Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 268
Mennyi a fogyastás igy a verdan???
Előzmény: Pavel (267)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 -1 0 267
Nem is éri meg a dupla karbikkal foglalkozni, az versenyre való, utcán csak az olyan elvetemültek használják mint én (Ladán) :)

Üdv. Pavel

Előzmény: plero (266)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 266
Hello Sheme

A karburátorokat hogyan akarod feltenni a Dacia-ra. Van hozzá szívotorkod és kipufogótorkod????

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (263)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 265
Hello Pavel

Jóóóóóóóóóóóóó a lapod.
Köszi, hogy felraktad a lapom cimét a linkek közé. A ladaclub oldalon Fsopapa bemutatott 1 kék színű könnyűfémfelnis FSO-t. Ha kell még rola kép akkor írj, mert az az autó a barátomé.
Ha valamiben tudok segíteni akkor írj.

Üdv. Pelro

Előzmény: Pavel (262)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 264
Ezek Weber DCOE karbik, a www.duen.hu és a www.ladaclub.hu hirdetései közt mindig van pár eladó.

Üdv. Pavel

Előzmény: Sheme (263)
Sheme Creative Commons License 2003.01.03 0 0 263
Ja, a 4 elektródás gyertya, ami jó a Dacia-ba nem egészen az, amit az angol srác írt - és én is lefordítottam -, hanem Bosch WR 78 G jelű a megfelelő.

Ja, még egy dolog: ez milyen karburátor, és hol lehet beszerezni?

Előzmény: plero (251)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 262
Sziasztok!

Szeretnék elindítani egy honlapot, amely a volt KGST autókkal foglalkozik. Minden felkerülhet, de a f? csapás azok a típusok amelyekr?l kevés szó esik a magyar weben. Els?sorban a Volga, Polski, Polonez, Tatra, Dacia, stb...

A honlap tesztverzióját megnézhetitek itt. Vigyázat, 0 design! :)
Természetesen nélkületek nem lesz életképes a lap, úgyhogy ha gondoljátok szivesen vennék mindenféle dokumentumot, cikket, képet a típusról.

Üdv. Pavel

Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 261
Hi!

A Berlina-nak ugyan az a váltója, mint a 1310 TLX-nek.
Az érdekel főképpen, milyen - viszonylag egyszerű - megoldással lehet elérni, hogy a végsebesség nőljön valamelyest.
Olyasmire gondolok, hogy mondjuk 5-ben 2000ford/perc-nél a 70km/h helyett 80km/h-val menjen az autó.

Hát el vagyok szomorodva, hogy ilyen link autófényezők vannak, szörnyű! Olvastam az Autósélet októberi vagy novemberi számában, hogy Pécelen van egy restaurátor, ő állítólag lelkesen bevállal minden márkát. Sajnos a nevét és a telefonszámát nem tudom. Esetleg ismered?

Most beszéltem egy Szatmári autókereskedővel. Nála a Dacia Berlina 1310 Ti 4800€-ért már hozzáférhető. (kb.: 1.200eFt)

Előzmény: plero (260)
plero Creative Commons License 2003.01.02 0 0 260
Hello

Minnél nagyobb ez az áttételszám annál jobban fog gyorsulni az autó, de a végsebessége csöökenni fog.
Ha megirod a difid áttétlét, a sebességi fokozatok áttételét és a kerék méretét akkor megtudom pontosan mondani a változásokat.
Könnyüfémfelnit nem tudom hol lehet csináltatni, de lehet készen venni Romániában vagy Törökországban esetleg még Argentinában is.
Megbizható festő nem nagyon van. Olyat találni aki pedig elvállalja a festést az meg mégnehezebb. Itt a Keleti - régióban viszont találtam 1 ilyen embert. Megbizhatóan dolgozik.
Van egy barátom akiben megbízok, de sajnos neki nincs mühelye ahol tudna dolgozni /a Standox-nál festéstechnikai tanácsadó/. :)))

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (259)
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 259
Az általad írt difi segítségével - 4.125 /8*33/ - hogy változnak a menettulajdonságok?

És hol lehet könnyűfém felnit csináltatni? Megbízhatóak?

Hol lehet festetni a kocsit? (Lehetőleg olyat mondj, akiben Te is megbízol.)

Előzmény: plero (256)
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 258
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 257

Hi!

Remélem megjelenik.

