Az autós boltokban, biztosan kapható, de van még spec csak DACIA-val foglalkozó bolt is.
1.
Az alkatrészek jóval olcsóbbak, mint más nyugati autóhoz, de talán valamivel drágább a skoda és a lada alkatrész áraknál, bár ez szubjektív.
De ha jót akarsz, akkor francia RENAULT alkatrészekkel javíttatod.(tartósság).
2.
Lehet találni, de ez az autó, nem arról híres, hogy jó a fényezése és 20 évig rozsdamentes.
Műanyag kerékdobok jelentősen segítenek, a legtöbb jelenleg futó DACIA 10-12 éves...
Ha nem lakatolták, fényezték, akkor ráfér.
3.
országút 7, 7,5 lit
város 8-9-10 lit
nagyban függ a jó alapjárat, és gyújtás beállítástól, meg persze a lábadtól.
4.
A fűtése jó. Nem fogsz benne dideregni, de a ventillátor az katasztrófa, és erősen párásodik.
hidegben beül is jég képződik, tehát a reggeli munka adott...vakargatás.
5.
250-350 körül lehet kapni, nem lestrapált működő autót. nem tudom mennyire sürgős, de lehet, hogy volna egy eladó. 1990-es TLX 5 seb. fehér 2 év műszakival.
1. Szinte mindent lehet hozzá kapni.
2. Nem olyan drágák, mint a nyugati kocsikhoz.
3. Vissza pillatnó tükör 1200-1600Ft, teljes kipufogó rendszer 9000Ft.
4. Lehet találni, de csak olyat, amelyiket garázsban tartották és legalább egyszer átfényezték. a www.apronet.hu-n van egy rakás. 85eFt-600eFt-ig széles a skála.
5. Átlagosan országúton 6-6,5liter/100km - ez saját mérés! -, városban 7,5-9 között van, a lábadtól függően - nyilván nem padlógázon kell a pirosba érkezni, majd satuzni, állat módjára indulni, húzatni. Úgy szoktam mondani, az a jó vezető, aki nem ismeri a fékpedált. (Magyarán gurulgat, nem fékezget örökké...)
6. Meg kell igazítani az ajtókat - 1 speckó csavarhúzóval 5 perc, és akkor jó lesz. A mienkben - itt lejjebb, olyan, mint az a bordó -, izzadni lehet szinte.
Ja, ne felejtsd el, szeret párásodni - hiába, román munka ritkán jó -, de ha újat vennél, azokat már rendesen összerakják, nincs ez a párásodás. Mondjuk ez is kiküszöbölhető egy spray-vel, befújod a szépvédődet, és kész. (Azért ne minden ablakot, mert akkor semmit sem ér!)
erősen gondolkodom Dacia vételen. Volna néhány kérdésem hozzátok:
-kapható minden hozzá az autósboltokban?
és mennyibe kerülnek hozzá az alkatrészek?
-lehet találni korroziómentes autót?
-mennyi a fogyasztása egy Dáciának?
-jó a fűtése? (lényeges dolog! most kispolskim van és elegem van a fagyoskodásból)
tulajdonképpen egy szép állapotban lévő nem kombi, megkímélt kocsi kellene nekem. kb milyen árban lehet hozzájutni?
Jóóóóóóóóóóóóó a lapod.
Köszi, hogy felraktad a lapom cimét a linkek közé. A ladaclub oldalon Fsopapa bemutatott 1 kék színű könnyűfémfelnis FSO-t. Ha kell még rola kép akkor írj, mert az az autó a barátomé.
Ha valamiben tudok segíteni akkor írj.
Szeretnék elindítani egy honlapot, amely a volt KGST autókkal foglalkozik. Minden felkerülhet, de a f? csapás azok a típusok amelyekr?l kevés szó esik a magyar weben. Els?sorban a Volga, Polski, Polonez, Tatra, Dacia, stb...
A honlap tesztverzióját megnézhetitek itt. Vigyázat, 0 design! :)
Természetesen nélkületek nem lesz életképes a lap, úgyhogy ha gondoljátok szivesen vennék mindenféle dokumentumot, cikket, képet a típusról.
A Berlina-nak ugyan az a váltója, mint a 1310 TLX-nek.
Az érdekel főképpen, milyen - viszonylag egyszerű - megoldással lehet elérni, hogy a végsebesség nőljön valamelyest.
Olyasmire gondolok, hogy mondjuk 5-ben 2000ford/perc-nél a 70km/h helyett 80km/h-val menjen az autó.
Hát el vagyok szomorodva, hogy ilyen link autófényezők vannak, szörnyű! Olvastam az Autósélet októberi vagy novemberi számában, hogy Pécelen van egy restaurátor, ő állítólag lelkesen bevállal minden márkát. Sajnos a nevét és a telefonszámát nem tudom. Esetleg ismered?
Most beszéltem egy Szatmári autókereskedővel. Nála a Dacia Berlina 1310 Ti 4800€-ért már hozzáférhető. (kb.: 1.200eFt)
Minnél nagyobb ez az áttételszám annál jobban fog gyorsulni az autó, de a végsebessége csöökenni fog.
Ha megirod a difid áttétlét, a sebességi fokozatok áttételét és a kerék méretét akkor megtudom pontosan mondani a változásokat.
Könnyüfémfelnit nem tudom hol lehet csináltatni, de lehet készen venni Romániában vagy Törökországban esetleg még Argentinában is.
Megbizható festő nem nagyon van. Olyat találni aki pedig elvállalja a festést az meg mégnehezebb. Itt a Keleti - régióban viszont találtam 1 ilyen embert. Megbizhatóan dolgozik.
