Keresés

Részletes keresés

werk25 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6745
kepek






werk25 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6744
Az LIII/A típusú /fantázia/ mozdony modell leírása

Az LIII/A mozdony modell az LIII-as BHÉV mozdony alapján 1/20 méretben lett megépítve. Jelentős különbség az alvázon elhelyezett készülékek, a kettős zárlámpa megléte, a tető kialakítása, és a légrendszerben keresendő (keta, zbr, D2). A méretek nagyjából megegyeznek az eredet jármű méreteivel.

A modell fontosabb adatai:

Modell teljes hossza

420mm

Kocsiszekrény hossza

370mm

Modell szélessége

145mm

Tengelytáv

210mm

Kerékátmérő

50mm

Modell tömege /akkumulátorokkal/

6.5kg

Motorok száma

2db sorba kötve

Működtető feszültség

12V/főáram/ 12V/akkumulátor/

Egyéb adatok:

A modell alváza rézlemezből hajtogatott U profilú gerendákból áll. Az alvázon lévő berendezések is többségében rézből készültek /csapágy villa-tok, laprugó, fékrudazat, vonó ütköző készülékek, légsűrítő stb./ kivéve a kerekek, tengelyek és a légtartályok, amik vasból lettek legyártva.

A motorok az egyik oldalon marokcsapágyakon keresztül a tengelyekre, a másik oldalon merev felfüggesztéssel az alvázhoz kapcsolódnak. A hajtás fogaskerék áttételen keresztül történik. A tengelyek végein zárt golyóscsapágyak vannak. A fékrudazat /sajnos/ csak kézzel működtethető.

A kasztni bakelit lapokból áll, amire falécek lettek ragasztva. A padló faborítású. Az összes ajtó nyitható. A készülékajtók mögött kaptak helyet az elektromos berendezések. /relék, akku stb./ A vezetőállások kialakítottak. A tető csak fából készült ami levehető. A tetőn a szarvas biztosítók, és az áramszedő szintén rézből készültek. A mozdony a tápfeszültséget a szedőn keresztül kapja, ami kézzel működtethető.

A modellben 12V-os akkumlátorok vannak, melyek a fényszórókat, a zárlámpákat, a belső világítást, a légsűrítő hanggenerátorát, a sípot, és ezeknek a vezérlő reléit működteti. Egy külön távirányítóval lehet a külső-belső világítást, és a sípot vezérelni.

A mozdony sebessége elegendő hosszúságú pálya hiánya miatt még nem lett lemérve.

Varga MELA Zoltán

werk25 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6743
további képek az LIII A -ról





pakk88 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6742
Az ötleteid nem rosszak, modernebb hajtási rendszereknél már működik a sebességtartás. Csak be kell állítani a kívánt sebességet és a vonóerőt.
Előzmény: werk25 (6741)
werk25 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6741
A miatt fájjon a főnökök feje. :)))
Előzmény: Szentendre (6739)
kopaszkapitany Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6740

Sziasztok!

 

Ma reggel 1129-el mentem Békás felé,nagyon szép munkát végeztek,belülről lefestették a csomagtartó feletti részt,összes léceket lefestették újra barnára,szóval kifogástalan munkát végeztek,nem úgy mint 1121 761 1122-öt.....

 

