Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sínbohóc Creative Commons License 2015.11.24 0 0 13283

Főzött blokk: blokk, benne a főtengely becsapágyazva, hajtórudak, ha perselyes a motor akkor perselyek, dugattyúk, vezértengely

hónolás:HÓNOLÁS

Előzmény: kuti zsolti (13282)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.24 0 0 13282

Tisztelt segítőtársaim!

Köszönöm mindenkinek a segítségét úgy néz ki sinen van a dolog, egy Pécsi szerelőcsapatot ajánlott Kacsó úr ,mondván itt Siófok környékén csak "ÚRI" szerelők vannak ,de ez így igaz!Még annyit szeretnék kérdezni hogy mi az a fűzött blokk meg hogy hónolás, ezeket a fogalmakat nem hallottam még lévén amatőr létemre.

kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13281

Köszi az infókat!Válaszoltak Kacsóék ,vállalják azt mondták már csináltak Holdert 2 meg 3 hengerest is meg, ajánlanak szerelőt is csak nem írtam meg hol lakok.

gesszti Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13280

autotéka, formula3000, olajshop, stb. Sokkal olcsóbb, mint benzinkúton.

 

Előzmény: kuti zsolti (13275)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13279

20w40 is van minden nagyobb benzinkúton szerintem de szerintem a 15w40 is jó neki A tzk-ba is jó volt !

Előzmény: bubciw123 (13278)
bubciw123 Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13278

Szia!

Megnéztem: DELVAC 940 és 920 van ráírva.
Amikor az enyém készült (1956), még nem volt univerzális olaj, akkor még külön volt téli-nyári.
A mai olajak közül a 20w-40 felelne meg neki.
(Aztán majd a hozzáértők kijavítanak, ha nem így van!)
Mint írtam, én 20w-50-est raktam bele, azt meg bárhol kapni.

Előzmény: kuti zsolti (13275)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13277

Szia!

Igen én vagyok a kanyarból!A szabadi fickó kezdte de nem jött rá mi baja lehet, ezért fordultam másik szakihoz.Mezőszilason is voltam, áhh ott azt mondták a kényelmes öregurak nincs esély ez már nagyon öreg nincs is talán hozzá alkatrész.A Bíróról nem tudtam, ilyesmivel foglalkozna?

Köszönöm a tippeket!

Előzmény: zil-130 (13276)
zil-130 Creative Commons License 2015.11.23 0 1 13276

Üdv Juti Kuti Zsolti!Te Juton laksz,ott,ahol az ut kanyarodik,a boltal szemben?Mert ott láttam egy hasonló szerkezetet,mint a tiéd.Esetleg mondok cimet,talán segitségedre lehet.Balatonszabadi,Vak Bottyán/fő utca/123,Borsi István.Ő nyugdijas,és mellette otthol  szerel gépeket.Vagy Biró József Ádándon,ő inkább motoros körökben ismert,de ért máshoz is.Mindkettőjük sokat látott szakember,egy próbát megér a dolog,szerintem.Furás-faragás csak végső esetben,de ha kell,akkor kell,akkor a Kacsó gép mindenképpen ajánlható.Mezőszilas van még elérhető távon belűl,de elszállt velük a ló...Szerintem.

Előzmény: kuti zsolti (13275)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.23 0 0 13275

Szia!

Ezt  SAE20 vagy SAE40 olajakat hol lehet kapni ,vagy rendelni?

Előzmény: bubciw123 (13260)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13274

Most írtam nekik ,remélem  pozitív választ kapok tőlük!

sínbohóc Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13273

Szerintem ajánlani tudnak, mert tudják kiktől kapnak sok megrendelést. Kérdés, hogy a környékedről szoktak-e oda küldeni javításra.

Előzmény: kuti zsolti (13271)
gesszti Creative Commons License 2015.11.22 0 1 13272

Pont ezért írtam korábban, hogy meg kell kérdezni tőlük, hogy kivel szoktak együtt dolgozni, vagy kit ajánlanak.

