Szereloket talalsz itt a forumon, vetel utan egy olaj es szurocsere gondolom ugyis esedekes, akkor meg at is nezhatik az autot.
Mire kell odafigyelni? Kis rozsdafoltokkal idejeben foglalkozni, mert eleg gyorsan tud rohadni ez a kasztni, es ha korberohad, akkor biza nem olcso megcsinaltatni. A kombi hatso teleszkopjai szintszabalyzosak, jo ha mukodik, mert azt sem olcso cserelni. A vezerlest ebben a motorban, meg dupla soros lanc vegzi, tudtommal rendkivul tartos es problemamentes, ha meg lenne nyulva, hallanad. Hosszbordas-szij lehet megerve, de az apropenz, akarcsak a futomu helyes beallitasa, hogy ne egye a gumik szelet ( persze ha nincs peched, es nem volt ugy megutve, hogy valami gorbult az elso futomuben, es esetleg nem lehet beallitani ; de egyebkent lehet mindent kapni bontoban, nekem ket eve elszallt a komplett jobb elso futomu egy balesetnel, es nem volt tul draga potolni ). Porlasztokra nem art ranezni, nem-e fujnak ki a rezkarika alatt, mert akkor megtelik fekete trutyival korulottuk, es dinamittal kell majd kirobbantani ha baj van. Izzogyertyak eseteneknt beleszakadnak, allitolag tipushiba az is, de az enyemnel es az elvileg ( C220 nemCDI Diesel ), es mar csereltem osszesen hatot, mindig kijottek szepen. Hidegen ne tapossad, es ne jarjal folyamatos padlogazon vele, bar arra ugysem nagyon van lehetoseg.
Elmentem egy merci bontóba ahol még 203-at sosem bontottak(derűlt ki). Az ember olyan precízen végigszemlélte miután mondta ,hogy nagyon szép az autó,hogy ha eltünik mostanság ,akkor tuti oda megyek keresni egyből. A rendszámot is csekkolta ha jól láttam, lehet beképzelem de nem vagyok túl nyugodt. Lehet valóban csak az autót nézte végig de az ördög soha nem alszik.
Öhm..amíg szervizben dolgoztam, volt nálunk "hozom-viszem" szolgáltatás, főként a törzsügyfeleknek.. nem olcsó autókhoz. Bár sok flottáshoz is. El se hinné az ember, milyen könnyű elhozni egy autót mindenféle keresztkérdés nélkül. Amikor oda kerültem, 1 héten belül jött az első ilyen dolog flottás autóért.. aztán a második héten mentem egy Bentley GT -ért.. még csak azt se kérdezték honnan vagyok, ráadásul utcai ruhában mentem, hiszen koszosan nem ülök bele, szóval még csak szerelőnek se néztem ki. Felelőtlenek az emberek nagyon. Szerencsére nem vagyok rászorulva semmilyen szempontból, hogy visszaéljek az ilyen helyzettel...
Új merci tulaj vagyok. A minap vettem egy 1999 C klasse 220 CDI-t! Esprint kombi.
Szerettünk volna egy megbízható kis fogyasztású dieselt az asszonynak. 89-es Corollát cseréltünk le. Nagyon sok autót megnéztünk a keret max1 misi volt. Iszonyat, hogy milyen bontó szökevény autókat árulnak ennyi pénzért, pedig egyáltalán nem gondolkodtam fiatalabb autóban. Néztünk Toyotát, Volswagent, Audit, Mercit. Amiket megnéztünk mind iszonyat leharcolt állapotban volt. A megvásárolt példányt teljesen véletlen találtuk meg. Belül gyönyörű megkímélt, mint az új, a motornak egyenletes járása, kulturált motortér, semmi kókányolás. A kaszni itt ott vannak rozsdafoltok, meg látszik, hogy újra lett fujva, de ettől eltekintve ennyi idősen jó vétel volt. 3 kulcs, VDOdayton NAVI-s fejegység, amit nem tudok használni a nyelvi korlátok miatt. téligumi, klíma.
A kilóméter óra 270-et mutat, amit egy ennyi idős autónál soha nem hittem el, de eddig a jelek azt mutatják, hogy igaz is lehetne. A szervikönyv németben vezetett, az utolsó bejegyzés 240-nél volt.
Iszonyat megy a gép, eddig tetszik. Fekszik a kanyarban.
Ha tudtok mondani pár trükköt a kocsihoz, hálás lennék. A német könyv hozzá számomra héberül van.
Ebbe ha tényleg lehet utólag tempomatot tenni, ez az extra ami megérne még egy misét.
Egy extra nem müködik benne, az a kiegészítő fűtés. De egyelőre nem igazán zavar.
Ha gond lenne a kocsival, hova érdemes fordulni? Melyik bontó jöhet számításba? Komputert kinél lehet olvastatni? Budapest - Kecskemét vonalában vagyunk.
