Ma, valamelyik vonalon, valamelyik irányban, valamikor a HÉV-szerelvény újfent két perces "előnnyel" közlekedett. Ezt sikerült is tartani végig, amíg utaztam vele. Öröm volt nézni a rohanó embereket, akik voltak olyan naivak, hogy ebben a hidegben időre mennek majd ki a HÉV-hez. Kis híján én is csak a zebra túloldaláról figyelhettem, ahogy otthagy... Nem kéne mégiscsak utánanézni ezeknek a fránya óráknak?
Más. Elképzelhető, hogy a távoli jövőbe vesző, de majd valamikor bizonyosan bekövetkező járműcserénél esetleg bevezetik a szelektív ajtónyitást? Csúcsidőn kívül nagyon jól jönne, nem csak a hőérzet, hanem az elpazarolt kilowattok miatt is.
Köszi az infót, de ha már a MIX-eseknél vagyunk, megtudnád e mondani melyik szerelvény eseményezett, és mikor, a Boráross téren, amikor sokan az életükkel fizettek.
"Először arra gyanakodtam, hogy esetleg a mh. végén található autómata térköz döglött be és nem jelenik meg rajta a tovább haladást engedélyező, zöld fény vagy a szabad csökkentett sebességgel, sárga fény."
Bocsánat, de ezt nem értem:
a "szabad csökkentett sebességgel" részt nem értem. Hogy gondolod? Kiváncsi vagyok.
Természetesen vannak elfogúlt és túlzásokba esett fogalmazások. Gyülölet vagy csak ösztönös cselekvésre utalnak. Az utóbbinak talán a fogalmazási értékével van a gond-de lehet -hogy ugyan azt szeretné elérni -mint pl.: te vagy én.
Az én írásaimmal is van egy kis gond-de nem negatív célt célozva meg, hanem ellenkezőleg... sőt, mikor egy fajta problémát felvetek, akkor azt szeretném elérni, hogy akkor legyen az üzemnél olyan összetartás, ami tényleg a dolgozót képviseli:
nem ösztönös cselekvésekkel-hanem tisztességes megfontolt lépésekkel javítsa
ki a jelen lévő valamennyi problémát.
Mert vannak (több) évtizedes és napjainkban előforduló problémák, amelyek többszörösen is próbára tesznek bennünket. Ezeket pedig ki lehet javítani,ha...
stb.stb.
Az írásodban azért te is felhozól néhány problémát:
"Nagyon sok helyen elavultak a biztosító berendezések, nem túl rózsás a helyzet a pálya és felsővezetékek állapotokban sem (kivéve, ahol az elmúlt néhány év alatt volt felújítás) és a szerelvényeink is közelednek a nyugdíjkorhatárhoz.
Nem kis erőfeszítésbe kerül azt produkálni, amit nap, mint nap produkál a HÉV."
Túl sokat nem érnek... Egyszerűen imádom Őket, olyan aranyosak, mikor a csepeli HÉV legforgalmasabb megállójában, a Szabadkikötőnél, ahol átlagolva vonatonként akár 10 ember is száll fel és le, ott állnak, és dolgoznak: beszélgetnek, cigiznek.. És mikor jövök hazafelé, akkor is ott állnak, beszélgetnek, és cigiznek...
Nem új keletű a dolog. Néhány éve csináljuk egyszerűen előre látóan, biztonsági okokból.
Téli, zord időjárás, illetve tartós erős fagyok esetén sajnos előfordulhatnak a levegős rendszerben elfagyások, melyek fékeződést okozhatnak. Ha ez 6 kocsinál hátul történik, a járművezető nem minden esetben veszi észre. Tartós fékezésnél –mint ahogy ezt mindenki tudja – a féktárcsák felmelegszenek (az a dolguk), és füstölés keletkezik. Nem akarjuk, hogy egy ilyen füstölő vonat menjen be az alagútba, illetve Batthyány térre. Ezért is van ott ilyenkor egy figyelő dolgozó, aki megfigyeli a vonatot, és ha talál rendellenességet, közli a járművezetővel, ha nem akkor jelzést ad a járművezető felé. Jelentése csak annyi: részéről nincs akadálya az indulásnak. Így nem kell kiabálnia, és nem kell lefoglalni az esetenként amúgy is terhelt vonali rádiórendszert.
Ezen felül Margit híd felszíni váltói egyenes irányba ki vannak szögelve.(Csúcssín rögzítő biztonsági betéttel). Ennek felnyitása nélkül nem lehet a váltót átállítani. Oka: a biztosító berendezés állapota, amelynek cseréje jelenleg is folyamatban van és 1 év múlva fog az új üzemelni. Az ott lévő kolléga szükség esetén közre tud működni a vonat felszínen történő félreállításánál.
