Persze, hogy semmi bajom, sőt ellenkezőleg örülök neki és tisztelem.
Azt hiszem, hogy valamennyien szeretetből vagyunk a HÉV kötelékében. Tudjuk, hogy miért... De ebből a szeretetből nem lehet megélni csak vegetálni. Tudjuk, hogy miért... Az ember miközben a besegítés (ha van) mellett a megélhetésért harcól, nemolyan örömmel tudja feldolgozni e-felujítási munkálatokat. De tiszteli ésén is tisztelem. De az évtizedes mulasztásokkal lehetővé tették, hogy néha bizony álmatlan éjszakák sorozata vetítődik a J.V.-re és valamennyi dolgozóra. Bizony előfordúl, hogy néha nem az igazi kitörő örömmel fogadja az ilyen híreket. De ismételten is: TISZTELI AZÉRT. Ugye, tudjuk, hogy a bérezés megalázó ésmiközben a "farkasokkal harcolunk" nem igazán tudunk már mosolyogni.
"ORDASOKKÁ NEVELTEK MINKET-S AMELYIKÜNK KEZD MEGVADULNI, AZT KIVONJÁK AFORGALOMBÓL" Elszomorító ez kérem Uram.
Ha írásom két értelmű volt, ELNÉZÉSÉT KÉREM VALAMENNYI MUNKATÁRSAIMTÓL.
Na nem tudom te miből vizsgáztál, de gyanitom ugyanolyan az utasitás mint másé igy neked is tudnod kell válaszolni,de a kérdés nem az volt mit mutat a jelző hanem minek áll ott egy emberke,csak te emelted ki azt a részt .Szóval gondolkozz el azon kinek mire kellene válaszolnia és szállj le rólam a hülyeségeiddel ha meg kérhetlek,a te szinteden találj emberkéket a haveri körödben, azokkal kukacoskodj .
Engem nem nagyon érint, illtve nem kell beleszólnom , hogy milyen véleménnyel vagy a HÉV rendeszeréről, hogyan kritizálod.
De.
Nem ez az első hozzászólásod azthiszem, amiben a 801-601-802 újrafestését cikized.
Kérlek áruld el, hogy mi bajod van avval, hogy két igazgatóság, és egy járműjavító kulturált együttműködésének köszönhetően a BHÉV (ill. BKV Zrt. jelenleg) első, valódi gyorsvasúti járműszerelvénye esztétikus állpotban lesz kiállítható?
Menetrendszerinti. Ez okés. Csak a hozzáállásod ne nagyon hangoztasd normálisabb emberek között. Valamint olyan futó utasok elött aki mondjuk a fajtád miatt vár negyed-fél órát a minuszokban.
Hogy kihez fordulj, azt nem tom... De egy biztos, hogy itt alapvetően állami szinten van elszúrva a bérezés. Persze ezek mögött is vannak gazdasági szükségszerűségek. Hogy a BKV-n belül legyenek arányosabbak a pénzek, nos az már valóban a cég hatásköre. Én úgy érzem, hogy nem teljesen azok, mert szerintem elég jól meg tudom becsülni, milyen lehet egy HÉV vezető mindennapi élete, hiszen csinál(gat)om. És bár buszvezető soha nem voltam, de vezettem rengeteget Bp-i csúcsban, utasok a HÉV-en is vannak, meg a buszhoz hasonló méretű teherkocsira is van jogsim, sőt azt is vezettem. Így azt gondolom, hogy ha pontosan nem is tudom megmondani a jó arányokat, de ami most van, az eléggé aránytalan. Szvsz nagyjából egyforma felelősséget és terhelést jelent a szentendrei csúcs a piros hetessel csúcsban. A BKV-nál mindenesetre egy kaptafára vannak ráhúzva az ágazatok és ez sok mindenben hátrányos nekünk. Azt pl. nem nézi senki, hogy jellegéből adódóan az egy utaskm-re vagy férőhelykm-re eső költségek messze magasabbak a busznál, mint a HÉV-nél (a földi személyzetet is beleszámítva). Meg kicsikét környzetszennyezőbb is és jobban foglalja az utakat a busz. Azonkívül az egy utaskm-re eső balesetek száma kiválóan jellemzi a biztonságot is, ha meg csak saját hibás eseményt nézünk, akkor talán a metró, a libegő és a sikló megelőzhet minket, de az összes többi a fasorban sincs. Jelenleg azonban a pénzt üzemórára adják, az meg a HÉV-nek kedvezőtlenebb. Igen jó lenne nekünk az a világ, ahol kellő szinten (ld. EU) és ágazatonként finanszíroznák a szolgáltatást, aztán abból kellene gazdálkodni.
