Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SUNX Creative Commons License 2003.01.09 0 0 275
Hello !

Az autós boltokban, biztosan kapható, de van még spec csak DACIA-val foglalkozó bolt is.
1.
Az alkatrészek jóval olcsóbbak, mint más nyugati autóhoz, de talán valamivel drágább a skoda és a lada alkatrész áraknál, bár ez szubjektív.
De ha jót akarsz, akkor francia RENAULT alkatrészekkel javíttatod.(tartósság).
2.
Lehet találni, de ez az autó, nem arról híres, hogy jó a fényezése és 20 évig rozsdamentes.
Műanyag kerékdobok jelentősen segítenek, a legtöbb jelenleg futó DACIA 10-12 éves...
Ha nem lakatolták, fényezték, akkor ráfér.
3.
országút 7, 7,5 lit
város 8-9-10 lit

nagyban függ a jó alapjárat, és gyújtás beállítástól, meg persze a lábadtól.
4.
A fűtése jó. Nem fogsz benne dideregni, de a ventillátor az katasztrófa, és erősen párásodik.
hidegben beül is jég képződik, tehát a reggeli munka adott...vakargatás.
5.
250-350 körül lehet kapni, nem lestrapált működő autót. nem tudom mennyire sürgős, de lehet, hogy volna egy eladó. 1990-es TLX 5 seb. fehér 2 év műszakival.

Előzmény: Mölders (273)
Sheme Creative Commons License 2003.01.09 0 0 274
1. Szinte mindent lehet hozzá kapni.
2. Nem olyan drágák, mint a nyugati kocsikhoz.
3. Vissza pillatnó tükör 1200-1600Ft, teljes kipufogó rendszer 9000Ft.
4. Lehet találni, de csak olyat, amelyiket garázsban tartották és legalább egyszer átfényezték. a www.apronet.hu-n van egy rakás. 85eFt-600eFt-ig széles a skála.
5. Átlagosan országúton 6-6,5liter/100km - ez saját mérés! -, városban 7,5-9 között van, a lábadtól függően - nyilván nem padlógázon kell a pirosba érkezni, majd satuzni, állat módjára indulni, húzatni. Úgy szoktam mondani, az a jó vezető, aki nem ismeri a fékpedált. (Magyarán gurulgat, nem fékezget örökké...)
6. Meg kell igazítani az ajtókat - 1 speckó csavarhúzóval 5 perc, és akkor jó lesz. A mienkben - itt lejjebb, olyan, mint az a bordó -, izzadni lehet szinte.

Ja, ne felejtsd el, szeret párásodni - hiába, román munka ritkán jó -, de ha újat vennél, azokat már rendesen összerakják, nincs ez a párásodás. Mondjuk ez is kiküszöbölhető egy spray-vel, befújod a szépvédődet, és kész. (Azért ne minden ablakot, mert akkor semmit sem ér!)

Előzmény: Mölders (273)
Mölders Creative Commons License 2003.01.08 0 0 273
sziasztok!

erősen gondolkodom Dacia vételen. Volna néhány kérdésem hozzátok:
-kapható minden hozzá az autósboltokban?
és mennyibe kerülnek hozzá az alkatrészek?
-lehet találni korroziómentes autót?
-mennyi a fogyasztása egy Dáciának?
-jó a fűtése? (lényeges dolog! most kispolskim van és elegem van a fagyoskodásból)

tulajdonképpen egy szép állapotban lévő nem kombi, megkímélt kocsi kellene nekem. kb milyen árban lehet hozzájutni?

üdv és kösz a válaszokat:

Mölders

plero Creative Commons License 2003.01.08 0 0 272
Hello
Kell hozzá 1db kipufogó torok és 1db szívótorok.
Lehet, hogy a karburátort is át kell fúvókázni.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (271)
Sheme Creative Commons License 2003.01.08 0 0 271
Írd le lécci', mit kell változtatni, hogy fel lehessen rakni azt a Weber karbit!
Előzmény: plero (266)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.06 0 0 270
Sziasztok !

