Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stevyy Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8819

1,3-as 96-os közpintisba hol van a benzinszűrő??????

Stevyy Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8818

Nekem télen 70 fok környékén járkál. Termo csere után 83-85 körül mozgott, most 70,nem tudom mi lelte :)

 

Előzmény: daVeFR (8815)
Pogi78 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8817
Sziasztok!

A napokban voltam egy Komárom-Zuberec ~620Km-es körön a 98'-as LXi feliciámmal.
Nagyon meglepődtem a fogyasztásán (+ értelemben), főleg mivel 4-en ültünk benne 4 személy téli cuccaival, síruhák, kaja, pár léc stb. ráadásul volt némi hegymenet is (Ny-Tátra).
36,73 litert tankoltam bele, mikor 610 Km-en állt az óra :o
Ha jól számoltam ez alig több, mint 6l-es fogyasztás! :o
Nem hinném el, ha nem győződtem volna meg róla..
RÁadásul kitűnően szerepelt a vas, semmi probléma nem volt vele.

Éljenek a FEliciák!!!! Hipp-hippp! HUrrá! :)
feliciaRULEZ Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8816
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy a 98 után gyártott felicián (1.3MPI) hol található a tolatólámpa kapcsolója? Szerintem az ment tönkre nekem, mert amikor "rükibe" rakom, mindig kiég a biztosíték(és az index sem megy, mert egy körön vannak:))

Előre is köszi
daVeFR Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8815

>Elkezd nyitni, és iszonyatosan visszahűl a motor, kb 80 fokra

 

:)))))))))

 

Hát, ezt az iszonyatot!!! 80 fokra? Még jó, hogy nem fagy be! ;)))

 

(Irigyellek a problémáidért...)

Előzmény: bordoLX (8813)
tomi 01 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8814
annyit az etanolról hogy akárkit kérdeztem szervizeket, inyektorosokat mindenki azt mondta a skoda feliciába 95 benzin való
bordoLX Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8813
Nekem is detto ez a bajom.
Lengyelt vettem 4000-ért házastól, pedig ajánlották 2400-ért a wahler favoritot.
Elkezd nyitni, és iszonyatosan visszahűl a motor, kb 80 fokra. 2-3 ciklus kell hozzá, hogy beálljon a mutató olyan 85-90 közé Ebben a -15 fokban. Most eléggé meg vagyok lőve. Szerintem marad ez, mert nem akarom megint szétszedni, nehogy a sok szereléstől kikopjon a műanyag ház, aztán ne lehessen meghúzni rendesen a csavarokat.
Előzmény: svgyula (8811)
tiglinc Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8812
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni diagnosztizáláshoz, hátha valakinek volt ilyan baja. Igaz, nem teljesen skoda (1.6), de talán a működési elv megegyezik. A tünetek a következők: Hidegen tartani kell a gázt fél percig, utána van kb 500-as alapjárat, ami nagyon ingadozik. Leesik olyan 250-re, onnan felpörög 750-ig, vissza 500-ra, onnan lassan le 250-ig, és elölről az egész. Ha bemelegszik, stabil 690-es alapjárat. Ha alacsony fordulaton indulok (pl dugó, csúszatott kuplung, kis gáz), akkor nem gyorsul (1000-1600 RPM kb 4-5 mp bármilyen gázpedál-állásnál), nagyon lassan emelkedik a fordulat kb 1600-ig, onnan viszont kb egy tizedmásodperc alatt 4000 RPM, sikító gumi. De ugyanez van, ha hamar váltok fel, és mondjuk 3-asba váltáskor leesik kb 1300-ra a fordulat. Emelkedőt 1600RPM alatt el lehet felejteni még egyesben is, esik a fordulat. Tegnap megfigyeltem, hogy ha a gyengélkedéskor lelépek a gázról, és vissza rá (nem kell időnek eltelnie, felengedem-visszanyomom), akkor elkezd rendesen húzni. Eleinte csak hidegen volt ez a jelenség, mostanra már melegen is (bár sokkal kisebb mértékben, és kezelhetőbben). Érdekessége a dolognak, hogy szervizből elhozás után lett ilyen, akiket felhívtam, és fojtószelep hibát mondtak a jelenségre, meg 40.000 Ft-t munkadíjjal együtt (lehet, hogy biztosra mentek?). Nem zárták ki a lambda hibát sem, de én kizárnám, mert

1.) VAG nem ír hibát
2.) Kölcsön lambdával is ugyanez volt a jelenség

Ha valakinek van tapasztalata ilyennel, és megosztja velem, megköszönöm. Ha nincs, akkor kezdek bontott fojtószeleppel, aztán gyújtásgenerál. Ugye ha ECU hiba lenne, azt VAG-gal ki lehet szűrni?

