DLala olvtársunk vette a fáradtságot és rákattintott a nickemre. Semmi közöm az MSZP-hez. De megkíméllek a stapától: sem KISZ-tag, sem párttag soha nem voltam és nem is leszek. Ez nem politikai topik, itt az ilyen küzdelmeknek semmi helye.
Politikai kijelentéseket tettél, azoknak pedig ott a helye. A törvénytelen eljárások ellen érdekvédelmet kell szervezni, ügyvédet felkérni, perelni. Munka, munka, munka. Itt, ebben a topikban ez a probléma nem fog megoldódni, legfeljebb a hangulatot lehet ismét felkorbácsolni. Amit leírtam, azt továbbra is vállalom, az rendszersemleges. Természetesen, mint minden hatalmi lehetőséggel, a 'belső elhárítással' is vastagon vissza lehet élni és biztos vagyok benne, hogy ez elő is fordul. Ebben tehát igazad van. A dolog másik oldala, hogy a politika is vastagon nyomul, szakmainak álcázott felvetésekkel. No ez az, aminek itt szvsz nincsen helye.
A menedzsment egyes tagjai a saját pecsenyéjüket sütögetik vagy a saját hülyeségüket próbálják leplezni. Ennek érdekében lépnek fel a beosztottaikkal szemben, nyugodtan mondhatjuk, pártállami módszerekkel. A megállapítás egyáltalán nem túlzás, hiszen ezek a figurák kivétel nélkül mind onnan érkeztek. Lenne nagy meglepetés, ha kinyílna néhány dosszié...
Ha valaki egy cég alkalmazottja lesz (ami ugye, nem kötelező), joggal elvárható tőle, hogy ne menjen szembe a vállalata érdekeivel. Ez az, amit lojalitásnak hívunk. Magánvállalkozóként Te is páros lábbal rúgnád ki azt az alkalmazottadat, aki Téged megkerülve - szólásszabadság ide vagy oda - rontaná a céged presztizsét, kürtölné világgá üzleti titkaidat, esetleg nehézségeidet.
Egy vasútvállalatnál ez különösen kényes dolog, nem véletlen, hogy közel másfél századon keresztül szinte félkatonai szervezésben működtek Európában mindenhol az ilyen cégek. A mai látszólagos szabadosság ne tévesszen meg. Minden vezetőnek ma is elemi kötelessége a 'belső elhárítás', gondolj csak például a terrorveszélyre vagy ami hétköznapibb, a lopásra vagy az ittasságra... :(
Erről az indexes átállításról hallottam. nickvadászat, állásvesztés....(?)Csak azért, mert valaki le merte írni a véleményét? Ilyenkor hol a véleménynyilvánítás szabadsága?
Egy regisztrációs visszaélés-sorozat után az Index mindenki e-mail címét default 'nem publikusra' állította és a nicknek magának kell azt a 'Beállítások'-ban - ha akarja - nyilvánosra állítania. Ez megnehezítette a spammerek, a kereskedelmi célú címgyűjtők és más adatvadászok dolgát is. A veszély messze nem onnan a legnagyobb, mint amire elsősorban gondolnál. Kizárni persze azt sem szabad, céges nickvadászat volt már többször is. Állítólag a nagyvasúti topikokon több esetben állásvesztésig is eljutott a ügy. Akkor ott sokan nicket váltottak, abbahagyták a fórumozást, illetve zárt topikba mentek át. A nick a jog szerint anonim, róla az Index adatot (például IP-címet) nem ad ki, a figurák általában a fecsegésükkel teszik magukat azonosíthatóvá. Az orvosság is egyszerű: mielőtt elküldi valaki a hozzászólását, gondolja végig, hogy lelepleződése esetén a cég alkalmazottjaként, vagy egyszerűen felelős állampolgárként helyt tudna-e állni azért, amit a topik(ok)ban leírt. Ha igen, akkor 'Mehet'.
Verba volant, scripta manent. A szó elszáll, az írás megmarad. :O)
Tegnap silerült elkapnom a 1122 761 1121-et.Hát szóval meglepődtem(nem az ablakok miatt),fényezéssel miatt,mert 1121 761 ajtai világos szürkére van lefestve,de 1122 pedig sötét szürkére,ezt hogy lehet így lefesteni valamit,vagy lefestik egyszínre az egészet vagy ne is fessék le.
Első megoldásként azt találták ki, hogy minden vezető álláson utazon valaki. Aztán kitalálták,hogy ha folyamotason jár a légsűrítő vagy rendellenesen müködik akkor a első állomáson félre kell állni utasokat leszállitani és lakatost kell kérni a vonathoz.
Igen így történt.Szigetszentmiklós körül vhol.Az ok a nem megfelelő ívoltó kémény.Amit újonnan tesznek be a zárkapcsolókba simán felgyullad...De itt nem a BKV hibás.Az a cég aki a minőségét ellnőrizte szerintem a kéménynek.
"Nosztalgiajárműnek? Az még egy kicsit korai" Mondjuk régi festéssel egyből izgalmasabb lenne!
Amúgy ilyen nagy szerelvényre nem igen lenne szükség nosztalgiaforgalomban, csak kivételes alkalmakkor. Ami talán reális lenne, hogy nyári szezonban hétvégenként tenne az MVIII-as pár kört Batyi és a Szentendrei múzeum között, ahogy a Füstibe is nosztalgiavonattal lehet eljutni. Mert szépek a kiállított járművek, de az az igazi élmény, ha valamivel utazni is lehet. Egy utasszállításra visszaalakított Tigris is jó attrakció lenne, én pl kisgyerekkorom óta vágyom arra, hogy egyszer Tigrisen utazhassak, szerintem sokan mások is vannak így ezzel :-) Ezek talán megvalósíthatóak lennének. MI-II-III-VII-en való utazás az meglehetősen távoli jövő, remélem még megélem...
