Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Dobcsi Creative Commons License 2001.05.09 0 0 47
Egy barátomnak Zsigulija van, Ő egy olcsóbb és egyszerűbb, módját választotta a feltünésnek és az igénytelenségnek. Mindjárt belinkelek a Déli (helyi sajtó) írását ami a kocsijáról készült.

Dobcsi.

Előzmény: zzolee (44)
Grrrr Creative Commons License 2001.05.09 0 0 46
Ja, a talán a Borát reklámozzák bólogatós Elvisszel a németek. Mármint a poén az, hogy nem bólogat.
Haha.
Előzmény: tcaoe (43)
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 45
Grrrr: Nem csiptuning még nem volt. :) Fogalmam sincs mennyit dob rajta...
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 44
Dacia sportdobbal??? :))))) Mekkora poén,és mekkora igénytelenség... :)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.09 0 0 43
:)) Elmondanam, hogy ausztriaban nagy valasztek van bologatos kutyabol:)) Ezek meg nem nottek ki...
Előzmény: Grrrr (38)
Grrrr Creative Commons License 2001.05.09 0 0 42
"a fékek meg a motor lett piszkálgatva."
Csiptuning megvolt?
Beméretted már, hogy mennyit dob rajta?
Előzmény: zzolee (39)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.09 0 0 41
Minek az? De nem lehet tul draga.
Előzmény: zzolee (39)
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 40
Bólógatós kutya van még valamerre a pince alján... :))))
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 39
Mondhatni még gyári állapotban van most mert nagyapám most festette újra (vajszín bazz...) meg a kuplung cserélve volt a fékek meg a motor lett piszkálgatva. Ugyhogy... Sportdobon gondolkodom... Mennyi lehet rá egy? :)
Grrrr Creative Commons License 2001.05.09 0 0 38
Bólogatós kutyát is örököltél hozzá?
Mert ha nem, akkor bajos lesz szerezni.
Előzmény: zzolee (36)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.09 0 0 37
heh!:)) Szerintem meg hagyd szepen gyari allapotban. :) Esetleg 4 renault 5 turbo felni, az ugyis olcso, es lehet vele dongetni:)
Előzmény: zzolee (36)
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 36
Hát... :)

Lefújatom metálkékre teszek rá frankó 21 colos felniket leszinezem az üvegeket a hűtőrács mőgé UV csövekből lesz kirakva a DACIA felirat,és így már egész pofás lesz. :))) Kiváncsi leszek...

tcaoe Creative Commons License 2001.05.09 0 0 35
Az a legkenyelmesebb szocialista auto szerintem. Amugy elegge gyenge a minosege, de lehet bolole hasznalhato jarmuvet faragni. Meg most mar meg is nezik az emberek, hogy nahat, maradt meg az orszagban ilyen?:)
Előzmény: zzolee (34)
zzolee Creative Commons License 2001.05.09 0 0 34
Szevasztok!

Én még új vagyok ebben a topicban de azért hozzászólok mert holnapután örökölök nagyapámtól egy 1310-es dákót... Kiváncsi leszek,hogy megy a szekér... Örököltem volna inkább Golf IV-et... :)

Mik a tapasztalatok ezzel a típussal? Állandóan lerohad vagy azért lehet menni vele? Eddig nem hallottam túl sok jót a dákókról...

Dacia Fun: Hozd meg a kedvem,hogy ne fanyarogva üljek be!!! ;-)

Nah Bye!

ZZOLEE

tcaoe Creative Commons License 2001.05.08 0 0 33
A DF rovidites nem mondd neked semmit?:)
Előzmény: Georg (31)
forgi Creative Commons License 2001.05.08 0 0 32
Georg !
Remélem nem engem hiszel Daewoo Fan-nak
Mert a gondolat is elborzaszt :(((
Előzmény: Georg (31)
Georg Creative Commons License 2001.05.08 0 0 31
Viszont van Hyundai! Mindjart kene egy olyan topicot is nyitni...
Vazzeg!!!!!!!! Mi ez a baromsag? Hova kerültem? Eddig azt hittem, hogy a Trabi topic a legkiralyabb, de ez mindent felülmul!