Előzmény: plero (256)
plero Creative Commons License 2003.01.01 0 0 256
Hello Mindenkinek

Amit irtal URL neken nem müködik.
A Fuego válton kivül lehet más váltót is tenni a Dacia-ra Pl. R18. Csak a váltó harangot kell lecserélni. Szériában nem tudok 6 fokozatú váltórol.
A végáttételt ha módosítod attól nem lesznek hosszabbak a fokozatok csak akkor ha a difit módosítod. A széria difi áttétele 3.77 /9*34/. Létezik 4.125 /8*33/ is de az beszerezhetettlen. Az ötödik helyére elméletileg olyan fogaskerékpárt lehet tenni amilyet akarsz, csak birja amotor és tudjad legyártattni is.
A felni vadászathoz, meg sok szerencsét kívánok. Ezen én már túl vagyok. Ha valami érdekel akkor írj.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (254)
coyote_ Creative Commons License 2003.01.01 0 0 255
Sheme Creative Commons License 2002.12.31 0 0 254
http://www.masini.ro/?RID=NEWTIP&marca=13&model=188&tip=1108

Ilyen, 1.4-es. Most olvastam, hogy csak és kizárólag injektoros katalizátoros változatban lehet kapni. 3 év garanciát vállalnak rá - ami nem kevés, tekintve, hogy egy év volt eddig. Vajon min változtathattak?

Ja, 1.4-es - 1397cm3 -, és 1.6-os - 1557cm3 - motorral kapható.

Egy Nova tuning oldalon - nem emlékszem melyiken -, hogy megtuningolják, ha akarod. Így az 1.6-os, 75Le-s motorból egy 160Le-s turbósat varázsolnak.

Amit elfelejtettem: érdekelne, hogy a Fuego váltóján kívül lehet-e valamilyen más váltót berakni, mondjuk egy 6 fokozatút, de nem olyat, melyen a 6-dik fokozatban 2000-res fordulatnál 70-et megy. (Mint a gyári 5 fokozatúnál.)

Jut eszembe: a végáttételt lehet módosítani, ugye? Mert akkor hosszabbak lesznek a fokozatok, nagyobb a végsebesség.

A felniről annyit, hogy csináltatnék is, mert a www.gumibolt.hu oldalon nem találtam 3 csavarosat egy dekát se. :(
És érdekes, de 175/70R13-as sincs V sebességgel (240km/h), csak T (190km/h), vagy H-s (210km/h).

Előzmény: plero (251)
plero Creative Commons License 2002.12.30 0 0 253
plero Creative Commons License 2002.12.29 0 0 252
Hello mindenkinek

Ajánlom figyelmedbe a következő URL-eket:
http://gorde.free.fr/gphoto.php3 /jobb felső képcsoport/
www.tar.hu/plenter

Üdv. Plero

Előzmény: XJ6 (123)
plero Creative Commons License 2002.12.29 0 0 251
Hello

A gázt nem Budapesten rakták bele. A karburátor tetején van 1 keverő. Ezen keresztül kerül a gáz a karburátorba. Ha komolyabban érdekel akkor lefényképezem neked. Én a Keleti régióban lakom.
Az elektromos AC-t a mechanikus helyére kell berakni. Mármint a cső bekötés ügyileg. 3db cső megy az AC-re. 1 a üzemanyagtartályból jön, 1 megy a karburátorra 1 pedig a visszafolyó. Milyen AC-ra gondoltál, mert 3 fajta van.
1. kis nyomású /karburátoros Subarun vagy Mitsubishin van ilyen/
2. közepes nyomásu
3. Nagy nyomásu /injektor szivattyu/
Neked a kisnyomásu kell és a visszafolyó ágat le kell vakolni.Ha leveszed a mechanikus AC-t akkor oda teszel 1 bakelit tömitést és arra meg 1 aluminium lapot ami ugy néz ki mint a tömités csak zárt.
A Bosch gyertyákat nem szereti az autóm. A lagjobb lenne a SuperPal, de már olyat nem lehet kapni.
Az adalékokat meg nem nagyon szeretem. Mert csak "ideig-óráig" használnak. Ha már valamibe adalék kell akkor az már olyan is. Akkor már érdemes felujjítani.
Milyen felnire lenne szükséged. A képeken látható fehér felniket eladom ha komoly az érdeklődés. Homokfuvott és Hammerite-tal vannak lefestve. Télen nem voltak használva. Van még régi 1300-as Dacia felnim is /a kupos és van hozzá dísztárcsa is/. Ez olyan amilyen a verseny Dacia alatt van elöl. Van még 2db 13*5,5'-os felnim is csak az sajnos ernyőtartónak jó csak /gyári, nem hegesztett és forgatott/.Tudok még könnyüfém felnit is, de annak drabja vagy 18 ezer pénz.
Te tudsz a verdádról képet prezentálni??? Ha kell akkor fel is tudom tenni a honlapomra.
Ha még tudok valamiben segíteni akkor írj.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (249)
Sheme Creative Commons License 2002.12.27 0 0 250
Erről:
Előzmény: Sannegta (244)
Sheme Creative Commons License 2002.12.27 0 0 249
Hi!

