Miért? Neked 0-160-ig van kalibrálva az óra? Ha 180-ig, akkor mindegy, mert asszem' a TX-TLX között nincs különbség, hacsak annyi neml, hogy a váltóból feljövő bowden, ami mőködteti az órát, nos az más áttételű fogaskeréken csücsül.
Az előző Dacia-nk is ebben szenvedett: a Trabi órája 80-at mutatott, emez meg csak 60-at. Kicserélték a fogaskereket a váltóban és megoldódott a probléma.
sbaba13!
Azt az 5000 eurót (1 250 000 Ft) én is keveslem, igazán jó és jól felszerelt autót én csak 2 milkó környékén tudok elképzelni (vagy drágábban). Örülök viszont, hogy ekkora fejlődést mutat az autógyártási morál Romániában. Mondhatni fantasztikus!!!
A SupeRNova rozsdásodásával kapcsolatban annyit, hogy úgy hallottam, pár éve még fedetlen tárolóba rakták le a frissen préselt lemezeket, kitéve esőnek és hónak, úgyhogy nem meglepő, hogy rohad. Hogy eddig a szervezési minimumig nem jutottak el...
plero!
Csak annyit, hogy a mi Daciánkban már a harmadik kilométeróra van. Az első (gyári) napi számlálója 6 éves korában csalni kezdett. A második 80 km/h környékén leakadt (apukámmal "román tempomatnak" hívtuk), aztán annak is elkezdett tévesen számolni a napi számlálója. A mostani elvileg jó. Nem rezeg, nem téved, stb.
Hogyha használtan veszed, vagy van ismerősödnek komplett műszerblokkja, ki lehet szedni magát a kilométerórát is, nem kell az egészet kicserélni. Az új műszerek azonban sok apróságban eltérnek a régiektől, sőt, a TX/TLX/TLE felszereltségmegjelölés is megszűnt, és az ezzel párosuló különbség a TX-TLX műszerek között. Már csak 1.4-es és 1.6-os van, azoknak a műszerei azonosak (állítólag). Nem biztos, hogy kompatibilisek a régi Daciákba, ezért én feltétlenül inkább a használtat javaslom. Remélem, találsz megbízhatót, az Elektroprecizie műszerei nem erről híresek (eddig). Minden jót!
1. Miert párásodnak az abakok? Mert nem szigetelnek jó és nem csukódnak tökéletesen az ajtók. Ez a valóság.
2. Rozsdásodás: a "fehérek" még katasztrófálisak ebből a szempontbol sajnos, hamarab rozsdásodnak. Közben le kell kezelni és akkor tart. Gyenge a minőseg de az ár se csillagászati.
Elfelejtettem még megkérdezni, tudod van 2 általános Dacia betegség.
Az egyik, hogy télen imádnak párásodni az ablakok, a másik, hogy az alváz nem, de a karosszéria többi része rozsgásodik, lepattog a festék.
Az újakkal mi a tapasztalatod?
És a fehér kedvencemet - az 1.6-ost -, milyen extrákkal lehet rendelni?
És köszönöm előre is az aradi, temesvári, illetve a szatmári címeket!
Sajnos nincs ismeősöm a Dacia gyárban :-(
A töltést még mindig mutatós, az olajnyomást pedig egy lgő jelzi. Amikor az kigyúl akkor tudod hogy bajok vannak. Ezt én sem szeretem.
Biztosan van Aradon is és Temesváron is Dacia dealer, utánenézek és átküldöm. És kizárólag csak új autókat forgalmaznak. Minden új Dacia már Euro 2-es, a fehér kedvenced is persze.
A távfényszórókat be lehet kötni, nem tudom hogy, nem vagyok én nagy mester az ilyensmiben de beléptem ebbe a topikba mert volt és lesz még Daciam. Általában az első műanyag maszkon megvan a helye a távfényszóróknak, oda szokták beszerelni. De ha a Golf lámpába be van építve az még jobb. Tehát ha a maszkra felszerelik akkor a Golf lámpát is be lehet kötni, biztos.
Köszi a választ, azt hittem a pitesti gyár hajlik erre a műveletre. Egyébként nincs valami ismerősöd ott, hogy hátha esetleg, mégis lehetne a mutatós műszerfelet betenni. Olyan jó közvetlen visszajelzést kapni az olajnyomásról, a generátor töltéséről, stb.
