezd lobbyzni értünk...

Tudod miért? Mert vannak még ilyen főnökök..

Ja és valahol az összetartást el kell kezdeni,és ahogy látom,azért sokakkal egy a véleményünk,amit lehet az életben is tovább tudunk folytatni...

 

Ha te a Hévnél dolgoznál,és esetleg kezdőként minimál bérért,akkor Te is kárognál,hogy NEM TUDSZ MEGÉLNI!!!!!!létezni...

 

Egyáltalán van fogalmad róla rajtunk mekkora a felelősség???

 

Mert mi nem csak magáért a szerelvényért felelünk,hanem azért az 1000 utasért is akiket csúcsban viszünk..Teszem hozzá egyedül...!!!!!!!!!

 

Üdv...

Előzmény: werk25 (6483)
Ep128 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 6485
Akkor újra megkérdezem, hátha most már kapunk is rá választ Divi -vel... :-)
Mi baja a 801-es "múzeumi" HÉV-nek Szentendrén? Nem a saját lábán jött-ment a fényezés ügyében. Mennyiből állna feltámasztani pl. nosztaliga menetekre? Hiányos is, vagy "csak" rossz?
werk25 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6484
jav: hévfanok
Előzmény: werk25 (6483)
werk25 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6483
Járnak még ide hénfanok?
Tudom, hogy sz.r a fizetés, de kezd kínossá válni ez a bérvita itt a hévmániások topicjában.
Csak én érzem így?
Silenth Night Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6482

Sziasztok!

 

Ritkán írok a Hév fórumra, de most olvasgattam  amiről szó van...tehát a járművezetők bérezéséről!

Teljesen igaz az hogy hatalmas fizetés különbségek vannak a különböző üzemigazgatóságok dolgozói között!

  És az is nagyon érdekes egyébként, hogy Magyarországon a járművezetők abszolút nincsenek megfizetve, tehát nincs megfizetve az a felelőség amit ők nap mint nap vállalnak amikor beülnek a vezetőülésbe.

  Gyakorlatilag az én meglátásom szerint a BKV-nál jelenleg is olyan dolgozók vannak, akiket elsősorban nem is a pénz motivál, hanem maga a járművezetés szeretete.

 Ha megnézük más országok közlekedési vállalatait, főleg a nyugati országok értendők ezalatt, akkor láthatjuk hogy más országban(és szerintem nem is kell messzire mennünk) a közlekedési vállalatnál dolgozni elit munkahelynek számít, elit maga járművezetés legyen az bármelyik típuson.A fizetésről nem is beszélve! Tehát jobban megbecsültek a dolgozók. Itthon mi is a helyzet?Lenézik a Hév vezetőt...mert ő csak egy "egyszerű" vezető...lenézik a villamosvezetőt, a buszsofőrt, a metróvezetőt és még sorolhatnám! Sajnos az emberek nagy többsége nincs tisztában,hogy a járművezetés mekkora háttérmunkát is megkövetel, csak háborognak ha nem érnek időben célba! (Persze tisztelet a kivételnek!)

 

Kellemes estét nektek,

 

üdv

 

Silenth Night

 

Előzmény: train (6481)
train Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6481

Hali!

 

Szerintem olyan mértékben kellene a béreket emelni amilyen mértékben az infláciot lehetne követni nem mindig alatta lenni mert akkor egy idő után a létminimumon fog mindenki dolgozni "azaz nem dolgozni mert száraz kenyérre sem lesz elegendő nem ,hogy valahol lakni ahol lehet pihizni a másnapi meló elött."Jó lenne átgondolni a hűséges dolgozoknak akik már jó ideje güriznek a cégnél valami pluszt kapnának hátha nem fásulnának el a munkatársak,mert lenne egy cél az emberek szeme elött amiért maradjanak és dolgozzanak.

sichonor Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6480
Elnézést a helyesírási hibákért.  S Nem menetrend-hanem forda.
Előzmény: sichonor (6479)
sichonor Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6479

T.G.Bear!                                   T.Korrktor22!                        T.Train!

Megkell, hogy írjam, hogy komolyan gratulálnom kell. A szakmai ismesretek az iq-valkezet fogott és kiváló modorban öltöztetve születtek meg az érintett üzenetek.

