Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Pár hónapja vásároltunk egy mcculloch B40B kaszát. Szép és jó is, tetszik az ereje de tegnap pengéztem vele és már majdnem végeztem vele, mikor baromi furcsa lett a gép, nem akart pörögni vagy csak nagyon nehezen. Hazaértem, akkor is akartam használni, hát... max fele fordulatot forgott a gép, rázkódott az egész. Utána gondoltam, hogy leszedem a szikrafogóját, belemerítettem egy kis brigéciolba, kifújtam levegővel és visszajött az erő a gépbe. Kérdezem én, kötelező annak a kis dróthálónak bent lenni? Nem igazán fogom annyira száraz környezetbe használni ahol egy kis szikrától begyulladhat a fű..
Használati utasítás tesz rá utalást, hogy hetente pucoljam, de ha annyiszor szétbontom a burkolatát a gépnek, akkor egy idő után megadja magát a burkolat menete és széthullik az egész.
Esetleg lehet attól, koszolódik el ilyen nagy mértékbe, hogy 40-es keverékkel használom Mol Sprint 2t-vel (elvileg C+ besorolású) ? mi a véleményetek?
Mostantól ki lesz vezetve teljesen ez az indizo egység. Az uj motorok teljesen más berántokkal szereltek. A régi pedig elvileg nem ez a drotos, hanem a sima beakasztós berátosak.
Ha a kényelem számít és a rezgéscsillapítás akkor 430T vagy TL, ha nagyon vad helyeken dolgozol akkor 746. Arról még nem tudok hogy kinyírták volna hamar, régi bevált klasszikus tervezés nagy blokkal jó hőelvezetéssel sok túlméretezéssel, cserébe nehéz viszont elég sok mindene fém. Kölcsönzőkben is találni sok helyen és még mennek évek óta szinte hiba nélkül. Önkormányzatoknál is eléggé bírja a nagy márkák mellett, többről is tudok és jó a vélemény róluk megbízhatóságban, tartósságban ott pedig a végletekkel futnak össze a gépek sok esetben.
Én szedtem már ki melegítéssel, begyógyult zsírzócsavart szöghajtásból. Nem kell addig melegíteni, hogy a csapágyak porvédője megolvadjon. Előtte kapott egy kis csavarlazítót, majd egy óra múlva, kb 10 mp-re gázforrasztóval rápirítottam, kapaláccsal ráütöttem néhányszor és utána megindult a csavar.
Nem vonom kétségbe a tudásod, de én 2T-nél nem hagyom 15 sec-ig forogni a gépet, hanem rögtön húzok egy gázfröccsöt, utána leesik a fordulat, és lehet melegíteni a tényleges munkához...
A heveder beállítással kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy ki kell kísérletezni. Trio Balance-ot kaptál hozzá? Az efféle fájdalmak rendszerint abból adódnak, hogy a rossz egyensúlyi helyzeteket izomból próbálja az ember kompenzálni. Találd meg azt a beállítást, ahol egyenes derékkal, laza karpozícióval pont olyan szögben áll a gép, hogy a legkisebb erőkifejtéssel legyél képes használni. Nagyon fontos a kormány szöge is. Úgy állítsd, hogy ne kelljen se előrehajolni, sem pedig karral fenntartani az optimális pozícióhoz. Én gyakran állítgatom a 343R-en, más pozícióval megyek lejtőn, mint emelkedőn. Persze a 343-ason komolyabb rezgéscsillapító tubus tartja a kormányt, gyorsrögzítős központi csavarral, másodpercek alatt át lehet állítani. A csúcs hevedereit nagyon találó módon "balance" vagyis "egyensúly" névvel illeti a Husqvarna, nem véletlenül. Találd meg az egyensúlyt. Azokkal a mindenhol fityegő hevederekkel nagyon precízen be lehet lőni. Ha jól sikerült, akkor csak az oldalirányú, vízszintes mozgatást kell izomból végezni.
A hidegindítást követő melegítési procedúrára nem tért ki a gépkönyv? Gondolom ugyanaz lehet, mint a többi Husinál. Gumicumival bepumpál, amíg feltelik a cumi, utána szívató teljesen lezár, gázkar indítópozícióban rögzít. Utána gyújtás rá és berántó megcibál. Általában 2. rántásra röffen. Első röff után a szívató picit visszavesz (bekattan) a kb. 3/4 állásba. Ekkor a következő rántásra felpörög. Én kb. 15 mp-ig hagyom így pörögni, majd adok egy gázfröccsöt, minek következtében kiold a gázkar az indító pozícióból és ezzel egyidőben a szivató is visszakattan a nyitott alapállásba és beáll a rendszer sima alapjáratra. Itt addig hagyom ketyegni, amíg lehörgés nélkül ugrik a gázfröccsre. Innentől aztán mehet, ami a csövön kifér.
Ha már egy tankot elfüstöltél vele, akkor nyugodtan pörgesd, max. két tankolás között pihentesd. Ezeket a motorokat tartós 9.000-10.000 körüli fordulatra tervezték. E tartományban optimálisak az üzemi körülmények, rendesen kiég a kipufogó, a gyertya, nem rakódik le a koksz stb.
FS 130-as kasza szöghajtás zsírzásának helyét lezáró csavart hogyan tudnám kiszedni? Elsimultak rajta az élek és most egyszerűen lehetetlen kivenni, hogy meg tudjam zsírozni. Esetleg melegítsem gázégővel?
