Az írásbeli fontosságával -mint vasutas-, köszönöm, tisztában vagyok. Ha kell, fel is tudnám sorolni, mily esetekben kell oly cetlit kiállítani.
Épp ezért tartom "súlyos esetnek", ahogy HÉV-szerte utasításszerűen (!!!) kezelik az "Írásbeli rendelkezés" intézményét. Főleg a kézbesítését.
OFF
Feszült vagyok? Lehet...
Asszony megvolt, droggal nem élek, részeg is legutóbb főiskolás koromban voltam. :-)
"Nem azt mondom, hogy nincs igazad, de tele van túlzás állítással-elszalatt a paci alattad-s így nagyot eshetsz... Más hogy kéne fogalmaznod-így csak rontasz mindenen."
Köszönöm, drága Uram! Te vagy az első ezen a fórumon, aki -ha csak részben is-, de igazat ad nekem. Látod, nem éltem hiába :-)
Nagyot eshetek? Hova? MX alá Dharaszti felsőn? Rontok mindenen? Najó, egye fene, a stílusom miatt lemondok egy jó kis héves állásról, pedig már majdnem... :-)
Szomorú viszont, hogy azok, akik egyik nap még panaszkodnak nehéz munkakörülményük és megbecsülésük miatt, a kívülről jött kritikára oly kevéssé fogékonyak. Az ilyen anomáliák elkerülése miatt jómagam a Vonatbuzullsba nem (vagy csak alig) írok. A MÁV nehézségeit nap-mint-nap belülről tapasztalom, munkámat pedig igyekszem a tőlem telhető legjobban végezni, de természetesen hibázok is. De véleményemet megtartom magamnak. Ez a lojalitásom a céghez. Se többet, se kevesebbet nem várnak tőlem. Hál'Istennek senki sem várja tőlem, hogy a nyílt fórumokon elhangzó jogos és jogtalan MÁV elleni felhánytorgatásokat teli szájjal és mások becsületébe gázolóan, és szakmai ismereteimet meghazudtolva visszavágjam. Remélem, a HÉV-nél sem az az előrejutás egyenes útja. És érdemes megtekinteni, hogy az idő kit igazol...
De komolyra fordítva: minden megbecsülésem azon HÉV dolgozóké, akik a fent vázolt és ismert körülmények között is hóban-fagyban, éjjel-nappal helytállnak! S hidd el, átérzem az éjszakás szolgálatok nehézségét, én is 4-es túrban dolgozom.
T.HáBé! Mintha egy kicsit feszűlt lennél?! Nemde?! Nyugodj meg, izgasd fel az "asszonyt", esetleg ha bagós lennél-szívjál utána el egy szálat-és nézz bele a tükőrbe. Na elnevetted magad? Akkor jó. :)
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, de tele van túlzás állítással-elszalatt a paci alattad-s így nagyot eshetsz... Más hogy kéne fogalmaznod-így csak rontasz mindenen.
Ennek így nincs értelme: inkább beszélgessünk a 801-es újra festéséről, mert még mindig csak ennyi fussa az "észből".
Az irásbeli rendelkezés pedig fontos, mert ha tényleg baj van, akkor esetleg meg tud védeni. :)
Vágóhíd állomás valóban 2 vágányú. Üzemszerűen találkozás nincs. Tehát üzemszerűen szabadon marad 1 vágány. Batthyány tér 3 vágányú, üzemszerűen találkozások vannak, szabadon marad 1 vágány: ott áll a tartalék kb 8-tól üzemzárásig. Úgy tűnik, a szolgáltatás folytonossága Szentendrén cél, Ráckevén nem. De mint mondottam, a fszt frappánsan oldotta meg a helyzetet, így csak egy páros indult késve, és az is csak +12.
"hogy előremenj a következő megállóban a motorászhoz"
Kisapám!