Aradon, Temesváron van Dacia árusítás? Ott lehet új autót venni? (Battonyához közel legyen lehetőleg, azért kérdezem.)
A leömlő pedig az a szerkezet, ami a kipufogóhoz továbbítja a kupufogás ütemében kipréselt és elégett üzemanyag/levegő keveréket. Erre csatlakozik rá a kipufogó.
Magyarországra használt kocsiról legyen most szó, csak nyugati gyártmányút lehet behozni, max. 6 éveset. Ez egyébként örökké változik, volt, hogy simán beengették a 25 éves BMW-t is. Csak szabályzott katalizátorost lehet most behozni, de már ebben sem vagyok biztos.
Ha keletről akarok kocsit hozni, annak mindenképpen teljesíteni kell az EuroII-es normát, gondolom a fehér kedvencem ezt simán hozza, ugye?
A GolfIV-es lámpán a belső fényszórók szt hiszem távfényszórók. Ezt hogy lehet bekötni?
Szívesen segítek azt a kilométerórát beszerezni de hogyan juttatom el hozzád? Ha nem is elsőre de itt viszonylag könnyen kapható. Ha nem újan akkor a bontókból.
Szerintem még félárért sem :-( Nem annyira rugalmas a Pitesti-i gyár...
plero, köszi chiptuningos a tippet :-) Szóval chiptuning után bizony a tízest simán elnyeli. Attól függ hogy hány lóerőre tuningolod.
A fordulatszámérő kábelsől pontosat nem tudok mondani, nekem a sebességmutató kábelemmel volt baj és megcsináltam de az 99-es modell volt, CN műszerfallal. Tanácsolom hogy szereld le a műszerfalat és könnyen megtalálod a kábelt. Figyelembe véve hogy 95-ös, kevés annak a valószínüsége hogy elkopott a kábel vagy valami ilyensmi. Inkább kiakadt. Visszanyomod és kész.
A lámpákról: bármekkora is a Golf IV-es lámpa, nyugodtan belefér a "fehérbe", nagy hely van a lámpái mögött, nem lesz gond beszerelni, az biztos, akár te is megcsinálhatod.
Itt nálunk lehet kapni - de biztos nálatok is- krómozott kipufogót, simát vagy duplát, azt rányomhatod a gyárira és nagyszerűen mutat. Lehet hogy egy két cm-t le kell majd faragnod a hátsó műanyag maszkból mert vastagabb ez a krómozott kipufogó de nem gond.
Lészűrő? Hm... Nem tudom... Hely az van, szerintem bármit beszerelhetsz neki. A leömlő az pedig nem tudom mi is akar lenni, megmagyaráznád?
A gzertyás sztori: Amikor megvettem, at enyémben román, pocsék Sinterom gyertyák voltak. Nagyon jól ment, húzott és fogyasztott az autó de hallottam hogy a Bosch gyertyák csodákat művelnek. Bizony így is volt :-) Erősebb lett, fürgébb, jobban gyorsult, kevesebbet fogyasztott. Pontosan nem tudom milyen típusú gyertyák voltak, malami "Super" is volt az elnevezésükben. A Dacia általában elfogad bármilyen típusú gyertyát amit be tudsz csavarni neki.
Magyarországra be lehet vinni bármilyen autót, a korától függetlenül? Ha igen akkor az nagyszerű. Romániába csak euro 3-ast lehet behozni sajnos.
És még felárért sem tennének bele régebbi típusú műszerfalat? (Imádom látni, ahogy kilendülnek a kis mutatók. Hiányoznának, de nagyon!)
Az a 101 néhány lovas motorú az mennyit iszik? (5.5liter/100km az baró, remélem nem fog bekapni egy tízest a chiptuining után!)
Jut eszembe, a mostani Berlinámnál a fordulatszám-mérő nem megy. Meg tudnád mondani, melyik kábel az, amit meg kéne néznem, hogy ellenőrizzem: jó egyáltalán a kábel? (Dacia 1310 Berlina, 1995-ös típus.)