Előre is köszi!

Üdv:

Tiglinc
svgyula Creative Commons License 2010.02.03 0 0 8811
Nos a baloldali volt benn eredetileg nem biztos hogy az első mert én használtan vettem! Meg kell nézni a favorit termosztátját a kereskedésben hogy milyen a külső mérete biztos megegyezik! a lényeg hogy a furat ne legyen 30mm-nél nagyobb! A lengyel 34mm-es és nagyot nyit azért nem melegszik fel a motor mert mire visszazár már túlságosan lehűl a motor. Rövid úton megkockáztatom hogy addig hűl vissza hogy újra dúsít!
Előzmény: Fischi (8810)
Fischi Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8810
Köszi!

No most már csak azt mondd meg hol lehet ilyet kapni?? És akkor ez belemegy egy az egyben a lengyel helyére- ugye??
Vennék egyet hol lehet kapni??
Előzmény: svgyula (8796)
potyi20 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8809
Teljesen igazad van.Enis mar lassan egy eve hasznalok etanolt az 1.3 Mpi feliciamba,es eddig meg soha nemvolt belole gondom,pedig mar kevertem eleg extremen is pl 30 l etanol + maradek 95 benzin,es meg ugyis vigan elment.Nemjarok vele keveset,sot sokat kinzom,porgetem eleget.Nemkell mindenfele holmi jott mentnek elhini,h kikemenyitette ezt meg azt.Ha megkeményedett,akkor annak mas baja van,nempedig az etanol.....Uzemanyag szurot evente cserélem.
Előzmény: P.Motorsport (8800)
kocoska007 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8808
HA jó állapotú a kocsid és hosszú távon tervezel vele, esetleg sokat vezetsz sokkal inkább gáz. 200-250 ezret jobban megér. Nekem az etanol nem jött be.
Előzmény: BOA Feco (8794)
kocoska007 Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8807
SZERINTEM amennyivel olcsóbb az E85 legalább annyival többet is fogyaszt. elsősorban városi használatnál.

Üdv.
Előzmény: BOA Feco (8794)
PeterStyle Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8806
De itt még bő 3 éve indult csak el :) Itt van átalakítás is: http://etanol.blog.hu/
Előzmény: Adm (8805)
Adm Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8805
Technologia, ugyan mar, braziliaban pl ugy 40 eve hasznalnak etanolt.
Előzmény: PeterStyle (8803)
PeterStyle Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8804
Itt van 1 cikk róla:

A magasabb oktánszáma (RON: 121) és kompressziótűrése miatt turbofeltöltős motorokban a motor hatásfokát és teljesítményét növeli, (ez utóbbi akár a negyedével is nagyobb lehet), hagyományos motorokban akár 40%-ot is megközelítheti a többlet üzemanyag-felhasználás (turbomotorokban a fogyasztás növekedés a hatásfok-javulás miatt kisebb).

A bioetanol a jelenlegi Otto-motoros autókban max. 20-22% arányban keverhető be, de 8-10% feletti aránynál a gyújtásszögen állítani kell.

Az USA-ban elterjedt, Svédországban használt és a Magyarországon 2007 eleje óta szabványos E85 üzemanyag keverék 85% bioetanolt és 15% benzint tartalmaz. Ezt az üzemanyagot hagyományos Otto-motoros autókban nem lehet felhasználni, de ma már szinte az összes nagyobb autógyár kínálatában megtalálhatóak a tiszta benzin és az E85 befogadására is képes, úgynevezett rugalmasan hajtott motorokkal rendelkező járművek (Flexible Fueled Vehicle, FFV). Mivel az E85 nagyobb kompresszióviszony mellett tüzelhető el, nagyobb fogyasztás mellett lényegesen nagyobb motorteljesítményt ad le, de ezeket a motorokat kopogásfigyelő automatikával és turbóval látják el, hogy minden üzemanyag keverék mellett optimális teljesítménnyel üzemelhessenek a motor tönkremenetele nélkül.

