A 2-es 4-es összeérintve sípol, azaz összeköttetésben vannak, de gondolom nem mindegy, hogy melyik kap először áramot. A 4-es lábtól mennek nyákszálak, a 2-es nem vezet sehová. Azért vagyok megzavarodva, mert írtad, és a rajz amit küldtél tényleg alátámassza, hogy a 3-as sosem zár. Viszont abban van a 220 volt.... De ha nem zárjuk valamelyik lábbal össze, akkor a relé csak arra a lábra kap áramot, mert a 3-asba jön nyákszál, de onnan nem vezet sehová, csak legfeljebb a relé belsejében.
Ha holnap nem érsz rá, akkor nyugodtan írd meg ma vagy holnap, mára tényleg befejeztem, csak az infókat írtam meg, hogy miket látok.
úgy látszik a nyákon, hogy a 4-es lábra érkezik az áram, de ami furcsa, hogy vezet tovább a 2-esre, tehát elvileg ott is kellene legyen áram, hiszen a nyákon kapcsolatban vannak. A 3-astól viszont vezet a nyák az ACF01X kis áramköri lap felé, de az csak akkor, ha vagy a 2-es vagy a négyestől áramot kap, mert oda nem vezet a nyákon áram
A legfontosabbal kezdem, legalábbis szerintem ez a legfontosabb. A 2-es és valamelyik föld-sarun nem volt semmilyen volt sajnos.
A 2-es és 3-as valóban szakadt rész.
A 2-es és négyes nem mutatott semmilyen ellenállást, de ezt még megmérem, hátha valamennyit azért igen. (a 2-es és földsarut ellenőriztem és ha konnektorba dugtam akkor 226 voltot kaptam. ) Most megnézem még egyszer, mert eddig RESET állásban volt, hátha számít hogy meleg vízre, vagy fűtésre teszem.
Elnézést kérek a hosszú szünetért, de tegnap 24-órában portáskodtam, és mint írtam ilyenkor kába vagyok, és elnyom az álom. Még információt tudok kérni ilyen állapotban is, de már technikai megoldásokat nem ajánlott végeznem. Most már kezdek magamhoz térni, úgyhogy nekifogok, és szétszedem a kazánt. Hamarosan közlöm a mérésadatokat :-)
Ha jól értem, akkor a 230v-ot a 2-es lábon, és valamilyen föld-vezeték csatlakozóján (zöld -sárga) mérem meg. 3-4 db föld sarut láttam az alaplapon, gondolom mindegy melyikkel párban végzem a mérést, nem ?
Amit eddig úgy sejtem TELJESEN FÉLREÉRTETTEM, hogy az áthidalás nem fix, hanem csak egy pillanatra kell rövidzárlatot létrehozni?? Én azt gondoltam eddig, hogy valamilyen vezetékkel fixre be kell forrasztani (a vastagság lehet akár 1mm-es is? Mert szigetelt egyeres azaz nem hajladozó vezetékből csak olyan van itthon tudomásom szerint... nem fog "biztosítékként" szétégni, ha mégis fixre kellene beforrasztani?)
Összefoglalva:
1, bármelyik zöld sárga saru+ 2-es láb =230v
2, nem szabad fixre beforrasztani az áthidalást a 2+3 lábra
Hmmm... A szerelő nem jött a telefont nem veszi fel, így bár nem ezt ígértem, de mégis meg kell kérdeznem, hogy az általad ajánlott áthidalást hogyan lehetne viszonylagos biztonsággal megtenni.
Konkrétan 2 kérdés: Ha a 230 voltot keresem, akkor gondolom az 1-es és 5-ös lábak kimaradnak, jól sejtem, hogy vagy a 2-es és 4-es lábakra kell tennem a multiméter érzékelőit, vagy a 2-es és 3-as lábakra? Máshogy kérdezve, a 4 +3 ÁLLÁST KERÜLJEM?? Nem szeretnék rövidzárlatot előidézni, bár józan paraszti ésszel egy multiméterrel ez nem is lehetséges, főleg nem ebben a szituációban, vagy igen?. Ha megvan a 230V fázisa, akkor jönne az áthidalás.
Ahogy írtad, nagy valószínűséggel a 2-es és 3-as láb összekötése lenne a megoldás. Ha mégsem, akkor a 2-es és 4-es maradna, MERT A 3+4 ÁLLÁS KIZÁRHATÓ?? Kérdésem ugyanaz, kell e valamire figyelnem, ami számodra köztudott, de egy laikusnak nem...
Köszönöm szépen, ne haragudj, hogy Szombaton is bombázlak a kérdéseimmel, de remélem ez már tényleg az utolsó a hétvégén. Akár jó lesz, akár nem utána már csak megírom, hogy mit tapasztaltam, aztán közben meg csak felveszi a telefont a Mester.
a termosztát árával még nincs vége a dalnak, ahhoz , hogy zónát tudj szabályozni valami szelepre is szükség lesz, na az lesz a sok. egy nyamvadt siemens zónaszelep vagy 30e. ahány zóna annyiszor 30e, + fittingek/szerelés/elektromos kábelezés.
bocs,elfelejtettem feltölteni. szoval a képek az edig elkészült munkárol.
nem tudom hogy egyszintes háznál,ahol a kazán egy szomszédos helységben van,müködik e a gravitácios keringés. szerintem nem..
ezért nem is értem miért kell a szivattyut kerülövel vinni.
a kazánbol mindkét kiállás,22es,és a plafonnál már szükitve is van 18ra-. azzal megy át a falon,addig mig a képen láthato.
a kazán nem tudni milyen gyártmány,itt volt amikor ideköltöztünk,semmi adat nincs rajta..kipucoltam,lecsiszoltam,lefujtam hogy valahogy kinézzem. kiprobáltam 1 honapig állt benne a viz,szintesés nélkül,az udvaron kicsit befütöttem benne hogy melegen nem szivárog e valahol. semmi hibát nem találtam.
azért is fordultam hozzátok,hogy jo lenne igy ez a terv,mert akkor befejezném én,meg ismerös,aki már forrasztott nem egy vizvezetéket,tud bánni a forrsztolámpával.
ezekböl az anyagokbol meg lehet csinálni nyitotra a rendszert?
amik megvannak
18as csövek,idomok
15ös csövek idomok.
radiátorok felszerelve a helyükre.
bocsi a hülye rajzért,van normálisabb is,de nem találom. igy gyorsan skicceltem egyet,de a lényeg látszik szerintem.
vagy vegyek vastagabb rézcsövet,és másoljam le az eddigi munkáját,hogy vastagabb csövel induljon,de utána már jo a meglévö anyag?
sajnos helyszüke van,más kiegészitö nem fér el,se höcserélö,se puffer. azért tervezte nyitottra a rendszert,és akart beletölteni valami spéci korroziogátlo folyadékot.amit még nem vettem meg,mert 10ezer egy fél liter.
Szerintem egy jó minőségű termosztáttal ami napi programozású,ugyan ezt meglehet csinálni,tudom haladni kell a korral és persze ha megvan rá az anyagi fedezet mindent lehet.
A vegyeseknél általában 2" az előremenő és a visszatérő csonk,a hirtelen felmelegedés (forrás) miatt érdemes egy kis puffert adni a kazánnak,de ez a gázkazánokra is igaz.
A gázkazánoknál egy szervizes mondta,jobb ha indul a csövezés 22-es átmérővel,mint egyből 18-as átmérővel,pedig a 18 elég lenne,tovább bírja a kazán,nem erőlködik a szivattyú.