Láttam a fényképeken, hogy a gázt nem a karburátor torka alá vezetted be, hanem a szívócsonkra csatlakozó fekete műanyag csőbe - melyhez a T cső is csatlakozik. Ezt így rakták fel a Tatai úton, vagy te csináltad meg ilyenre?

Az elekromos AC-t hogyan és hová kell beépíteni? Ha külön, akkor az eredeti helyét mivel dugaszolod be?

A Bosch W78G gyertyát már próbáltad? Milyen?

És mit tudsz a Prolong adalékról? Érdemes használni?

Hol lehet rendes, nem ütő felnit venni hozzá? Vagy csináltatni? (Könnyűfém felnit esetleg?)

Cool a lapod!

Előzmény: plero (248)
plero Creative Commons License 2002.12.26 0 0 248
Hello

Köszi Pavel. Hát abban igazad van, hogy verseny alkatrész 0.

Ha valakit érdekel eladom az 1.4-es 90LE-s Renault motorom. Van még néhány 4-es váltó és még van 1db ollyan váltó amiben a 4. helyén olyan áttétel van ami a 2. 3. közötti. Ha valakit még érdekel más alkatrész akkor irjon, megpróbálok segíteni.

Üdv.: Plero

Pavel Creative Commons License 2002.12.25 0 0 247
Hello!

Gratula az autódhoz, nagyon komoly munka, főleg hogy egy ilyen "ritka" típusnak álltál neki, amihez versenyalkatrész -gondolom- 0.

Üdv. Pavel

Előzmény: plero (245)
magpet Creative Commons License 2002.12.25 0 0 246
Sziasztok Daciasok!
Némileg vendég vagyok erre, de talán Titeket is érdekelhet!

OFF
Ha Te sem értesz egyet a Budapesten jelenleg uralkodó parkolási szisztémával, akkor írd alá ezt a kis petíciót, továbbá még arra is kérlek, hogy ha épp ráérsz, emilezd el a címet és a dolog kétmondatos lényegét ismerőseidnek!
Nem részletezem, mindent megtalálsz az alábbi oldalon!
A petíciót itt olvashatod és írhatod alá:

www.petitiononline.com/bpparkol

Köszönöm!
ON

plero Creative Commons License 2002.12.25 0 0 245
Hello

A szelepek normal szelepek. A hajtókarok is széria hajtókarok. Az 1557-es motor turbo nelkül is tudja a 160LE-t. Anno Ferjáncz-nak is volt ilyen motorja a Renault 12 Gordini-ben. 1970 körül. Az 1.4-es motorból szériában ami turbos az 117-120LE-s. Ha a turbo nyomást emelik akkor kb. olyan 150-160LE-s. Ezek viszont gyári motorok. Amit a 234-es hozzászólásban leírtam az a motor a saját autómban van benne. Csak 1.3-as, de alázza az 1.4-es golfokat és astrakat. A motor épitéshez sok pénz, idő és kitartás kell. Akkor sem biztos, hogy müködni fog. A legjobb megoldás a gyári motor. A Dacia-ba elég sok fajta motort lehet beépíteni. Renault-ok előnyben /1.4 90LE/
Ajánlom figyelmedbe a következő URL-eket:
http://gorde.free.fr/gphoto.php3 /jobb felső képcsoport/
www.tar.hu/plenter

Ha még van valakinek valami kérdése akkor nosza.

B.U.É.K.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (243)
Sannegta Creative Commons License 2002.12.25 0 0 244
Kellemes ünnepeket mindenkinek!

Miféle 160 lóerős Dacia Sport Turbóról van itten szó?

Sheme Creative Commons License 2002.12.23 0 0 243
És a szelepülés, szelepek?
Mintha Mishu - a GolfIV-es Dacia-s - írta volna, egy haverja feltuningolta a Nováját. Kellett hozzá páncélozott szelepülés, titán hajtókar és titán szelepek, hiszen az 1557 cm3-es motor kicsi egy 75LE-ről 130LE-re való tunninghoz.

Viszont az is érdekelne, hogy a fekete Dacia Sport Turbo-ban dolgozó 1557-es motort hogyan bütykölték 160LE-re fel, hová és hogyan kötötték be a turbofeltöltőt. Ilyesmik. Tudsz erről valamit?

