Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Egy kollégám gondolkodik fűkasza vásárláson. Fél hektár gyümölcsöst, kell évente egy pár alkalommal kaszálni. AMc culloch B40 Bt Elite-t nézegeti. Ekkor területre, előírásnak megfelelően használva megfelel ez a gép? Esetleg valami más javaslat?
Észrevettem, hogy a szintelen csövön lévő szuszogó gumitömitése minden esetben be van szorulva a fehér házba. Emiatt nem tud mozogni, igy nem valósul meg a feladata, amiért oda lett ez téve. Mivel a tanksapka beengedi a levegőt, a szuszogónak pedig ki kellene engedni a felesleget, de mivel be va szorulva, igy nem tud felemelkedni, hogy kijusson a levegó.
Tehát a megoldás, hogy minden esetben le kell pattintani a szuszogó tetejét és a gumit kivenni, majd visszatenni. A későbbiekben ezt ellenőrizgetni kell, de szerintem ha nincs kiszáradva, éri az üzemanyag, többet nem ragad e.
Akkor abban is a Walbro WYK kínai koppintása van. Én már raktam kínai kaszakarbiba gyári Walbro szettet. Tökéletesen passzolt bele. Jobb minőségű is volt, mert simább, rugalmasabb volt a felülete, nem ragadt le a karbitestre, mint a kínai papírtömítés. Azt nem lehetett egy darabban levenni.
Igen,ilyesmi van benne.Piacon láttam,halomban volt az árusnál,olyan háromezer körűl adta volna darabját.Csak mi van,ha nem jó ez sem,mint ami fennt van most a gépen/látszólag az is jó,de mégsem/?Ha olyan jók lennének ezek a porlasztók,nem ált volna garmadával nála...Ezért gondoltam Fuxtec kollégára,neki talán van ötlete.
Grasshoppernek van szervize. Wareco Depo Kft (2310 Szigetszentmiklós, Csépi út 66 (20) 569 9916). Nekem is beszart a karbi múlt nyáron, de azt még garanciában javították, azóta is jó.
Nem azt állítottam, hogy ugyanolyan erős, mint a Fuxi, csak hogy nem olyan szar, mint ahogy itt hirdetik!
Tisztában vagyok, hogy gyengébb, mert éppen én voltam az, aki miután szétszedte a Straust, lemértem a dugattyút és a lökethosszt, kiszámítottam, hogy a matrica ellenére nem 52, hanem csak 43 cm3, így nyilván nem tud 3,5 LE-t sem. És az is én voltam, aki mindezt, fotókkal illusztrálva meg is osztotta itt ezen a fórumon, hogy ne lehessen átverni a vásárlókat.
Tehát nem én akarom más színben feltüntetni a Straust.
Még utoljára hozzászólok ehhez a témához és részemről lezártam.
Csak azt ismételném meg, hogy sokan vannak itt is olyanok, akiknek van Straus kaszájuk és szinte mindenki ugyanazt írta, tapasztalta, mint én, hogy nem egy nagy minőség, de rendesen dolgozik. Biztosan ők is éppen kifogták azt a 197.-ik éppen használhatót. Szerencsés csapat vagyunk :-)
Na nálam már 3 éve müködik a fuxtec,vannak kis hibák mint pl a karburátornál a gumicsöcs vagy hogyishivják,lukadt ki,de orvosolható.Van nálam egy grashoper tescos kasza is ami szintén 3 le nek van irva,na de valahogy a közelébe se ér a fuxtecnek. bátran eljöhet bárki és kiprobálhatja!
Üdv Fűrészesek!Még mindig nem jutottam előre a Grashoppers nevű kaszával.Valoszinűleg kellene majd rá egy uj porlasztó.Vegyek a piacon egyet,vagy rendeljek Fuxtec kollégától?Mibe kerűl egy ilyen porlasztó?Fuxtec gépé passzol hozzá?Nem ismerem ezeket a csoda gépeket,meg nem is erőltetem az ismerkedést,de ez egy olyan emberé,akin segiteni szeretnék,ezért érdeklődöm itt is.
Ja , hidd el, nem csak hirből ismerem. A legutóbb a Demon kaszás videómmal egyidőben, amikor fűrészeket is vettem, vetem azt is. + igen, megfordult pár a kezeim között, nagyobb tételben.
Tudod mi volt az elrettentő? Az, hogy minden másodikkal volt valami. Nem nagy gondok, de volt. hol egy karbi, hol egy berántó, hol egy tengely, stb. Ezzel van itt a baj. Mert ha reálisan, pl igy hirdetnék, hogy 1,7Le otthoni munkára, szegélyvágó, akkor egy szót nem szolna senki.
+ ha a hirdetők, akik akkor árulják el, hogy hova kell menni a kaszáért, ha már majdnem ott vagy, nem azt hirdetnék, ami nincs is nekik, csak hogy csörögjön a telefonjuk, meg + áfa, és a fuxtec ugyan olyan szar , mint az övék, + be se kell járatni, egyből lehet dolgozni vele és s szine is csak azért nem sárga, mert a hq-nak nem tetszett.
Amit irsz, azt pont a Fuxtec-el csinálják. Csak az szidja, aki nem is próbálta. Te azt nem érted meg, amit leirtam már kb 18ezerszer :) , hogy te lehet kifogtál egyet a 197-ből, ami jó, Mert igen, van jó is, de baromira kevés. + a minőség változik, egyszer ilyen, általában az elején, amikor uj tipus van az jó, majd később egyre szarabb, mert a paraszt ugyis a név alapján veszi meg.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy te normálisan használod. Emiatt nem megy szét.
Hidd el, annyival jobbak az alkatrészek minősége és kivitelezése, nem a gari miatt kerül többe.