Előzmény: sínbohóc (13269)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13271

Vagyis, akkor még mindig van egy szerelő hiányom ha ők nem tudnak ajánlani!

Előzmény: sínbohóc (13269)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13270

Köszi a címet!

Előzmény: gesszti (13267)
sínbohóc Creative Commons License 2015.11.22 0 1 13269

Kacsóék komplett motorral nem foglalkoznak. Gépi munkákat vállalnak,(henger fúrás, főtengely köszörülés stb) "lecsupaszított" motort fogadnak, pld fűzött blokkot.

Előzmény: kuti zsolti (13268)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13268

Köszi, akkor inkább megpróbálom a taszárit!

Előzmény: bubciw123 (13266)
gesszti Creative Commons License 2015.11.22 0 0 13267
Előzmény: kuti zsolti (13265)
bubciw123 Creative Commons License 2015.11.22 0 1 13266

Zalaegerszegen, de igencsak sokat kellett noszogatni, mire elkészült!

Volt kb. 2 hónap, mire egyáltalán szétbontotta (igaz, ezt nem is ígérte azonnal) és még 6, mire összeállt. :(((

Sok a munkája, ez meg nem is igazán a profilja (inkább autószerelő meg gumis,nem kimondott kisgépes), de egy ismerős ugyanilyen gépét is ő szerelte,ezért vittem én is oda,mondván már látott ilyet.

Egyébként meg a gépmunkát ő is egy másik helyen csináltatta, így akár másik autószerelővel is lehet előbb célba érek. :(((

Előzmény: kuti zsolti (13264)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13265

Köszi!Esetleg telefonszámot nem tudsz?

Előzmény: gesszti (13254)
kuti zsolti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13264

Szia!

A szerelőd hol van helyileg?Azért kérdezem hátha az enyémet is elvállalná.

Előzmény: bubciw123 (13260)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13263

Azért kell feltekerni 5-6 menetet és a tekerés vízszintesen álljon ,hogy csak lassan haladjon buborékszerűen benne az olaj ,és aránylag sok legyen benne ,így nem csökkenti a forgattyúsházban a nyomást ! Le állítás után sem gyűlik fel benne mert a felesleg kicsepeg lassan !

Előzmény: bubciw123 (13262)
bubciw123 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13262

Kösz a gyors választ!
Jó ötlet ez a réz cső!
Ez a kis átmérőjű nyílás- ha jól sejtem- még számottevően nem csökkenti az elősűrítést, ugye?
Én egy kis csap (pl. vízleeresztő) beépítésén gondolkodtam,hogy ne kelljen mindig a leeresztő csavart "piszkálni".

Egyébként menet közben nincs is gond vele, haloványan dolgozik is ki a kipufogón olajat.
Félek,hogy inkább álló motornál szivároghat le a magasabban lévő tartályból a pumpán keresztül az olaj.

 

kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13261

Az M-6 motorból is le kell engedni néha ,mert felgyülemlik benne ! Kifúrtam egy csavart és vékony réz csövet feltekertem és azon folyamatosan ki tudta dolgozni menet közben a motor a felesleges résolajat ! A feltekert csőben olyan 1-1,5mm volt csak a lyuk ,a feltekerés azért kellett hogy mindig legyen olaj benne másként nehéz lenne az indítása !

Előzmény: bubciw123 (13260)
bubciw123 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13260

Üdv Mindenkinek!

2 ütemű diesel motorral kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.

Van egy Austro Rapid gyártmányú egytengelyesünk, Sthil 135 motorral (1 hengeres, 9 LE).
A tavasszal (hosszú vajúdás után) lett kész a motorfelújítás (fúrás,új dugó, gyűrűk stb.),
amivel nincs is gond, szépen indul kurblival.