HOL A FRANCBAN VAGY DAEWOO FAN? NEKED IS ITT A HELYED! ITT KIELHETED MAGAD!

Előzmény: forgi (5)
Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.08 0 0 30
nem tévedés, ez csak fun!!!! nem fan!!!!
Előzmény: Dacia Fan (15)
GanXstaZolee Creative Commons License 2001.05.08 0 0 29
Nem volt elég, hogy van egy Déjvúú fan, mostmár van egz dácsia fan is, mi jöhet még, kipók fan, moszkvics fan, vagy ne adjak ötleteket? Jah és mindről tudjuk hogy az a legjobb autó a világon :)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.08 0 0 28
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Dacia Fan Creative Commons License 2001.05.08 0 0 27
Megyek dolgozni, de olyan jó ez a topic, hogy visszajövök majd néhány nap múlva Ha valakinek kérdése lenne, akkor kérdezzen nyugodtan. Örülök, hogy rajtam kívül még megfogott valakit ez a gép!

Dacia FOREVER!

Dacia Fan Creative Commons License 2001.05.08 0 0 26
Miért kéne? Olyan festést kapsz rá, mint ha rönót vennél. Csak jóval olcsóbb, de a festés dettó. Nekem is metál és még mindig olyan, mint a Salamon t*ke!
Előzmény: tcaoe (25)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.08 0 0 25
Aha, csak a tobbit nem kell 3 havonta ujabb 13 ezerert atfenyezni!:)
Előzmény: Dacia Fan (24)
Dacia Fan Creative Commons License 2001.05.08 0 0 24
Melyik autóhoz kapsz 13000 forintért metál fényt? Csak egyet mondj! És ez még csak egy a sok közül!

Dacia FOREVER!

Előzmény: tcaoe (23)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.08 0 0 23
Szerintem itt veszettul dicserik eppen!:)
Előzmény: Dacia Fan (22)
Dacia Fan Creative Commons License 2001.05.08 0 0 22
Ha szerencséjük van, ez az autó akár ötvenezer kilométert is kibír!,” mosolygott az Adras Dacia-kereskedés [www.adras.ro] eladója, amikor az autóért mentünk Bukarestben. Körülnéztünk, esetleg nem valami használtautóról beszél-e, de nem: rendületlenül mosolyogva tartotta kezében legújabb cégautónk, egy Dacia 1310 Break Ci kulcsát.

- - - - - -
Szekeres W. Stevie
2000. október 17. kedd 10:23



A Trabant-Wartburg klub meg a Skoda-klub farmotoros szekciójának lelkes tagjai nyilván sokat adnának azért, hogy régi cucilista kedvencük egy mai kiadásában szlalomozhassanak egy kört, de míg az idő azokat az autókat törölte a katalógusból, a pitesti Dacia-gyár (immár többségi Renault-tulajdonként) továbbra is gyártja a Dacia Classic-ot.
Ráadásul szinte változatlan formában: a 60-as évek formavilága, a cucilizmus quality control-ja és egy-két modern megoldás randizik a román csodában. Az autó az elmúlt években számtalan motorváltozattal készült, olyannyira, hogy a fekete-fehér, felvágatlan lapokból álló használati utasítás fel sem sorolja a motorikus adatokat.

A valaha a Renault 12 licenszeként átvett motor sokat nem változott a Ceausescu Family dicstelen bukása után sem, bár többféle (1.3, 1.4, 1.6) hengerűrtartalommal gyártották, és különbözõ befecskendezési eljárásokat alkalmaztak. Katalizátor hol volt, hol nem volt - amikor a román törvényhozók kb. egy éve kitalálták, hogy Romániában is csak katalizátoros autókat lehessen forgalmazni, a Dacia azon nyomban felmentést kapott.



