Viszont ha ennyi pénzért gyorsan villog meg csilingel a gép megőrülnék :)
Ezt azért mondom mert sokat szívtam már a LED-ekkel hátsókban index és tolatón kívül gyárilag LED a fék,helyzetjelző és a ködös,kicseréltem a tolatót is LED-re rohadt jó lett az egyetlen példám hogy az olcsó LED kínai jól muzsikál :)
A többivel sok tanuló köröm volt a P13W menetfényem gyárilag izzó kicseréltem LED-re olcsóra nyivákolt oké vettem egy kicsivel drágábbat ,nem nyivákolt ,hu de jó ........amíg diaggal meg nem néztem :) ott már :
Nem hittem el erre rendeltem egy tényleg drágát alaposan utána kutatvan ezzel már minden probléma mentes :)
A tompitottam át van alakítva xenon-ra xenon projik stb minőségi kisüléses fejek,trafók tényleg nagyot lő:
Viszont 5. trafó van benne amivel a legjobb ,ezzel annyit elértem hogy (pedig már hollandiából rendeltem dupla ellenállással trafót az sem volt jó) csak automatán ha kijövök az alagútból és leveszi akkor tárol hibát és 2 sec-re felvillan a service felirat (de legalább nem csilingel meg ,irja hogy nézzem meg a fényszórókat,előzőeknél azt is csinálta)
Autómata ráadja semmi ,világít semmi átfolyó áram is tetszik neki ,de ha leveszi már pozitív szakadást tárol.
Ez történik diaggal csináltam egy tesztet ott látszik ha leveszi a tompit akkor nem tetszik neki :
A BSI (ECU) Még levétel után inpulzusokat küld elég sürün és a levétel után rögtön nem talál fogyasztót ,de amit utána küld a BSI folyamatosan azokon már talál ellenállást.
Ez azért lehet mert a xenon ha nem világít akkor az nem csinál semmit ,ha lekapcsol az egyből lekapcsol ,nem mint az izzó ugye az pár sec-re az izzószál még izzik.
Át lehetne a BSI-t kódolni 35 Wat-ra csak az a baj hogy nem az átfolyó árammal van gondja :( hanem a lekapcsolásnál az első inpulzusra amit elenőrzésnek küld nem talál ellenállást ,csak az azutánira.
Egy ideje már hanyagolom a megfejtését ,majd egyszer úgy is megfejti valaki ha más nem az oroszok :D
Tanácsot szeretnék kérni. Rángatással, autópálya tempónál elerőtlenedéssel küzdök. A kocsi AEE, 99-es. Hiba autópálya tempónál jelentkezik. 30-40 kilométer, erő elmegy, alig alig megy, 14 liter fogyasztás. Néha, mintha kinyitna valami pluszban, és újra nekiindul a kocsi.
Most hazafele Szegedről megálltam, hibakód (00524) töröl, megint jó lett 30-40 kilométerig. Városban nem jelentkezik ennyire durván, ott 2000-2500 fordulatnál képes rángatni. Álló helyzetben, ha játszok a gázzal, akkor a fordulatot nem veszi rendesen, pluszban hallok egy olyan hangot, mintha valami akkor szívna be levegőt. Nem tudtam rájönni mi lehet az, alapjáraton járatva nem hallani, illetve nem is éreztem kézzel. Valakinek valami ötlet, vagy olyan szaki ismerős, aki ért a skodákhoz Komárom-Esztergom megyében?
(Cserélve eddig a rotor, a gyújtáselosztó fedél, a kábelek, a pipákról a fém borítás leszedve, a trafó is cserélve)
...H8 35W-os ködös helyére befaragsz egy H11 55W-os izzót a +20W átfolyó áramfelvételre meg sem nyikkan...
Ezt O3-nál is meg lehet csinálni. :)
Az a helyzet, hogy a kp. elektronikán ugyanaz a kódolása (izzó típusa) a H8-as ködlámpának (35W), mint a H7-es tompítottnak (55W). "Allgemeine scheinwerfer"-re van állítva mindegyik.