Üdv

Szentendre Creative Commons License 2006.02.25 0 0 6739
És csináljunk vízszintes pályát a lejtőből??? :-))))
Előzmény: werk25 (6738)
werk25 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6738
Na, akko'...
Az ajtójelzőt beköthetnék a menetvezérlésbe és akkor biztosan nem indulna el a vezető ha világít az ajtójelző. És lehetne egy áthidaló kapcsoló (számlálóval, plombával) bizonyos esetekre.
Úgy tudom a tatra villamosban, 50km/ó-s sebességnél bontja menetet, ha hévnél is bevezetnék(60km/ó-nál) nem lehetne csesztetni a vezetőket gyorshajtásért.
Szakértői vélemény?
werk25 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6737
Nyugottan írj olyat ami szerinted a témához kapcs. Én is úgy szoktam. Aztán vagy válszolnak/reagálnak rá vagy nem.
Előzmény: DJ Kiru (6734)
emtiza Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6736
A 891-en már nincs.
Előzmény: Törölt nick (6722)
nagyképtelen Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6735
:))))
Előzmény: DJ Kiru (6734)
DJ Kiru Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6734
Elnézést kérek azoktól akiket nem érdekeltek ezek a hozzászólások,de naivan azt gondoltam hogy egy HÉVes fórumban HÉVes dolgozók akármilyen HÉVes témában informácíót,illetve véleményt cserélhetnek.Nyílvánvalóan a szakmai rész is érdekel!!Egy ,kicsit, talán értek is hozzá de amint láttam a régi topicosoktól is volt érdeklődés és hozzászólás.Az ajtóra nem volt kiírva hogy szigorúan csak,jmvekről és szedőkről,lehet eszmét cserélni.
Előzmény: Cablecar (6727)
sichonor Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6733

Nyertél!:)

 

 

Valaki küldjön legyenszíves MVIII-as -ról képeket.

Köszönöm.

Előzmény: luciluca (6730)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6732

Halihó, még egyszer!

 

A labirintkorlát lényegét jól írtad, mindkét irányba fordulnia kell a gyalogosnak. De gondolkozzunk csak. Először is "kifelé" ne nagyon feszegessük, vagy emlegessük ezt a várható érkezési irányt, mert az eccerű laikusnak inkább azt kéne sulykolni, hogy mindkét vágányon bármelyik irányból jöhet vonat akár (közel) egy időpontban is. Sajnos sok olyan eset volt már, amikor épp abból volt a gond, hogy: há onnít nem szokott gyünni!

 

Szakemberek között lévén persze én is azt kell mondjam, egyes biztonsági kérdéseket kivéve alapvetően mindig a gyakoribb esetre célszerű tervezni, tehát nézzük. Először is ne feledjük el, hogy nem tudatosan körültekintő emberről van szó, mert annak nem kell labirintkorlát sem. A cél az lenne, hogy mindkét vágányt ösztönszerűen áttekintve a lehető legmesszebbről vedd észre a közeledő, tehát mozgó, ezáltal a perifériális látással is jobban észlelhető vonatot, és aztán már feleszmélve elbambult állapotodból, tudatos cselekvésre légy kényszerítve. A labirintkorlátnál, különösen ha rövid és/vagy széles egy-egy szakasza, nem teljesen kényszerül a vágánnyal párhuzamos irányba a gyalogos. A "várható érkezési irány" felé nem tudatosan nézve, csak az orrod elé bambulva viszont így akkor látsz messzebbre, ha az nem a közvetlen melletted lévő vágányon jön.

 

Azonkívül az egyre inkább kihaló állatfajtába tartozó, ám szórványosan itt-ott még felbukkanó klasszikus szabálytisztelő gyalogos, ha meglátja a vonatot, sok esetben egy két ösztönös lépés után, de azonnal meg(akar)áll(ni). Feltételezve, hogy ez sikerül neki, akkor ha előbb fordítom a hozzá közelebb eső vágány felé, és ott már észreveszi a vonatot, akkor a vágánytól távolabbi részen áll meg. Ha megbotlik, vagy ösztönösen lép még egyet-kettőt (mint a csirke fej nélkül), akkor sem kerülhet be a vonat elé. Ha ott nem jön vonat, továbbmegy és a másik irányba néz, ahol a helyzet hasonlóan játszódik le, s ha mégis továbblép vagy esik, akkor arra a vágányra kerülhet be, amelyiken az előbb nem észlelt vonatot, tehát nagyobb eséllyel nem is jön, mintha nem is nézett volna még arra. S akkor még arról nem beszéltünk, hogy attól függetlenül, hogy jön-e vonat, vagy sem, mire a sínek közvetlen közelébe érsz, elvileg rá kell ébredj, hogy nem a Hortobágy kellős közepén korzózol, és akkor már tudatosan úgyis körül kell(ene) nézni.

