Köszönöm mindenkinek a segítségét úgy néz ki sinen van a dolog, egy Pécsi szerelőcsapatot ajánlott Kacsó úr ,mondván itt Siófok környékén csak "ÚRI" szerelők vannak ,de ez így igaz!Még annyit szeretnék kérdezni hogy mi az a fűzött blokk meg hogy hónolás, ezeket a fogalmakat nem hallottam még lévén amatőr létemre.
Köszi az infókat!Válaszoltak Kacsóék ,vállalják azt mondták már csináltak Holdert 2 meg 3 hengerest is meg, ajánlanak szerelőt is csak nem írtam meg hol lakok.
Megnéztem: DELVAC 940 és 920 van ráírva. Amikor az enyém készült (1956), még nem volt univerzális olaj, akkor még külön volt téli-nyári. A mai olajak közül a 20w-40 felelne meg neki. (Aztán majd a hozzáértők kijavítanak, ha nem így van!) Mint írtam, én 20w-50-est raktam bele, azt meg bárhol kapni.
Igen én vagyok a kanyarból!A szabadi fickó kezdte de nem jött rá mi baja lehet, ezért fordultam másik szakihoz.Mezőszilason is voltam, áhh ott azt mondták a kényelmes öregurak nincs esély ez már nagyon öreg nincs is talán hozzá alkatrész.A Bíróról nem tudtam, ilyesmivel foglalkozna?
Üdv Juti Kuti Zsolti!Te Juton laksz,ott,ahol az ut kanyarodik,a boltal szemben?Mert ott láttam egy hasonló szerkezetet,mint a tiéd.Esetleg mondok cimet,talán segitségedre lehet.Balatonszabadi,Vak Bottyán/fő utca/123,Borsi István.Ő nyugdijas,és mellette otthol szerel gépeket.Vagy Biró József Ádándon,ő inkább motoros körökben ismert,de ért máshoz is.Mindkettőjük sokat látott szakember,egy próbát megér a dolog,szerintem.Furás-faragás csak végső esetben,de ha kell,akkor kell,akkor a Kacsó gép mindenképpen ajánlható.Mezőszilas van még elérhető távon belűl,de elszállt velük a ló...Szerintem.
Zalaegerszegen, de igencsak sokat kellett noszogatni, mire elkészült!
Volt kb. 2 hónap, mire egyáltalán szétbontotta (igaz, ezt nem is ígérte azonnal) és még 6, mire összeállt. :(((
Sok a munkája, ez meg nem is igazán a profilja (inkább autószerelő meg gumis,nem kimondott kisgépes), de egy ismerős ugyanilyen gépét is ő szerelte,ezért vittem én is oda,mondván már látott ilyet.
Egyébként meg a gépmunkát ő is egy másik helyen csináltatta, így akár másik autószerelővel is lehet előbb célba érek. :(((
Azért kell feltekerni 5-6 menetet és a tekerés vízszintesen álljon ,hogy csak lassan haladjon buborékszerűen benne az olaj ,és aránylag sok legyen benne ,így nem csökkenti a forgattyúsházban a nyomást ! Le állítás után sem gyűlik fel benne mert a felesleg kicsepeg lassan !
Kösz a gyors választ! Jó ötlet ez a réz cső! Ez a kis átmérőjű nyílás- ha jól sejtem- még számottevően nem csökkenti az elősűrítést, ugye? Én egy kis csap (pl. vízleeresztő) beépítésén gondolkodtam,hogy ne kelljen mindig a leeresztő csavart "piszkálni".
Egyébként menet közben nincs is gond vele, haloványan dolgozik is ki a kipufogón olajat. Félek,hogy inkább álló motornál szivároghat le a magasabban lévő tartályból a pumpán keresztül az olaj.