Szóval, mehet a H8-H11 csere. :)
O3 ledesítés: az a tapasztalatom, hogy bizonyos áramfelvétel felett és beleépített constant current driver esetén már nem szól érte. (Ezekben nincs is párhuzamos terhelő ellenállás.)
Pl.: a P21W tolatólámpás LED "izzóm" multiméterrel mérve 5 W körül zabál, de azért már nem rikácsol. W5W helyzetjelzőnek az 1 W-os még kevés volt, de a 2,4 W-ost már megkajálta.
Valószínű, hogy itt az van, hogy (rohadt gyorsan) ingadozik az áramfelvétel, és a csúcs érték már benne van abban az "ablakban", amivel elégedett az elektronika.
Persze azért mindegyik ilyen lámpát átkódoltam LED-re. Jah, és az izzó figyelmeztetés még így is működik, a múltkor szétcsúszott a ködlámpa csatlakozója, és rögtön csilingelt miatta.
Márkaszervizben itthon sem szarakodnak a javítgatással... ilyen óradíjak mellett nem is túl gazdaságos, ráadásul a javításnál mindig nagyobb a kockázat mint az új alkatrésznél és akkor garancia, meg már megint idő és humán kapacitás, amit már ráadásul nem is az ügyfélnek kell fizetnie...
Ausztriában ,nincs generátor felujítás pl elromlott régi lead csere újra,azt szoktuk mondani ott nem autószerelés van hanem ,alkatrész cserék ,ha egyből eltalálják akkor már szerencséd van :)
Persze, hogy nem! Én sem tenném, de abban is biztos vagyok, hogy egy berlini nagy márkaszerviz műhelyében betű szerint csak annyit csinálnak amit a nagykönyvben leírnak, max akkor cserélnek komplett szettet, ha a vevő kéri.
Kivételeket meg ne keverjünk ide, én is tudok mondani bármilyen témában, de attól még az csak kivétel marad!
Érdekes mert a PUG 508 -am viszont a hyper szuper "can bus"-os LED-ekre viszont már hisztizik vagy ha nem akkor pakolja a hibatárolót a pozitív áramkör szakadás hibákkal,H8-H11 +20W-átfolyóra viszont meg sem nyikkan :)
Az új alkatrész megint más kérdés, most az a kérdés, hogy mondjuk Doni ránézés után vállalná-e egy 90-es szíjnál, hogy garantáltan elmegy még 30-at. Szerintem nem. Innentől az "elég nézni" meglehetős parasztvakítás a gyár részéről. (Lásd még unokatesóm 4 éves korában, messze az első "megtekintés" előtti km-nél járó szíját, ami elszakadt és természetesen a gyár azért sem vállalt felelősséget. Akkor egy "használt" szíjnál hogy tenné ezt meg bármelyik szerelő?)
Persze 22 Fokkal melegebb a H8 -asnál az izzótól 1 cm-re ,sőt még a 2012-es Peugeot 508 -asomban is azok vannak H8 helyett ,pedig az már mindent figyel és elég érzékeny autó ,de ott sincs vele semmi gond és sokkal erősebb fényt ad és több üzem órát.
Csípőfogóval 2 mm-ert lecsípsz a rögzítő lemez széléből(elötte le kell venni a piros gumigyürüt hogy hozzá lehessen férni) és már bele is megy mint kés a vajba a H8 helyére.
Igazából olyat sem nagyon találsz, csak mondjuk a márkaszervizek meg a legnagyobb nevek akik az általuk beszerzett és beszerelt új alkatrészre garanciát vállal 30 ezer km után ha beáll a technika...
Meg ne ezt vedd alapul, hanem mondjuk a Ny-Európai szervizeket, ahol azért általában mindent úgy csinálnak, ahogy az a nagykönyvben meg van írva...
O2-nél szerintem nem fog O2 inkább az alacsonyra érzékeny és hisztizik a kiégett izzóért ,pl H8 35W-os ködös helyére befaragsz egy H11 55W-os izzót a +20W átfolyó áramfelvételre meg sem nyikkan,de helyzetjelzőnél pl w5w helyett az 1w -os LED-re már ki is írja hogy kiégett.
