Az én váltóm is csinál ilyet hidegben, morog. Aztán lelazult az 5. fokozat rögzítőanyája, azt észre fogod venni , mert sípol. Párkányban a skoda márkaszervízben 10 000 +utiköltségért megcsinálták (ebből 1000 Ft volt a rögzítő anya). De azért utána néztem az új illetve a használt váltó áraknak:
SkodaDoktor (használt): 50000 (garanciát ad rá, de nem mindig van neki) Márkaszervíz (új): 8-900 000 (Mentes, de nem mondott pontos árat) Márkaszervíz Párkány (új): 3-400 € neten hirdetések között (használt): 25 000-40 000-ig bontók (használt): 35-60 000
csere esetén 10-15 000 Ft-munkadíjjal lehet számolni+ váltóolaj 5-10 000 Ft
A rozsda a tornyoknál a legkritikusabb. Pláne hátul, a kárpit alatt. Fődaraboknál nem szokott különösebb gond lenni; ha rendszeresen kap olaj- és hűtővízcserét, kimegy a világból.
Az olajszintet érdemes le ellenőrizni,ha már foglalkozol a kérdéssel... de az enyém pl "tele" van és mégis koppan valami hidegen induláskor. Bár mondjuk én már észre sem veszem.
Halli! Csak egy ötlet! Nekem 1 évig ugyan ez a problémám volt! Aztán az olajcserénél kiderült hogy alul szivárgott a váltóból az olaj valamelyik tömítésnél (pontosan nem tom mert szerelőhöz vittem) és hiányzott belőle 1,5 liter! Kicserélték a tömítést öntöttek bele olajat és azóta megszűnt a probléma! Azt tanácsolnám, hogy azért nézd meg te is az olajszintet a váltóban!
Szükség rávisz,hogy vegyek egy felíciát 95 ös kevés km,pár rozsdapötty van rajt. Mi az amire figyelni kell?Hol a legkritikusabb a rozsda,fődaraboknál is gond van mint az opeleknél stb. ? 1.3 68LE Szóval mire kell figyelni? motor,kaszni,mechanika....? Köszönöm!
Sziasztok! Egy kérdésem lenne: Mi okozhatja ha a váltónál valami zörög, de csak hideg motornál, ha bemelegszik elmúlik. A fokozatokat hibátlanul veszi. Szerintetek mennyi egy váltó egy 1996os 1,3as feliciába?
Emeld fel és nézd meg, hogy könnyen forognak-e a kerekek. Lehet, hogy szorul és már meg van égve a betét felülete ,azért sípol. Azok a kis stiftek ( a rajzon a 10-es) is berozsálhatnak ilyenkor télen, és nem engednek vissza fékezés után.
Amúgy meg egyszerű a fékszerkezete, tíz perc alatt szét lehet kapni keréklevétellel együtt:) Főleg úgy, hogy van hozzá rajzod is, bár ha még nem csináltál ilyet hívj valakit aki egy kicsit ért hozzá, nehogy baj legyen belőle.
Nekem már volt hasonló, sőt most is van, Én is ezt a tippet kaptam, ki is cseréltem, de nem változott semmi. Szintén kanyarban, ámbár nekem a fékbetét csere is aktuális.
Amúgy nem nehéz a javítás, ráadásul a folyadékrendszert sem kell megbontani (mint jó pár tipusnál) így légtelenítés nélkül is megolható.
A képen a 10-es számú csavart kell kicserélni. Csak ezt kell megbontani, semmi mást. Ez - ha jól tudom - párban kapható és nem feltétlenül kell az egész féknyerget cserélni.
Kedves Fórumozók! A bal első fékbetétem (vagy mindkét oldali) (2000, Felicia 1.3 MPI kombi) elkezdett sípolni, fémes hangon súrlódni különösen jobb kanyarokban hallom bal első felől). Olyan érzésem van mintha nem húzná vissza a munkahenger a fékpofát. Az előző tulaj nem olyan régen cserélt fékpofákat (7000 km-rel ez előtt) -Gondolom be kellett volna már kopnia ha az lenne a baja.- Egy skoda boltban azt mondták, hogy valószínűleg féknyereg kopott ki vagy a féknyereg tartó csavar??? Volt már valakinek ilyen jellegű problémája? Nehéz otthon javítani? Feltettem egy képet is, lehet hogy a 12-es számú csavarokat kell cserélnem? köszönöm előre is a válaszokat!
