Van még egy problémám, nem tudom ti hogy álltok vele de én nagyon szerettem volna vmi szép felnit pakolni az egyre szépül? verdámra, igenám de ilyen osztókörü felni nincs más... igyhát ha másik felnit akarok az agy azon részét amin a kerék csavarok vannak (egy kör alakú lemez amit hat csavar fog az agyhoz, és három csavar rögziti rajta a kereket) lehet-e cserélni valami más osztókörü mokát beszerezni helyette... valaki látott már ilyet?
1985-1994-ig a családban 2 db dacia uralkodott.
Először egy 1300-as Dacia volt nálunk(1981), ami 1993-ban ment el tőlünk. Nagyon-nagyon jó volt.
A másik 1992-1994-ig volt birtokunkban (1987,TX), ami már koránt sem volt olyan megbízható, mint a korallpiros elődje.
Hogy mennyire nem tuningolható az autó?
TX-n volt egy Carfil 32 IRMA karbi, amit lecseréltünk egy IRM2AM (Dacia sport) típusura. Sajnos nem akart összejönni a buli, mert az alapjárata mindig halott volt. A végén rájöttünk, hogy az 1:8,5 sűrítés kevés volt az IRM 2 AM karbihoz, mert a sport változat 1:9,5 sűrítésü volt.
A weber karbival vigyázz, mert úgy járhatsz, mint 1,3-as varnyúsok.
Eredetileg azon a polo motoron Pierburg 2E2-s karbi volt, de a hüje NDK-sok ujítottak egy weber 32 TLA/50-es modellt tettek fel. Meg is lett az ára neki: 9-10 litert eszik városban és iszonyatosan szar az a karbi ahhoz a motorhoz.
Aki teheti, mindenki a Solexet teszi vissza, így 7,5-8,5!!! literrel elmegy a vársoban.
Ez oké, én is r5 motorok között kezdtem a nézel?dést aztán pár telefon, és elkezdtek röpködni a 100-250e-s összegek... Egyetelen dolog ugrott még be: láttátok ti is hogy van a dácián a motorszám, namost egy 1,4-es r5 block rá turbó majd a dácia motorszáma:D Talán nem lenne bukta... Egyébként én most éppen az ültetéssel foglakozom, meg a '87-es várdámra az uj 1310 lökhárítóját próbálom megszerezni, meg spoilerezni a verdát... meg némi optikai tuningot is összeakarok hozni...Egyébként a gáz az hogy ha olyan 90paci + motort rakunk vhogy a verdába akkor meg kell er?síteni a kasznit is mert imho csavarodik nem picit. Nekem most egy raid sport kormány van benne igy viszont kicsire kell állítani az utánfutást, de elég patent érzés menni vele. most akarok uj rugókat pakolni bele, hátra rövidebre vágott els? rugókat rakni, el?re pedig szintén rövidebbre vágott rugókat, hogy megüljön az eleje. Egyenl?re asszem ennyit tervezek.
Próbálkozhatsz a G40-es polo garettjével. Ha jól tudom, nem igényel semmilyen égéstérnövelést, viszont csa ka saját injektorával tud kihozni brutális teljesítményt. Hátha a bontóban rálelsz ilyenre. Az 1272 ccm-ből kihoz 113 pacit.
A tiedéből hozzon ki csak 100-at. Brutális.
A féltengely pedig el fogja bírni, ha közel vizszintesen terheled. Az pedig ültetést jelent.
Próbaképp az R5 turbó 1400ccm-es 115 Le-s gépe is megtenné.
Asszem azt engedélyezik is. Könnyebben, mint bármilyen más motort.
Utóbbi id?ben eléggé belemélyedtem a dacia építgetésbe... igaz en egy kombit pofozgatok. És sajna kénytelen kelletlen ráébredtem pár dologra. A motor tuning/csere elég nehézkes. Turbót felejt?s rá rakni mert sem a f?tengely sem nagyon bírná a dolgot... a féltengelyekr?l nem is beszélve... :( Ellenben a csere nem lenne hülyeség, ha nem lenne kf engedélyköteles ami sajna majdnem annyi mint egy közepes állapotú használt dacia ára... Szerintem pár logikus tuning lehet?ség azért marad, az els? ugye sport légsz?r? sport kipufogó rendszer. ez max olyan +3-5 paci, nem túl lényeges... maximum kicsit dinamikusnak érzed a verdát. Lehetne könnyíteni a lentkeréken de akkor az alapjárat valszeg elhalna, mivel a jó öreg r12-es motor hosszú löket?. Aminekem még eszembe jutott hogy egy dupla nyakú webber karburátort lehetne be építeni ami alaposan megdobná a teljesítményt. bár itt is hamar fogynának a féltengelyek...