Van egy elado Dacia 1304 Pick-up-om. 1995-os, 105000 km, elso tulajdonostol. Ha valakit erdekel t509@freemail.hu vagy 30/3647642

Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 269
Sajna különböző műszaki problémák miatt még nem futott annyit így az autó hogy erről nyilatkozni tudnék.
Előzmény: plero (268)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 268
Mennyi a fogyastás igy a verdan???
Előzmény: Pavel (267)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 -1 0 267
Nem is éri meg a dupla karbikkal foglalkozni, az versenyre való, utcán csak az olyan elvetemültek használják mint én (Ladán) :)

Üdv. Pavel

Előzmény: plero (266)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 266
Hello Sheme

A karburátorokat hogyan akarod feltenni a Dacia-ra. Van hozzá szívotorkod és kipufogótorkod????

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (263)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 265
Hello Pavel

Jóóóóóóóóóóóóó a lapod.
Köszi, hogy felraktad a lapom cimét a linkek közé. A ladaclub oldalon Fsopapa bemutatott 1 kék színű könnyűfémfelnis FSO-t. Ha kell még rola kép akkor írj, mert az az autó a barátomé.
Ha valamiben tudok segíteni akkor írj.

Üdv. Pelro

Előzmény: Pavel (262)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 264
Ezek Weber DCOE karbik, a www.duen.hu és a www.ladaclub.hu hirdetései közt mindig van pár eladó.

Üdv. Pavel

Előzmény: Sheme (263)
Sheme Creative Commons License 2003.01.03 0 0 263
Ja, a 4 elektródás gyertya, ami jó a Dacia-ba nem egészen az, amit az angol srác írt - és én is lefordítottam -, hanem Bosch WR 78 G jelű a megfelelő.

Ja, még egy dolog: ez milyen karburátor, és hol lehet beszerezni?

Előzmény: plero (251)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 262
Sziasztok!

Szeretnék elindítani egy honlapot, amely a volt KGST autókkal foglalkozik. Minden felkerülhet, de a f? csapás azok a típusok amelyekr?l kevés szó esik a magyar weben. Els?sorban a Volga, Polski, Polonez, Tatra, Dacia, stb...

A honlap tesztverzióját megnézhetitek itt. Vigyázat, 0 design! :)
Természetesen nélkületek nem lesz életképes a lap, úgyhogy ha gondoljátok szivesen vennék mindenféle dokumentumot, cikket, képet a típusról.

Üdv. Pavel

Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 261
Hi!

A Berlina-nak ugyan az a váltója, mint a 1310 TLX-nek.
Az érdekel főképpen, milyen - viszonylag egyszerű - megoldással lehet elérni, hogy a végsebesség nőljön valamelyest.
Olyasmire gondolok, hogy mondjuk 5-ben 2000ford/perc-nél a 70km/h helyett 80km/h-val menjen az autó.

Hát el vagyok szomorodva, hogy ilyen link autófényezők vannak, szörnyű! Olvastam az Autósélet októberi vagy novemberi számában, hogy Pécelen van egy restaurátor, ő állítólag lelkesen bevállal minden márkát. Sajnos a nevét és a telefonszámát nem tudom. Esetleg ismered?

Most beszéltem egy Szatmári autókereskedővel. Nála a Dacia Berlina 1310 Ti 4800€-ért már hozzáférhető. (kb.: 1.200eFt)

Előzmény: plero (260)
plero Creative Commons License 2003.01.02 0 0 260
Hello

Minnél nagyobb ez az áttételszám annál jobban fog gyorsulni az autó, de a végsebessége csöökenni fog.
Ha megirod a difid áttétlét, a sebességi fokozatok áttételét és a kerék méretét akkor megtudom pontosan mondani a változásokat.
Könnyüfémfelnit nem tudom hol lehet csináltatni, de lehet készen venni Romániában vagy Törökországban esetleg még Argentinában is.
Megbizható festő nem nagyon van. Olyat találni aki pedig elvállalja a festést az meg mégnehezebb. Itt a Keleti - régióban viszont találtam 1 ilyen embert. Megbizhatóan dolgozik.
Van egy barátom akiben megbízok, de sajnos neki nincs mühelye ahol tudna dolgozni /a Standox-nál festéstechnikai tanácsadó/. :)))

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (259)
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 259
Az általad írt difi segítségével - 4.125 /8*33/ - hogy változnak a menettulajdonságok?

