Gumik bírják a savat-meleget,amivel a horganyozási művelet jár,némelyik műanyag sínyli meg a hőt.A spiáter és az alumínium szó szerint el szokott tűnni! :) (olyankor derül ki hogy abból volt! :) :) )
Én is bontottam egy feltehetőleg hosszú 5-ös váltóról egy típustáblát, kíváncsiságból. Itthon lemosva láttam, hogy 365-22-es szerepelt a táblán, ami ha jól tudom, sima mezei 5 sebességes váltót takar (TLX).
Pedig Berlina volt, ahol a -feltehetőleg szintén gyári- rudazat 1997 októberi volt. (?)
"Ti kezdtétek", de aztán engem is elragadott a hév:
Olyan szép adat tábla volt a kuplung harangjára rászegecselve, hogy Kolozsváron vettem egy 365.11-es típusú (gyárilag hosszú ötödik fokozattal szerelt) váltót abban a bontóban amiről már írtam.
Azt tervezzük, hogy vásárolunk egy új Dacia Lodgy-t.
Igazából azt szeretném kérdezni olyanoktól, akinek új, szalonból kihozott Dacia-ja van, lehetőleg Lodgy, hogy hogyan lakul ennél a márkánál és ennél a típusnál a kötelező szervizek költsége?
Még sosem volt új autónk, ezért érdekelne, hogy éves szinten az alap, kötelező szervizek mennyi pénzt emésztenek fel.
Köszi előre is minden infót, nagyon örülnék, ha esetleg valaki tételesen le tudná írni, hogy mondjuk az első 5 évben milyen tuti biztos költségekkel kell számolni és mekkora összegben?
De ha van valahol neten ilyen lista, annak a linkje is nagy segítség lenne, én eddig még nem nagyon találtam.
Vajon olcsón milyen minőséget adtak?? Sajnos valószínű fekete NBR anyagút amil nem való oda. Még elöl el lehet kísérletezgetni de hátul már idő és munka igényes mutatvány. Hátra mindenképp forgásirányos főtengely szimeringnek valót kéne venni ami sacc 1000-2000 Ft között kapható. Elring, Corteco márka.
Nem akarok itt semmilyen üzletet lehúzni rossz véleménnyel de néha nem tudok megérteni dolgokat.
Bementem ma Békéscsabán a Bárdi Autóhoz. Mondom nekik, hogy a főtengely végére kellene simering és mondom a méretet.
Van, de csak a kisebbik. Kérdezem a sráctól, hogy milyen árú?
1907Ft :(
De rendes volt és azt mondta, hogy keleti kocsikhoz itt ne nagyon vegyek semmit de nem is nagyon van alkatrész náluk . Ő egy régi Ladával küszködik és máshonnan oldja meg az alkatrészt.
Átirányított a nem messze lévő Duvet Kft-hez. Ott tele volt az egész fal szimeringekkel.
A 35*50*8- as 170Ft volt, a 80*100*10 pedig 420Ft. Vettem mindegyikből kettőt és még akkor sem fizettem annyit mint a Bárdinál amennyibe került volna az az egy darab.
Motor szimering témában kérek segítséget. A váltó felől 80 - 100 - 10 jelzésű van, de nem tudom milyen van a motor elejénél mert még nem bontottam szét annyira, majd csak hétvégén de akkorra meg már kell az új szimering.
Abban egyetértek, h pár évet kint állt és beleköltözhetett a rozsda, ellenben a motortérben nagyon kevés rozsdát látok, kaphatott valaha alvát- és üregvédelmet is (torony mögötti lemez is csúnyán összefújva...), szinte az összes bilincs gyári, optoelektronikus gyújtás.
De biztos beleköltözött már a rozsda, mivel csomagtér fedél alatt is csipázik. Feltehetőleg ajtók alja is és a tipikus helyeken is.
Szerintem ez a kocsi a kinézete alapján pár éve kint rohad a szabad ég alatt. A motortérnél szinte habzik a rozsda. Szétszedni donornak jó, de felújítani nagyon költséges lenne.