Még valami: ilyenkor a páratlan vonatoknál az alagút előtti utolsó megállónál (Szépvölgyi útnál) elindulás után a járművezetők gurulás próbát tartanak, tolató fokozaton meghúzatják az átjárón, majd elengedve a menetgombot megfigyelik a lassulást. Ha gond van, már le sem megy vonat az alagútba, félreállítjuk a felszínen. Nem sok ilyen eset van, éves szinten 1-2, de ennek valószínűsége ilyen időjárási körülmények között valamivel nagyobb.
A HÉV-nél nem csak az üzemzavarok elhárítására, hanem azok megelőzésére is nagy gondot fordítanak a kollégák. Legyenek azok forgalmiak vagy műszakiak. Nagyon sok helyen elavultak a biztosító berendezések, nem túl rózsás a helyzet a pálya és felsővezetékek állapotokban sem (kivéve, ahol az elmúlt néhány év alatt volt felújítás) és a szerelvényeink is közelednek a nyugdíjkorhatárhoz. Nem kis erőfeszítésbe kerül azt produkálni, amit nap, mint nap produkál a HÉV.
Amit Te láttál az látványos, mert ott van az ember és látszik, de rengeteg olyan megelőző dolog történik a háttérben, - ami részetekről nem látványos -, csak azért, hogy menjen a HÉV, ne legyen gond, probléma.
Nem is értem, hogy azok, akik az elmúlt napokban, hetekben rászálltak a HÉV-re, igyekeznek rossz színbe beállítani, milyen valós információkkal rendelkeznek rólunk, és milyen indíttatásból teszik ezt?
Láttam a gödöllői vonalon olyan biztonsági őröket, mint a szentendrei és a csepeli vonalon. Ezek szerint ott is lesznek most már állandóan? Félve kérdezem meg, ehhez egy ilyen tűzeset kellett?
Először is sűrű bocsánat kérésekkel esedezem feléd, úgyhiszem kicsit gyorsan és figyelmetlenül olvastam el írományod, ezúton kérek tőled mégegyszer elnézést és megköszönöm a hasznos információt, amivel megválaszoltad kérdésem és a fennt említett jelzőket, mint " a HÉV hülyesége, illetve a többi" azonnal visszavonom, mert ez a Tűzőri tevékenység, ahogy nevezted és elmagyaráztad munkatevékenységét, valóban, nagyon hasznosnak tartom én is és bízok benne, hogy ez az óvintézkedés az utasok felé, minnél több helyen elterjed a HÉV területén, és mégegyszer, BOCSI, BOCSI ÉS BOCSI!
Ha én pesten vagyok, akkor pomázon lakom (Kara hotel), és heti jeggyel utazom Budapest egész terűletén.
Ha pomázról pestre utazom akkor veszem a kiegészitőt (kb 188Ft)és a returt is akkor veszem meg.
A vissza utamon álltalában Budakalászon találkozom a kalauzbácsival, de ő soha sem kérte a pesten érvényes vonaljegyemet, őt csak a kiegészítő érdekelte.
A kritika megfogalmazásával nincs baj, de a konkrétumokat szolidaritásból nem árt kerülni. Nemhogy még az üzemvezetőnek címezni a hozzászólást... Mutasd csak meg az ominózus beírást olyan ismerősödnek, aki dolgozott K.L. alatt és meglátod, nem fog érte megdícsérni. Szinte lehetetlen, hogy FOLYAMATOSAN 2-3 perccel korábban érkezzenek a vonatok, mivel ott az fszt, de ha az nem is figyel, az ÖSSZES járművezető biztosan nem dolgozik szabálytalanul. A ráckevei HÉV általad felsorolt negatívumairól mintha nem a forgalmi dolgozók tehetnének. Az írásbelizésben sajnos igazad van. OFF-részhez: Nem értelmetlenek, a hangvételed váltja ki belőlem. Nem szeretem a nem megfelelő helyen történő elfogult és véresszájú politizálást, a magas lóról beszélést.
Ilyennel én is találkoztam már! Csak nem a kalauz, hanem a pénztáros közölte, hogy csak akkor kapom meg a kiegészítő jegyet, ha bérletem van, vonaljegyhez nem jó. Holott ez baromság, mert utána a kalauzt direkt megkérdeztem ( utaztam már párszor vonaljegy + kiegészítő kombinációval, sőt, olyan is volt, amikor a kalauztól vettem tömbjegyet, abból érvényesítettem egyet, és ahhoz kértem a kiegészítőt ), és lehet úgy használni minden további nélkül.. Ilyen esetben érdemes megkérdezni, hogy akkor miért van a lyukasztó a HÉV-en?.. Nem tudom, melyik vonalon volt ez, de nem a ráckevein, arra emlékszem. A gödöllői lehetett.