Ha pl. a forgóváz felől kerregést hallottam volna, hidd el, előrementem volna. Ha ismersz, tudod. De nem ismersz, csak tiszteletlen vagy, dehát ilyen vagy, sebaj.
Ami a vekkeremet illeti, time.windows.com+2 perc! Természetesen ezt a 2 percet levonom, ha számon kérem a korábbi közlekedést. A Déliben is érdekes módon a time.windows.com szerint indulnak a vonatok. Gyakorlatilag a rákfenei vonalat leszámítva a BKV is e szerint üzemel (pl. DIR, AVM). (kivéve, amikor nem :-) )
De a járművezetők mentségére legyen mondva általánosságban: a BKV legkomolyabb vasúti ágazatánál legutóbbi értesüléseim szerint nincs járművezetői szolgálati menetrend, úgyhogy gyakorlatilag sacc/kb-ra vezetnek. Az "írásbeli rendelkezés" intézménye hévszerte pedig megint egy vicces (tragikomikus) eset...
Ami a ráckevei vonal szolgáltatását illeti:
- gyorsvasút (!)
- 40 km, 1,2 óra menetidő = 33,4 km/h átlagsebesség, a Vágóhíd - Kén utca szakaszt leszámítva végig zártpályán.
- 40 km a MÁV-nál teljesárú menetjeggyel: 348 Ft, a HÉV-nél 601 Ft.
- nincs lemondás, nincs útmegszakítás, a diákkedvezmény nem 67,5%, hanem 50%.
- fizikát nem ismerő, buta, merev utasítás a téli fűtés fokozataira
- a deviáns személyek elől elmenekülő, de az utasok számára megnyitott területen fényképező személyeket (pl. engem) nagylegényként csesztető, csendőrpertus biztonsági(?) őr(?) szolgálat(?)
- folytassam?
De akár hiszitek, akár nem, mégis szeretem a HÉV-eket. Mindezek ellenére. :-)
OFF
Lassan tucatnyi, értelmetlen mocskolódásod felett siklottam el reakció nélkül. Egyszer szívesen elbeszélgetnék veled élőben is. Nem az öklömmel kívánok elbeszélgetni veled, hanem a szavaimmal, és baráti hangnemben. Akkor is, ha nem érdemled meg. Ugyanis nagyon érdekel már, ki az az ember, akinek agya rögtön ledobja az ékszíjat, ha meglát egy HáBé hozzászólást. Kiváncsi vagyok, hogy fóbia vagy fília vezérel téged, hogy lelkedben "velem kelsz, velem fekszel". Gyűlölet vagy imádat? Az utóbbit nem érdemlem meg. Ha az előbbi okára pedig kiváncsi lennék. De komolyan. Kiváncsi vagyok, hogy mindazt, amit itt virtuálisan nagylegényként, szemtelenül hozzámvágsz, élőben is képes lennél-e dadogás és jobbra pislogás nélkül végigmondani. Úgyhogy várom jelentkezésed, nagylegény!
Ki viszi oda? Ki őrzi? Ha startra készen üzembehelyezve áll ott akkor kell egy jv is hozzá mert fszt nem ért hozzá. Ki fizeti? Ha nincs üzembehelyezve akkor a beröffentés ideje mennyi? Mennyit nyerünk vele?
Az az érdekes meglátás, hogy egy utas órájához igazítjuk az óránkat. Én meg mondhatom, hogy az én órám szerint meg pontos. 1:1. Holnap meg jön Kolompár 3 Béla és azt mondja, hogy az ő órája szerint meg 10'-et késnek a vonatok. Diszpécser az utasításban leírtak szerint pontos időt ad amit a szolgálati helyek nyugtáznak. Ennyi. Majd ha lesz mindenhol atomóra akkor majd eljön a kánaán. Egyébként pl tudok arra is példát, hogy két atomórás szolg. hely között majdnem 30 másodperc az eltérés.
