Még egy kérdés.A mostani pugom gyári klímás.És 6-7foknál nem fúj hidegebbet de azért mert lekapcsol a párologtatóban a lefagyás érzékelő.Ez rendben van így?Vagy később kellene lekapcsolnia?Olvasok itt 2-3-4fokot is.
A Golf III-on nem ilyen a csőcsatlakozás.Ez is azt valószínűsíti,hogy ez egy utólagos klíma része. A másik,hogy ez egy fix szállítású kompresszor,a gyárilag rajt lévő pedig változó szállítási teljesítményű.
Szakembert kérdeznék! A nyomáskapcsoló a szárítószűrőre kapcsolódik? Mert amit néztem az interneten annak két kivezetése van szerintem nálam meg 3.Középre megy a nyomás kapcsoló. A szárítószűrőt is ki kellene cserélni,mert lehet,hogy még soha nem volt cserélve.(14 éve)Nem én vagyok az első tulaj. köszi.
Köszönöm a választ! Valóban az a helyes felírat, amit Te írtál. A kompresszor neve pedig DELPHI.Ezt tükörrel néztem meg,mert olyan helyen van a felírat.Az autószelepet meg ők mondták, a kérésemre másodszorra kicserélték,de a lomok közül szedtek össze valamit.Továbbra is az a kérdésem ehhez a kompresszorhoz hol lehet felújító készletet vásárolni. Szép napot mindenkinek.
Szerintem ez nem VW.De még csak nem is személyautóhoz való.Hacsak nem valami utólagos beépítés. Ilyeneket munkagépekbe,mezőgazdasági gépekben,vagy kamionokban használnak.
550g-nál több kell bele.Tehát vagy kevesebbet töltöttek bele,vagy szivárog. Autószelephez hasonló,de az nem használható klímába! A felirat helyesen SAE J639 lenne,de ebből nem lehet megtudni,hogy milyen kompresszor. Szép munka 23-ért.Azt hiszem beleültettek a hintába. ;P Keress egy másik klímást,aki megnézi,hogy mi ereszt és azt megjavítva/kicserélve megoldja a hibát.
Sziasztok! Fiat Tempra 95-ös manuális klíma.Mennyi gáz kell bele?A töltés után 1 héttel szivárgás nyomok voltak a kompresszoron és a nyomó és szívó oldali szelepek (ezekben egy-egy autógumihoz járó szelep van) is szivárogtak. Pont ezeket mondtam,hogy nézzék meg,mert szerintem régebben is itt ment el a gáz.Akkor cseppekben állt a kompresszor alján az olajos gáz. Azt mondták minden rendben van.Állítólag nyomáskapcsolót cseréltek (bontottat) és legomboltak rólam 23000 Ft-ot. Most visszavittem és lefejtették a gázt.A gép 0,55 mutatott(ez talán 550gr?).Azt mondták ennyi is volt benne. Egyébként a kompresszorhoz mennyi lenne a felújító készlet.A típusát nem látom csak ennyit találtam rajta:SJ 639.Nem tudom mond e ez valakinek valamit. A válaszokat előre is köszönöm.
A tengelyt láthatta a szerelőd,amikor kiszedte a tömszelencét.Akkor kellett volna ellenőrizni,ha tudta ,hogy az beteges szokott lenni. A bontott vagy bejön,vagy nem.
Ha komolyabb szivárgás van,csak akkor látod szabad szemmel az UV festéket.Feltéve,hogy látható helyen van.Egyébként UV lámpával és kiemelő szemüveggel.
Ha tényleg a kompresszor tengelye a gond,akkor az rozsdás szokott lenni és az megeszi a tömszelencét.Az acél tengely elkopni nem nagyon tud a tömszelencétől. ;-)
tavaly, június elején feltöltötték a rendszert valami szinezéket tartalmazó anyaggal, mert előtte úgy eresztette el, hogy tutira szivárog valahol.
persze előtte motormosás, a motor még most is szép tiszta.
kábé auguszus végéig még használható is volt, aztán már nem volt érezhető hűtés.
jelenleg, ha bekapcsolom, valami látszik még a fordulatszámmérőn, ez meglep kicsit, mert a tavalyi töltés előtt tök kukává vált nagyon gyorsan, működő állapotról.
én az égvilágon semmit nem látok, de tervezem, hogy lassan újra fölkeresem a klímást.
igazából az itteni szakik tapasztalataira lennék kíváncsi, mennyire szokott bejönni ez a festés, azaz mire számíthatok.
esetleg nem is kellene szabad szemmel látni a nyomokat, valami spéci fénnyforrással nézik?
bocs, gondolom látszik, nagyon gyorsan igyekeztem bedobni ezt a hszt, ha lennének kérdések, azokra már összefogottabban reagálnék :)
Par kerdesem lenne :) R12 rendszer bontott alakatreszekbol lett osszeszerelve amik nem epp megfeleloen voltak tarolva (nem volt ledugozva a parologtato, kondenzator, szaritoszuro, csovek a kompresszor az le volt) most nincs benne se gaz se olaj (esetleg egy nagyon keves). Mit javasoltok az elso inditashoz ? En "atmosnam" a rendszert toltes elott de mivel ? A benne levo "megturosodott" olajat mivel lehet kimosni ?
Vagy nem kell foglalkozni az ilyesmivel, olajat neki gazt es hadd szoljon ? :)
A szóban forgó Sanden kompresszor: mondta a klímás, hogy a tömszelencén nem lát sérülést, nem tudja miért engedte el a gázt (1 éve ott lett felújítva a komp.). Lehetőségként mondta, hogy a komp. tengelye ki van kopva és az veri szét a tömszelencét. Mondta, hogy ha megint ott megy el a gáz, akkor tesz bele másik tengelyt bontottból.
Van ennek értelme?
Vagy érdemesebb egy komplett bontott kompresszort beletenni?
Tegnap megnéztem a kompresszornál a csöveket. A hideg elég hideg volt (bent kb 4 fok körül fújt), a melegebb csövet viszont simán meg bírtam fogni, inkább langyos volt, mint forró.
Ez mitől lehet szerinted?
(közben nézem a cikkszámot,valóban. Végülis csak annyi lett volna a alényeg, hogy a Golf Audi A3 Sanden kompresszora jó e nekem a Ventóba. - ha tényleg a kompresszor adja meg végleg magát)
Amennyit neked meg ér. ;P Ha nem kell kivenni a műszerfalat,akkor is 3-4 óra munka.Ha ki kell,akkor akár 8-10 is lehet..Ezt szorozd be a szerelőd óradíjával. Például egy Citroen Xm párologtató cserére 13-15 óra van megadva évjárattól függően.