És ha már itt tartunk, hadd térjek ki egy kicsikét. Többször megkaptam már itt is és a Való Világban is, hogy én csak csinálGATom a vezetést. Igen, és nem hiszem, hogy emiatt szégyenkeznem kéne. A munkám mellé ennyi fér bele, és ezt sem azért csinálom, mert anyagilag megéri. Eddig mindenkinek az szúrta a szemét, hogy a HÉV-nél járművezetőkkel foglalkoznak és menetrendet terveznek olyanok, akiknek még jogsijuk sincs, meg a FÜO is ilyenekkel van teletömve. Ha most körülnézek, akkor azt látom, hogy lassan többen vagyunk olyanok, akiknek szakmai felsőfokú végzettsége van, szolgálattevői tapasztalata is van, jogsija is van, sőt elvetemült és eléggé el nem ítélhető módon néha még csinálGATjuk is ezeket. És nem azért segítünk be, hogy bruttó nyócötvenet (2006-ban már 950!) hazavigyünk/óra (pótlékmentesen - azaz nem jár rá semmi), ezt az időt elvonva a családunktól, hanem hogy felhasználjuk a munkánkban az ottani tapasztalatokat, esetleg beugorjunk olyankor, amikor más nem akadt a hálóba. És mielőtt még valaki felírna a spionok listájára, nem gerinctelenül használjuk a tapasztaltakat, hanem kifejezetten azért csinálGATjuk, hogy jobb menetrendeket tervezzünk, szakszerűbben és pontosabban válaszoljuk meg a panaszokat, pontosabb képet kapjunk egy esemény után az okokról és a tényekről, végrehajthatóbb utasításokat tudjunk készíteni, valóban és lehetőleg időtállóan korszerű igényt fogalmazzunk meg az új eszközök paramétereinél, illetve hitelesebben és eredményesebben oktathassunk, stb. Na meg esetleg mert egy kicsit vasútbuzerátorok is vagyunk egynehányan.
Ha netán ez sem elég, vagy ez sem jó, akkor legyetek szívesek megfogalmazni, hogy milyennek is kéne lennie annak, hogy elég jó legyen, aki a FÜO-n dolgozik, vagy aki csoportvezető, vagy hasonszőrű. Hátha esetleg azt is sikerül teljesíteni. Mindezt csak azért írtam le, mert őszintén szólva kissé negatív irányba fordul a hangulatom, amikor egyszer valaki közli velem, hogy a járművezetéshez nem értek eleget, mert nem főállásban csinálom, másszor meg leszólja azt, amit főállásban csinálunk, úgy, hogy közben ő soha nem tervezett még életében egyetlen menetrendet sem adott paraméterek mellett. Vagy soha nem válaszolt meg egy panaszt sem úgy, hogy attól az utas megnyugodjon, ne írjon újabb panaszt, ne maradjanak kérdései, szakszerű is legyen, de meg is értse a laikus, ne legyen túl rövid, de ne legyen túl hosszú sem, ezenkívül ha hülye, akkor azt úgy közöljem vele, hogy ne csak megértse, de még meg is köszönje...
Hasonlóképp depressziós tudok lenni, amikor valaki "véletlenül" és furcsa hangsúllyal megjegyzi, hogy ekkor-vagy-akkor elfelejtettem menetirányt tekerni, vagy megkérdezi, hogy mennyiért vettem az akkus borotvámat (mert meglátott telefonálni), miközben életében egyszer nem vett át tisztességesen egy vonatot, télen-nyáron tökig lehúzva van mindkét ablak az elhagyott vezetőállásán, rendszeresen nem tart fékpróbát, olvas menet közben, stb. Amit ugyan látok, de "nem veszek észre", és nemhogy nem fújom be, de neki sem teszem szóvá, mert ott akkor én is mv vagyok és mert gondolom ő is tudja mit tesz. Aki ismer, az tudja, hogy nem vagyok tisztességtelen, legfeljebb akkor kotyogok bele valamibe, ha az kifejezetten balesetveszélyes, és akkor is igyekszem finoman, és legkevésbé sem főnökösdit játszva.