Hogy is van ez? Miket írkáltatok eddig?
Leváltani a BKV összes kis – közép és felső vezetését. A dolgozókat arra szorgalmazni, hogy menjenek el a BKV-tól más cégekhez, vagy külföldre.
Most a sláger, 2-3 perccel korábbi indulások. Dunaharasztiban van forgalmista. Ha elküld egy vonatot korábban, az ott maradt utasok teljes dühével számolhat. Nem állítom, hogy korábbi közlekedés soha nem fordul elő, és ha előfordul az felelősségre vonással jár, de hogy rendszeresen, és ilyen mértékben… ez már megint ……szóval nem találok már erre a diszes társaságra megfelelő jelzőt.
A 6536 hsz-ben róluk leírtakat ez a reagálás sorozatuk tovább erősíti.
Sziasztok! Egy nagyon idős HÉV dolgozó mondta régen: "Bizony előfordúl, hogy maga a dolgozó sem érdemel különbet!" Nézzetek magyatokba-ezért nincs összetartás... :) Normálisabban - hitelesebben - emberibben már nem is megy? ...Jób témátok...! :))
Akár a diszpécsert is felhívhatta volna Uh-n ez a sz@rkavaró, de nem, egy nyilvános fórumra kell siránkozó hangvételű fogalmazványt kiapplikálni K. számára...
Csak annyit kell mondani pl. a diszpécsernek, hogy jól járnak-e az órák, mert hogy .....stb, stb. Különben is, a ráckevei vonalon van óraegyeztetés rádión, utasítás.
Végül is nem tudhatjuk, hogy most kinek jár jól az órája. Lehet, hogy a Haraszti szolgálatnak (szvsz. egy vasútállomás forgalomirányító helyiségében elengedhetetlen a pontos időt adó óra), lehet, hogy HB-nak, de erre ő tudna igazán válaszolni. Mondjuk az igaz, hogy írásos nyoma maradhat a dolognak, de szerintem be lehet menni az irodába, meg lehet keresni személyesen (akár telefonon) az üzemvezetőt, és akkor nem kell hivatalos utaspanasz.
Akkor se korrekt eljárás fórumon panaszkodni ezügyben. Olyan is bajba kerülhet, akinek nincs vaj a fején, lsd. az előző példámat. De HB szerintem ezt nagyon élvezi.
Ha viszont a hivatalos módját választja, ugyanúgy az üzemvezetőhöz fog kerülni az ügy. Viszont van cégen belül írásos nyoma, tehát véleményem szerint nagyobb az esélye büntetés kiosztásának. Így viszont az üzemvezető saját hatáskörében megvizsgálhatja a problémát, és megnézheti, hogy hol a hiba a rendszerben, de nem feltétlenül kell büntetést kiosztania. (a leírtakból nem is értem miért következne személyi felelősség, dehát mindent én se érthetek)
Próbáld meg kibetűzni a hozzászólásomat. Neked erről fogalmad sincs, hogy hogyan zajlik. Te is írtad, hogy miket csinálnak a dolgozókkal. Akkor most mire fel lettél ilyen jófej?
Kedves GABORBP! Az a baj, hogy ennek nem ez a módja. HB elvileg tudja azt, hogy a dolgozókat minden faszságért inzultálják. Kell neki, hisz épp ő írt evvel kapcsolatban, miközben persze – szokásához híven – jót kommunistázott. Ennek ellenére, itt utasítja az üzemvezetőt, aki mellesleg híresen sz.....szigorú, hogy nézzen utána. Az ilyenekkel az a baj, hogy mondjuk megnézi a fejrovatos naplót és talál benne hibát, amúgy nem nézte volna meg és a hiba sem ehhez köthető, de a dolgozóval mégis ki lesz cseszve.