Mert akkor hogyan magyarázod azt a tényt, hogy pl egy kuplung a tiéden pl 40gtamm, az enyémen pedig 70gramm?
A dugó nem 40mm hanem 44mm- A hajtókar nem 30 hanam 36mm. A csapágyak, stb stb stb. Sorolhatnám reggelig :)
Igen, az ilyen Strausokkal a legnagyobb baj az, hogy félrevezetik az embert. 3,5 4 meg 5 lóerő, csak a matrica különböző a gépeken satöbbi dumával, pedig marhára nem igy van.
Az enyém még nem rázta szét magát. Nagyon szépen megy. Másfél éve használjuk, ugyanazt a munkát végzi kötelékben, mint a Husqvarna 343R, mindig párban kaszálunk a tesómmal. 2200 m2, gazos, kórós nehézterep. Ahogy többször leírtam már ezzel kapcsolatban, hogy nagyon karban van tartva - mint minden gépem - Husqvarna XP olajat eszik és ésszel van hajtva. Már legalább 8 töltésnyi damilt megevett, és még most sem esett szét a piros damilfej.
Nem akarom ezt a vitát újra és újra felmelegíteni, de azt tény, hogy a Straus közel sem olyan szar, mint ahogy itt sokan állítják. Ezt leginkább az támasztja alá, hogy azok szidják teli torokból, akinek nincs, csak hallott róla, vagy max. egyszer meglóbálta a kertben. Akinek van, azok velem együtt általában azt mondják, hogy nem egy nagy minőség, de 20 ropiért ilyen jól használható, erős gépet venni igen jó bolt volt.
Ezeket szem előtt tartva nem is zörgök azért, hogy elmozdul a kormány, nincs benne rezgéscsillapítás, hogy nem bír éveket a damilfej, leesik a légszűrőfedél stb. Ezeket megcsináltam egy délután és azóta nincs gondom vele. Ráadásul a Fuxi esetében is elhangzottak már hasonló észrevételek, csak Fuxi úr korrekt módon azonnal helytáll, cserél, postáz. Ezért is kerül többe a Fuxi. A háttérszolgáltatásokat fenntartani is pénzbe kerül. Az a 20 ezres felár közel sem csak a sokkal jobb minőségű alkatrészek és a precízebb gyártás költsége.
Ha a Husqvarna-nál tapasztaltam volna efféléket, akkor már meghirdettem volna a dzsihádot a Husi ellen. De itt nincs ilyen. Igaz, egy gázbowden 8 ezer, egy damilfej egy 10-es, egy szöghajtás 40 ezer és így tovább...
Új áron egy Straus 18 ezer, egy ilyen Husi meg 270. Értékén kezelem, de nem én vagyok itt az egyetlen tulaj, akinek minden gond nélkül működik és nem hullott szét atomjaira az első félórában. És nem is védeném a Straust, ha nem zsigerből nem köpködnének rá olyanok, akik csak hírből ismerik.
A lényeg, hogy ha egy motor 1 kiloval nehezebb a másiknál, akkor az nem csak matricacsere, mint amivel a fusiárusok butitják a bepalizható vásárlojelölteket.
Láttam egymás mellett szétszerelt kínai láncfűrészt és Fuxtecet is. ;)
Szabad szemmel is látható különbségek vannak.(Tehát nem igaz mindenben a megegyező alkatrész.)
Ha nem így lenne akkor jöhetne a szemellenzős szöveg ami általánosságban itt is elő szokott fordulni:
"minden kínai egyforma".
Ami természetesen nem így van.
Dolgoztam(egy hétig) olyan kínai,Hurrycane budget fűkaszával is,ami pontosan egy hét alatt rázta szét magát.
(eleinte csak elvesző csavarok,majd leeső alkatrészek,végül a motor halt meg)
Megkereshetjük az okait de tudom,hogy 20perces használat már szétrázta az embert.
A klasszikus értelemben vett kínai gépeknél nem azért hagyják kiegyensúlyozatlanul,hogy rosszabb legyen,hanem kihagynak pár gyártástechnológiai lépést. (Nem csak ezt)
Végezetül a minőség ellenőrzés hiánya miatt is kerülnek beépítésre olyan alkatrészek amik hibásak,selejtek.
Jó, akkor lehet van már bennők, régen nem volt, és pl kingstorm ba is csak kettő van. A legnagyobb bajuk az, hogy elcsusznak. És ha nincs a helyén, hanem pl 15 centivel lejebb csuszik a kuplungnál pl, akkor már rázhat is, olat is láttam, hogy a közepén volt kettő, meg egy a szöghajtásnál, senki nem tudta miért ráz, mig nem kiszedtük.
Néhány hete, pusztán kíváncsiságból és a Straus gányolt szerelési minőségét illető híresztelés miatt szétszedtem a motorját. Egy abszolút korrekt módon összeszerelt motor van benne. Precízen lemunkált hengertalp, csappágyfészkek, forgattyúsház, csavarrögzítővel fixált csavarok, a főtengelyen is látszik a precíz gépi megmunkálás, a köszörőlés nyoma. El nem hiszem, hogy az egyébként teljesen megegyező alkatrészt szándékosan hagyják kiegyensúlyozatlanabbul, csak hogy rosszabb legyen, mint a Fuxié. Ha már úgyis felrakják egy gépre, mert a nyers főtengelyt egyébként is meg kell munkálni.
Egy profi kategóriás gépnél a 40 ezer Ft-os főtengelynél elhiszem, hogy precízebb de hogy ebben a kategóriában nem tesznek ilyen gyártási, megmunkálási szinten különbséget, arra a nyakamat teszem. Ha ennyivel precízebb lenne a Fuxi gyártása, akkor az is 70 ezernél kezdődne.