A tesztautót egy 1400 köbcentis, Bosch Monotronic befecskendezõvel táplált motor hajtotta, katalizátor nuku. A motor teljesítményérõl nincsenek pontos gyári adatok, valahol 60 és 65 lóerő között lehet. Az autó alapváltozat, gyakorlatilag extrák nélkül, hacsak a 13 ezer forintos felárú metálfényezést nem számoljuk ide. A komplett vételár olyan 900 ezer forint körül volt -- alsó-középkategóriás kombikért Magyarországon általában legalább háromszor ennyit kérnek.

A várakozási idő szinte nulla: a raktárkészletbõl gyakorlatilag azonnal elvihető az autó. Vevőcsalogatóként egy időben 3 éves garanciát is kínáltak a Daciákra, de aztán nyilván rájöttek, hogy ettől csődbe menne a gyár: lásd minőségi problémáinkat.

Az eddigi néhány ezer kilométer alatt a Dacia kombi teljesítette az elvárható minimumot: ment. Esztétikai kifogásunk ugyan végtelen lehet, kezdve a mai autógyártásban elfogadhatatlan centiméteres, ráadásul nem is párhuzamos illesztési hézagokkal, a sorjás, gyenge minőségű műszerfali műanyagokon át a nem passzentosan záródó ajtókig (becsukva is olyanok, mintha nyitva lennének), és az ergonómia sem éppen japános.



A legkellemetlenebbek a műszerfal visszajelző fényei: éjszaka a műszerekre pillantani csak kvarcoláshoz használatos durván sötétítős szemüvegben ajánlatos. A hátsó ülés olyan, mint egy rosszul tömött szalmazsák: már a Brezoian utca és az Unirii bulvár közötti néhány száz méter is emberkínzásnak minősülne a hágai törvényszék előtt.

A műszerfalon a kapcsolók az entrópia szemléltetésére kiválóan alkalmasak: rendszertelenül, szétszórva helyezkednek el, és érdekes nehezítésként megbújnak közöttük vakkapcsolók is, amelyek az égadta világon semmit sem kapcsolnak, ám ez kezdetben nem látszik rajtuk.



A belülről állítható külső tükrök a merkúros időkben még nem léteztek: két tekerentyűvel lehet vezérelni őket, az egyik vízszintesen, a másik függőlegesen állítja a tükörlapot. Egyedülálló megoldás, de van benne rendszer. Az utastér másik pozitívuma a két első ülés, amelyek kifejezetten kényelmesek, bár oldaltartásban nemcsak a spéci Recaro-sportülések, de a 7-es busz tök sima ülései is kenterbe verik.

Az oldaltartás nélküli ülések ellenére az élményautózás a Dacia kombi nagy erőssége. Ha hármasnál nem kapcsolunk feljebb, egy éjszakai bukaresti körút hihetetlen autós feelinggel kecsegtet: már egész alacsony sebességnél is visítanak a gumik, dől az autó, a motor hörög - és a megengedett 50 km/órát át sem kellett lépnünk!



Eközben a kuplung renault-san finoman teszi dolgát, még a kormányzás is oké volna, ha az autó legalább minimálisan képes lenne az egyenesfutásra. De nem az. Úgy kell vezetni, ahogy az ötvenes évek fekete-fehér USA filmjeiben a vetített háttér elõtt vezetik az autót a kalapos színészek: apró csuklómozdulatokkal állandóan korrigálni kell a kormánnyal. Ha a kormányt elengedjük, az autó kiszámíthatatlan módon fog vagy a baloldali, vagy a jobboldali árokban landolni.

Erős a gyanúm, hogy még a fékkel sem lehetne megfogni: az ugyanis vérszegény, ráadásul az autó egynapos korától fogva csikorog. A Dacia kombi menettulajdonságai tulajdonképpen egész jók: tűrhetően gyorsul, a 120-as utazótempó gond nélkül tartható. A végsebesség viszont nem több 140-nél, ami egy 1.4-es autótól nem sok. Ehhez képest a fogyasztás legalább lehetne alacsony, de városban 10-11 liter a menü, és városon kívül sem tartható 8 liter alatt.

