A mostani július-augusztusi 3-9 ezer Ft árakat visszafelé irányban (tagságival) kedvezőnek tartom a tavalyiak alapján. Ezek nem lesznek már jobbak, akár érdemes lehet "rárepülni" ezekre.
Kb. ilyen árak vannak főszezonban szerintem. Tavaly augusztus 2-án repültem vissza Podgoricáról, 18 ezer Ft volt klubtagságival. Csak visszafelé, feladott 23 kg poggyásszal.
Tavaly, a Wizz balkáni járatok indulási évében sokat nézegettem a menetrendet. Úgy emlékszem, június-szeptember közepe időszakban nem voltak 6-7 ezer Ft-os retúrjegyek (ez a minimum a Wizz balkáni járatokon). Viszont néha egy-egy napon akadtak valamivel kedvezőbb árak, de messze nem 3000 Ft körüliek egy irányban. Ehhez 3-8 héttel előtte szinte minden nap érdemes ránézni az árakra (= megszállottnak kell lenni). Ezzel lehet hazardírozni: először csak az egyik irányba veszel jegyet, amikor az viszonylag jó, majd tovább figyelsz, amíg a másik viszonylatra is lesz kedvezőbb... Meg szoktak lenni ugye a 20 %-os akciók. Ami előny tavalyhoz képest, hogy már heti 3 járat van 2 helyett - viszont a járatok is ismertebbek lettek azóta.
Van itt a topikban, aki nálam többet repül arra és a menetrenden is többet "lóg", talán tud mondani pontosabbat.
Az én tippem, amit én is csináltam, hogy nem Montenegróba repültem közvetlenül, hanem Szarajevóba. (Nem elsősorban a költséghatékonyság miatt, kifejezetten oda is akartam menni, és a boszniai hegyekben is túráztam). Az tavaly főszezon elején is még 6 ezer volt retúr. Lehet, hogy idén oda már nem lesz ennyi, de ott van még Prishtina, Szkopje.
Én július végére-aug. elejére keresnék. Szerinted erre az időszakra mennyi a reális? Amiket most hoz a Wizz egy irányba (30 e+), azok nagyon drágák, legalábbis eennyiért tuti nem veszek. Köszi a segítséget.
Mi Zlatiborban szálltunk meg, a Villa Miris Dunja-ban. Nagyon szép helyen van, jó a konyhája, kedves a tulajdonos, jó árban is van - szerintem! bátran merem ajánlani. A bookingon foglaltuk.
Már amikor a 45 napos """"előrejelzést"""" bevezette az AccuWeather, erőteljesen körbe lettek röhögve.
Egy meteorológus professzor pár éve teszteltette a hallgatókkal, milyen viszonyban vannak ezek a jóslatok a tényleges hőmérsékletekkel. Nem nagy meglepetésre (de kell az a tapasztalat az ifjú meteorológus hallgatóknak) még a sokéves átlagok is jobb közelítést adtak, mint az AccuWeather túlhúzott modelljéből származó, mondjuk úgy, véletlenszámok.
Erre most, ahogy mondod, már három hónapos előrejelzésük is van. Régen voltak ilyen lottótippek, újságokban. Azok megbízhatóbbak voltak, szerintem (bár ki az, aki újság alapján lottózik, hogy aztán osztozzon a többi hasonszőrűvel :-D).
Nyilván nehéz megjósolni én ezt értem :) de valamilyen támpont kell, mert a repülőjegyet meg kell venni.. végül április közepére vettem potom 2x5.000ért ami vicc de igaz. Viszont most megint megnéztem az accuweather.com-ot (tudom, egyik se megbízható ennyire előre...) és már nem 19 fokot ír hanem 16-ot jósol. Tavaly meg pl. tényleges 22-23 fok volt ugyanakkor.. lehet valami melegfront anomália volt, ki tudja...
Igazából elsősorban kirándulni szeretnék, nem strandolni így a víz hőfoka annyira nem izgat. Viszont megázni és fagyoskodni sem szeretnék a szeles időben. Most épp azon filózom, hogy lehet jobb lenne átrakni májusra az egész utazást, mert akkor már jó idő lenne (túrázáshoz már talán túlságosan is meleg, tavaly 24-28 fok volt már), csak akkor buknám az áprilisi olcsó repjegyet, + vehetném drágábban a májusit...és a szállást is át kéne foglalni... stb.. nem tudom megéri-e a sok macera.
Szia!A nagy csapat kaladvàny elengedhetelen.Mi tavaly sajnos sok ok miatt egy a nyaralàs elött 2 hèttel vàsàrolt suzuki swiftel full fapad klima nèlküli ès 1000 motorral mentünk kedvenc orszàgomba Boszniàn keresztül.