És hol lehet könnyűfém felnit csináltatni? Megbízhatóak?

Hol lehet festetni a kocsit? (Lehetőleg olyat mondj, akiben Te is megbízol.)

Előzmény: plero (256)
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 258
Sheme Creative Commons License 2003.01.02 0 0 257

Hi!

Remélem megjelenik.

Előzmény: plero (256)
plero Creative Commons License 2003.01.01 0 0 256
Hello Mindenkinek

Amit irtal URL neken nem müködik.
A Fuego válton kivül lehet más váltót is tenni a Dacia-ra Pl. R18. Csak a váltó harangot kell lecserélni. Szériában nem tudok 6 fokozatú váltórol.
A végáttételt ha módosítod attól nem lesznek hosszabbak a fokozatok csak akkor ha a difit módosítod. A széria difi áttétele 3.77 /9*34/. Létezik 4.125 /8*33/ is de az beszerezhetettlen. Az ötödik helyére elméletileg olyan fogaskerékpárt lehet tenni amilyet akarsz, csak birja amotor és tudjad legyártattni is.
A felni vadászathoz, meg sok szerencsét kívánok. Ezen én már túl vagyok. Ha valami érdekel akkor írj.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (254)
coyote_ Creative Commons License 2003.01.01 0 0 255
Sheme Creative Commons License 2002.12.31 0 0 254
http://www.masini.ro/?RID=NEWTIP&marca=13&model=188&tip=1108

Ilyen, 1.4-es. Most olvastam, hogy csak és kizárólag injektoros katalizátoros változatban lehet kapni. 3 év garanciát vállalnak rá - ami nem kevés, tekintve, hogy egy év volt eddig. Vajon min változtathattak?

Ja, 1.4-es - 1397cm3 -, és 1.6-os - 1557cm3 - motorral kapható.

Egy Nova tuning oldalon - nem emlékszem melyiken -, hogy megtuningolják, ha akarod. Így az 1.6-os, 75Le-s motorból egy 160Le-s turbósat varázsolnak.

Amit elfelejtettem: érdekelne, hogy a Fuego váltóján kívül lehet-e valamilyen más váltót berakni, mondjuk egy 6 fokozatút, de nem olyat, melyen a 6-dik fokozatban 2000-res fordulatnál 70-et megy. (Mint a gyári 5 fokozatúnál.)

Jut eszembe: a végáttételt lehet módosítani, ugye? Mert akkor hosszabbak lesznek a fokozatok, nagyobb a végsebesség.

A felniről annyit, hogy csináltatnék is, mert a www.gumibolt.hu oldalon nem találtam 3 csavarosat egy dekát se. :(
És érdekes, de 175/70R13-as sincs V sebességgel (240km/h), csak T (190km/h), vagy H-s (210km/h).

Előzmény: plero (251)
plero Creative Commons License 2002.12.30 0 0 253
plero Creative Commons License 2002.12.29 0 0 252
Hello mindenkinek

Ajánlom figyelmedbe a következő URL-eket:
http://gorde.free.fr/gphoto.php3 /jobb felső képcsoport/
www.tar.hu/plenter