 

Sajnos a legtöbbször az az érzésem van, hogy a labirintkorlátot, főleg itt nálunk csak úgy leteszik, ahogy esik, úgy puffan alapon, de legjobb tudomásom szerint az előbb leírt logikán alapul a dolog és ezért úgy kell jól telepíteni, ahogy első pillantásra furcsa, s jobb helyeken mindegyik úgy is van.

Előzmény: werk25 (6704)
G. Bear Creative Commons License 2006.02.24 0 0 6731

Üdv tweety!

 

Ahogy mások is utaltak rá, nem minden esetben kell lekötni a szedőt, de ha a járművezető nekiállt vele "vacakolni", akkor nyilván volt rá oka. És lehet, hogy nem is csak azzal vacakolt. Amíg ugyanis a törőelem törik, addig általában egyszerűbb az eset, mert azt arra találták ki. Ennek ellenére az egyik eset lehet, hogy nem "esik le" a szedő, vagy nem teljesen jön le, ezt már más is írta, hogy gond lehet belőle. A talán még rosszabb eset, úgy törik el, hogy mondjuk odaér a tetőhöz. Ez pedig azért gond, mert a motorvonaton a két szedő üzemszerűen fémesen össze van kötve, tehát ha a másikat felengeded, akkor az áram átmegy a törött szedőbe, onnan meg a tetőbe és onnan meg... szóval zárlatot csinál. Ilyenkor jó esetben a gépházat veri, rosszabb esetben ebből is lehet tűz. (pl. nem azonnal csinál zárlatot, csak "lötyög" a tetőn, és menet közben rá-rá közelít, ívet húz...) Ezért ezt az összekötést meg kell szakítani, úgymond ki kell szakaszolni a szedőt.

 

Tehát forgalmi (és esetleg kényelmi) szempontból tényleg jó ötlet, hogy szedőcserével menjen el a Batyiig, csak nem biztos, hogy össze fog jönni, az alagútban pedig még rosszabb lenne bütykölnie (ahogy te is jobban paráztál volna). De tételezzük fel, hogy eljut oda, szerencsétlen esetben a szedő úgy is törhet, hogy (ha nincs lekötve) szó szerint leesik (a tetőről), esetleg épp egy utas fejére a peronnál (aki akár te is lehetnél, s amiatt, ha tudnál, biztos pampognál - teljesen jogosan, lévén 150-200 kg), vagy "jobb" esetben (más helyzetben) úgy repül le, hogy viszi magával a másik szedő(ke)t is, s akkor tényleg mozgásképtelen lehet.

Előzmény: tweety83 (6714)
luciluca Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6730

sichonor

A gép csekély adatai szerint, mindössze 17 h.sz.-od van...Hm. ... Idétlenség?... Hm...

No comment. Hm...

Előzmény: Cablecar (6727)

 

Adatlap

Nick: sichonor

Email: nem publikus

Weboldal:

Bemutatkozás:

Hozzászólások (40) 

 

Hm. Nem rossz... :DDD

Előzmény: sichonor (6728)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6729

Én a  755-öst és a 758-ast  ismertem.

Mindenkinek sok köszönet az infóért.

üdv kawirz

Előzmény: DPW (6726)
sichonor Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6728

A gép csekély adatai szerint, mindössze 17 h.sz.-od van...Hm. ... Idétlenség?... Hm...

No comment. Hm...

Előzmény: Cablecar (6727)
Cablecar Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6727
Ideje lenne már ezt a szakszervezeti agitációt, idétlenséget befejezni. Nem akartam „Figyelj!”-el kezdeni, mert két újonnan regisztrált kezdi így a hsz.-eit. Nem akartam, hogy valaki azt gondolja, hogy én vagyok a saját magam harmadik klónja.

Szóval lezárod, vagy ha mégis többen vagytok, lezárjátok a topicot teljesen a régi szakmai jellegű hsz.-ek elől.

Azt tapasztalom, hogy a régi lakók nem reagálnak a provokációkra.

Megkérdeztem néhány kollégát, akiket ismerek és tudom, hogy régi topicosok.