Mishu Sueduzu - nem tudom jól írtam-e a nevét - küldött képet a Golf4 lámpás Daciáról. No, azt a fehér szépségbe simán be lehet építeni, vagy valamit még alakítani kell rajta?
Itt egy link, erre gondoltam:
http://www.x-tuning.net/photo2.html
Naggggyyyyon király így a verda!
Ja, és milyen sportkipufogót, leömlőt és esetleg sportlégszűrőt lehet beépíteni?
A Bosch WR 78G jelű gyertya érezhetően - fogyasztás, hidegindítás - dob valamit rajta? (Ez 4 anódos.)
A hátsó fékeket ki lehet cserélni jobb fékekre. Nem tudom a technikai apróságokat de már sokan csináltak ilyensmit.
A motor erejét az injektoros típusnál lehet fokozni. A számítógépen kell állítani de igazán nem értem hogy hol és mit. Egy fém doboz az egész, Bosch, abba kell belenyúlni. Láttam már módosított Daciat, száz-egynéhány lóerőset. Tehát lehetséges.
A műszerfal sajnos az az új típusú már mindeniken. Nem lehet régivel autót rendelni. De lehet vétel után régi műszerfalat venni neki és felszerelni. Az új típusú azért jobb mert a fűtési rendszere nagyszerű. Tudom, nem a műszerfal fűti az autót de a Dacia esetében nagyon függ tőle.
"Fehér szépség", amint te nevezted nem létezik légkondival. Csak a SuperNovára szerelnek légkondit. De rá lehet szerelni, az enyémen volt. Azt hiszem egyedi volt mert azóta sem láttam olyant, légkondival.
Elektromos ablakokat és/vagy riasztóberendezést simán beszerelne vétel után. Az új típusokban már van gyárilag pótféklámpa, a hátsó ablak alsó felében, nagyon jól néz ki.
Nincs sok extra rendelés ennél a típusnál, simán adják. A SuperNova az sokkal bővebb.
Köszi az infót! Tudot megtetszett a Mad Max-féle kompresszor - ahogy ki/bekapcsolja a filmen, bár azt a komp.-t csak egy villanymotor hajtotta és nem is tunningolta fel a kocsit -, és ilyek ki/be kapcsosat jó lenne betenni az 1.6-osba. Csak dobna rajta 25-30LE-t, nem?
És turbófeltöltőt lehet berakatni? Hogyan lehetne az 1.6-os 72LE-s motort 160LE-re tunningolni? (Valahol lejjebb van egy kép a fekete rallye Dacia-ról, ami 160LE-s és 200km/h körül van a vége.)
A hátsó dobféket ki lehet cserélni tárcsafékre? Van lehetőség az első tf-t kicserélni erősebbre?
Láttam a belinkelt képen, hogy elkúrták a műszerfalat: az összes, mutatóval felszeret visszajelző lámpás lett, már ami a km-óra mellett látszik jobbra. Lehet az új 1.6-osat a régi műszerfallal rendelni?
És mibe kerül - és jól hűt-e - a légkondival szeret változat? Mibe kerül az elektromos ablakemelő, a pótféklámpa? Milyen extrákat lehet még rendelni abba a fehér szépségbe?
Az enyém is egy pontosan ilyen változat volt, ugyanilyen fehér, a tavaly szeptemberben adtam el.
Ami a képen látható az az 1,4-es, 1397-es cm3-es változat. Létezik 1,6-os is de az már inkább árúszállításra alkalmasabb. Van belőle 4x4-es változat is.
Érdeklődtem a kompresszorosításról de sajnos senki nem hallott még ilyensmiről, nem hinném hogy meg lehetne csinálni :-(
Egy vadiúj ebből a típusból 3900 euró, injektoros, euró 2-es, katalizátoros. Egy 2 évest megvehetsz kb. 2500 euróért.
Keresek a neten képeket róla és elküldöm a fórumra még a mai nap folyamán.
Egy ilyet szeretnék venni - ha össze sikerül szednem a pénz rá.
Szóval ehhez az 1.6-os modellhez milyen tuning lehetőségek vannak? (Végsebesség, gyorsulás és a kedvenvem a ki/bekapcsolható kompresszor. Tényleg, lehet "kompresszorosítani"?)