Na ezt már szeretem! Azért elárulom, hogy az eddigi írásaimban a határokat is ki tóltam,de sikerűt beállítani most már valamennyire. Igyekszem modorálni magamat, mert csak így lehet kulturáltan üzenni. A szólás szabadsága mellett a következőket üzenem:

 

 

T.G.Bear! A 6471-re válaszólva:

Köszönettel fogadom, hogy nincs érdekellentét közöttünk.

S kérlek, hogy a jövőben (is): a munkáid elsődleges célja az ember legyen és csak a második helyre kerüljön a "pénz-politika". Hidd el megéri. Valamint a környezetedre is kihasson ez. Ezért is életművészet, ha az embereket érint a munkád. Sok sikert hozzá!!!

                                        

"Mert nem a másé sok, hanem a mienk kevés." Mondatodra pedig a következőket tudom válaszólni:

Valamikor réges-régen valaki/ik/ hagyt/ák/ anno, hogy a viszonylag kisbérkülönbségekből-mára már komoly bér fesszűltség alakúljon ki a különböző üzemek között. Elszomorító tény nemde?!?!

 

 

T.Korrektor22! A 6477-re válaszólva:

Érdekes a hozzászólásod-komoly szakmai tudás szele fujdogál körülötte.

Érdemes fontolóra venni. De ne haggyuk, délibábként elfajúlni e-számítást, mert a gyakorlatban még is megmutatkozik a bérkülönbség a HÉV-VILLAMOS-BUSZ stb. üzem ágak között. A  gyakorlat még is csúfosan bebizonyítja ezt.

Neked is olyan sikerekereket kívánok, mint a G.Bear. Úrnak.

 

 

T.Train! A 6474-re válaszólva:

Valóban még nagyon sokat kell erősödnie a szakszervezetnek.

Az elvi működésében az elsődleges célja a cégtől való /fizetés/ elszakadás. Vagyis független legyen. Indításként nem rossz.

Továbbá a dolgzókban megkéne, hogy szülessen az összetartás elve. Az utóbbi

különösen életművészet. A gondolkodás módokon sokat kell formálni.

 

 

Végül MINDENKIHEZ:

Én úgy gondolom, hogy a cég vezetésében nem az első az ember.

A pénz politikája sajnos nem a megfelelő helyen (önkormányzat stb.) érvényesül.

S ennek komoly következményei lesznek előbb-utóbb:

lásd a menetrendek kidolgozásának elsődleges célja az lett, hogy  (megfelelő gyakorlati tapasztalatokra építve a megállapításokat, nem pedig ami a papiron van-ugyan is a jelenlegi hibás törvény ezt engedi) minél többet dolgoztatva a járművezetőt és csak a megreformálásra váró jog álltal kínált pihenést adva ki a dolgozónak.  A gyakorlat bizonyítást nyert, hogy a szolgálat (a szolgálati szám alatt értendő) sokkal fárasztóbb és fokozottabb odafigyelést igényel, ami a szabadnapokra is keményen kihat.

A családi életre is kihat hosszabb távon.

AZ ÉLETÜNK TÖRVÉNYE EGGYÉRTELMŰ: AZ EMBER AZ ELSŐ!

Ha ez nem így van, akkor fel fog borólni a mérleg és ez áldozatokkal fog járni.

kÖSZÖNÖM A FIGYELMET ÉS BOCSI TERJEDELEM MÉRETÉÉRT. 

 

Előzmény: G. Bear (6471)
train Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6478

Jó legyen alapórabér...De a busznál 20 év után 1200 az alap.. a villamosnál meg 950-1100..Tehát akkor..

 

A Szakszervezeti vezetőket,meg itt  a Hévnél,inkább hagyjuk..szóra sem érdemesek,de nem is tudnak szólni ha kell..Pedíg kell..

 

Éjszaka..Ja az sok..Havi 2-3-4 ami uszkve kb...20-25 óra éjszakás pótlékot jelent..Ami 20 óránál az én esetemben 6500 ft..Vicc..Mondjuk a busznál ugyanez 12000 ft, a villamosnál ha 1000ft/órával számolok akkor 10000 ft..