A véleményük röviden……inkább nem írom le, de az tény, hogy egyre kevesebben írnak és éppen a topic torzzá válása miatt sokan már be sem néznek ide.

Javaslatom: ld. az első mondatom.

emtiza Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6725
Gödöllőn 651, 660.
Előzmény: kawirzbácsi (6720)
werk25 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6724
Helyesbítek LIII /A/ és még egy kép
Előzmény: werk25 (6721)
nagyképtelen Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6723
676-os pxxviii/a egy szedő, mert a másik leszakadt.
Előzmény: Törölt nick (6722)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6722
Én most a 891-et és a 884-et tudom kapásból.
Előzmény: kawirzbácsi (6720)
werk25 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6721
egy ismerősöm készítette, 1:20 MIII /A/ működőképes (van még több kép róla)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6720

Idáig csak két kocsiról tudok ami  félpantós, van már több is?

üdv kawirz

Előzmény: Bazsi75 (6715)
nagyképtelen Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6719

Figyelj omikli és Djkiru!


A HDSZ-nek igen is érdeke, hogy a Főmérnököt a soraiba lássa! Hiszen, a jó kapcsolat fontos... ;)

 

Aztán: Ha beengedik az idegen szakszervezetet, akkor Neki kérdezési joga van az üzemeknél, és a Igazgatóságon is. Ezzel olyan pénzek mehetnek el, mint az esetleges "bujtatott állások" beosztottjainak pénze. Ugye Ti ezt nem akarjátok ;)? Miért is lenne az jó, ha a dolgozó csak sajátmaga pénzét keresné meg, és nem kéne még másokért is güriznie. Természetesen a fölét a tejnek a "mások" szedik le.

 

Talán lehetne ez ellen tenni, de ehez kevesek vagy... 

És félő, hogy ez esetleg hozzáérttő, új vezetést is hozna maga után.
Tényleg! A Főmérnöknek van HÉV-es jogsija?

 

Előzmény: omikli (6713)
Infós Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6718

Tudtommal az AOP is lejön magától, igez csak akkor, ha mind a négy törőelem eltörik! ;)

 

 

 

Előzmény: Bazsi75 (6715)
sichonor Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6717

Az előző írásom Twetty83- ra válaszól. Köszönöm.

Előzmény: tweety83 (6714)
sichonor Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6716

Nem. Szedő törésnél rengeteg dolgot figyelembe kell venni. Az érintett járművezető

felelősségéből adódóan-nagyon elővigyázatosnak kell lenni. Ilyenkor is a   BIZTONSÁG az első. A menetidő betartása csak ezután jöhet.

-Gyors áramtalanítás,

-tájékozódás a kialakúlt zárlat milyenségére,

-Diszp. értsítése,

-Esetleges sérűltek, ha vannak: azonnali ellátása-orvos hívása-mentő stb. ...

-Az utasok megfelelő tájékoztatása-továbbá biztonságos helyre való helyezése,

-A szedő állapotának hatékony meggyőződése-külön álló darabok vannak-e,

- Felmérni, hogy kell-e kikapcsolást kérni-(felsőv. fesz.-1100v)

  Ennek is megvannak a maga utasítás pontjai...

-A szedő biztonságos lekötése,

Közben az utasok megnyuktatása -tájékoztatása-Diszp. értsítése a megváltozott

helyzetről: ujjabb elrendelések kérése-vagy engedély vétele-adása /a tovább haladásra,/ miután... Közben meggyőződés a további veszélytelenségről-ha fenn áll a további baleset veszély, megkell szüntetni.

Ilyenkor komám hatalmas felelősség terhelődik a vállunkra. S még nem is beszéltem

az alagúti utasításról. S ez mind idő, idő és idő.

 

Bazsi75 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 6715
Ha a törött szedő lebontja az alagútban eleve alacsonyabban lévő madzagot akkor nem 10 percet áll a forgalom hanem fél napot. Melyik a jobb?
Nem viccből kötik le a szedőt. Ha majd mindegyik félpantós lesz akkor nem lesz ilyen problem mert az elméletileg törésnél magától lejön.
Előzmény: tweety83 (6714)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!