Svédországban, az egyik legtöbb bioetanolt használó európai országban, a 2007-ben eladott új gépjárművek nagyjából 12%-a volt FlexiFuel rendszerű. Ez 2008-ra várhatóan eléri a 20%-ot, 2009-re pedig a 30%-ot. 2007 elején három FlexiFuel rendszerű gépkocsit lehetett Svédországban kapni, 2008 végére várhatóan az új modellek nagyjából fele lesz ilyen. A svéd autópiaci statisztikák szoros összefüggést mutatnak bioetanol és a FlexiFuel járművek eladásai között. 2006. negyedik negyedévében a svéd Ford Focus eladások 85%-a FlexiFuel autó volt, ahogy a Saab 9-5 eladások is több, mint 80%-a.[3]

2004 júniusában 100 bioetanolos benzinkút volt Svédországban - 2007 márciusára ez a szám 800-ra nőtt. 2009-re mind a 2300 kútnak rendelkeznie kell bioetanol töltővel.[3] Magyarországon 2007 szeptemberében három E85 kút volt: Budapesten, Bábolnán és Győrött.
PeterStyle Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8803
Olyan ez az egész mint a Wankel motorok, kifejlesztésekor nem voltak meg hozzá a megfelelő hő és kopás álló fémek így nem is voltak tartós motorok, gyorsan koptak, tömítési gondjai voltak. Szépen fejlődött a technika, a Mazda előszedte és nekik tökéletesen megy, és már 200000 km-t is elmegy bontás nélkül. Előbb-utóbb úgy is a járművek nagy része etanolon meg biodízelen fog élni, mivel mind 2 kezd terjedni előbb utóbb a gyártóknak is ezt kell alapul venniük, ha eladható járgányt akarnak, mondjuk a biodízelre rosszat senkitől se hallottam még, nem kell hozzá semmit se átalakítani, ha jól tudom. Mondjuk itt se lenne ilyen árban a benzin sem ha nem adóztatnák meg így.
Előzmény: Adm (8802)
Adm Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8802
Egy Renault benzinnel is kepes behalni masfel evesen :D
Amugy meg ha felkemenyedne a szelepszarszimering, maxx fustolne, de attol meg nem all meg mint a szog.

Gond nelkul hasznalhato, van olyan auto ami gond nelkul megeszi, de azert altalaban nemileg modositani kell az uzemanyagellatasom hogy normalisan hasznalhato legyen.
Előzmény: PeterStyle (8801)
PeterStyle Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8801
Mondjuk olvasgattam már több helyen róla és nagyon megoszlanak a vélemények ebben az ügyben, valakinek nagyon is szereti a kocsija valakinek meg csak szenved vele. Konkrétan nem lehet kimondani hogy minden motornak jót tesz ami benzinre lett kifejlesztve, olyant lehet hallani hogy a japán gépek már évek óta nagyobb gond nélkül mennek vele mert ott már vegyes üzemre terveznek motorokat, és náluk már régen ismert dolog az egész , de még itthon kell 1 pár év hogy kiforrjon. A Renault biztos hogy nem szereti, vagy magától hal be 1,5 évesen. Elméletileg az oktánszáma 103-104 és már annak idején a 20-as években a Ford használta, csak el lett felejtve az egész technológia, a benzin nagyobb pénzt hozott Amerikának.
Előzmény: P.Motorsport (8800)
P.Motorsport Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8800

Arról nem is beszélve,hogy olyan híreket terjsztenek a gyártók az etanol hátrányairól aminek a 90%-át senki nem igazolta gyakorlatban. Természetesen az átlag felhasználó ezek után is benzint fog tankolni ami nyilván valóan jobb biznisz. Az igaz,hogy  üa. rendszer módosítása nélkül tisztán használva vannak mellékhatások, nehéz indítás,teljesítmény csökkenés, hidegen darabosabb járás. pld ezekből nálam a hidegben nehezebben indul jelentkezik amit egy beindulás után laza gázfröccsel orvoslok és után jár is. Tele van a net OLVASSUNK

P.Motorsport Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8799
Mi keményedik meg? Akkor arról tudsz,hogy a kúton kapható 95-ös benzin is tartalmaz etanolt. És az e85 is azért 85 mert 85%bioetanol és 15% benzint tartalmaz. Azt is azért,hogy könnyítse a hidegindítást és az olyan helyeken alkatrészeken amit a benzin kenne ott ellátja ezt a feladatot. Arról nem is beszélve,hogy az internet tele van etanolos oldalakkal (magyarul) ahol komoly leírást adnak a használatról.Ne adjunk már úgy tanácsot,hogy a szomszédnak azt mondták meg stb.. Amúgy csak jelzem,hogy ezek az autók már olyan minőségű gumi alkatrészekkel lettek legyártva amiben nem okozhat kárt az etanol. Egyedül üzemanyagszűrőt érdemes gyakran cserélni. Én 1éve használok etanolt 1.3 központisban bmm. Néha Tisztán. Semmi gumi és szimmering károsodást nem okozott. Sőt én hanyag módon még üa.szűrőt se cseréltem. Pld ott van Kika (Skodaklub elnök) Központis formannal. 2éve etanolozik tisztán. Hiba nélkül. Egyedül a dúsítást kell megoldani (nyomás emeléssel) Vaaga Robi kolléga már írta a módszert mpi-nél. Bmm-nél szinte hibamentes.  
Előzmény: PeterStyle (8798)
PeterStyle Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8798
Szia ! Annyit fűznék az etanol témához, hogy itt a környéken 2 Renault, 1 VW, és 2 Skoda! feküdt bele fél éven belül. Kérdeztem a kutasunkat ő is azt mondta hogy nem azonnal fekszik meg, először csak nehezen indul be, utána meg megkeményszik a szelepszár szimering és vége. Szerintem ezzel nem sokat spórolsz meg ha bejön a baj. Van 1 haverom az hajtja vele 50-50-be az Opelt ő azt mondja még nem volt vele baja eddig. Én nem kisérleteznék vele. Mellesleg az egyik Renault garanciás volt és annyit mondtak a csávónak hogy nem megfelelő üzemanyag, 250.000 lenne zsebből a javítás, garancián belül meg nem csinálják meg.
Előzmény: BOA Feco (8794)
stemplis Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8797
Állítólag elmegy 70-30ban is, de szerintem ne most  -15 fokos hidegben kísérletezz ilyenekkel, mert adódhatnak komplikációk...
Előzmény: BOA Feco (8794)
svgyula Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8796
Tisztelt uraim! Még mindíg a termosztát a téma? itt egy kép amit már felraktam:
http://www.kepfeltoltes.hu/view/100124/DSC00522_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A bal oldali amit hubo44 írt a kisebb áteresztő furatú.
A jobboldali is a "maga módján" tökéletesen működik csak nagy az áteresztő furata és nagyon visszahűl a motor nyitáskor. Ez a lengyel után gyártott! Gondolom több autóhoz gyártják és a kicsire nem adtak a bele egyforma és szerintük jó ehhez is meg ahhoz is :)
daVeFR Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8795
>Esetleg próbált-e már valamelyikötök 50 % nál nagyobb arányban

Esetleg a keresőt próbáltad e már? ;)
Előzmény: BOA Feco (8794)
BOA Feco Creative Commons License 2010.02.02 0 0 8794
Helló srácok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy nektek volt-e már tapasztalatotok E85 használattal.

1,3 MPI hengerenkénti spricces 1999-es feliciám van.

Azt tudom, hogy 50 - 50 %-os keverési aránnyal nem lehet gond. Esetleg próbált-e már valamelyikötök 50 % nál nagyobb arányban Etanolt tankolni, ha igen mi az az arány, amivel még gond és átalakítás nélkül elmegy az autó?

70% Etanol 30% Benzinről mi a véleményetek?

A válaszokat előre is köszönöm!

Karat222 Creative Commons License 2010.02.01 0 0 8793
Túlélő újságíró rémálmodik, avagy túl a százezrediken:

http://www.minardi.eoldal.hu/cikkek/auto/tul-a-szazezrediken




Fischi Creative Commons License 2010.02.01 0 0 8792
Remélem így menni fog már??:((

termo
Előzmény: Fischi (8791)
Fischi Creative Commons License 2010.02.01 0 0 8791
<a href="http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_artdet.php?shop_id=1459&cikk=114095090" target="_blank">EZ LENNE AZ???</a>
Előzmény: Fischi (8790)
Fischi Creative Commons License 2010.02.01 0 0 8790
Köszi!

Na akkor még egyszer:)
A "mi" termosztátunk az a lengyel - for muchás??? Hol van ez a favorit termo?? Hogy néz ki ?? Ha levágom utána belemegy simán a zéger gyűrű leszedésekor?? Már úgy értem hogy akkor már bele passzol teljesen??
Tapasztalataid vele??

Köszi!
Előzmény: pitya5 (8787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!