Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sbaba13 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 295
Az X90-el kapcsolatosan:

Hallottam hogy készül és hogy jó lesz.

A mostani top a SupeRNova aminél minden jó csak a karosszéria a régi, hamar rozsdázik stb. A motor az Renault Clio, 1.4-es,keveset fogyaszt.
Ára kb. 5000-5500 euró, extráktól függően: magnézium felnik, fordulatmutató óra, klímaberendezés stb.

Az új XP kétlem hogy 5000 lenne, szerintem legalább 7000-be fog kerülni mert kemény karosszériája lesz, rendesen galvanizálva, úgy ahogy annak lennie kell. Nem fogják többen román pléhből csinálni hanem importálják majd, még nem lehet tudni honnan.

Ha szeretitek a Daciat, vehettek SuperNovat is, nagyon jól mennek, városban 6 l a fogyasztás, 5000 euró, Renault motorral. Megéri.

Újabban ha új SuperNovát veszel, pár nap múlva telefonálnak a gyártól és illedelmesen érdeklődnek hogy meg vagy-e elégedve az autóval, vannak-e bajok vele? Hogy ilyent... Romániaban.... Kezd fejlődni a Dacia si :-)))

sbaba13

Előzmény: KareszTLX (289)
sbaba13 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 294
ugyörgy, a váltónak 2 liter olaj szükséges. Én ennyit vettem amikro cseréltem és bele is nyomta a szerelő.

sbaba13

Előzmény: KareszTLX (288)
sbaba13 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 293
Miután megvettem az autót nehezen lehetett ötösre rávenni. Nagyon jobbra kellett nyomni a vátókart és utána előre. Úgy bevette rendesen. 6 hónap után már bakopott, rendesen működött. Erőltestd amíg betöröd -:)

sbaba13

Előzmény: KareszTLX (288)
sbaba13 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 292
Szia újra,

Elnézést a késés miatt...

Az injektor az tulajdonképpen egy "okosabb" karburátor, nincs tobbet platina meg alatta az a nagy tekercs ami a magasfeszültséget szolgáltatja a gyertyáknak.

Mindezek Bosch szerkentyűk. Automata sokkal rendelkezik. Az itteni -20 fokos hidegben első kulcsra indul, nem kell többet a sokkot ki-be húzogatni, a motor hőmérsékletétől függően automatikusan állítódik a fordulatszám alapjáraton.

A karburátort helyettesítő valamiben pici Bosch mütyürkék adagolják a benzint. Városon kívül 5,5 l a fogyasztása, ez nem túlzás. Városban sajnos 10 :-( Nagyon kell vigyázni a benzin minőségére, egyszer az itteni MOL-tol tankoltam és már azt hittem hogy injektort kell cseréljek benne mert magától nőtt csökkent a fordulatszáma amík szet nem szedtem és ki nem takarítottam a rossz benzin maradványait. Ez normáli körülmények közt nem gond de amikor menet közben, városban pörög fel a motor akaratodon kívül és elötted 1 méterre egy másik autó akkor elég furcsa. Nem fékezel elsőre mert nem érted mi történik... Érdekes élmény. Na de ha jó az üzemanyag akkor minden ok.

Kérdezted hogy jobban huz? Nekem nem volt karburátoros Daciam de az én injektorosom húzott jól. Deashi Barai haverom mondta hogy hogy nem húz de Ő ezt akkor tapasztalta amikor öten ültünk az autóban :-))) Ha jó a kuplunk és a gyertyák, meg ha egyedül ülsz benne akkor nagyon élvezhető, jól húz.

Persze azért nem húz mint egy 1.4 benzines Skoda Fabia ami sokkal nehezebb mint egy Dacia es mégis jobban húz. De ne feledjük hogy az VW nem Dacia...

Egyelőre ennyit, kérdezzetek még csak bátran

sbaba13

Előzmény: Sheme (291)
Sheme Creative Commons License 2003.01.16 0 0 291
Az új 1.6-os Berlina Ti-t hogyan lehet tuningolni? (Turbo, ki/bekapcsolható kompresszor, ilyesmi...)

Milyen tárcsaféket lehet hátra szerelni? És előre valamilyen belő hűtésűt?