Előzmény: plero (242)
plero Creative Commons License 2002.12.19 0 0 242
A DACIA tuningról csakannyit szereték elmondani, hogy mindenki úgy szeretné, hogy menjen az autó mint a ´meszes´ és kevesett fogyasszon. Szerintem ilyen esetben kompromisszumokat kell kötni. Először azt szeretném elmondani amit a faterom szokott mondani ilyen esetekben, hogy büntetlenül nem lehet semmit sem csinálni.
Itt csak a motor tuningról irok
1. sport vezérmütengely
2. nagyszelepes hengerfej
ezután már kellően melegszik a hütöviz
3. nagy kapacitású hütö
4. nagyobb fúvókás karburátor
Ezek voltak a kissebb változtatások. Most következnek a látványos dolgok.
5. 4-es leömlő
6. nagyobb keresztmetszetü kipufogó rendszer.
7. más fajta szivótorok minimum 1db duplatorku karburátorral, de a teljesitmény fokozására lehet 2db is.
8. a két karburátorhoz már elektromos benzinszivattyú kell.
9. a hajtókarokat dugattyukat ki kell grammolni.

Na hirtelen ennyi.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (240)
ArcHoNMaN353 Creative Commons License 2002.12.16 0 0 241
Hi!
Igaz,hogy én egy 353 Wartival szaladgálok, (szintén apám jóvoltábol),és én is csak hasonlóakat tudok mondani az elöttem szolohoz!!! A miénk egy 86-os verda,de összesen !!!!! 36000 km !!!!!!!!!! van benne, (ebböl én kb. 10000-raktam bele az elmult 1,5 évben,miota van jógsim.) Gyári ujonnan vettük még anno! De látszik is rajta,hogy az apám már huszon-egynéhány éve a szerlöszakmában van! Mind külsöleg,mind belsöleg igen jó álapotban van! Néha még meg tudok lepni 1-2 nyugati autos-t a lámpáknál! :-))) (de azért el kell ismerni,a Dacia egy picit jobb gyorsulásban,de a Warti csamagter és a belsö tér nagysága kárpotol ez miatt! Szóval csak annyit,hogy igenis foglalkozni az "öreg" verdákkal,és karbantartani öket,mert tényleg megérdemlik!!!!!!!!!
Hi!
Előzmény: KareszTLX (239)
Sheme Creative Commons License 2002.12.16 0 0 240
Elkezdtem lefordítani, viszont itt-ott pontatlan, de ha valaki kiigazítaná a hibákat, örök hála érte!

Egyelőre ennyi van kész:
Az R12 tuningolása „kissé” nehézkes. Ha találsz hozzá alkatrészeket, valamivel könnyebb.
A főbb pontok: a motor, a fékek és a felfüggesztés.

Kezdjük a motorral! Az R12 modellt felszerelték egy 1289cm3-es motorral. Egy egyszerű tuninggal a motor erejét, a gyorsulást és a forgatónyomatékot növelhetjük, vagy kicseréljük a dugattyúkat, a hengereket(?), a forgattyús tengelyt, stb., vagy az 1397cm3 motorblokkjára kicseréljük – hozzáigazítva a 76 mm-es furathoz. (Az 1.6-os Gordini motor egyébként passzol.)
A vezérműtengelyt az R15 TL-ből – 62/22 a szelepnyitás/zárás beszabályozása ellentétban a 20/60-val, vagy az R5-ösével, de óvatosan beszabályozva.

A motor sűrítését lehet növelni 10:1-hez, de nem ajánlott. Ha meg tudod csinálni 9,5:1-hez, az is jó. (Speciális munkapadon meg lehet csinálni ezt, de sose nyúlj hozzá speckó szerszámok nélkül.)

Az új gyújtógyergya készlet szükséges, próbálj többelektródás típust beszerezni az Autolite-ot, vagy a fantasztikus Bosh W78G-t. De ne „hideg” gyertyát! A 170-200-as gyertya megfelelő.

A gyújtás rendszert muszáj megfelelően ellenőrizni, beállítani a motor fordulatszámához – itt szerintem azt akarja közölni, hogy a gyújtást be kell állítani, amit én fülre szoktam és mindig eltalálom. A ruptor(?) hézagot 0,35-0,4mm-re …???… Számold hozzá az előgyújtási szöget, és ellenőrizd 2000-res főtengely fordulatnál a vákuumos előgyújtás szabályozó bekötése nélkül – vagyis húzd le azt a kis csövet.