"Szemrevételezés" :) nincs az a szerelő aki megmondja egy vezérlésen hogy 40 ezret vagy 80 ezret futott :) ha már látni a szíjon hogy repedt vagy csipkés az oldala vagy annyira kopott hogy kilátszanak a szíjjon belüli erős szálak ,na akkor már amúgy is penge élen táncol :)
Ezért van az ha használtautót vesz az ember az első a teljes vezérlés csere még ha a szervízkönyvben benne is van hogy pl 40 ezerrel előtte cserélték,szervízkönyvek minimum a fele hamis ....
Érdemes olyan helyen cseréltetni ahol szervízfüzet pecsét vagy számla ,az biztos cseréli ,mondjuk úgy ahogy mondod nincs az a szerelő aki ezzel játszana.
Adott autót pontosan nem tudom ,de álltalában azért sok minden útba van és bontani kell és ha már szét van kapva érdemes cserélni mindent,bár ez nem egy nagy dízel ,de ha nagyon sokáig meg akarod még tartani akkor én cserélnék mindent,ha meg tudod hogy el lesz adva 2 év múlva akkor én lehet hozzá sem nyúlnék.
Igen, csak szemrevételezés van előírva, de itt tanultam, hogy szerelő nincs, aki garantálja (és főleg állja a motorgenerált, ha beüt a krach), hogy jó lesz még az a szíj 30e kr-re. :)
A kérdezőnek még egy adalék: A gyári VW előírás szerint a görgőket csak minden második szíjnál kellene cserélni, a vízpumpára meg nincs is előírva a csere.
(az más kérdés, hogy ember nincs aki, ha már szét van szedve, akkor nem cserél mindent...)
A VW vezérléscserére vonatkozó előírásai egyébként sem könnyen értelmezhetőek, jellemzően az 1.4 és 1.6 szívó benzinesek vonatkozásában. Ott fura módon nincs előírva csere, csak először 90 ezer km-nél szemrevételezés, majd ezt 30 ezer km-ként ismételni kell és csak szükség esetén cserélni! (lásd: a mellékelt képeket ami egy 2007-es évjárató kettes Octavia szervizfüzetének szerviztevékenységek leírásai)
Kvázi ez annyit tesz, hogy ezeknek a vezérléseknek annyira kicsi terhelést kell elviselnie (pl egy PD TDI motorhoz képest ahol fix 120, vagy később 150 ezres csereintervallum volt), hogy ha szemmel nem látható kopás vagy sérülés, akkor nagyon nagy biztonsággal elmegy még legalább 30 ezret!
Eggyel több érv amellett, hogy nem érdemes ~50 ezer km után cserélni, ha egyébként olajtól, portól és nedvességtől mentes, még akkor sem ha már 6-7 éves...
(ismét csak hangsúlyozni kell, hogy ez kizárólag az eredeti VW cikkszámos alkatrészek esetén igaz maradéktalanul!)
Használtan vásárolok egy Octavia 2 PD TDI 2.0 DSG -t. Keresnék hozzá magyar nyelvű kezelési utasítást. A Fabiamé, illetve Octavia Tour-é meg van, de elég sok eltérés van felszereltség tekintetében.
Ezzel nem leszek népszerű, de megkockáztatom: ha a vezérműház jól zár és a vezérlés tiszta, akkor nyugodtan elmehetsz vele akár 10 évet is. A mai anyagok már simán bírják az ilyen igénybevételt is. Nem véletlen, hogy a VW sem ad meg időbeni korlátozást, csak futásteljesítményt! (a feni megállapítások abban az estben feltételesen igazak, ha a cserénél nem eredeti VW cikkszámos alkatrészeket használtál)
Manapság már vannak olyan vezérlések amik olajban futó szíj mellett is 250-ezres futásra vannak méretezve időbeni korlátozás nélkül! ...és nem a jellemzően flottás középkategóriás autók* motorjai ezek, hanem az alacsony futású városi bevásárlóautókban is!
*: A Ford Mondeo pici EcoBoost motorjai kivételek!