Azért köszönöm válaszod tweety83, és a többi kiegészítésedet is köszi, ez egyenlőre, úgytűnik továbbra is titok marad számomra, de igazad lehet, hogy tényleg egy túlbuzgó újoncról lehet szó, vagy egy újabb hülyeségről a HÉV részéről.
Fogalmam sincs miért csinálta..Nem tudok üzemzavarról a vonalon...
Lehet hogy egy újonc, vagy egy túlbuzgó emberke :))
Amúgy ez szerintem ugyanolyan hülyeség, mint mondjuk Kerepesen vagy hol, meg Mogyoródnál, meg talán Csömörön, amikor tárcsával indítják a 3 kocsis HÉV-et..
Ennél már csak a MÁV jobb...mikor 1 kocsis BZ-t menesztenek és a váltókezelő is vigyázba vágja magát a tök üres vonat előtt :)
Lenne hozzátok egy kérdésem. A mai nap, suliba menet a HÉV utolsó kocsijának középső ajtajánál volt szerencsém utazni, a szentendrei vonalon, és meglepődve tapasztaltam, hogy egy BKV dolgozó hátulról adja a HÉV vezető felé a Felhívás az indításra jelzést, egy sárgás pirosas lámpával, amely sárgán világított. A szóban forgó vonat Battyhány tér felé indult, Margit híd mh.-ről. Először arra gyanakodtam, hogy esetleg a mh. végén található autómata térköz döglött be és nem jelenik meg rajta a tovább haladást engedélyező, zöld fény vagy a szabad csökkentett sebességgel, sárga fény. Ám du. hazafelé jövet újra megnéztem a helyzetet, a peronról és a jelző működött, de a fent említett BKV dolgozó továbbra is adta a működő jelző ellenére a Felhívás az indításra jelzést.
A kérdésem a következő lenne: működő térközjelző melett miszükség van a HÉV-nél Felhívás az indításra jelzést adni?
"De a járművezetők mentségére legyen mondva általánosságban: a BKV legkomolyabb vasúti ágazatánál legutóbbi értesüléseim szerint nincs járművezetői szolgálati menetrend, úgyhogy gyakorlatilag sacc/kb-ra vezetnek."
Az értesüléseid rosszak.Ahogy az előttem hozzászóló is emlitette, mindenkinek, van külön fordája (menetrend ,ami szerint közlekedik).
A fordában azok a vonatok "számai" szerepelnek, amit az aznapi szolgálatod idején kell továbbitanod, a fordából, derül ki az, hogy mikor kell az egyik végállomásról indulnod illetve a másik végállomásra érned, illetve az is kiolvasható belőle ha valamelyik közbenső állomáson leváltanak, mert munkaközi (étkezési) szüneted lesz.
Nos szvsz a HÉV-ek próbálnak minden vonalon, akkor megérkezni az egyik megállóba, amikor a menetrendben ez fel van tüntve.CSak az utasitásból se pontosan kiolvasható mikor kell odaérni?(Értem ezalatt azt, hogy addigra kell odaérned, mire az indulási idő elérkezik - de ekkor ugye alapból késsésel indulsz, mert a le és felszállás a leggyorsabb esetben is legalább 10 sec kell, ha nem száll le senki.Ha van felszálló és leszálló is akkor ez egészen elnyúlhat 20 sectől -1,5 percig is, no ekkor alapból késsel ,ész tovább, "de ez nem baj", csak az utasok szidnak, pl. fejállomáson amikor pontosan érsz a fejállomás peronja elejéhez ,de mire beballagsz 10km/h-val majdnem újabb perc telik el.Persze ilyenkor mindenki izgatott, mert menne már a köv. járműhőz.) -az utasitás csak az tartalmazza, hogy az indulási idő előtt nem indulhatsz el.Van úgy, hogy a menetidőben be van kalkulálva a reggeli csúcs, és ekkor bizonyos többlet idő van hagyva a megállóhelyekre, és lehet hamarabb érsz valamelyik kőzbenső állomásra, mondjuk 1 perccel bár az ilyen általában ritka.De ekkor az állomás megfog, és csak az indulási idő elérkezésekor indul tovább a szerelvény.Nem lehet az, hogy hamarabb jött ugyan a HÉV Harasztiban, de pontosan indult Harasztiból, és csak te azt figyelted, hogy mennyivel jött korábban?
