Nekem a szerelő , meg azt tanácsolta a hasonló (15/40) olaj kérdésemre , hogy nem tanácsos , mert a 16 szelepes motorok kimondottan a 10 -es híg olajat bírják csak !
Ugyanő autószerelő az olajnyomás lámpa villogásra azt mondta, hgoy ha a ventillátor egyébként müxik, hogy a 10w40es olaj túl híg már a motorba, át kell állni 15W40-esre.
Nos tegnap az autószerelő megmutatta, hgoy a hátsó kerék felfüggesztést ugyanaz a tengely+csapágy tartja, mint a Fiat Puntóban - pontosabban a tengely kb. 1 centivel rövidebb...
Nagyon szűk a hely a motor és a tűzfal között ahol az EGR van, de az odavezető csövet viszonylag egyszerű leoldani róla, és könnyen berakható egy kivágott lemez (amihez sablon lehet az eredeti tömítő alátét). Pl. itt találni képeket, a tisztításról pedig Babarucunak van egy jó sorozata
Azt még nem hallottam, h. az újabb kasznis minőségileg gagyibb lenne, de a 120LE-s fogyasztásán bizony segít a DPF kiherélése. Szentségtörés vagy sem, de kíméletes városi használatban 5,5-5,6 l/100 km, hajtva (amiben van néhány 130-150 km/h-s etap is), vegyes használatban felkúszott 5,8-ra. Télen meg 6-6,2 liter/100km az étvágya.
Nálam mégsem ez volt a szempont, hanem hogy ne higítsa el rendszeresen a motorolajat. A többi csak hozadék...
Új jelenséget tapasztaltam a vasnál, a km óra néha nem mutatta a sebességet a hétvégén, ilyenkor a km óra számláló sem működött, de a fordulatszámmérő jó volt, így azért tudtam mikor mennyivel megyek. De kb 5 perc múlva megjavult. 2X3 biztos csinálta. Gondolom elektromos a km óra, de szét kell szedetni hozzá teljesen vagy volt már vkinek ilyen?
Hát fotókat talán hétvégén tudok csinálni, nem otthon tárolom ( lakás ) hanem szülőknél van hely a garázsban. Egyébként a T alakú pöcök megy be a gyári helyre, abba lehet beletenni a csavart. Amikor kiáll T alakú pöcök arra megy egy gumituskó, és arra nehezedik a talp. Majd készítek fotót, egyelőre leszedtem, ne fogja a szelet fölöslegesen. De ennyi pénzt megért, másnapra hozta a futár.
Nagyon valószínű, h az egérszelep, annak valóban ilyen tünetei vannak.
Kiszerelni évjárattól is függően nem mindig egyszerű, de egy lemezből kivágott lefalazást könnyű, gyorsan be lehet iktatni elé, és rögtön kiderül, ott van-e a hiba (aztán ha kellően erős a lemez, akár maradhat is, mert az én 2004-es típusomon sem zavarja a vezérlést. Vékony lemezt, pl. sörösdobozból kivágva csak pár napnyi próba idejére érdemes, mert idővel átég)
Ez engem is nagyon meglep (jól jártál vele) ! Esetleg fotókat tudnál feltenni a rögzítő talpról (már csak ha van kedved fotózgatni). A rögzítés körül gumi talp is van mint a gyárinál ?! És mindez 25eFt-ért ?
Sokak szerint én sem vagyok teljesen normális, Multiplám van, kecskeméti vagyok, ha gondolod átnézhetem. Küldj egy telefonszámot mailen és megbeszéljük.
Olyan jelenséggel találkoztam, hogy alacsony fordulaton nagyon gyenge a multim (2003 jtd 115le). Nagyjából 1700-1800 körül jön meg bele az élet. Addig ha jobban nyomom a gázt olyan mint ha fulladna és elég jól füstöl is. Kis gázzal jobban gyorsul. A kérdésem adódik. Mihez nyúljak először. Én a légtömegmérőre vagy az egr szelepre gyanakszom, de lehet, hogy már találkozott valaki a jelenséggel. Köszönöm.