Az M-6 motorból is le kell engedni néha ,mert felgyülemlik benne ! Kifúrtam egy csavart és vékony réz csövet feltekertem és azon folyamatosan ki tudta dolgozni menet közben a motor a felesleges résolajat ! A feltekert csőben olyan 1-1,5mm volt csak a lyuk ,a feltekerés azért kellett hogy mindig legyen olaj benne másként nehéz lenne az indítása !
2 ütemű diesel motorral kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Van egy Austro Rapid gyártmányú egytengelyesünk, Sthil 135 motorral (1 hengeres, 9 LE). A tavasszal (hosszú vajúdás után) lett kész a motorfelújítás (fúrás,új dugó, gyűrűk stb.), amivel nincs is gond, szépen indul kurblival.
A kérdés: normális állapot-e, hogy a forgattyúsházból minden egyes hidegindítás előtt le kell engedni az olajat (erre már a szerelő figyelmeztetett)?
Nekem ez azért furcsa, mert még kopott motorral (sokszor alig tudtuk elindítani) sem kellett ezzel évekig foglalkozni, csak a "halála" előtt fordult elő ritkán, hogy a sok olajat égetve pörgött ezerrel.
Arra gyanítok, hogy esetleg az olajpumpa kopása miatt folyhat le (vagy nem jut vissza a tartályba) a sok olaj!?
A pumpa nem volt felújítva.
(Egyébként az adattábla nyárra (ha jól írom) SAE 40, télre SAE 20-as olajat ír, szerintem a 20W-50-es nem lehet túl híg bele.)
Uraim,
A Hatz E79-es motor adagolójába minek a fejszelepe passzol? Illetve repedt az a darab is, ami befogja a fejszelepet, és rácsavarozzuk a magasnyomású csövet.
Az a tipikus Bosch adagoló.
Köszönöm
Jövő vasárnap mini találkát szervezünk a szabadkai piacon, 11-kor leszünk az ócskapiac melletti világító toronynál. CBX Béla, Kamutka és én, talán még Röszkéről is jönnek Kormiék.
Látom nagy gondot okoz a két ütemű dieselmotor másnak is nem csak nekem:-)Nálunk a múzeumban van vagy 3-4 gép ilyen vagy hasonló dieselmotorral de csak egy üzemképes.Az pedig pont ilyen Sachs motorral van szerelve.Eddigi tapasztalataimból kiindulva,80%ban a kompresszió a probléma a kis köbcentijű 2T dieseleknél.Normál esetben becsavarod az inditószivart ha lehet foszforba mártott szivart kell használni,kihúzni a dúsító kart miután max.gázra van állitva és a motor indulni fog.Nekem egy Holder B 12 volt az első kalandom és hasonlót produkált.Mindene át lett nézve,adagoló,porlasztó,de miután beindult és felpörgött leis állt nyomban.És ezt akárhányszor meg lehetett prübálni mindig igy végződött.A kompressziómérés után nyilvánvaló volt a dolog mert még 10-es értéket sem tudtam mérni.Másik motor egy TWN Lanz kistraktorban volt,az meg életjelet sem adott.Különben mikor inditódik a motor,érezni hogy mennyire könnyen forgatja át az inditómotor.De a legegyszerűbb egy kompressziómérés és utána az ember tudja magát mihez tartani.Egyébként a sachs motornál nálunk az volt az elsődleges probléma hogy az adagolóemelő görgő teljesen tropára ment és nem volt befecskendezés,illetve minimális.Ezért adták el a traktort is.
A youtube-on a Traktor Hummel Dt54 start cimű video,ott látszik hogy indul a Sachs diesel.
Hívd fel a taszári Kacsógépet, hogy tudna-e olyan szerelőt ajánlani, akivel együtt szoktak dolgozni. Ha vállas a henger, akkor egy fúrást, és új dugót nem fogsz tudni kikerülni. (vagy új hüvely-dugó garnitúrát, ha hüvelyes) Ebben meg Kacsóék az illetékesek a környéken.