Tudod, az a baj, hogy én nem kártérítésre vágyok, hanem (a lehetőségekhez képest) pontosan közlekedő hévekre. Azt minden további nélkül megértem, ha késik, nade hogy ha siet?! Mellesleg, ha emailen bejelentek minden ilyen esetet, akkor nem fogja valaki ugyanúgy megütni a bokáját? (arról nem is beszélve, hogy gyanúm szerint - de javítsatok ki, ha tévednék - semmilyen változás nem fog ezen kívül történni, legközelebb ugyanúgy elmehet az orrom előtt a kedvenc hévem)
Igen. HB most az üzemvezetőt kérte a szolgálat rendre teremtésére, aki szintén olvassa (szerintem) a topicot. Lehet, hogy nincs jelentősége felhívásának, lehet, hogy valakiknek szerez egy-két kellemetlen napot. Mindössze ez a baj. Nem az, hogy milyen időpontban járnak a vonatok.
Szia! Tudom, hogy néha előfordul, de csak a kötözködés kedvéért nem kell emlegetni. Ha kár ért, szépen írsz egy mailt a BKV-nak. HB pedig amellett, hogy hozzá nem értő és tudja, hogy milyen a BKV vezetése, ilyeneket írogat ide. De tőle ez az okoskodás a megszokott.
Bár nem nekem írtad, de én is csak egy utas vagyok, úgyhogy akár nekem is szólhatna. Először is: elkeserítő a stílusod, és ezzel (a topik alapján) nem vagy egyedül. Lehangoló képet festesz a cégedről (ha mellélőttem, akkor bocsánat). És akkor pár posttal lejjebb még valaki az imidzsük miatt aggódik. Hát így van is miért... Másodszor: én is rendszeresen találkozom siető HÉV-ekkel. Az órám a KFKI atomórájához van szinkronizálva, szóval a hibát ne itt tessék keresni. Hidd el, nem akarok én ártani senkinek sem, viszont a 21. században nem túl nagy kihívás az, hogy a vonat ne _sietve_ induljon el (a késés persze más tészta). Szerintem.
HB! Vágóhíd 2 vágányos állomás. Hova raknád azt a tartalékvonatot? Egyébként meg annyi eszed nem volt (költői kérdés), hogy előremenj a következő megállóban a motorászhoz, ha már mindenáron beleütöd az orrod? A második részhez: Gratulálok, vamzerkém. Én is gyakran járok arra, de ilyet soha nem tapasztaltam, nem lehet, hogy a te órád van rosszul beállítva, esetleg a menetrend értelmezése terén kihívásokkal küszködsz? Szerencsétlen!
"nem ítéltem balesetveszélyesnek a helyzetet, nem húztam vészféket"-bocsi, ne haragudj, de ennyi erővel bárki bármilyen okból rángathatná a vészfékkart. Max. szólok elöl, hogy baj van, és tudja-e? A vészfék- mint a nevében is benne van- csak veszély esetén szabad meghúzni. Bocs, hogy kötekedek, csak nem értem a gondolatban való feltevését. Ha meg szakad a vonat-vagy elmegy a levegő-a fővezetékben esik a nyomás, és a vonat befékeződik. Egyébként a ráckevei vonal a lehetőségeihez képest megfelelő szolgáltatást nyújt. Most lehet, hogy valaki megüti kis bokáját, mert "korábban " indulnak a vonatok. (gondolkozz)
Ez egy ilyen elmebeteg világ, ott benn a BKV kapuin belül.
Vagy megszoksz, vagy megszöksz.
Az ilyen hozzászólások vagy azért születnek, hogy kompenzáljanak és saját maguknak is megmagyarázzák, miért is vannak még mindig ott, ahol, vagy egyenesen haszonélvezői a belső rendnek.
Kedves Cablecar! Ez a hozzászólás maga a provokáció, maga a topik szétverésére irányuló konkrét és szándékos kísérlet. Jól minősít téged. Remélem, mindenkinek lesz annyi esze, hogy nem asszisztál ehhez.