Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

petrov11 Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3702
Győzött a metoxid oldat. Egy laikus viszont nem valószínű, hogy valaha is be tud szerezni ilyesmit, legfeljebb ha valamelyik gyógyszergyárban van ismerőse, így marad a káli vagy nátron lúg.
Előzmény: naox (3701)
naox Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3701
muhaha, az antsz feltesz az oldalara egy nem szabalyos (azaz nem "16 pontos") bizt-i adatlapot. tolem meg semmi ilyet nem fogad el.
(az ipar szinte sose a szilard na-metoxidot hasznalja, hanem a 30%-os metanolos oldatot, azt pl. sokkal konnyebb adagolni, kevesbe melexik, etc.)
Előzmény: petrov11 (3698)
Alfred Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3700
A sok vegyészkedés mellett tud valaki új sajtolású napraforgó olaj árat?
Uldin Creative Commons License 2008.08.16 0 0 3699

Kicsivel kisebb léptékű technológia:

 

http://www.bioking.nl/

 

Valamint, ha átnézed a hozzászólásokat, találsz házi barkács megoldásokat.

 

Kis mennyiség esetén (farm szinten) katalizátornak érdemes kálium-hidroxidot használni, mert a folyamat végén keletkező kálisó folyékony műtrágyaként hasznosítható a repce termesztésben. (Sok kálium kell a repcének.)

Előzmény: petrov11 (3698)
petrov11 Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3698
http://www.agrarunio.hu/index.php?id=505&page=news_more
Egy elég jó leírás a gyártásról.

http://antsz.hu/okk/okbi/magyaricsc/PDF07/icsc0771_HUN.pdf
Biztonságtechnikai adatlap:Na-metilát
Előzmény: naox (3697)
naox Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3697
"Ha nincs számlád, és meg akarnak büntetni, akkor meg büntetnek akkor is ha gyári cucc van a tankodban"
szerintem ilyet ne irjunk addig, amig nem tortent egy ilyen eset konkretan. (eu-s versenyjogba utkozne, ugyhogy nem hiszem, hogy bevallalnak.) Teny, hogy volt egy csunya dezinformacios kampany, de a hazugsagokta azota sokan cafoltak.

"Tiszta alkáli-alkoholátot nem hiszem hogy, használnak, az nagyon gyúlékony anyag"
szilard por. tuzvedelmileg sokkal kevesbe veszelyes, mint az alkohol, amiben oldjak. NaOH/KOH alkoholos oldata az nem ugyanaz, mint a Na-metilat (metoxid). Az egyszeruseg kedveert az alkoholos lugot is "alkoholatnak" hivjuk, de a ket dolog korantsem ugyanaz (molonkent 1 mol viz akulonbseg. az alkoholos lugban OH- ionok, az alkoholatban metoxid ionok vannak). Iparilag ugytom szilard Na-OCH3-at hasznalnak (ipari meretben az ar alig kulonbozik).
Előzmény: petrov11 (3696)
petrov11 Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3696
Ha nincs számlád, és meg akarnak büntetni, akkor meg büntetnek akkor is ha gyári cucc van a tankodban, ha meg van számlád, akkor nem foglalkoznak veled.

"az iparban nem Na-metilatot hasznalnak?"
Annak idején sok epoxi ipari betonfestéket szállítottunk Bánhalmára, akkoriban még KOH-val tervezték csinálni a dolgot. Azóta lehet hogy olcsóbbítottak, és NaOH-t használnak. Tiszta alkáli-alkoholátot nem hiszem hogy, használnak, az nagyon gyúlékony anyag, egyszerűbb a reakció során előállítani kis mennyiségben.
Előzmény: naox (3692)
Uldin Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3695
*tudják*
Előzmény: Uldin (3694)
Uldin Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3694

Köszi szépen.

 

Majd kerítek pár kiló gumót (néha a piacon árulnak csicsókát) és kipróbálom, milyen kihozatalt lehet elérni a módszerrel. Az eredményt megírom a fórumra, hisz a csicsóka energia növénynek sem utolsó. (zöld tömeg + cukortartalom együttesen igen jelentős).

 

Igazándiból a cukorbetegek tuják értékelni a csicsóka jelentőségét.