Mit tudtok még erről a találkozóról? Esetleg hol lehet olvasni róla valami részletesebbet? Hátha kimegyek (bár az érettségi réme már akkor elég közeli...)
Szerintem azt a motorháztetőt karosszérialakatossal meg lehet csináltatni, esetleg a gyári mintájára egy újat lemezeltetni. Láttam olyan régebbi Ford Escortot, amin a motorháztető megszólalásig hasonló a gyárihoz, csak elöl a lámpákba jobban belenyúlik - ragasztott "szemöldök" helyett, bár szerintem hülyeség ilyet csinálni. A Golf-lámpák beültetéséről meg lövésem sincs. Gondolom egyrészt a motorháztetőt és talán a lökhárítót kell átalakítani, meg az első sárvédők lámpához kapcsolódó ívét. Másrészt a fényszóró rögzítését a homloklemez belsejéhez, rezgésmentesség, stb, az elektromos bekötés talán már simább ügy. Hogy hogyan, azt ne is kérdezzétek...
Most olvastam a május 1.-ejei találkozóról! Még nincs meg a pontos helyszín! Tavaly a Közlekedési Múzeumnál volt, idén lehet, hogy a Felvonulási Téren lesz helyhiány miatt!!!
Nos, a "szerelem első látásra" után is úgy gondolom, hogy ez a Solenza nagyon szépen sikerült. Rettegtem attól, hogy valami gyér formatervű gép lesz, de hál' Istennek kellemesen csalódtam. Ha itthon is forgalmazni fogják és jó minőségű is lesz, a Suzukikat agyonveri, az tuti! Csak lenne róla valami kép oldalról vagy félprofilból. Szerencsére a Novánál hosszabb (3,90 m), de a "Nagy Öreg"-et sajna nem éri utól (4,30 m). A csomagtartóról csak annyit, hogy talán előbb-utóbb lesz négyajtós is, az már biztos nagyobb.
Láttam már 2000cc R12-est, már mutattam Pleronak is, 200 fölé lehet hajtani!
Hát gondoltam már én is arra, hogy egy Fuego motorja talán jó lenne! Az előbbi R12-es miatt gondolom!
Erről a 2,2-es motorról még nem hallottam. R16-osban? Újonnan ilyet kapni(?), közelít a 0-hoz! Talán egy bontó, tanya...,persze külföldön.
Sziasztok!
Megválnék életem első autójától.
-Dacia TLX 1.4 1988-as, citromsárga, ~72.000km.
-2. tulaj vagyok. műszaki 2004.07-ig
-Extrák: vonóhorog, előlapos rádiósmagnó + pioneer hangszórók, riasztó, két téligumi előre, közel eredeti minőségű kárpit.
Ezen a télen állt először kinn a hidegben, így egy picit kikezdte a rozsda a köszöböt, rohadni még nem rohad sehol. Amit még illik tudni róla:
bal hátsó ajtóba beletolattak, így az ki lett cserélve, ill. a jobb első sárvédőt cserélte anno az első tulaj. Januárban kissé felpofoztam, kapott új akksit, önindítógenerál, új ac pumpa, új bal első csapágyak + jobb első kormányösszekötő, olajgomba + egyéb apróságok.
Igazat megvallva csak akkor adom el, ha vmi normális pénzt adnak érte, ilyen 50-100e FT-ért inkább megtartom. Mivel itt azért még értékelitek ezeket az autókat, itt hirdetem először, hátha vkinek épp ilyenre van szüksége.
Ha nem, kimegy a nagybanira a románoknak.
Kérlek erre a mail-re írjatok:
acse@mailbox.hu
Ja és dunántúli (Tatabánya) vagyok, ha vki meg akarná nézni, erre számítson.
Ezek az 1,6-os motor dolgai, amivel átépíthető az 1,4-es!
Pl.: hüvelyek+dugattyúk, karbi, kipuf.öntvény, főtengely...
De jövőhétre még pontosabban tudok válaszolni, egyébb accessoire-ok ügyében is.