Növeld, vagy csökkentsd az elosztóban a rugó feszítését, amíg megfelelő erejű nem lesz. A vákuumos előgyújtás szabályozóval legfeljebb 5 fokos előgyújtásra, 850 fordulat/percnél – vagyis az alapjárati előgyújtási szöget 5 fokra állítsd. Használj elektronikus gyújtásrendszert – ez a tranzisztoros gyújtás – ez közvetlen nagyon hasznos, erősen ajánlott és egyszerű dolog.(?)
A gyújtóáramot növeld 25-30KV közé, ez a hidegindítást nagyon megkönnyíti. Az elektromos rendszerben a feszültség átalakító – ezt nem értem pontosan, asszem’ itt azt akarja mondani, hogy a generátort legalább egy 60Amperesre ki kell cserélni és az akkumlátort legalább egy 55Ah-ra a megváltozott gyújtási jellemzők miatt, megelőzve az elektromos rendszer túlterhelését.
Minimálisan 98-as oktánszámú üzemanyagot kell használni. Először 0 fokra állítsd az előgyújtást – nyilván alapjáraton -, majd fokozatosan növeld azt. A motor fordulatszáma emelkedni fog. A fokozatos emelés hatására erősebb lesz a munka ütemben a robbanás hangja, addig növeld ez, amíg fémesen csilingelő hangot nem hallasz – itt meg akkora már az előgyújtás, hogy a robbanás pofán veri a dugattyút. Teendő: kicsit vissza az előgyújtásból.

A többit később...

Előzmény: Sannegta (235)
KareszTLX Creative Commons License 2002.12.12 0 0 239
Sziasztok!
5. hónapja van jogsim (17 vagyok), és édesapám Daciáját hajtom (1310 TLX, piros, 1989-es). Mit mondjak, szerintem príma autó. Jó a formája, jó a gyorsulása és nagyon kényelmes. Öröm vezetni. Az 1300-as totalcaros tesztjében a szerző kifogásolta a váltót. Az igaz, hogy pontatlan, de ha egyszer beleszokik az ember, el sem lehet véteni. És még érzed is, hogy váltottál: a mai váltók szerintem egy kicsit túl simán járnak. A Daciák gyorsulására sem lehet panasz: egy cuci autó sincs, amelyik 13 sec alatt gyorsul százra, és szerintem még 13 év elteltével is király, a vele egykorú (és hasonlóan motorizált) autók közül jópárat otthagy (keletit-nyugatit egyaránt). Ilyen jó ülésben pedig egy autóban sem ültem. Mindennek van persze árnyoldala, a gyári minőség (finoman szólva) erősen kifogásolható. Jó atyám 25 évig dolgozott a Bicskei utcai Dacia-Renault szervizben, (ami sokáig az egyetlen volt Magyarországon hivatalos Dacia-szervizként), és nem sajnálta az autóra azt az 1-2 hetet, amíg végigvizsgálta. És megérte: a 13 év (és 111 000 km) alatt semmi rendkívüli baja nem volt a kopó-fogyó alkatrészeken kívül (pl. francia féltengelyek vannak benne, már apám 3. Daciáját szolgálják 1978 óta!). A rozsdavédelem sem a típus erőssége, ki kellett cserélni egynéhány karosszériaelemet és az egész autót újrafényeztetni - gyönyörű lett!
Utálom az olyanokat, akik úgy ítélkeznek valamiről, hogy az égvilágon semmit nem tudnak róla. Ezeket a gépeket nem lehet összehasonlítani a mai autókkal, mert az nem lenne fair play. A Daciák (meg Ladák, Wartburgok, Skodák, stb.) más időszak technikai színvonalát képviselik, persze, hogy nem olyan trükkösek, mint a modern masinák. Műszakiságukat ezért csak ezen a körön belül lehet összevetni, hiszen egyrészt régebben, másrészt a Vasfüggönyön innen készültek, nem lenne korrekt egy 2002-es Volkswagennel összevetni.
Örülök ennek a topicnak, és annak is, hogy a kezdeti néhány poénkodásból értelmes eszmecsere lett. Ez az autó egy letűnt kort idéz (politikailag jobb is, hogy már elmúlt), egy másik világot. Szerintem ezekben a kocsikban van valami romantikus és emberi, ami a mai autókból hiányzik. És Daciából már csak 33 ezer van kis hazánkban, úgyhogy becsüljük meg őket (a románok sem hülyék, tudják, mi a jó). Jó, hogy még ennyi Dacia-barát van Magyarországon. Üdv mindenkinek! Karesz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!