Van egy barátom akiben megbízok, de sajnos neki nincs mühelye ahol tudna dolgozni /a Standox-nál festéstechnikai tanácsadó/. :)))
Amit irtal URL neken nem müködik.
A Fuego válton kivül lehet más váltót is tenni a Dacia-ra Pl. R18. Csak a váltó harangot kell lecserélni. Szériában nem tudok 6 fokozatú váltórol.
A végáttételt ha módosítod attól nem lesznek hosszabbak a fokozatok csak akkor ha a difit módosítod. A széria difi áttétele 3.77 /9*34/. Létezik 4.125 /8*33/ is de az beszerezhetettlen. Az ötödik helyére elméletileg olyan fogaskerékpárt lehet tenni amilyet akarsz, csak birja amotor és tudjad legyártattni is.
A felni vadászathoz, meg sok szerencsét kívánok. Ezen én már túl vagyok. Ha valami érdekel akkor írj.
Ilyen, 1.4-es. Most olvastam, hogy csak és kizárólag injektoros katalizátoros változatban lehet kapni. 3 év garanciát vállalnak rá - ami nem kevés, tekintve, hogy egy év volt eddig. Vajon min változtathattak?
Egy Nova tuning oldalon - nem emlékszem melyiken -, hogy megtuningolják, ha akarod. Így az 1.6-os, 75Le-s motorból egy 160Le-s turbósat varázsolnak.
Amit elfelejtettem: érdekelne, hogy a Fuego váltóján kívül lehet-e valamilyen más váltót berakni, mondjuk egy 6 fokozatút, de nem olyat, melyen a 6-dik fokozatban 2000-res fordulatnál 70-et megy. (Mint a gyári 5 fokozatúnál.)
Jut eszembe: a végáttételt lehet módosítani, ugye? Mert akkor hosszabbak lesznek a fokozatok, nagyobb a végsebesség.
A felniről annyit, hogy csináltatnék is, mert a www.gumibolt.hu oldalon nem találtam 3 csavarosat egy dekát se. :(
És érdekes, de 175/70R13-as sincs V sebességgel (240km/h), csak T (190km/h), vagy H-s (210km/h).
A gázt nem Budapesten rakták bele. A karburátor tetején van 1 keverő. Ezen keresztül kerül a gáz a karburátorba. Ha komolyabban érdekel akkor lefényképezem neked. Én a Keleti régióban lakom.
Az elektromos AC-t a mechanikus helyére kell berakni. Mármint a cső bekötés ügyileg. 3db cső megy az AC-re. 1 a üzemanyagtartályból jön, 1 megy a karburátorra 1 pedig a visszafolyó. Milyen AC-ra gondoltál, mert 3 fajta van.
1. kis nyomású /karburátoros Subarun vagy Mitsubishin van ilyen/
2. közepes nyomásu
3. Nagy nyomásu /injektor szivattyu/
Neked a kisnyomásu kell és a visszafolyó ágat le kell vakolni.Ha leveszed a mechanikus AC-t akkor oda teszel 1 bakelit tömitést és arra meg 1 aluminium lapot ami ugy néz ki mint a tömités csak zárt.
A Bosch gyertyákat nem szereti az autóm. A lagjobb lenne a SuperPal, de már olyat nem lehet kapni.
Az adalékokat meg nem nagyon szeretem. Mert csak "ideig-óráig" használnak. Ha már valamibe adalék kell akkor az már olyan is. Akkor már érdemes felujjítani.
Milyen felnire lenne szükséged. A képeken látható fehér felniket eladom ha komoly az érdeklődés. Homokfuvott és Hammerite-tal vannak lefestve. Télen nem voltak használva. Van még régi 1300-as Dacia felnim is /a kupos és van hozzá dísztárcsa is/. Ez olyan amilyen a verseny Dacia alatt van elöl. Van még 2db 13*5,5'-os felnim is csak az sajnos ernyőtartónak jó csak /gyári, nem hegesztett és forgatott/.Tudok még könnyüfém felnit is, de annak drabja vagy 18 ezer pénz.
Te tudsz a verdádról képet prezentálni??? Ha kell akkor fel is tudom tenni a honlapomra.
Ha még tudok valamiben segíteni akkor írj.
Láttam a fényképeken, hogy a gázt nem a karburátor torka alá vezetted be, hanem a szívócsonkra csatlakozó fekete műanyag csőbe - melyhez a T cső is csatlakozik. Ezt így rakták fel a Tatai úton, vagy te csináltad meg ilyenre?
Az elekromos AC-t hogyan és hová kell beépíteni? Ha külön, akkor az eredeti helyét mivel dugaszolod be?
A Bosch W78G gyertyát már próbáltad? Milyen?
És mit tudsz a Prolong adalékról? Érdemes használni?
Hol lehet rendes, nem ütő felnit venni hozzá? Vagy csináltatni? (Könnyűfém felnit esetleg?)
Köszi Pavel. Hát abban igazad van, hogy verseny alkatrész 0.
Ha valakit érdekel eladom az 1.4-es 90LE-s Renault motorom. Van még néhány 4-es váltó és még van 1db ollyan váltó amiben a 4. helyén olyan áttétel van ami a 2. 3. közötti. Ha valakit még érdekel más alkatrész akkor irjon, megpróbálok segíteni.
Sziasztok Daciasok!
Némileg vendég vagyok erre, de talán Titeket is érdekelhet!
OFF
Ha Te sem értesz egyet a Budapesten jelenleg uralkodó parkolási szisztémával, akkor írd alá ezt a kis petíciót, továbbá még arra is kérlek, hogy ha épp ráérsz, emilezd el a címet és a dolog kétmondatos lényegét ismerőseidnek!
Nem részletezem, mindent megtalálsz az alábbi oldalon!
A petíciót itt olvashatod és írhatod alá: