Aha, bizonyos fordulatnál berezonál a féltengely azért kell rá ez a rezgéscsillapító súly. Az enyémben amikor ki volt kopva a gumibetét, akkornagyobb sebességnél egy kicsit remegett is, meg a szimmeringnél a váltóolajat is ereszteni kezdte. De csere után ezek megszüntek.
Persze ezt befolyásolhatja az is, hogy mennyire kopott a féltengely, meg a difi csapágyai...
"A feltengelyen kell lennie egy olyan suly szerusegnek,vizsgald meg h rajta e van,esetleg nics e elcsuszva,mert elszokott maszni,ha nincs jol meghuzva a csavar."
Helló!
Nekem elmozdult ez a suly levettem hogy veszek bele uj gumi betétet, de mire kaptam, mentem az autoval és nem vettem észre hogy miért kellene rá. Ezekszerint valami rázkodáscsillapító?
Nekem is volt, hasonló. 100-110 között rázott, de sem alatta, sem fölötte nem csinálta.
Nálam a bal oldali toronygumi volt csereérett, de persze mindkettőt cseréltem. Utána úgy állt a kormány, mintha odaszögelték volna.
Úgy tudod megnézni, hgy felemeled a kocsit, hogy tehermentesítsd futóművet és megrángatod a gólyalábat (csak nehogy magadra rántsd a kasznit). Nem a keréknél, hanem fent a toronyban kell nézni, hogy mozog-e. elméletileg nem mozoghat, ha mégis, akkor pár száz forintból ki lehet cserélni.
Hajolj be a motortebre,felulrol rangasd meg mindket feltengelyt.egy igen kicsi mozgasnak szabad csak lennie.Nekem a feltengelycsuklom volt kikopva,100 nal szetrazta a kezem.Esetleg meg nézd meg az elso fektarcsakat,nincs e valami bajuk.A feltengelyen kell lennie egy olyan suly szerusegnek,vizsgald meg h rajta e van,esetleg nics e elcsuszva,mert elszokott maszni,ha nincs jol meghuzva a csavar.Van egy helye ahova betud ulni egy kicsit....
Sziasztok ! Olyan ügyben lenne kérdésem hogy már megint kezdi a hülyeségét a hengerfej tömítés. Ma reggelre ismét ott volt a fagyállófolyás a tömítésnél 2 helyen, ott ahol eddig is, a termosztát és a kipufogó csatlakozása környékén meg a 3. henger kipufogó csatalkozása környékén, tisztán látható hogy a tömítéstől enged el. Alig hogy beindítom a motort a folyás megszűnik és kiszárad. Üzemi hőmérsékleten nyoma sincs a dolognak, meg jobb időben nem is csinálja, de alig hogy bejön ez a -10 alatti idő már meg is jelenik reggelre, sajnos csak nem tudok neki teljesen zárt garázst biztosítani így áthűl elég rendesen. Valakinek csinált hasonlót és motorblokk bontás nélkül tudta orvosolni a bajt, vagy csak cserével lehet, vagy inkább várjam ki a jóidőt és abbahagyja? Olajban nincs nyoma víznek, nagy hidegben hosszabb állás után is elsőre indul a motor.
Még kifelejtettem azt,hogy valamikor ha veszem a kanyart,viszaváltok 2-esbe,és nyomom a gázt,de mintha fulna le az auto,mintha le akarna állni,pedig lepadlózom..nem az hogy nem birja,és 1-es fokozat kell neki,hanem mintha nem érzékelné,hogy nyomom a gázt,és olyan 5-6 másodperc mulva kezd ismét gázolni. De nem olyan gyakran csinálja,mondjuk az igaz,hogy tegnap kétszer is 10 km alatt
Az tuti, hogy centírozási gond van a kerekeiddel! Menj el egy gumishoz, és csináltasd meg! 1000-Ft/db szokott lenni az ára... A könyöklőhöz itt egy link! Többféle méretben-formában van mindig, és bele tudod próbálni az autóba mielőtt megvennéd, persze kaukciót le kell tenni amikor kiviszed az áruházból a parkolóba, de az kb az ára csak... :D Homasita
Sziasztok, Két dologban kérném a segítségetek, mint új Felicia tulaj. Nemrég vettem egy 1999-es Felicia Kombi 1,3Lxi-t! Nagyon patent a gép, szinte minden rendben vele. Azonban 90-110km/h között el kezd rázkódni és remegni a bal eleje, de a kormány csak minimálisan. Az egész kasztni viszont mintha szét akarna hullni. Felé megyek 110nek és onnantól mint a "rakéta" megy, nem ráz és semmi kellemetlenség!