És itt nem csupán a télre kell gondolni, hanem arra is, hogy mindez egy erős zivatar, felhőszakadás esetén máskor is bármikor előfordulhat.
Tavaly szeptember elején - kora reggel, egy igen erős éjszakai esőzést követően - ereszkedtünk le Zabljak felől a Piva kanyonhoz, Pluzine-hez, https://goo.gl/maps/8Y7Wco6KDWB2 majd innen az M18-on mentünk tovább Bosznia-Hercegovina (Hum/Brod) felé.
Végig az úton, szinte kivétel nélkül mindegyik alagút bejáratánál/ kijáratánál sziklaomlások voltak láthatók: Az éjszakai eső kisebb-nagyobb köveket mosott rá az útra az alagútbejárat fölötti sziklákról.
A különbség az abszolút mellékút és az abszolút főút között csak annyi volt, hogy a mellékúton - lévén, hogy aznap reggel vélhetőleg mi voltunk az első autó - nekünk kellett kiszállni és arrébb rakni a nagyobb - és/vagy már nem kikerülhető - köveket, míg a Piva kanyonban, az M18-on már korábban megtették ezt helyettünk más autósok. Egy félretolt, betört szélvédőjű autót is láttunk - elképzelhető, hogy éjszaka kaphatott egy követ.
Pluzine-ben reggel 8.30 körül tankoltunk - éppen ekkor indult el innen - ráérősen, gondolom a reggeli kávé után - a STRABAG úttisztító különítménye: Egy kisteherautó 3, lapáttal felfegyverzett munkással. A tankolást követően utol is értük őket - éppen a legelső alagútbejárat kőomlását lapátolták el ráérősen. Gondoltam is, hogy mire ezek végig érnek ezen https://goo.gl/maps/SyyUYfMW7KU2 a 24 km-en, hát lemegy a nap. Gyakorlatilag a BIH/CG határig végig sziklaomlások nyomai voltak az úton, amiket az autósok jobbra-balra kerülgettek. Szerencsére belül az alagutakban nem volt probléma. "Hab volt a tortán", hogy egy ideig - láthatóan semmi okkal - a CG oldali határon is szünetelt az átutazók "kiszolgálása", így itt is egy újabb fél órát vesztettünk. A boszniai - egyébként is "horror" - Hum - Brod útszakasz csak annyival volt "jobb", hogy itt - a más kőzetnek/környezetnek köszönhetően - a kőomlások sárral együtt zúdultak az útra és itt már több helyszínen, kb. tucatnyi munkás dolgozott a "romeltakarításon", láthatóan régóta. Majdnem biztos vagyok abban, hogy pár órával korábban ez az útszakasz személyautóval járhatatlan volt.
Azért idézem Kata apartmant: "Ezzel a poszttal nem az a célom, hogy elriasszalak benneteket, hanem az, hogy legyetek körültekintőek az utazás napjának és az útirány kiválasztásában is."
Szóval nagy esőben / nagy eső után is csak igen óvatosan közlekedjetek a hegyvidéki utakon.
Tara innen, Tarán túl. Aki még nem járt a Tara kanyonban most rácsodálkozhat, aki autóval tette meg, az most lassabban egy kerékpár tetejéről is megcsodálhatja Montenegró egyik legszebb helyét a Balkán kalandok 3. részében. A Balkán kalandok egy túrafilm sorozat egy kerékpáros szemszögéből, saját kommentárral.
A helyi közlekeddéssel kapcsolatban hol találok infókat még? Busz és taxi árak érdekelnének. (podgorica airport >> Budva >> Kotor, illetve Kotor >> podgorica airport távokon)
(amúgy busz megállót sehol nem jelez ki a google maps, de a taxi megállókat se nagyon) Feltételezem ahol van buszmegálló azok közelében lesznek a taxisok is? (Budva, Kotor esetén?)
Google Mapsen az az adott műholdképszolgáltató copyrightja, minden évben átírják. Amúgy 2017.08.22-i állapot. De valóban, csak a patak melletti vízmű, gondoltam, onnan csak nem mászik vissza az óvárosba, de csak visszamászott.
Én az OsmAnd+-t használom, a fizetős változatát, amelyben korlátlan számú országot tárolhatok, nemcsak 3-at (ha jól tudom, még az is különbség, hogy használhatom a szintvonal és domborzatárnyalás rétegeket - pluginokat). A google offline maps ebben az esetben nem játszik, elegendő összehasonlítani a környéken, milyen utakat ismer az egyik, milyeneket a másik. A maps_me-t rövid ideig nézegettem, de sokan vannak, itt is, akik azt a programot szeretik használni.