Előzmény: naox (3693)
naox Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3693
/OFF
Uldin: Azert tokre egyszeru az inulint kiszedni, mert hideg vizben nagyon szarul, 80-90 fokosban tok jol oldoik. Tehat: daralt (reszelt, zuzott) csicsokagumot 2-3-4-szer forro vizzel extrahalnak (gondolom nagy tetelben erdemes "ellenaramoltatni"). A lehutott extraktalo levet sorelesztovel szobahon elerjesztik (glukoz elmegy). Az egesz folyamat alatt mindig adagolnak CaCO3 port, mert az inulin marha erzekeny a savas hidrolizisre. Szal erjesztes utan +Hg-acetat feherjekicsapas, szures utan anyalug +H2S a Hg maradekanak elintezesere (ezt a lepest erdemes kihagyni, ha etkezesi cuccot gyartunk, szerintem a 90fokos oldatbol a feherjek nagy resze ugyis kicsapodott, es hidegen, derites utan szurve praktice feherjementes anyagot lehet kapni. Dehat a tortenelmi huseg kedveert beleirtam.). Az oldatot nehany napra hutoszekrenybe teszik, es a kikristalyosodott inulint kiszurik.
(a cukroknal altalanos dolog, hogy ha rosszul is oldodnak, nagyon sok ido kell a teljes kikristalyosodashoz. Itt is ez lehet, ezert kell a hosszu ido. Ha ilyen jol kristalyosodik, akkor valszeg 1-2 atkristalyositassal nagyon szep termek nyerheto.)
/ON
naox Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3692
"A gyári és a házi észter megkülönböztetése nehéz feladat, ha mondjuk Bánhalmáról származó recept szerint dolgozol tiszta repceolajból "
nem hinnem, hogy nehez lenne. a vizsgalat egy sima GC (alapbol ezt csinalja a vpop), amibol egyertelmu a dolog. nemcsak az adalekok hianya miatt, hanem azert, mert a bolti olajnak mas az eloelete, mint az iparie, igy pl. az erukasav (me-eszter) tartalma. Siman talalnak nehany "indikator szennyezot", ami alapjan egyertelmu, hogy hazi anyagrol van szo.

masreszt egy ipari technologiat tenyleg nemfog tudni egy sufnivegyesz lemasolni.

"tiszta repceolajból és KOH-ból meg metanolból."
az iparban nem Na-metilatot hasznalnak?
Előzmény: petrov11 (3686)
odourizing Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3691
Szerintetek ha étolaj derítővel kezelem a használt olajat előzőleg, akkor könnyebben veégbemegy az átészterezés E85-tel? Mondjuk az étolaj derítőt nem lehet teljesen kiszűrni az olajból szűrőpaparral, így amit kivon az olajból (gondolom, hogy a különféle oxidokat, égéstermékeket, talán vizet és zsírt is visz magával), az még minimálisan jelen lesz a löttyben. Az okozhat gondot a reakciónál?
odourizing Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3690
"A hulladékégető kolléga felvetése érdekes lehet, hogy az E85 tel kevert használt ét oil+ gázolaj+ szürt használt motorolaj Koktél milyen szagu lesz?"
A minap nem használt hanem új, jó minőségű motorolajat mixeltem a leírt módon, és annak is "szp" eredménye lett, úgyhogy nem javaslom a használt motorolaj bármilyen arányú E85-tel való keverését. Ha rájövök, hogyan kell ide fényképet feltölteni, akkor megnézhetitek, olyan, mintha átésztereződöt volna kissé, csak "fordítva" :D. Azaz az étolaj+gázolaj+E85+1 csipetnyi motorolajmix tetején megjelent vmi barnás, glicerinre hasonlító kis reéteg. De persze az biztos nem glicerin, viszont elég csúnya, így nem tölteném be. Ha használt, kormos olajjal csinálod, akkor ezt nem veszed észre, mert egy csepnyitől is korom fekete lesz az egész mix.
Viszont ha nem nagy kérés, leírhatnád nekem, hogy pontosan hogyan sikerült az átészterezés E85-tel. Az olaj előkészítésétől a pontos mennyiségekig, mindent, hátha kiderül, hogy hol rontottam el a dolgot. Hogyan szűrted az olajat, fagyasztottad-e, vagy csak hűtötted, kb. milyen hőmérsékleten ment a dolog, kb. mennyi ideig ráztad össze a mixet stb.? Nagyon kíváncsi vagyok, már csak azért is meg szeretném csinálni.
Üdv!
Előzmény: .psp (3660)
petrov11 Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3689
Lenne itt sok lehetőség, amin mindenki spórolhatna: például a nagyobb mezőgazdasági RT-k maguk megtermelhetnék a gépeik számára az üzemanyagot egy saját kis biodízel üzemben saját repcéből, azt hiszem a németeknél ez működik is. Az államnak nem is kellene erre adót kivetni, viszont csökkenthetné a kiosztott támogatásokat. Egyből kevesebb gázolaj fogyna, kisebb lenne a kereslet és alacsonyabban lehetne tartani az árát. Sajnos a politikusok valamiért ezt nem engedik, nekünk az utolsó csepp üzemanyagot is külföldről kell megvennünk. Amíg egy liter kibányászható kőolaj lesz a földben, mi addig csak azt tankolhatjuk, igaz, hogy addigra már komoly státuszszimbólum lesz beállni a benzinkútra és teletölteni a tankot.
Előzmény: Uldin (3688)
Uldin Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3688