Hát nem az UFO-k gyártották még ha úgy is néz ki:))) A technika pont olyan mint a többi autóban, megbántani nem akarok senkit, de lehet szerelőt kell váltani...
2 hete vettem egy multiplat.Szeretném átnézetni egy normális szerelővel,aki ért is hozzá,mert az eddigi szerelőm nincs a helyzet magaslatán multipla téren.
Kérdésem az lenne,hogy tudtok-e ajánlani Kecskeméten valakit?Válaszotokat előre is köszönöm!
A Bubis ablakemelője oldalon kiakadt. A szétszereléssel nincs is problémám, azonban a csúszkában lévő fehér kis bizbaz, amibe belemegy a két mozgató bowden, eltört. Szegeden van ilyen valakinek? Hol lehet beszerezni? Szerelt már ilyet valaki itt a fórumon?
Kellemes meglepetés ért. Az olcsocsomagtarto.hu oldalon vett tetőcsomagtartó, a gyári helyre illeszkedik. Bátran ajánlom mindenkinek, nincs + karom vagy talp, a gyári helyre megy be a T alakú pöcök, és ott illeszkedik egy csavarral a gyári rögzítéshez.
Azért ez nem biztos, ugyanolyan körülmények, stb. között, egyik sem rosszabb 200.000 kilométerig. Az itthoni példányok meg mind ezen túl vannak, ki tudja mennyivel. És ott a dizel javítása drágább lesz. A cngkbe benne 3400.000 km, meg több, csoda hogy eredeti gázinjektorokkal, használt ugyanolyan fosokkal mennek. És ha eggyik szegény keveréket ad, a tulaj észre sem veszi, csak hogy sokat fogyaszt, mert a lambda rádolgozik, a többi meg dús lesz. Persze újat nehezen vesz, olcsóbb egy hengerfej generál. Na az után már megveszi.. Találtam olaszoknál elfekvőbe pár tucatot, gyári újak, csak az viszi, aki a hengerfejes balhén túl van..
Benzines vagyok, így a motorfajtába nem mennék bele, de nekem a csúnyácska multi az igazi multi!!! (Most majd biztosan megköveznek) A felfrissített olyan, mint egy felfújt STILO! :) Olvass visszább, de amennyire emlékszem a régebbi hozzászólásokra, a dízel kevésbé kényes, mint a cng!!! Az viszont jóval gazdaságosabb!!!
Autó vásárlás előtt vagyok, már van egy Fiat Uno-m, de mivel jelenleg Németországban dolgozom azt otthon hagytam a barátnőmnek, egy olyan autót szeretnék vásárolni, ami akkor is kiszolgál majd mikor többen leszünk.A mostani fő cél a pakolhatóság és a kényelem, mivel 3 hetente kell mennem 2500km-t.A kérdésem az lenne, hogy ti melyiik Multipla-t ajánljátok?
A szebbecskét vagy a csúnyácskábbat?:) Tudom az új nem feltétlen jobb.Illetve a 1.6 benzin CNG-t vagy az 1.9 diesel-t? Bevallom, én kicsit félek a diesel-től,sosem szerettem őket, annak ellenére, hogy kedvezőbb a fogyasztásuk.Mivel németben és az osztrákoknál sok cng töltőállomás van, meg Szegeden is van, én arra szavaznék, de várom a tapasztalatokat, tanácsokat legyen az negatív vagy pozitív.
Modellváltás miatt eladóvá vált a korábban a Multiplámra felszerelt
- negyedik (rövid) tartály (rögzítő eszközök, stb. megvannak) továbbá
- 4 db. felni téligumival
- 2 db. gáz injektor
- 1 db. hibás generátor (ez utóbbit, mivel nem tudom, hogy mi a baja, ingyen adom annak, aki a gáztartályt vagy a felniket megveszi)
- Multiplába való Blaupunkt rádió, melyet ki kell kódoltatni, mert elveszett a kódja
- Illetve a garázsomban van még jó pár alkatrész, azokból is lehet válogatni.
Az árban biztosan megegyezünk! Nézz utána, hogy hol a legolcsóbb, én annál 20 %-kal mindent olcsóbban adok, mert ezek már feleslegesek lesznek számomra.