 

Akkor a Hév igazán jól van fizetve..Mert a Munkatörvénykönyve és a KSZ is, a pótlékokat szabályozza és attól eltérni nem lehet...

 

Akkor hol vannak a plusszok..??????

 

A forgalmi juttatást elvették...A vasutas napi jmv prémiumot is..Tudom beépítették..Na ja,mert valamit be kellett abba,ami amúgy is vicc..

 

Mert egy öngyilkossal aki elénk ugrott ,hónapokig mi álmodunk és nem a buszvezető..

 

Én sosem sírtam,hogy nem elég..De ameddigre nyugdíjba megyek,majd odáig süllyedek,hogy a minimálbér körüli nyugdíjat kapom,mert annyira nyomott  a Hév Üzem-ág jmv-i bére..azért nem lenne rossz valami hüség szorzót,vagy az évek utáni pótlékot kidolgozni,mert ez így egy kicsit éhhalál..Mert lassan a McDonalds-nál egy nyári munkás diák is annyit keres amennyit mi..Ja és teszem hozzá nincs mögötte 1000 utas.. 

 

Ja ha megérem..mert inkább körül sem merek nézni,hogy újabban hány kollega élte túl 5-6 évvel a nyugdíjazását..

 

Csak ennyit akartam még hozzátenni...

 

Üdv Mindenkinek..

Előzmény: korrektor22 (6477)
korrektor22 Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6477

Ne érts félre, nem sokallom az órabéred, de úgy korrekt, ha ezt nem bruttónak, hanem alpórabérnek számitod, és erre jön még átlagosan havi 40-45% vonzat.

A HÉV - nél magasabbak a vonzatok, mint más ágazatnál. A teljesítményünkhöz viszonyítottan sok az éjszakás szám.

A szakszervezeti vezetőkről sem gondolom, hogy korrekt általánosan nyilatkozni.

Megértem az indulatod, én sem tarttom magasnak a béreket, de ha viszonyítunk, azt így lenne korrekt.

Előzmény: train (6475)
GABORBP Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6476
Sztrájkolhatnak a hévesek is. A joguk meg van hozzá.
Bár az, hogy a Kerepesi úton reggel káosz lesz, azzal nem különösebben fognak meghatni senkit. (Szentendrén már esetleg)
Előzmény: train (6474)
train Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6475

Elnézést elírtam mérgemben:  Miért III.rendű polgárok a Hévesek a BKV Zrt-nél..

 

Bocs,így helyes...

Előzmény: train (6474)
train Creative Commons License 2006.02.02 0 0 6474

Sziasztok!

 

A bérekkel kapcsolatban...A szörnyü az,hogy ez az ágazat,már annyira a béka feneke alatt van,hogy lassan egy központban dolgozó takarítónő,vagy uram bocsá udvaros,vagy irattáros,is lassan többet keres,mint egy 20 éve vezető Hév-járművezető..Én számoltam...20 év után,sajthibás fekvemaradásom,sem balesetem nem volt,a prémiumon sosem vonták meg negatív megállapítás miatt, bruttó 30 e ftvel kapok többet mint a minimálbér..bruttó 650/óra..Ja és a vonalon ez jó órabérnek számít..

20 év után,szarban mocsokban esőben sárban,hidegben,hőségben,mindíg az utasokat  kiszolgálva.

Csúcsban egy tömött Héven 1000 embert szállítva,kalauz nélkül,egyedül...

Nekem ha hibám van,van 2 percem eldönteni,hogy meg tudom e csinálni,és a járművet elvinni egy fejállomásig,hogy ne verjem el a forgalmat..

Ha meg nem tudom megcsinálni,azt szénné kell magyarázni,hogy miért nem...

Nem tudunk félreállni,hogy utas le,féreállva,majd jön a műszak..mint a busznál..

Csak akkor ha már füstöl alattunk a Hév..

Egy rossz ajtóhoz,már egy klajzit sem tudunk állítani,mert nincs..A biztonsági őrnek meg mégsem mondhatom,hogy "öcsém őrizd.".