A kérdés: normális állapot-e, hogy a forgattyúsházból minden egyes hidegindítás előtt le kell engedni
az olajat (erre már a szerelő figyelmeztetett)?

Nekem ez azért furcsa, mert még kopott motorral (sokszor alig tudtuk elindítani) sem kellett ezzel évekig foglalkozni,
csak a "halála" előtt fordult elő ritkán, hogy a sok olajat égetve pörgött ezerrel.

Arra gyanítok, hogy esetleg az olajpumpa kopása miatt folyhat le (vagy nem jut vissza a tartályba) a sok olaj!?

A pumpa nem volt felújítva.

(Egyébként az adattábla nyárra (ha jól írom) SAE 40, télre SAE 20-as olajat ír, szerintem a 20W-50-es nem lehet túl híg bele.)

Lki1 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13259
Szerintem a 14B adagolóját is arról mintázták.
Majd ráfigyelek!
Előzmény: kavicsos64 (13258)
kavicsos64 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13258

Elég egyedi a Bosch szerintem nem nagyon van más esetleg az után gyártott ,de szerintem nem olyan nagy összeg lehet !

Előzmény: Lki1 (13257)
Lki1 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13257
Uraim,
A Hatz E79-es motor adagolójába minek a fejszelepe passzol? Illetve repedt az a darab is, ami befogja a fejszelepet, és rácsavarozzuk a magasnyomású csövet.
Az a tipikus Bosch adagoló.
Köszönöm
triplaharom Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13256

Szevasz Béci !

Jövő vasárnap mini találkát szervezünk a szabadkai piacon, 11-kor leszünk az ócskapiac melletti világító toronynál. CBX Béla, Kamutka és én, talán még Röszkéről is jönnek Kormiék.

Előzmény: bbeci (13255)
bbeci Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13255

Üdv Mindenkinek!

Látom nagy gondot okoz a két ütemű dieselmotor másnak is nem csak nekem:-)Nálunk a múzeumban van vagy 3-4 gép ilyen vagy hasonló dieselmotorral de csak egy üzemképes.Az pedig pont ilyen Sachs motorral van szerelve.Eddigi tapasztalataimból kiindulva,80%ban a kompresszió a probléma a kis köbcentijű 2T dieseleknél.Normál esetben becsavarod az inditószivart ha lehet foszforba mártott szivart kell használni,kihúzni a dúsító kart miután max.gázra van állitva és a motor indulni fog.Nekem egy Holder B 12 volt az első kalandom és hasonlót produkált.Mindene át lett nézve,adagoló,porlasztó,de miután beindult és felpörgött leis állt nyomban.És ezt akárhányszor meg lehetett prübálni mindig igy végződött.A kompressziómérés után nyilvánvaló volt a dolog mert még 10-es értéket sem tudtam mérni.Másik motor egy TWN Lanz kistraktorban volt,az meg életjelet sem adott.Különben mikor inditódik a motor,érezni hogy mennyire könnyen forgatja át az inditómotor.De a legegyszerűbb egy kompressziómérés és utána az ember tudja magát mihez tartani.Egyébként a sachs motornál nálunk az volt az elsődleges probléma hogy az adagolóemelő görgő teljesen tropára ment és nem volt befecskendezés,illetve minimális.Ezért adták el a traktort is.

A youtube-on a Traktor Hummel Dt54 start cimű video,ott látszik hogy indul a Sachs diesel.

 

 

 

Előzmény: kuti zsolti (13253)
gesszti Creative Commons License 2015.11.21 0 0 13254

Hívd fel a taszári Kacsógépet, hogy tudna-e olyan szerelőt ajánlani, akivel együtt szoktak dolgozni. Ha vállas a henger, akkor egy fúrást, és új dugót nem fogsz tudni kikerülni. (vagy új hüvely-dugó garnitúrát, ha hüvelyes) Ebben meg Kacsóék az illetékesek a környéken.

Előzmény: kuti zsolti (13253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!