A biodízelhez valószínűleg kevernek adalékanyagot. A legjobb minőségű repcéből készült házi gyártmányú anyagból is valószínűleg hiányzik az adalékanyag.

 

A készterméknek meg kell felelnie az MSZ EN 14214:2003 szabványnak. A szabványban megtalálhatók a mérendő paraméterek és azok mérési módszerei.

 

A szabványos anyag esetén is lehet bizonyos %-nyi használt olaj hozzákeverve az ipari repceolajhoz, mint alapanyaghoz. De kizárólag, használt napraforgó olajból, nem tudsz a szabványnak megfelelő anyagot csinálni, példul a jódszám biztos nem lesz megfelelő. Az adalékot már említettem, vagy ha nem elég tiszta az észter az is gond, esetleg szappan, vagy katalizátor maradt benne. Nagyon nehéz tisztességesen átészterezni az anyagot, valamint a termékből kimosni a katalizátort.

 

A házi barkácsolással több probléma van. Az egyik gond az, hogy a szükséges vegyszerek megfelő tárolásáról, kezeléséről gondoskodni kell. Ennek az ellenőrzése lehetetlenné válik, ha sokan nekiállnak pancsolni, a keletkezett veszélyes hulladékkal hasonló a helyzet. Ezer helyről drága és macerás a hulladék összeszedése. A tiszetességes megoldást, csak a kisüzemi feldolgozás jelenthet.

 

Itt egyedül az lehetne a megoldás, a dráguló energia árak miatt az állam kicsit támogatná a használt zsíradékok hasznosítását. Legalább azzal, hogy megenegednék, hogy nem szabványos, de a motorok üzemeltetésére, alkalmas üzemanyagok használatát lehetővé tennék a jövedéki adó megfizetése mellett. Használt olaj esetén, az éttermek költségei csökkennének ezáltal, és kis üzemekben megoldható lenne az átészterezés, észterezés, így a vegyszerek használata, tárolása, a hulladék kezelés, munkavédelem stb.. ellenőrizhetővé válik. Ausztriában megoldották a dolgot, működik a történet. Így valamivel olcsóbb, nem kőolaj alapú üzit lehetne előállítani, igaz, kis mennyiségben, viszont az lényeges, hogy újrahasznosított alapanyag felhasználásával lehetne ezt elkövetni. Az államnak is érdeke lenne ez, a feldolgozott használt olaj után befolyó jövedéki adó miatt. De jelenlegi helyzet szerint sem az állam, sem pedig az éttermek nem profitálnak az országban keletkezett használt olaj/zsíradék után. Jó egy kevés áruforgalmi adó bejön az eladott olaj után. De a profit kizárólag az olajgyűjtő cégek zsebében marad. Ez van. Ez csak egy apróság, de az osztrákok, meg tudják csinálni érdekes. Sok kicsi sokra megy, ez lenne az ésszerű gondolkodásmód..  