 

Szakszervezet az nulla,én 20 éve vagyok tagja és most azon gondolkozom,mit kaptam tölük...Szaloncukrot,mert ez volt talán említésre méltó,de azon kívül semmit..Mert egy szakszervezeti vezető többet törödik avval,hogy ne kelljen dolgoznia,mint képviseljen valakiket..

 

Mondjátok meg nekem..Melyik Hév üzemegységnek van pihenőháza,mint a busznál egy párnak..Melyiknek????Semelyiknek..

 

Ha a busz sztrájkol a Hév sűrübben jár,mert első az utas...De a mi pénzünk attól nem lesz több...Az ővék viszont...Hagyjuk...

 

Nem értem miért kell ekkora bér-szakadékot csinálni egyes állománycsoportok között..???

 

Azt mondja meg valaki nagyember aki ezt a topikot olvassa,hogy hol van az igazság,és a Hévesek miért III.rendű polgárok a Hévnél...

 

Jó lenne elgondolkozni ezeken a dolgokon...

 

Ja és ne hidjétek,hogy nem nagy a fluktuáció..De az,csak jól takargatják,foltozgatják,mert a Hévnek menni kell...

 

Üdv....

 

Előzmény: G. Bear (6471)
Cablecar Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6473
Előzmény: sichonor (6460)
g86 Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6472
Talán metrón nem  8 (9?) fő / nm férőhelyet kéne a számításhoz használni, és máris közel lennénk a 33 %-hoz... Szerintem.
Előzmény: G. Bear (6461)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6471

 

Szóval sajnálom, ha kicsit erős volt, amit írtam, de ahogy leírtad a hozzászólásodat, abban volt egy-két nem illő dolog, ami miatt kissé besűrűsödött előttem a vörös köd.

 

A járművezetők bérét, vagy bármilyen egyéb problémáját soha nem bagatellizáltam, sőt egyetértek azzal, hogy a béka árnyékolja tőle a napot. Sőt nem csak a járművezetők, hanem a teljes HÉV ágazat keresete nincs a helyén. És épp ezért nincs is köztünk érdekellentét, merthogy a villamosnál nem csak a sofőrök pénze több, hanem a közlekedésmérnököké is.

 

És ezt én nyíltan felvállaltam mindig, és soha senki előtt nem próbáltam szépíteni, sőt előfordult már, hogy legorombítottak azzal, hogy árnyaljam kissé a dolgokat, mert azért ott van a bérlet, kajajegy, stb. Ami igaz, de pl. a villamosvezetőnek is ott van. Ez legfeljebb más cégekhez képest plusz pont. Ahol viszont feketén odaadják a szolgálati kocsit...

 

És a villamosnál sem tuti a helyzet, mert a buszosok még náluk is jobban keresnek. Tehát úgy van elrontva az egész, ahogy van.

 

Azonkívül lehet, hogy nem jól látjuk ezt az egészet, mert talán az látja igazán jól az arányokat, aki mindegyiket csinálta. Ettől függetlenül mindenkinek meg kéne élnie a béréből, aztán már kevésbé zavarna gondolom téged is, ha valakinek 20-30 ezerrel több a fizetése, vagy kevesebb. Mert nem a másé sok, hanem a mienk kevés.

Előzmény: sichonor (6466)
scsabi Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6470
"szabályt kell változtatni"

Úgy van. A járművek átmenőképességének, illetve a klnf. vasútüzemek átjárhatóságának kérdésében a hatályos OVSZ II. jelentős akadályt képez.
Előzmény: G. Bear (6461)
WeeN Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6469
És még vicces is :-))
Előzmény: lbence (6465)
division by zero Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6468
Amikor 2001 májusában Ráckevén láttuk, szintén fényzésen, akkor azt mondták üzemképes. Akkor mondtak hülyeséget nekünk, vagy azóta ment tönkre?
Előzmény: Ep128 (6467)
Ep128 Creative Commons License 2006.02.01 0 0 6467
"Nem üzemképes".
Mennyire van tőle...? Mi hiányzik esetleg belőle, vagy mi rossz benne, tudni ezt? Mikor ment saját lábán kb. utoljára?
Előzmény: Törölt nick (6452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!