Üdv. Plero

Előzmény: XJ6 (123)
plero Creative Commons License 2002.12.29 0 0 251
Hello

A gázt nem Budapesten rakták bele. A karburátor tetején van 1 keverő. Ezen keresztül kerül a gáz a karburátorba. Ha komolyabban érdekel akkor lefényképezem neked. Én a Keleti régióban lakom.
Az elektromos AC-t a mechanikus helyére kell berakni. Mármint a cső bekötés ügyileg. 3db cső megy az AC-re. 1 a üzemanyagtartályból jön, 1 megy a karburátorra 1 pedig a visszafolyó. Milyen AC-ra gondoltál, mert 3 fajta van.
1. kis nyomású /karburátoros Subarun vagy Mitsubishin van ilyen/
2. közepes nyomásu
3. Nagy nyomásu /injektor szivattyu/
Neked a kisnyomásu kell és a visszafolyó ágat le kell vakolni.Ha leveszed a mechanikus AC-t akkor oda teszel 1 bakelit tömitést és arra meg 1 aluminium lapot ami ugy néz ki mint a tömités csak zárt.
A Bosch gyertyákat nem szereti az autóm. A lagjobb lenne a SuperPal, de már olyat nem lehet kapni.
Az adalékokat meg nem nagyon szeretem. Mert csak "ideig-óráig" használnak. Ha már valamibe adalék kell akkor az már olyan is. Akkor már érdemes felujjítani.
Milyen felnire lenne szükséged. A képeken látható fehér felniket eladom ha komoly az érdeklődés. Homokfuvott és Hammerite-tal vannak lefestve. Télen nem voltak használva. Van még régi 1300-as Dacia felnim is /a kupos és van hozzá dísztárcsa is/. Ez olyan amilyen a verseny Dacia alatt van elöl. Van még 2db 13*5,5'-os felnim is csak az sajnos ernyőtartónak jó csak /gyári, nem hegesztett és forgatott/.Tudok még könnyüfém felnit is, de annak drabja vagy 18 ezer pénz.
Te tudsz a verdádról képet prezentálni??? Ha kell akkor fel is tudom tenni a honlapomra.
Ha még tudok valamiben segíteni akkor írj.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (249)
Sheme Creative Commons License 2002.12.27 0 0 250
Erről:
Előzmény: Sannegta (244)
Sheme Creative Commons License 2002.12.27 0 0 249
Hi!

Láttam a fényképeken, hogy a gázt nem a karburátor torka alá vezetted be, hanem a szívócsonkra csatlakozó fekete műanyag csőbe - melyhez a T cső is csatlakozik. Ezt így rakták fel a Tatai úton, vagy te csináltad meg ilyenre?

Az elekromos AC-t hogyan és hová kell beépíteni? Ha külön, akkor az eredeti helyét mivel dugaszolod be?

A Bosch W78G gyertyát már próbáltad? Milyen?

És mit tudsz a Prolong adalékról? Érdemes használni?

Hol lehet rendes, nem ütő felnit venni hozzá? Vagy csináltatni? (Könnyűfém felnit esetleg?)

Cool a lapod!

Előzmény: plero (248)
plero Creative Commons License 2002.12.26 0 0 248
Hello

Köszi Pavel. Hát abban igazad van, hogy verseny alkatrész 0.

Ha valakit érdekel eladom az 1.4-es 90LE-s Renault motorom. Van még néhány 4-es váltó és még van 1db ollyan váltó amiben a 4. helyén olyan áttétel van ami a 2. 3. közötti. Ha valakit még érdekel más alkatrész akkor irjon, megpróbálok segíteni.

Üdv.: Plero

Pavel Creative Commons License 2002.12.25 0 0 247
Hello!

Gratula az autódhoz, nagyon komoly munka, főleg hogy egy ilyen "ritka" típusnak álltál neki, amihez versenyalkatrész -gondolom- 0.

Üdv. Pavel

Előzmény: plero (245)
magpet Creative Commons License 2002.12.25 0 0 246
Sziasztok Daciasok!
Némileg vendég vagyok erre, de talán Titeket is érdekelhet!

OFF
Ha Te sem értesz egyet a Budapesten jelenleg uralkodó parkolási szisztémával, akkor írd alá ezt a kis petíciót, továbbá még arra is kérlek, hogy ha épp ráérsz, emilezd el a címet és a dolog kétmondatos lényegét ismerőseidnek!
Nem részletezem, mindent megtalálsz az alábbi oldalon!
A petíciót itt olvashatod és írhatod alá:

www.petitiononline.com/bpparkol

Köszönöm!
ON

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!