 

 

 

  

Előzmény: petrov11 (3686)
hulladekegeto Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3687
Azért ha sűrűn öntöm bele, szerintem erőlködik az adagoló. A cikkeket én is ismerem, a mercedes adagolója más világ, a toyota meg toyota. Hogy miért nem vettem mercit, azt hosszú lenne elmondani. Az olajpumpa másképp működik mint egy adagoló, az olajszűrő pedig a fém kiszűrésére való. Mivel tény, hogy a koksz lerakódik/lerakódhat a porlasztócsúcsokban, ezáltal dadoghat a motor (nálam még nem volt kokszosodás, de nem is használtam ipari mértékben, sem dadogás sem volt). Gondoltam az adagolóban ha lerakódik a koksz, az már gixert okozhat.
Egyébként próbált ki, ha leengeded a motorolajad valamibe, és mondjuk 3-4 hét múlva átöntöd egy másik tálba. Ott már gyűlhet össze kicsi trutyi.
Namost a használt - és minél többet használt - motorolaj azért egyre sűrűbb. És gondolom azért megterheli az adagolót.
Előzmény: Törölt nick (3680)
petrov11 Creative Commons License 2008.08.15 0 0 3686
Ha a németeknél és az ostmarkban szabadon tankolható a repceolaj, akkor itt is el kell fogadni, persze számla ellenében, EU-ban lennénk mi is, vagy mi...
A gyári és a házi észter megkülönböztetése nehéz feladat, ha mondjuk Bánhalmáról származó recept szerint dolgozol tiszta repceolajból és KOH-ból meg metanolból. Esetleg ha a gyáriba indikátor anyagot kevernek, mint a pirosított gázolaj, de még ha használtból dolgozol is, némi szennyező anyag van a gyáriban is, ott is használnak lesütött olajat.
Előzmény: naox (3685)
naox Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3685
"Ha külföldön tankoltok észtert, és itthon meg fognak a popposok, számlával kell igazolni, hogy legálisan tetted. Ha nincs számla, baj lehet."
nem kell megorizned a szamlat, nincs ilyen szabaly. Mas kerdes, hogyha nem tucc szamlat mutatni, akkor valszeg eljarast kezdemenyeznek, mintat vesznek a tankodbol. az igazsag az, hogy egyertelmuen kimutathato, hogy "gyari" FAME van a tankban, es igy nem lehet gondod. Mas kerdes, hogyha meglobogtatod a szamlat, akkor az egesz hercehurca elmarad.
De ez csak FAME-re, azaz biodizelre igaz, atalakitatlan novenyolajra, plane hasznaltra nem.
Előzmény: petrov11 (3683)
odourizing Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3684
"Savazást személy szerint nem ajánlanám, (bár nem értek a kémiához) de a savval szőkített gázolajok is gyönyőrűen szét tudtak marni ezt-azt az adagolóban.
"
Nem próbálkozom a savval, az biztos. Nem ér annyit az egész.

"(bocsi a hülye kérdésért de semmit nem értek a kémiához)"
Én sem sokat értek a kémiához, csak hobbivegyész vagyok. :D (Habár szerettem volna vegyészmérnök lenni, de hülye voltam matekból, így nem lettem vegyész. :D ) De az biztos, hogy a fekete hordó jobban elnyeli az infravörös sugarakat, mint egy világos színű, viszont ez már inkább fizika. :-) Egyébként szerintem nem biztos, hogy ha melegíted az olajat, akár napon, akár máshogyan, akkor leülepszik benne a szmötyi. Pl ha ülepített étolajat melegítesz napon, az üledék újra a felszín felé veszi az útját. Volt már rá példa.
Üdv!
Előzmény: hulladekegeto (3678)
petrov11 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3683
Sziasztok!

Ha külföldön tankoltok észtert, és itthon meg fognak a popposok, számlával kell igazolni, hogy legálisan tetted. Ha nincs számla, baj lehet. Növényolaj ügyben nem vagyok tájékozott, de ha külföldön megkötés nélkül tankolhatsz repcét, akkor szintén ugyan ez lehet a helyzet, lényeg a névreszóló számla és nem piszkálnak túl sokat.
Előzmény: odourizing (3677)
.psp Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3682
Zsír a lelkemnek:))

Már csak merci kell meg anyag bele...
Előzmény: Törölt nick (3681)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3681
Amúgy meg, itt egy cikk erről. Mindig tudtam, hogy a merci való erre...