Előzmény: Deashi Barai (290)
Deashi Barai Creative Commons License 2003.01.16 0 0 290
Szia!
sbaba a kollégám Brassóból, ahol az autók 80%-a Dácsia, így tényleg szaktekintélynek számít:-)
Volt szerencsém ülni az akkori dákójában, abból a fajtából talán ha egyet láttam addig magyar utakon.
Laikusként ami megfogott, hogy a kényelmes, foteles ülés még mindig "széria".
Viszont odalépve az autónak úgy tűnt, hoy csak a hangja nő, a sebessége nem... Viszont, ami érdekes hogy volt az autóban klíma!
Előzmény: Sheme (287)
KareszTLX Creative Commons License 2003.01.16 0 0 289
Bocs, Sheme, félreértettem! Ez az átszabott verzió is egész szépen sikerült. Szerintem az összes Dacia alapvetően jóképű autó. Bár engem most már érdekelne az az új Dacia, amit (ismét) a Renault tervezett.
Az a baj, hogy csak annyit tudni róla, hogy tervezési kódja X90, 2004 körül fog megjelenni és 5000 euróba kerül majd. De se rajzok, se fotók, se semmi egyéb... Ti nem tudtok róla valami egyebet?
KareszTLX Creative Commons License 2003.01.16 0 0 288
Hogy mennyi olaj van a váltóban, per pillanat nem tudom megmondani, ezt édesapám tudja. Amúgy ugyanezt a problémát már másoktól is hallottam. Ezek szerint egyik váltó ilyen, másik olyan. Apámnak ugyanez a véleménye, az évek során már ő is találkozott egypárral.

ugyörgy!

Az V. fokozatról annyit, hogy az eredeti négysebességeshez a románok toldották hozzá az ötödiket, azért ilyen. Mindenesetre én rájöttem arra, hogy a kart átlósan előre kell tolni, akkor egyből beveszi az ötödiket (legalábbis a miénk, de szerintem más Daciában is beválik). Ha "rendesen", jobbra húzva próbálom, csak második próbálkozásra veszi be.

Amúgy kösz az ötleteket a tuningoldalról, mindjárt megnézem. Üdv!

Sheme Creative Commons License 2003.01.14 0 0 287
Sztm a váltóban más áttétele volt annak a fogaskeréknek, amelyik a km/órához vezető bowdent hajtotta. Nem?

És az injektoros változat miben különbözik a karbutátorostól? Jobban húz? Mondj valamit!

Előzmény: sbaba13 (286)
sbaba13 Creative Commons License 2003.01.14 0 0 286
Hi!

Új vagyok itt de Dacsiában mester :-)

Scheme, nekek 5üben 200 fordulatszamnal csak 70-el megy? Nekem 90-el "száguldott" mielőtt meg eladtam volna. Igaz, nem TLX-es hanem az új, injektoros valtozat. De úgy is, a 70 az elég kicsi.

sbaba13

Előzmény: Sheme (261)
SUNX Creative Commons License 2003.01.14 0 0 285
Hali !

Hozzászólás ürügyén...
1-esbe amíg meg nem áll, addig dög nehéz, vagy lehetetlen betenni, 2-esben meg úgyis elindul.
A mostani hideg időket rendkívül jól viseli a kocsi, poccre indul, pedig kint áll a hidegben egy gellérthegy magasságú ponton, szal rohadt hideg van. a hóban meglepően jól megy (pitesti lopakodó) :))) hópuma :) a hétvégén vidéken jártunk, 51-es 52-es úton, és egy tanyára kellett kimennünk, és a kocsi csak ment ment és ment.

Mölders, lefotozom, és elküldöm a képet.

Jah és DACIA bolt+ ARO
1145 Erzsébet kir né u 11/b Columbus utcáról a bejárat
tel:252-89-98

ugyörgy Creative Commons License 2003.01.14 0 0 284
Karesz TLX !
Mert ez egy ilyen váltó. Főleg, amig még hideg az olaj, "késik" a szinkron.. Én pl. nem tudok 5.-et kapcsolni 60 alatt, csak dupla kuplungolással, de néha még 80 körül is előfordul.( Új kora óta ilyen, pedig már többször ki volt terítve a váltó az asztalon). /természetesen lehet erőből is váltani, de nem sokáig/
Előzmény: KareszTLX (280)
Sheme Creative Commons License 2003.01.11 0 0 283
Hali!

Nem tom' ismere-e?