Mire kellene odafigyelni így elsőre? Vezérlés? Szíjjak? A nyári gumik a széleken le vannak kopva, ez mitől lehet?
Tablettát bevettem. Kb azért lehetett a kulcs a portásnál,mert esetleg (és innen minden betű csak feltételezés ) azt mondta a tulaj, jön az autóért Pálinkásné Sörös Borbála. Esetleg: Aztán hogy azőr volt olyan hülye hogy igazoltatás nélkül átadta a kulcsot simán benne van. Igaz,az őrnek nincs igazoltatási joga,de valahogyan meg kéne tudnia kinek adja a kulcsot. Példának okáért, a telepvezető oda jött hozzám,elmondta hogy Dr akárkit vár engedjem be. A névre nem elékszem. Megérkezett a várt vendég, a telep vezető elmonda ki ez,akit vár. Abból az információból amit megosztottak velem,nem azt a típusú autőt vártam amivel érkezett a vendég. (Igazoltatásra vissza kanyarodva.) A vendéget nem engedtem be meg kértem hogy igazolja magát,jogosítvánnyal,bármivel amivel egyébként is teheti. Azt mondta: Ha én valóban olyan őr vagyok mint amilyennek mutatom magam akkor azt is tudnom kell hogy nincs igazoltatási jogom. Erre vissza kérdeztem: Be akar jönni? Hát persze hogy elő vette a jogsit.
Ebből ki indulva,mi a fa....ért adta át a kulcsot,ha nem győződőtt meg a jogosságról. Esetleg meg fenyegették az őrt? Vagy az őr is benne volt a lopásban,csakazért nem sikerült megszabadulni az autótól mert túl gyorsan,túl nagy nyilvánosságot kapott? stb stb..
Azta...én... Hogy? Én 19 éve dolgozom Vagyonőr..... miféle hűlye ad oda akárkinek így egy kulcsot??? Nincs egészség ügyi problémám nem vagyok beteg, de most kerítek egy vérnyomás csökkentőt.!!
A Rover igénytelen de ha költeni kell rá akkor sokat kell. Szintén ilyen pl: a Volvo 740. Ha terepest akarsz 7 személyest, akkor csak Mercedes, vagy Mitsubishi.
Vagy az opelnek van az a fos talicskája 7 személyel kb 7-8 éves autók dízel, na az sem jobb választás mert a kis motorjával 1,6- vagy 2000 ,nem is tudom. A lényeg,a kipufogó szűrő miatt annyit eszik mint pl Mitsubishi Pajaró 2.5 D stb stb.
:) Első alkalommal. A 2-3 alkalommal elmész a bontóba vásárolsz is ( mert a nézelődőt ott sem szeretik ) innentől kezdve ha nem családtagnak de törzs vásárlónak tartanak. Rá kérdezel az alkatrészre van-e? A válasz: Jaa, szeva te hordod ezeket a vackokat,persze van minden ott van hátul, menjé túrjál magadnak.
---- Ez nem az Ürömi bontóról szól. Azokról ahol eddig megfordultam. :-)
Meg volna egy olyan kérdés, vki tudna nekem egy használható ábrát küldeni, hogy is fest egy Command 2.0 bekötési rajza?
Vettem egy új másféle Commandot bele, egy kicsit át kellene kábelezni, az újnak van ábrája, h melyik ág mit visz, a Régi gyári Commandhoz is kellene hasonló
Ha lett volna benne 1 egyedi indításgátló, amit csak a tulaj ismer, semmit sem ért volna a kulccsal. Nem értem, hogy miért nem védik az autósok a kocsijukat?! Viszonylag kis összegből ki lehet hozni, és akkor nem kell izgulni, hogy hova lett az imádott Mercink az "őrzött" telepről.:-)
Engem is érdekelne az elvivés módja, mert az enyém mezei 20 éves, de egyszer-kétszer beszart az ajtónyitó elektronika, és nem tudtam elvinni. sajátomat, kulccsal a kezemben.
1. eset. Balatonon voltunk nyaralni, nem nyitott. Kulcs természetesen nem nyitotta a csomagtartót, Kávéfőzővel kibasztam a kis háromszög ablakot, (nehezen ment, már nekifutásból csináltam), Mikor bejutottam kinyitottam a motorházat, aksit levesz, visszatesz, persze addig üvöltött a duda, de aztán indult. Lementem gyorsan Attalára So-low édesapjához kaptam kisablakot, megcsináltam , aztán ok.
2. Firnyákosabb voltam, kiszedtem a lamellák egy részét a csomagtartózárból, hogy csavarhúzóval ne, de a kulcsommal lehessen n nyitni. Kint voltam a kertben , szakadt az eső, nem nyílt.Csomagtartó kinyit, volt ott egy pumpám, a nyitó levegő csövet megfújtam, aztán kinyílt az összes ajtó. De megint üvöltött a duda, míg el nem igazítottam.