Sziasztok. 50-es MTZnél azt vettem észre, hogy dob egyet a jobb hátsó kerék mikor megyek vele. Erdőn dolgozott a gép és volt egy 8-as a kerekébe, be tudtam annak, és mikor üresen megyek vele mindig dob egyet a jobb oldala. Lecseréltem a felniket, újat kapott mind két oldala, de a dobálás nem szűnt meg. Esetleg csapágyas a tengely, vagy a kerék agy rosszalkodik? Ez a dobálás egy tipikus jel vagy egyedi eset?
Mtz-t még nem járattam ! A tszben letakart hűtővel járt a 920 vagy két napig amikor új motort kapott, alapjáraton ! Később meg rendsodrót húztak vele elég sokáig ! És 80 fokon tartották !
Régen az új teherautókat is járatni kellett földútra le sem volt szabad menni csak 2000km után de akkor is csak üresen és sár nélkül olyan 5000km tájékán lehetett hadrendbe állítani addig kímélni kellett ! 70 óra szerintem kevés neki ! Meglehet meggyilkoltad az új motort ! Beállt valami gyűrű ,vagy nem tudom ,de az biztos az én nem MTZ-m már ki tudja hány éves motorral én nem látok kartergázt egy szikrát sem !
Hali! Tegnap szántás közben csináltam egy kis videót a kartergázról! Szerintetek ez elfog múlni? 73 üzemóra van benne most 5gyürűs dugó! 50üzemóránál volt olajcsere!
Első lépésben mielőtt sok mindent szétszednél, a kormány gömbcsuklókat húzd utána nagy kulcsal csővel nem túl durván csak szoros legyen ! Próba után nézd meg hogy milyen a kormány csak pár métert és ellenőrizd le majd dróttal biztosítsd le a csészéket !
. Extrém alacsony fordulaton nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pötyög csak a turbó úgymond a saját alapjáratán, a kenőanyag hiánya ilyenkor is kopást okoz. Változó geometriás turbófeltöltőknél további probléma, hogy a rostély állítószerkezete kellő átmozgatás hiányában elkokszosodik, hajlamos a beragadásra. Ezeket a turbókat kötelező néha meghajtani, városon kívül, nagyobb terheléssel, hogy szó szerint kiégjen belőlük a korom.
Az órával együtt szabad csak ,és nem szabad a gombát meghúzni erősen ,csak finoman ,inkább valamiféle tömítőt kell használni hozzá ! Senki sem tudja melyik órának melyik az adója ,ez tapasztalat !
Mert nekem az előző akkor sem ment 40 °C felé, amikor a hűtővíz már 70 fokos volt. Kicseréltem, ez meg üzem meleg motornál nem megy 100 °C alá ... Gondolom nem az óra rossz, mert akkor mindegyikkel ugyanaz lenne a hiba.
Nem lehet ezeket állítani valahogy?
Vagy vigyek el egy marékkal, teszteljem be és vigyem vissza, ami nem jó?
Ez nagyon szét van húzva úgy kell álljon elől a nyomtáv a hátsó kerék belső széle egyben fusson az első kerék belső szélével!Amúgy a szántás megviccel!
Mikor dolgozok vele például szántottam a turbó óra nem s mutatott nyomást és olyankor is kicsit füstölt! Nem lehet hogy az előtöltés nem jó?? Mert vissza vettük teljesen jobban már nem lehet az előtöltést mert 1500 fordulat alatt ugat dadog de nem változott hogy az előtöltést vissza vettük teljesen valószínű szabályzó miatt van!
1 nagyon hülye kérdés: köszörülés után ki lett tisztítva a főtengely olajfurata? Mert már láttam pár felújított motort, de egyben sem volt ennyire tele fémrészecskével az olaj, se a szűrő.
Füst: ez MTZ, ne várj csodát tőle még turbósan sem. Főleg az utólagos turbózásnál.
Te újítottad a motort? Az első olajcserénél kitakarítottad a szűrőt?
Csak azért kérdezem, mert én abban a szűrőben mintha még festékdarabot is látnék, annak meg ott semmi keresnivalója.
Nekem nincs túl sok tapasztalatom ilyen szintű motorfelújítással, de az én 50-esemen hasonlót csináltunk, most járok kb. 10 üzemóránál, de olyan az olaj, mintha most öntöttem volna bele.
Szűrőt ki kell mosni és kész ,új motornál van mindig fémforgács is ,össze kell kopjon ! A füstdobálás valamelyik porlasztócsúcs halott ,haldoklik akkor szokta dobálni ,turbósnál általában a 4 hengerben láttam a legtöbbször hogy meghal a csúcs !
Nektek télen motorfelújításon esett át a gépem! Főtengely köszörülés új csapágysor új hüvelysor dugó gyűrűk hajtókar perselyezve derékszögelve új hengerfej és kapott egy Tkp6-os turbót is!
Bejáratás után 50üzemóránál lecseréltem az olajat kapott új olajat de tegnap elől az olajhűtő előtti kis szűrőnél kinyomta a olajat szétszedtem és dugulásom volt olyan mint a ( vatta olyasmi anyag volt benne) szerintetek az honnan jött bejáratásból származik vagy a fémpor állt volna úgy össze?
Szűrő így nézett ki olajcserekor! Az olajhűtő előtti kisszűrő szerintetek elhagyható?
Másik dolog miért dob füstöket munka közben mikor turbós? A turbó csak akkor dolgozik ha óra szerint nyomás van? Mert ha felmegy a nyomás 0.3-0.4bar olyankor is füstöl kicsit! Szerintetek? Ne haragudjatok hogy így egybe leírtam mindent csak kérlek válaszoljatok majd mindenre! Köszönöm!