Dacia Alkatrész Kis- és Nagykereskedés
1084. Bp., Német u. 10.
Tel.: 210-65-21

Ha nincs éppen náluk, ami kell, akkor rövid határidővel beszerzik.

Előzmény: Mölders (273)
plero Creative Commons License 2003.01.10 0 0 282
Hello

KareszTLX
Mennyi olaj van a váltóban????

Előzmény: KareszTLX (280)
Sheme Creative Commons License 2003.01.10 0 0 281
Ha látnád a többi tuning verziót!

Itt van egy link a most kapható cicomázott verzióról:

http://www.sicarobv.ro/berlinati.htm

Valahol olvastam, hogy lehet rendelni elektromos első ablakokka, légkondival, rádiósmagnóval, meg még ki tudja mivel...

Előzmény: KareszTLX (280)
KareszTLX Creative Commons License 2003.01.09 0 0 280
Ciao!
Boldog új évet minden Daciásnak! Télen is nagyon jól vizsgázik a gép. Eddig is tudtam, hogy nagyon jó kocsi, de hogy ennyire! Mölders, jól döntöttél! Egy kérdésem lenne: amíg csak egy kicsit is mozog az autó, miért nem lehet a váltót egyesbe tenni? Nem szinkronizált az I., típushiba, egyedi? Nem mintha zavarna, mert simán el lehet indulni kettessel is, csak úgy érdekel. A tuningverziók képei nagyon jók, az a kék Gordíni-csíkos TX nagyon tetszett!
KareszTLX Creative Commons License 2003.01.09 0 0 279
Sziasztok!
Csak annyit, hogy 13 éves Daciánk van, és egyáltalán nem volt sok gondunk vele. Jó a gyorsulása, kényelmes, jó a fordulóköre, JÓ VEZETNI - ráadásul szerintem a formája is szép. Ivette, nem kell mindent feltétlenül és azonnal elhinni! Ha a tulajnak volt egy kis műszaki érzéke és annyi belátása, hogy a román minőség nem az igazi, és újkorában átnézte a kocsit lökhárítótól lökhárítóig, akkor nem volt vele sok gond (csak amennyi a KGST-verdáknál szokás). Én személy szerint úgy vélem, hogy egy KIRÁLY AUTÓ!!!
Ogger Creative Commons License 2003.01.09 0 0 278
Kedvenc autóm volt a Dacia TLX ,bár elcseréletem 1 vagy akőrül éve a egy Favoritra. Daciát faterom vettte nekem és a kiscsaládom részire.

OGG

Mölders Creative Commons License 2003.01.09 0 0 277
SUNX: van kép a kocsidról? szívesen megnézném.
ha gondolod, küldheted e-mailen is, csak ne az indexest használd, hanem ezt: grz2@freemail.hu

üdv: Mölders

Mölders Creative Commons License 2003.01.09 0 0 276
sziasztok!

köszönöm a részletes, precíz válaszokat. Egyre inkább azt hiszem, hogy az anyagi helyzetemnek és az elvárásaimnak ez a legmegfelelőbb autó :))
Szóval semmi esetre sem vennék újat, egy szép állapotú 90-es évjárat pont megfelelne nekem.
A vásárlás egyáltalán nem sürgős, a polskimon júniusig van műszaki, addig gondoltam lebonyolítani. Persze ha adódik hamarabb egy jó lehetőség, akkor állok elébe:))
A 7-8 literes fogyasztás nekem megfelelő, elég öregurasan vezetek, szóval nem vagyok az a hajtós típus. A fűtés fontos, sokat járok télen is.
Szóval úgy néz ki, daciás leszek:))

üdv: Mölders

SUNX Creative Commons License 2003.01.09 0 0 275
Hello !