"2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal." Pedig 2001.05.12-én ott volt, rajtam kívül NZA és BGy is tanú rá :-) Jól meg is lepődtünk, amikor ott találtuk! Gondolom akkor valami kisebb szépítgetés lehetett, végül is az pont félidöben volt 1996 és 2006 között.
"Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog." Ok válasszuk szét. Az világos, hogy a forgalomképesség rengetegbe kerülne. Én azt értem üzemképesség alatt, hogy benne van minden alkatrész, és képes önerejéből megmozdulni. Pl pár éve még ilyen volt a Szellem, amikor itt voltak az amerikai villamosbarátok, akkor önerejéből kiállt a kocsiszín elé.
Azt lenne még esetleg érdekes tudni,mikor mozgott önerőből utoljára. Azt értem, hogy kb. 10 éve nincs forgalomban, de utána bizti volt még párszor feszültség alatt... :-) De ha 10 éve még "ez" sem, akkor talán jobbanérthető,miért nemvolt fenn a szedő most... :-) Bár szerintem addig lenne érdemes foglalkozni a (bármilyen mértékű) felélesztésével, amíg "mindennapos" az ilyen jármű pl. Csepelen. Ha egyébként is eltűnnek "ezek", már sokkal-sokkal macerásabb lesz életet lehelni bele ismét. Az, hogy elzavarják "állapot felmérésre" (pl. Csepelre, vagy Ráckevére) még nem 10 milliós nagyságrendű kiadás, és "képben lennénk", mit kellene tenni vele. Minnél tovább áll, annál reménytelenebb, hogy valaha menni fog.
T.G.Bear! Ebben is van igazság. Bizzunk benne, hogy a megkötött kezek egyszer majd ledobják láncaikat. A Hofi-s viccet természetesen értem, jó hasonlat. :))) )
Most akkor mégis hova menjek Ferihez, vagy Viktorhoz ,hogy ugyanmár legyenek már olyan jók, és épitsék már be a választási kampányba, azt a pontot is, hogy a HÉV-esek utólérjék bérezésben a többi üzemet. ;-)
Szóval ezt mégse gondolhattod te se komolyan András, hogy ez nem a BKV felősége.
Persze lehet azzal magyarázni, hogy a "kinti" önkormányzatok nem támogatják a HÉV-et és ezért ilyen kevés, de ezt már mi is unjuk hallgatni.
Másrészt nevetséges, hogy a HÉV vezetőnek, túlóráznia kell azért, hogy "normális" fizetést vigyen haza, persze ha egyáltalán van a túlórára lehetősége.
Még egy utolsó gondolat, nagy sz*rban lenne a város ha a 4 HÉV üzem , pár napon keresztül csak alapszolgáltatást biztositani.Értsd ezalatt 2 óráként egy kisegység.
Az a kérdés, hogy mit akarunk tenni a felújítás után?
Vonali kocsinak visszahelyezni Csepelre? Nem hinném, hogy lenne valami értelmes is, esetleg akkora kocsihiány lépett fel, hogy szükséges?
Nosztalgiajárműnek? Az még egy kcsiit korai, általában az utolsó jármű kivonását követően minimum 5 évnek kell eltelnie, hogy "esemény" legyen a megjelenéséből.
A 801-601-802 járművek törzskönyve itt van előttem, és tanulsága szerint útoljára fényezve 1996 második felében volt, 2001-ben nemigen járt Ráckevén. Tudtommal.
Az üzemképesség meg a forgalomképesség mindig bonyolult dolog.
Mennyibe kerül?
Ki tudja?
Mit akarunk? Egyszer menjen végig protokollmeneten? Hetente egyszer menjen? Mindennnap tudjon menni? Nehéz ügy.
Útolsó fővizsgáját 1990-ben kapta vonat, útolsó V3-át 1993-ban, főjavításon meg 1982-ben volt, amikor MIX-ből MIXA lett...
Ha nekem kéne felelősséget vállalnom a jármű önálló, forgaloma való közelekedéséért, akkor azt egy főjavítás elvégzése nélkül nem vállalnám (ahogy azt a témához nálamnál sokkal jobban értő valódi Héves kollegák sem tennék valószínüleg). Jegyzem meg gyorsan MIXA J2-re évek óta nem került sor a BKV-nál.
Ennek a költsége meg a kisegységre vetitve több 10 milliós nagyságrend.
Félre ne értsétek, nem azért nem tud menni mert hiányos, max egy két légrendszeri apróság hiányzik. Azért nem szabad mennie, mert kézhasratételes módszerrel senki nem tudja a tengelyek, vontatómotorok, légrendszer, elektromos rendszer üzemeltethetőségét egy 45 éves szerelvényen, ami 10 éve nem közlekedik.
A vasút egy túlbürokratizált, nehézkes üzem, aminek divat a nehézkességét cikizni, csakhogy amikor magáért az üzemért felelősséget kell vállalni, akkor nem is olyan rosszak a korlátok, szabályok, egyebek.
Na nem népnevelni akarok, csak tényleg mindenki okulására, elgondolkodtatás jelleggel írom ezt, mintegy gondolatébresztőnek, természetesen nem csak ide illhet a szövegem.