a fuga (meg a tobbi) egyensulyi nedvessegtartalma eleg alacsony. paratol nem azik el egy fal. a viztol elazhat, de amint nincs viz, a para kifele fog jonni.
Szerintem ha lefolyik rendesen és nem áll a fugán sokáig a víz akkor a terhelés nem sokkal komolyabb mint egy rendes felmosás, az pedig még a laminátnak se árt.
Amúgy is ha rendesen van szellőztetve akkor is sokkal inkább a levegőbe párolog el mint a szerkezet felé.
Inkább csak arra szolgál ez a fólia hogy ha megreped a fuga és befolyik a víz, akkor ne tudjon nagyon továbbfolyni a szerkezetben.
Én ezt értem, de mennyire tekintendő "tartós vízhatásnak" egy zuhanyzó kiburkolása után? Kifugázva jó minőségű fugázóval, vizet kap naponta 2x3 percben...
Volt róla szó korábban, hogy mozaikkal burkolt zuhanykabin alá a sima kenhető "folyékony fólia" helyett speckóbb, kétkomponensű anyag dukál. Mapei, Sakret, hol milyen márkáknál milyen terméknéven érdemes ilyet keresni?
régi ház kicsit szúette vastag födémgerendát szeretném lekezelni. elég a lenolaj vagy alapozzam le a drága XYLAMON SZÚÖLŐ és MEGSZÜNTETŐ FAVÉDŐSZER-el?
Üdv érdeklődnék széldeszka felújításával kapcsolatban, szeretném lecsiszoltatni illetve kezeltetni, de nem tudom milyen anyagot milyen márkát érdemes venni. ( hogyan kell előkészíteni, kell e alapozni, hányszor kell lekenni) Ha van rá mód én venném az anyag ne valami szart kenjenek rá.
De 10 fokos hajlásszög alatt illik 60-ra besűriteni a szelemeneket, akármilyen fedés is van rajta (értelemszerűen zsindely, vagy valami lemezfedés), mert nem a fedés súlya a mérvadó, hanem a hóteher.
Az építész által elgonmdolt és az engterven szereplő lejtésképzés nem megvalósítható egyéb okokból. A melléképület tartószerkezetét még ő ellenőrizte annak idején. Igazából csak a lejtésképzés miatt nem akartam módosítást beadni (ugye ne menjünk bele mi kettőnk szokásos témájába miatt ;) mielőtt még újra nekiáll valaki kötözködni).
Az ács (nevezzük inkább szerkezetépítőnek, fahidakat, kilátókat, telekom tornyokat, csarnokokat tervez/épít faszerkezettel) ellenőrizte a CAD programmal.
Fix2: a tengelytől a ragasztás végéig integrálni kell, mivel az áttétel is változik a teljes felület mentén... A tengely közelében nagyobb, távolabb kisebb. Így kb. 2,7 az áttétel, 2 tonna a max. terhelés.
>> Véleményem szerint minél simább egy felület annál kevésbé tud megkapaszkodni
>> a ragasztó, kivéve ha oldja (!) mindkét összeragasztandó anyagot,
> Hiányos ismeretekre alapoz a vélemény...
Mondjuk a gránit esetében tényleg nem szabad felcsiszolni a ragasztandó felületet, mert egy kis melegítés után felkoppan egyben az egész. Legalábbis a kövesek állítása szerint.
Egyébként nézegettem a Fischer KK ragasztót (1komp.): 9 N/mm^2
64 cm^2-en: 500 kN (5t). Mellesleg 2 db M6-os csavar is elbír 2 tonnát, csak kérdés, hogy maga a gránit a dübel körül mennyire strapabíró.
A pult egyébként 32 cm széles, középen tartja a konzol. Így 28/8 cm/cm az áttétel (3,5). 4-es biztonsági tényezővel 350 kg/konzol a terhelhetősége. Ebből a konzolból lesz 4 db, tehát kb. 1,4 t (a gránit lehet hamarabb törik el). Szép, csak 10 év múlva is legyen szép. ;)