Fáradt olajat a tankba!
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3680
És mit kéne a használt motorolajból kiülepíteni, mégis? Én konkrétan nem tudom, hogy hogyan megy vele az autó, de ha a motorom kenésére az utolsó pillanatig alkalmas volt az olaj, amit egyébként az olajszűrő ragyogóan megszűrt, akkor mi tehetné abból tönkre az üzemanyagrendszeremet? A korom aligha. Kopadék alig lehet benne, 700 ezer kilométer alatt az előző kocsim még télen is jól indult. Mennyi kopadék távozhatott a motoromból a közel 100 olajcsere alkalmával? Az persze lehet, hogy a vegyi összetétele nem teszi tökéletes üzemanyaggá, de hogy abból bármi is kiülepedne, hacsak nem tíz éve tárolt, fázisokra bomlott, elsavasodott, vizes szemétről beszélünk, hát én nem hiszem, hogy bármi is.
Előzmény: hulladekegeto (3678)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3679
Ausztria már jó nekünk. Egy jó dízel kocsi közel ezer km-t elmegy egy tankkal. Nem beszélve arról, hogy, ha rátankolsz, mert ugye nem tudsz üres tankkal menni a kútra, akkor még mindig lehet észter a tankodban. Gondolj az objektív felelősség törvényre. Azért hozták létre, mert évtizedekig működött, hogy hát valamelyik családtagom vezette az autót, én meg nem vagyok köteles vallomást tenni ellene. Nem ment túl a hatóság a tv. keretein.

Inkább azt kéne tudni, hogy pontosan miből áll a vizsgálat, ill. azt, hogy mekkora kárt okozol az államnak, mert ha csak egy szabálysértési bírság jár érte, akkor megtérülhet. Amúgy meg pár száz liter tiszta gázolaj eredet-igazolás nélküli otthoni tárolásáért milliós összegre büntetnek.
Előzmény: odourizing (3677)
hulladekegeto Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3678
odourizing:

Savazást személy szerint nem ajánlanám, (bár nem értek a kémiához) de a savval szőkített gázolajok is gyönyőrűen szét tudtak marni ezt-azt az adagolóban.

Mikor még tudtam fűtőolajat szerezni, részemről a tisztítás ill. szőkítés ásványvizes üvegekben illetve napfénnyel történt. És a piros festék széééép lassan leült az aljára. Nem egy gyors, de biztonságos megoldás. (Napsütéstől függően a teljes tisztulás akár 3 hét is volt)

Nálam tiszta motorolajjal (mikor az volt nekem nagyonolcsón) fele-felében gyönyörűen működött a szekér. Használttal is, benzinesből, mind dízelből származóval (illetve a sajátommal is, ami már pudingos volt kicsit). Volt hogy több mint 50% volt a gány, tipikus "azt öntöm épp a tankba ami kezembe akad".
Használt motorolajnál is működik úgy-ahogy az ülepítés, de valami irdatlan lassan. 1 év alatt a kanna aljára jó sok mocsok lerakódott, de attól még nem lett szép színe az olajnak. Napfényes megoldást még nem próbáltam, de nem hiszem hogy ennél is működik. Papírszűrés semmire nem jó, semmit nem fog meg a koromból.
Nemtudom, egy feketére lefestett vashordó, amit süt a nap, abba beletöltöm...tud valamennyire "desztillálódni"? (bocsi a hülye kérdésért de semmit nem értek a kémiához)

odourizing Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3677
"Az más kérdés, hogyha kiderül a csalás, akkor lehet baj, de akkor a hatóságnak kell bizonyítani, hogy nem az van, amit te mondasz."
És be is bizonyítják, hisz ők a "legizmosabb maffia", ami nem más mint a törvény.
Egyébként nem hinném, hoyg meg lehetne etetni a vpop embereit azal, hogy innen több száz km-re tankoltál és még mindig van belőle a tankodban bőven. Ugyan már, nem hülyék azok, csak gonoszak. Ha betalálnak, akkor rosszul jársz mindenképp szerintem.
Üdv!
Előzmény: Törölt nick (3676)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3676
"ez azert ugye tudod, hogy nem igaz. hiaba vagy amszterdamban, ha magyar allampolgar vagy, akkor nem szivhatsz fuvet. De ennek most nincs is jelentosege."

Nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy külföldön legálisan, kúton tankolhattál növényolajat. És ha csak az észter jelenlétének kimutatására korlátozódik a vizsgálat, akkor kerülhetett így is pl. a tankodba. Tehát nem azt írtam, hogy külföldön törvénysértő módon került a tankodba olyasmi, ami itt sem szabályos, hanem azt, hogy ott szépen megtankoltál (jövedéki adó, ha van, akkor megfizetted) és azt állítod itthon, hogy ezért van növényolaj a tankodban.

Azt nem mondom, hogy működik a dolog, hanem csak azt, hogy jog szerint nem beleköthető. Nézd meg a börtönre ítélt nagyhalakat - mind megbetegszik, meg elsorvad az agya. (Az más kérdés, hogyha kiderül a csalás, akkor lehet baj, de akkor a hatóságnak kell bizonyítani, hogy nem az van, amit te mondasz.)
Előzmény: naox (3649)
odourizing Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3675
Kinek vannak biztos tapaszatlatai E85, mint dízel üzemanyag-gal kapcsolatban? Nem okoz problémát a motorban ha mondjuk csinálok egy olyan egyveleget, hogy (50% étolaj+50% gázolaj) +30-40% E85. Valaki egyszer azt írta, hogy az E85 jó viszkócsökkentőnek. De vannak, akik semmi esetre sem ajánlják, hogy E85-öt keverjek a dízelbe. Nem szeretném ha szétverné a motort.
Ha összekeverem a fent említett löttyöket, akkor azok nem lépnek reakcióba egymással, csak oldódnak, keverednek egymással, így nem jön létre új vegyület. Szóval az a kérdés, hogy a motorba porlasztva öngyulladáskor a kevrék egy anyagként viselkedik-e vagy megtartják fizikai és kémiai tulajdonságaikat és külön gyulladásponttal és kompresszíó tűréssel rendelkeznek továbbra is? Mert ugye az nem lenne szerencsés ha nem égés, hanem robbanás menne végbe a dízelmotorban.
Üdv!
Uldin Creative Commons License 2008.08.14 0 0 3674

A magyarságnak megvan a maga szerves kultúrája, ami a természeti erőforrásokat dinamikus rendszerként kezelte. Sajnos mostanra, már nem sokan vannak tudatában ennek. Úgy néz ki agymosás történt.

 

Ukrajnában nem is olyan régen megtörtént, hogy a reggel megkapott fizetés estére csak popsi törlésre volt jó.

 

Sajnos a túlélést leginkább az nehezíti meg, hogy ahol értékek gyűlnek össze, ott nem sokára megjelennek a rablók :-)

 

>Az inulinra valahol van receptem, megkeresem. Valamibol ki lehet kristalyositani.

 

Megköszönném, ha utána tudnál nézni.

Ha jól tudom vízben oldódik, alkoholban kicsapódik.

Előzmény: naox (3666)
odourizing Creative Commons License 2008.08.13 0 0 3673
A 124. hozzászólást nem találtam sehol. De találtam valami olyat, ahol még fényképekkel is alátámasztotta valaki, hogy sikerült neki az átészterezés bioetanollal, azaz E85-tel. Nekem miért nem sikerül? Hisz ülepítek, szűrök több rétegű szűrőpapírral, denszesszel zsírtalanítok, aztán újra szűrök papírral, aztán forralok, hogy eltávozzon a víz. Utána 1 liter olajhoz 3 dl E85, amiben feloldok jó sok NaOH-t és semmi. Se melegen (kb. 60 fokon), se langyosan, napon melengetve 30-35 fokon. Mi a sz**t rontok el?
Egyébként ha a savazás csak tömény kénsavval megy, akkor az megint bukta, mert nem vagyok vegyész és nem tudok ilyen dolgokat beszerezni. Csak sufnivegyész vagyok. :D Nincsenek profi eszközeim és vegyszereim Cak PEt palackok, meg néhány üveg, lábos, E85, SZI-TI, denszesz, használt étolaj, használt motorolaj és a kúton beszerezhető üzemanyagok. ezekből kell kihoznom vmit, lehetséges ez, vagy így nem megy a dolog?
Előzmény: Uldin (3670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!