De a járművezetők védelmében elmondom, hogy elég nehéz úgy vezetni ,hogy mindenhova menetrend szerint érjél, és ne késsél.
Másrészt, meg minden járművezető fejből tudja ,hogy melyik megállóhoz, mikor kell érnie.Ezt még a módszertanátadó oktatáson tanulja meg a járműveztő, ezzel tudja ellenőrizni magát ,hogy mondjuk félúton pontosan jár e, vagy pontosan érkezik e a köv megállóhoz.
Hábé, létszives ha nemtudsz inkább valamit akkor kérdezzél, itt "szivesen" válaszol mindenki .(Remélem) Azért még nem köveztek meg senkit, és nem is fognak, ha valaki kiváncsi valamire.De azt a fórumban sokan nem nézzik jó szemmel, ha úgy állitasz, vagy feltételezel (most utóbbi volt) dolgokat ,hogy homályos forássokra hivatkozol.
Régebben mentünk HÉV-el Pomázra. Sokunknak van Pesti bérlete így csak kiegészítőt vettünk, de egy haveromnak nem volt pesti bérlete, így Ő úgy oldotta meg hogy a Pesti szakaszon vonaljegyet, a külsőn meg a kiegészítőjét mutatta a kallernak. Viszont a kalauz meg elkezdett pampogni hogy ez így nem jó, merthogy ha a Batthyányitól jött akkor HÉV jegyet kellett volna venni az egész vonalra, nem lehet úgy csinálni hogy vonaljegy + HÉV kiegészítő-jegy. Ezen picit meglepődtem, gondoltam azért szól, hogy így esetleg olcsóbb, de megnéztem a táblázatban és ugyanannyiba kerül...Szóval nem mindegy hogy milyen jegy, ha ugyanannyiba kerül...? Mi ez a hülyeség? Miért nem tájékoztatják az utasokat normálisan erről? Amúgy aki Békásig megy az is vonaljegyet vesz, nem HÉV jegyet
Mi az, hogy sacc/kb. vezetnek? Van hivatalos szolgálati menetrend, minden fordában, téli-nyári, mikor hol kell lenni, melyik megállóból/állomásról mikor kell elindulni. Ez alapján mennek, ki van rakva a műszerasztalra. És vért izzadnak, hogy a sok lassújel ellenére tartani tudják a menetidőt. Kicsit hiányosak az ismereteid. Egyébként ma reggel hajszálpontosan mentek a vonatok. Ha meg nem ugyanazt a rendszert használják etalonnak, akkor inkább arról kéne vitázni, melyik a hitelesebb. Nem arról, hogy előbb menesztenek. És légy szíves, ne hívd rákfenei vonalnak, mert van rendes neve. Nekünk ez van.
Szándékos gyujtogatás miatt éghetett le 01.15.-én egy HÉV-kocsi. A tüzet vizsgáló szakértők kizárták, hogy a gyújtogató a szerelvényben holtan talált 66éves férfi volt, a rendőrség ugyanakkor két hajléktalan személyt keres az üggyel kapcsolatban. A halálos HÉV-tűz után elrendelt vizsgálat lezárult, a szakvélemény egyértelműen gyújtogatást sejt a háttérben-tudta meg a Szines Bulvár Lap. A tűz a kocsi hátsó felében keletkezett, az ülések alatt lévő fűtőtestek egyikénél sem mutattak ki műszaki hibát. A holttest a tűzfészektől kb 6-8m távolságban ferküdt, a szakértők szerint a tűz keletkezésében való közreműködése kizárható. A HÉV-kocsi villamos berendezései jó műszaki állapotban voltak, az utas térben áramütést, balesetet okozó hibanem állhatott elő. A tűz okaként gondatlanság vagy szándékos emberi tevékenység vélelmezhető. Mint emlékezetes: Schimmer Erzsébet, a BKV szóvivője már a tragédia másnaoján arról beszélt, hogy nem zárható ki a szándékosság. Aznap Vajda Pál főpolgármester-helyettes is úgy fogalmazott: feltehetően nem műszaki, hiba miatt gyulladt ki a szerelvény, az ügy hátterében más dolog lehet. Információikn szeint az elhunyt egy 66 éves hajléktalan férfi, a rendőrség két társát keresi,akikkel gyakran utazott a HÉV-vonalon. Bálint Gabriella, a BRFK sajtóreferense nem erősítette meg értesülésünket. Elmondta: az ügyet a rendkívüli halálesetek osztálya vizsgálja, még várnak a tűzvizsgáloi eredményre. Ugyanakkor hozzátette: a rendőrség várja azok jelentkezését, akik a kérdéses héven utaztak, illetve a tüzet megelőzöen szálltak le a szerelvényről.