Segítséget kérnék, hogy mi lehet a gyíkja!
A másik ami kellene, hogy milyen kartámaszt lehet beépíteni a feliciába, ami elfér rendesen és könnyen beszerelhető! Esetleg erről linket, hogy hol lehet beszerezni!
A "H Astra" első szériájában már csak a piros lámpa volt a túlmelegedésre. De a következő szériába visszaszerelték a mutatós műszert, mert a tulajdonosok nem hitték el, hogy működik mutató nélkül is. :)))
Köszönöm a tippet, de túl vagyok a lehúzott lambdán és az alapbeállításon is. Mindegyikkel ugyanaz a helyzet. Folytószelep csere után persze ismét alapbeállítok majd. A gyújtás azért fordult meg a fejemben, mert a gázüzemű feliciáknál szokott lenni trafó gyengélkedés esetén ez a tünet. Amúgy ha jól tudom, indulnia lambda hiba esetén azért még kéne, mert tudomásom szerint a lambda szabályzás indításkor még nem aktív (javítsatok ki, ha tévedek). Amit elfelejtettem írni még, hogy a gyertyák fehérek, tehát szegény a keverék. Érdekes módon, mikor megvettem, és koszos volt a folytószelep, akkor nem volt gyengélkedés, csak rossz indulás, akkor viszont őzbarna gyertyáim voltak.
Halihó, köszi szépen a választ! Egyébként tünetek alapjraton lefulladás eddig 1x, meg menet özben 1mp-re motor elgyengülés, de ujra rőre kapott. arra tudok gondolni hogy a koszos gyertyák miatt nem gyujtott be az egyik henger egyszer. mindenesetre megcsiszoltam mindet és a kocsi is szebben pöfög:)
A lambda szonda hibát ne zárd ki, egy kölcsön lambda 1000 km-ig ugyanúgy fog viselkedni mint a régi, ha előtte a komputert nem állították vissza alapbeállításra. Ehhez csak márkaszervízben értenek, vagy keresd meg a fórumon CTVI Janit, nekem is ő tette meg. A computer megpróbálja helyetesíteni a rossz lambda információt valami másik letárolt információval, ezért aztán bármit csereberélsz nem fog a hiba elmulni hipp-hopp. Vonatkozik ez a folytószelepre is, meg mindenre. Próbáltad már teljesen lehúzott lambda szonda csatlakozóval? ezt ugyanis felismeri rögtön a gép, és egy előre beállított átlagos keverékel kínálja meg a motort. Szerintem vedd fel a kapcsolatot a fenti sráccal, neagyon rendes, ért csehül, van diagnosztikai PC-je, és nekem is ő diagnosztizálta a hibát. Nagyából hasonló tüneteim voltak.
Bocseszka a zavarkeltésért. Amúgy meg nem hiszem, hogy jobban ráérek, csak amikor rákukkantok a forumra, és kérdésem van, akkor kérdezek. Te is viszonylag gyakran írsz.
garázsolt az autó, úgy szoktam,hogy bestartolom az autot,várok olyan 5 percet,hogy kicsit melegedjen,elmegyek olyan 10 kilométert,meg pár kilómétert faluba valamikor...Szoval valamikor többet,valamikor kevesebbet picivel.