A nyárim Nokian NRE: 2003-ban a NOKIAN TYRES nemcsak sportos mintázataival jelent meg az európai piacon, hanem a komfortos vezetői stílushoz szokott gépjárművezetőknek is alternatívát kínál az NRe mintázatú gumiabroncsaival. DSI
Az erős konstrukciónak köszönhetően az NRe hosszú élettartamot, strapabíró képességet biztosít használójának. Újabban az autógyárak első helyen említik meg a komfortot, a jó kilométer teljesítményt és a jó nedvestapadást, mint feltétlen kritériumot a beszállító abroncsgyárak felé. Nos a NOKIAN az NRe mintázatával minden elvárásnak meg tud felelni, s?t világszabadalmát, a DSI csatornamélységjelzőt 14, 15 collban ezeken az abroncsokon is alkalmazza.
Az NRe S,T és H sebességkategóriákban készül.
A téli pedig Nokian W: A Nokian gumiabroncsok Finnországban készülnek.
Amit a(z) Nokian W termékről tudni kell: Kifejezetten a közép-európai téli körülményekre fejlesztette ki a Nokian. A W alakú mintázatnak köszönhetően kitűnő teljesítményt nyújt vizes és latyakos úton. Az új komponensekből készült sűrűn lamellázott futófelület kíváló vonóerőt biztosít csúszos, jeges és száraz útfelületen egyaránt.
A Nokian W kítűnő vízkiszorítását és stabilitását az esztétikus, forgásirányos futófelülete biztosítja.
Gumi témához csak annyit, hogy Én a Nokian-ra szavazok! Nekem mind a két garnitúrám az és maximálisan meg vagyok velük elégedve! A nyárinak ez lesz az 5. szezonja a télinek meg ez volt a 4.! Évente átlagban 18000-t megyek az autóval de még szinte lófaszt se koptak eddig! Munkatársam nemrég kérdezte, hogy újak-e mert naon annak tűnek! Mondjuk igaz, hogy nem nyüstölöm őket! Semmi kapartatás meg kézifékezés! A téli ugyanolyan jól fogja az utat latyakban is mint a hóban! Mind a nyári és mind pedig a téli gumi is maximálisan tudja azt amit egy ilyen típusú autó elvárhat tőle (nem hangosak, jó a tapadásuk, és a fogyasztást sem növeli)! Árban amúgy most ahogy nézegettem úgy láttam, hogy most 9000-11000 között vannak (én a nyárit 9600-ért a télit pedig 10400-ért vettem)! Persze ez csak az én véleményem és tapasztalatom! Amúgy meg szerintem mindenkinek más jön be! Ahány ház annyi szokás!
Egy az egyben egyik Polo lámpa sem megy bele a Felíciába át kell szabni a lámpa helyét, illetve a hűtőmaszk mellet is kell alakítani, mert a Polo lámpa rövidebb. Amúgy úgy tudom a 6N –es legalábbis én is gondolkodok, rajta és utána néztem, és amit találtam róla írást az a 6N-eset írta.
en ezen az éven hasznalok eloszor teli gumi felician,mert hát ugye nálunk ebbe az evben kotelezove tettek,igyhat muszaly volt vennem,de nemis gond,mert biztonsagosabb ,es teljesen mas autozni vele ,mint egy felig lekopott nyari falkenokkal. Elore pirelliket tettem,kb 500 km -t futott mindketto, a hatso kerekek Debicakak lettek, kb 20 kbt futottak :)) .Nagyon megvagyok veluk elegedve,sokat autoztam hoban veluk,es egyszer sem volt gond veluk,mindig jokor tapadtak :)) .
Nekem Téli gumiba a Uralshina rally 2000 vált be a legjobban,mondjuk ez kimondottan hó gumi!! Olyan embereknek nem ajánlom akik csak utcai körülmények között akarja használni! Nyáron Hankook ventus rs-2-t használok!! Aki teheti próbálja ki,meglepetéseket fog okozni!!:)
A Nokian tenyleg nagyon jo hoban, de magyarorszagon jellemzoen azert nincsen olyan sok ho, itt a hideg es latyakos aszfalt sokkal inkabb elofordul. Szoval erdemes ezt is merlegelni.
Helló mindenkinek.Én azt szeretném megtudni,hogy melyik Polo lámpája jó egy Feliciára.Mert szeretnék egy szép kristálylámpát de Feliciához nem találok,és úgy hallottam,hogy valamelyik Polo lámpája jó hozzá.Ja és az első érdekelne.