"A START-nak inkább Bécs felé kellene a railjet szerelvény, hogy a ÖBB bérlések költségeit csökkenteni lehessen."
A MÁV-Start nem vesz Viaggio Comfort szerelvényt!
"A prágai EC-k szlovák és cseh szakaszon vannak kitömve, a kiegyenlítés is problémás, mert kicsi a hazai szakasz."
Majd kérünk kocsit a Metropolba tőlük.
"Most a priorítás a belföldi IC és az előváros, nem fog beleférni."
Nem mindig vesszük észre...
"Nagyon kedvezőnek kellene az ajánlatnak lennie, hogy a Gépészet és a Bombardier (és Stadler) lobbija ellenére beszerezhető legyen..."
Bombardier milyen új járművet gyártott a MÁV és kapcsolt részei kérésére? A TALENT nem teljesen ide készült, emeletes kocsit meg soha nem fogunk látni itthon, mert azt nem lehet a Bhv-By-Bp szentháromságból felújítani.
A Gépészet-féle IC+ hogyan is áll? Leginkább álmokban egy pályaudvaron...
Stadler nyugodtan jöhet, külföldön is megelégedéssel használják.
Igen, nekem is az anyagi resze a hibadzo, mert ugye az osztrak iranyban is draga a Railjet, gondolom a csehek is megkernek az arat. Viszont nem kene semmit a Mavnak beszerezni - a cseheke a szerelveny, csak megallapodni a futasdijban meg a km kiegyenlitesben.
A START-nak inkább Bécs felé kellene a railjet szerelvény, hogy a ÖBB bérlések költségeit csökkenteni lehessen. A prágai EC-k szlovák és cseh szakaszon vannak kitömve, a kiegyenlítés is problémás, mert kicsi a hazai szakasz.
Most a priorítás a belföldi IC és az előváros, nem fog beleférni. Nagyon kedvezőnek kellene az ajánlatnak lennie, hogy a Gépészet és a Bombardier (és Stadler) lobbija ellenére beszerezhető legyen...
A Siemens Viaggio Comfort rendelkezik magyarországi futásengedéllyel, az ÖBB nevére kiállítva. Nagyon nem lehet eltérő a ČD-féle verzió se, így elég egyszerű lehet megszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóság áldását. A cseheknek a fő problémájuk ehhez kapcsolódóan a 380-asok erősen korlátozott bevethetősége (ti. külföldi engedélyek hiánya), kisebb gond a társvasutak hozzáállása.
A nemzetkozi Mavos bennfentes gurukhoz lenne kerdesem. A Zelpage szerint a cseh vasutak vegul csak vesznek Railjet szerelvenyeket, 7 darab 7 reszeset - ez 3 OBB garnituraval kiegeszitve, nyomna a Graz-Becs-Praga EC forgalmat. Mivel az eredeti akcio a Siemenssel 15 szerelvenyrol szolt volna - igy allitolag targyalnak a szlovakokkal meg a Mavval, hogy a Praga-Bp EC-k is ebbol legyenek kiallitva (8 darab 8 reszes szerelvennyel lefedve a teljes igenyeket), igy a hagyomanyos szerelvenyek helyett ezek lennenek. De csak akkor vennek meg, ha a MAV beleegyezik es ha jol ertem akkor a CD-nek 2013 feleig kell megmondani, hogy kell-e ez a 8 szerelveny.
Mit lehet errol tudni MAV reszrol? Van erre realis esely?
Egyik baratom szeretne utazni az Adriával (1204) Splitbe, és már elfogytak hálokocsis jegyek, ezért az volna a kérdése, hogyan lehet utazni FIP jeggyel a 419. sz. WSPz kocsiban (1. vagy 2. osztályu + helyjegy).
Abban segítsen valaki, hogy a CityStar jegy érvényes Reutte in Tirolig? Ugyebár ez is korridor jellegű, mint a Salzburg-Kufstein szakasz, de német vonatok is járnak. Konkrétan Innsbruckból akarunk oda átmenni, de felszállhatunk-e a CityStarral a német ingavonatra Innsbruckban?
Korábban itt a Fórumon írta valaki, hogy lesz egy Bp Keleti-20-25-ön Hodosi átmenettel egy vonat, amelyik visz velencei kocsicsoportot Ljubljana-Villach-Venezia útvonalon, ez viszi a pulai és a koperi kocsikat is. Van erről valami újabb info?
Szlovénok most csak Koperbe menő magyar kocsicsoporttal számolnak. (Remélem nem így lesz.) Horvátok a Buzet - Lupoglav szakaszon is leállítanák a személyszállítást, a határátmenettel együtt. Csak a tehervonat menne át Rakitovecnek.
Amúgy meg van olyan vonat,amire már 2013 nyarára nincs hálójegy!!! nagyon durva hogy nem indítanak főleg nyáron 5-6 közvetlen vonatot is tengerpartra!!!
Hát igen...Siófokon éppen előttem fizettek ki a jegypénztárban egy Siófok-Split hálójegyet másnapra német fiatalok fejenként 1650 eurót, nem kamu, ezerhatszázötvene!!!