Értem, csak a husi honlapján ilyet nem találtam! Igazából én nem akarok, sőt nem is tudok ítéletet hirdetni a két márka felett, ugyanis azt csak akkor lehetne ha valaki napi szinten dolgozik Velük azonos körülmények között, és ez alapján dönt! Szerintem a te 200 nm2re tökéletes akár a husi is, évi pár nyírásra!
Üdv! Egy jó gép tulaja lettél, nekem is van egy ilyen is! A heveder beállítása egyenes testtartás mellett kell hogy megtörténjen. A derékfájás tipikusan rosszul beállított heveder most van! Az hogy a bal oldala fájt talán amiatt lehet hogy kaszáláskor egy picit oldalra dőltél, és hosszú távon megerőltetted. Annyi hogy a vállpántok hosszát úgy állítsd be hogy egyforma teher jusson mindkét válladra. Ez csak az én elgondolásom! Nekem most a nagyobbik géphez Balance heveder van, azzal semmi gond nincs, nagyon profi heveder! Deréktámasz, háttámasz!
Ehhez a bovdenes dologhoz annyit tudok hozzászólni, hogy a fateromék vettek egy fs80st, 8 éve kb, és az egyenes szár ellenére bovdenes hajtása volt! Akkoriban az a kasza volt az első egyenesszárú, azóta már bővült a paletta! Azért tudom hogy bovdenes, mert krumpliföldet kaszáltam vele szedés előtt, és egyszer csak a fogantyú előtt elfáradt az alucső, és bovden volt benne. Ezzel azt akarom jelezni, hogy a 8 év alatt semmi probléma nem volt vele, pedig van 2 ház, 2 pince, +2 helyen szőlő, tehát marha sok terület van kaszálva vele, és eddig még a bovdenneal nem volt gond. Akkoriban az első merevtengelyes változat a 120s volt. Egy kicsit elkanyarodtam. Hogy most melyikben mi a hajtás azt nem tudom, meg ahhoz sem tudok hozzászólni, hogy mikor megy tönkre, mert ilyennel kapcsolatban nincs tapasztalatom.
husinál 122c re gondoltál?
Nekem mindkettő gépem husi, a kisebb kategóriájúak olcsóbbak, a nagy gépek már árban Ugyanott vannak.
Én úgy gondolom mindkettő márka jó, nyilván van amiben mások(kialakítás, paraméterek), ezt meg tudod nézni a honlapokon!
Akkor már tulajdonképpen el is döntötted, hogy milyen kaszát fogsz venni, csak még az elképzelésed nem váltottad valóra. De természetesen az 50t vedd meg, az már teljesítményben a te elvárásaidnak meg fog felelni!
Üdv! A a kezed azért bizsereg, mert a 16 éves gépedben valahol a nullához közelít a rezgéscsillapítás már!
ekkora területre tényleg nem érdemes nagy gépet venni, teljesítményben az 50s már egész jó, ha időben nyírsz semmi gond nem lenne vele.
az én véleményem az, hogy inkább 55s, mert azzal könnyebb nyírni, a hosszabb tengely miatt is, meg azért mert én azt szoktam meg! Valamint a rezgésérték is majdnem fele a kisebbekhez képest, ami nem elhanyagolható!
csak az a kérdés, neked megér e annyi plusz pénzt!
másik dolog, én úgy vagyok, hogy mindig a nagyobbat, most vettem egy 2,7 Les gépet a 2 Les mellé!
Persze az 55s nél azis meggondolandó hogy elférsz e vele mindenhol, mert valamivel nagyobb hely kell neki a forgolódáshoz!
A Straus kasza berántóban nagyon jól bevált a bicikliküllőből készített kilincspár. Ajánlom Neked is, bár tudom a Fuxikban ez nem nagyon szokott előfordulni:-)
Vagy lehet, hogy nem is ilyen rendszerű. Mindenesetre 200 Ft-ból két gépre való minőségi acélküllőt tudtam venni. Két tizeddel vastagabb, mint az eredeti, de simán befért, szépen, könnyen mozog. Olcsóbb, mint komplett berántót cserélni.
Itt az ideje, hogy a kis 25 ccm Ed-Johnson fűkaszában gyertyát cseréljek. Csak nem tudom, hogy milyen gyertya való bele. Ami most benne van , azt még a szervizbe rakták bele , kb. 1,5 évvel ezelőtt, ez egy CHAMP WS7F típusú gyertya. Hol kaphatok ilyen gyertyát vagy hasonlót? Autósboltban vagy mezőgazdasági boltban árulnak ilyen gyertyát? Netről nem szeretnék rendelni, mert a postaköltség többe kerülne , mint maga a gyertya. A piacion is árulnak gyertyákat fűkaszába, azt hiszen azoknak a típusa BM6A. Ilyet lehetne bele rakni?
A légszűrője nylonos lap. Könnyen tisztítható. Én 2.1est használok hozzá, mert abból kaptam még régebben egy tetemes mennyiséget. Még biztos van vagy 10 évre elegendő :-). Igaz én nem bozótot vágok vele, hanem max térdig érőt. Ha komolyabb a gaz ott a három ágú kés. A gyári 4es tárcsa nem ér semmit.