Az autós boltokban, biztosan kapható, de van még spec csak DACIA-val foglalkozó bolt is.
1.
Az alkatrészek jóval olcsóbbak, mint más nyugati autóhoz, de talán valamivel drágább a skoda és a lada alkatrész áraknál, bár ez szubjektív.
De ha jót akarsz, akkor francia RENAULT alkatrészekkel javíttatod.(tartósság).
2.
Lehet találni, de ez az autó, nem arról híres, hogy jó a fényezése és 20 évig rozsdamentes.
Műanyag kerékdobok jelentősen segítenek, a legtöbb jelenleg futó DACIA 10-12 éves...
Ha nem lakatolták, fényezték, akkor ráfér.
3.
országút 7, 7,5 lit
város 8-9-10 lit

nagyban függ a jó alapjárat, és gyújtás beállítástól, meg persze a lábadtól.
4.
A fűtése jó. Nem fogsz benne dideregni, de a ventillátor az katasztrófa, és erősen párásodik.
hidegben beül is jég képződik, tehát a reggeli munka adott...vakargatás.
5.
250-350 körül lehet kapni, nem lestrapált működő autót. nem tudom mennyire sürgős, de lehet, hogy volna egy eladó. 1990-es TLX 5 seb. fehér 2 év műszakival.

Előzmény: Mölders (273)
Sheme Creative Commons License 2003.01.09 0 0 274
1. Szinte mindent lehet hozzá kapni.
2. Nem olyan drágák, mint a nyugati kocsikhoz.
3. Vissza pillatnó tükör 1200-1600Ft, teljes kipufogó rendszer 9000Ft.
4. Lehet találni, de csak olyat, amelyiket garázsban tartották és legalább egyszer átfényezték. a www.apronet.hu-n van egy rakás. 85eFt-600eFt-ig széles a skála.
5. Átlagosan országúton 6-6,5liter/100km - ez saját mérés! -, városban 7,5-9 között van, a lábadtól függően - nyilván nem padlógázon kell a pirosba érkezni, majd satuzni, állat módjára indulni, húzatni. Úgy szoktam mondani, az a jó vezető, aki nem ismeri a fékpedált. (Magyarán gurulgat, nem fékezget örökké...)
6. Meg kell igazítani az ajtókat - 1 speckó csavarhúzóval 5 perc, és akkor jó lesz. A mienkben - itt lejjebb, olyan, mint az a bordó -, izzadni lehet szinte.

Ja, ne felejtsd el, szeret párásodni - hiába, román munka ritkán jó -, de ha újat vennél, azokat már rendesen összerakják, nincs ez a párásodás. Mondjuk ez is kiküszöbölhető egy spray-vel, befújod a szépvédődet, és kész. (Azért ne minden ablakot, mert akkor semmit sem ér!)

Előzmény: Mölders (273)
Mölders Creative Commons License 2003.01.08 0 0 273
sziasztok!

erősen gondolkodom Dacia vételen. Volna néhány kérdésem hozzátok:
-kapható minden hozzá az autósboltokban?
és mennyibe kerülnek hozzá az alkatrészek?
-lehet találni korroziómentes autót?
-mennyi a fogyasztása egy Dáciának?
-jó a fűtése? (lényeges dolog! most kispolskim van és elegem van a fagyoskodásból)

tulajdonképpen egy szép állapotban lévő nem kombi, megkímélt kocsi kellene nekem. kb milyen árban lehet hozzájutni?

üdv és kösz a válaszokat:

Mölders

plero Creative Commons License 2003.01.08 0 0 272
Hello
Kell hozzá 1db kipufogó torok és 1db szívótorok.
Lehet, hogy a karburátort is át kell fúvókázni.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (271)
Sheme Creative Commons License 2003.01.08 0 0 271
Írd le lécci', mit kell változtatni, hogy fel lehessen rakni azt a Weber karbit!
Előzmény: plero (266)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.06 0 0 270
Sziasztok !

Van egy elado Dacia 1304 Pick-up-om. 1995-os, 105000 km, elso tulajdonostol. Ha valakit erdekel t509@freemail.hu vagy 30/3647642

Pavel Creative Commons License 2003.01.03 0 0 269
Sajna különböző műszaki problémák miatt még nem futott annyit így az autó hogy erről nyilatkozni tudnék.
Előzmény: plero (268)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 268
Mennyi a fogyastás igy a verdan???
Előzmény: Pavel (267)
Pavel Creative Commons License 2003.01.03 -1 0 267
Nem is éri meg a dupla karbikkal foglalkozni, az versenyre való, utcán csak az olyan elvetemültek használják mint én (Ladán) :)

Üdv. Pavel

Előzmény: plero (266)
plero Creative Commons License 2003.01.03 0 0 266
Hello Sheme

A karburátorokat hogyan akarod feltenni a Dacia-ra. Van hozzá szívotorkod és kipufogótorkod????

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!