Az autó felszereltsége spártai, és akkor még szőrmentén fogalmaztunk. Aktív biztonsági rendszere gyakorlatilag az automata biztonsági övre és az első ülések fejtámláira korlátozódik: légzsák, ABS és hasonló úri huncutságok természetesen nem is rendelhetők. (A passzív biztonsággal kapcsolatban se legyünk túl optimisták: bár ütközési teszteredményeink nincsenek, a 4.4 méteres hosszhoz párosuló 980 kilós önsúly nem valami bíztató.)



Kényelmi és optikai extrák rendelhetők: magnézium keréktárcsa 77 ezer forintért, Kenwood CD-váltós magnó + hangszórók 200 ezer körül, tetőablak 46 ezerért. Központi zár 32 ezer, elektromos első ablakok 57 ezer, ködlámpa 28 ezer.

Az összeszerelési minőség még javítható lenne, és akkor ez még egy brit understatement. Az autó meghibásodási statisztikáján sajnos alaposan látszik is ez: a fűtéskapcsoló már bekrepált, a jobb első ajtó belülről nem nyitható, és volt egy durrdefekt is, ami könnyen a teszt, sőt, a tesztelő félbeszakadását jelenthette volna.

--------------------------------------------------------------------------------

Jász Zoltán, tv producer, a tesztautó gazdája: “A bukaresti irodánknak van egy másik Dacia kombija is. Az új Dacia nagyon jól megy, sokat segített rajta az automata szivató, mert a másik autóban a mechanikus szivatóval nagyon sok baj van. Sajnos már ezzel is vannak gondok, de még így is jobb, mint vártam.”

Sata Viktor, Csíkszereda, többszörös Dacia-tulaj: “A Dacia Romániában ideális autó, minden pajtában meg tudják javítani, az utángyártott alkatrészek szinte ingyen vannak és gyakran jobbak, mint a gyáriak. Az 1.6-os motornak volt egy dupla karburátoros változata, amihez ha a furgon rövid áttételezésü váltóját párosítottuk, igazi sportautót kaptunk.”

Ne higgyetek az firkászoknak! Ez az autó fényévekkel jobb, mint ahogy megpróbálják lehúzni!

Én már csak tudom.
Dacia FOREVER!

BlackStar Creative Commons License 2001.05.08 0 0 21
Ejnye, ejnye Cabrio320i, ha nem jön egy igazi dácsijafán, majd pótolod valahogy? :))
stevie wonder Creative Commons License 2001.05.08 0 0 20
Nesztek csaavok:
http://totalcar.hu/teszt/dacia/
tcaoe Creative Commons License 2001.05.08 0 0 19
Olyan deja vu.... ez valtozast jelent a matrixban... es devufannak mar itt kellene lennie... de nincs itt....
Dacia Fan Creative Commons License 2001.05.08 0 0 18
"A Dacia gyár agóniája tovább tart, dacára annak, hogy a vállalkozásban a Renault tavalyelőtt 51 százalékos részesedést szerzett. Mostanában egy hónapra számolva öt-hat teljes napig dolgoznak a gyártósorok – számol be róla a Business Central Europe című lap tudósítója. Egyelőre elég távolinak tetszik, hogy lemásolják a Skodát és a VW-t, azaz román földön egy nyugati gyártó segítségével készítsék el a helyi nemzeti márkát."

Ne dőljetek be ilyen cikkeknek! Nem szeretném, ha a bóvli VW-t másolná ez a nagy nevű márka. Gondoljatok bele! Ebben az autóban nőttünk fel. Nem lehet ebek harmincadjára adni ezt a kiforrott márkát!

Ne hagyjátok, hogy a Románok fillérekért haza vigyék ezeket a jó kis gépeket!

Dacia FOREVER!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!