Na jó, szerintem elég ebből! És szerintem ezzel a negatív hangulattal nem vagyok egyedül a kollégáim körében, bár nem szeretnék senkinek a nevében beszélni.
És holnap ismét meg fogja kérdezni egy kedves kollégám, hogy én csak hosszan tudok írni??? :)))
Ő... Khm... Ezt magadtól írtad vagy a főnökség súgott? A szakszervezetekkel kapcsolatban nekem az előzőekben olvashatóakhoz képest kicsit más képet sikerült kialakítani a topikon elmondottak alapján. Valamint egy szakszervezetnek nem inkább a főnökség előtt kellene, hogy tekintélye legyen? Következő agyrém, miszerint eredmény, hogy sikerült a Demszky-ellenes plakátokat eltávolítani. Biztosan eredmény, csak nem egy demokratikus országban. Nem igazán hiszem, hogy a BKV-nak feladata a politikai elköteleződés. Továbbá a leszedett plakátok után nem lesz bevétel, dehát a cég biztos olyan jól áll, hogy erre nincs is semmi szüksége. Az is biztos fontos, hogy legyen Etikai Bizottság, de nincs nagyobb probléma? Pl. a járműparkkal kapcsolatban... (itt most nem feltétlenül a hévre gondolok)
Szerintem nem nekem kellett,volna címezned a hozzászólásod..
Én sem neked írtam...20 éve ebben a hajóban evezek,soha nem tettem ellene..
Söt...Felvilágosítalak,sokat tettem érte..
Nem neked,Ketonnak címeztem,hogy senki ne vádoljon senkit,alapok nélkül...
De te is tudod,nem vagyunk megbecsülve..A mi állományunknak,a legkiszolgáltatottabb a helyzete,a legkevesebb pénzért...De ezek után,amit írtál majd ugrálunk,hogy hurrá,de szép de jó....Csak azt is mond meg hol...????
Ülj le és vezess,és művészkedj naponta,és ajánlom figyelmedbe korrektor 22 hozzászólását,mert az az igaz...
Mert azért van aki a cégnél is látja,hogy mi van a nyakunkban...Hála és köszönet,az olyan vezetői gárdának..
De felhívom a figyelmed...SOHA nem tettünk a cég ellen,és ezt az összes járművezető nevében kijelenthetem,mert mi csak visszük az utasokat,csendben...(és szegényen)!!!!
Nincs a HÉV-vel semmi baj. Nem léteznek nagy hiányosságok. A renszer jó.
Van összetartás és a szakszervezetnek is tekintélye van. Nyugottan meglehet kérdezni a járműv. és az FSZT.-ket. A vonatok felújításának fontossági sorrendje szintén jó. A fordák egyre ember barátibbak. Kiválló demokrácia van a cégnél, hála az összetartásnak mára már kihalt a birokrácia. Kivállóak az utasítások: pl.: ajtóprobléma a vonaton is egyértelmű és a hó eltakarítás is szépen ki van dolgozva. Hála a technikai fejlődésnek, egyre nagyobb pontossággal vesznek át vonatot a fő műhelyből. Hogy egy kis politikát is vigyünk a dolgokba: Sikerült a Demszky-t megcsufoló plakátokat a BKV RT területéről levetetni. De a legfontossabbat majdnem kihagytam : a 801 -es szerelvény újra le van festve.
De van ennél fontossabb is a BKV RT -nek sikerült felállítani egy ETIKAI BIZOTSÁGOT,amely nyomozási hatályal fog élni, hogy ki az aki a cégnek rossz hírét kelti ajövőben.
Na az M IX-en nem volt rögzítőfék ezért ha a levegő elfogyott nem birtál volna megállni ,hiszen a kiegészítő fékhez is levegő kell,mivel villany fékkel nem tudod álló helyzetre fékezni, kieg fék nélkül,ami vill.fék 5.fokozatától müködik.
Ezért kapott olyan forgovázat amin már volt rögzítőfék ami ha a levegő fogy befékezi a szerelvényt.Dióhéjban ennyi. :)))
Arról miért nem esik emlités, hogy hány és hány fútó embert várunk meg naponta, és ha zord az időjárás, és tudod, hogy a követekző vonat csak 10-15 perc múlva jön, akkor igenis sokan megvárjuk a az utánuk loholó embereket.
Néha még az árán is, hogy késünk.Mert néha jobb egy elégedett mosoly, mint akármilyen vezetői dicséret....