Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9126
Köszönöm a segítséget mindenkinek ha meglesz jövök vissza :-)
stemplis Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9125

Én mindig 0,2 mm-re szoktam állítani az összes szelepet....

A hézagállítás nem nehéz, de ha még nem csináltál ilyet , akkor egyedül ne vágj bele, mert több kárt okozhatsz vele, mint hasznot és végül úgyis egy szerelőnél fogsz kikötni.  (ezzel nem lemínősíteni akarom a szakértelmed, csak tanáncsként javaslom)

Előzmény: mazsolmaany (9124)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9124
a hézagtól függetlenül,mi a menete egy szelep-hézag állitásnak?csinált már valaki ilyet otthon házilag?
mazsolmaany Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9123
95-ös?csodák nincsenek!rozsda a sarkoknál,éleknél(pl első sárvédő felső része ahol a doblemezhez csavarozzák)hátsó ajtón a fekete müanyag alatt-felett.termosztát-hideg motornál a felső vastag gumicső mikor kezd melegedni?,ha a beinditás után nem sokkal,akkor mindig nyitva van.nincs üzemi hőmérséklet jobban kopik,sokat fogyaszt.váltó-nem recseg föl-illetve visszaváltásnál?nincs-e(villamos hangja).motorból,váltóból folyik-e az olaj?gumik hogy kopnak?lengéscsillapitók olajosak-e?nem volt puffos?ajtók illeszkedése,motorháztető illeszkedése.a lényeg minden működjön jól.egyébként filléres alkatrészárak
Előzmény: Törölt nick (9107)
Epeter01 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9122
És hogy csinálok szobahőmérsékletet? A negyediken lakom :)))
Előzmény: arthur877 (9121)
arthur877 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9121
Hubo már megmondta ezerszer, hogy mindkét szelep hézaga 0,2 mm legyen szobahőmérsékleten!
Előzmény: svgyula (9118)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9120
nem csak cserélni,hanem ki kell tisztitani a hüvelyt amiben mozog.benzines fültisztió a legjobb.főleg akkor rágódik be ha a porvédő gumi elszakad vagy lecsúszik.esetleg a dugattyú van berágódva.ne felejtsük el a fékolaj nedvszivó anyag,éppen úgy mint a só.
Előzmény: Epeter01 (9099)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9119
köszi a hézagot!
Előzmény: mazsolmaany (9117)
svgyula Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9118
Hali! Ez E gy nagy betű :) A szelephézagot hidegen kell állítani és a szívó 0,15mm a kipufogó 0,2mm.
Előzmény: mazsolmaany (9117)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9117
skodálatos szép napot!új fiú vagyok a fórumon.két 1.3-as 99-es kiadású feliciám van.egy ötajtós és egy pick-up.szeretném tudni hogy hol a nagybetű,és szelepeket hidegen vagy melegen kell beállitani.szelephézag?az egyik 50le,a másik68le-s.előre is köszönöm az jnfót!
Rauspeter Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9116
Kevés km... egy olyan reklámfogás melynek az ember könnyen bedől. Magam is. De meggyőződésem, hogy majdnem mindegy mennyit mentek vele, csak bizonyítottan rendszeresen karbantartott legyen. (legalább az utolsó 5-6 évben) Aki 20-25 000 km-t vagy többet megy egy évben szüksége van arra, hogy reggel pöccre induljon az autó, és költ is rá.
Előzmény: Törölt nick (9114)
Sipi01 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9115
Kuplung és váltóolaj cserét szándékozok megejteni. Kuplungból LUK típusú szettre, olajból a Castrolra gondoltam. Ki mit ajánlana? 2001-es 1.3 Mpi a gép.
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9114
Bizonyítható km 15 éves autónál? :-))))))))
Előzmény: Rauspeter (9112)
svgyula Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9113
Hali! Hidegen kb 2-3 percig az enyémnek is van hangja amíg az olajat "megtöri" és fel sikerül kevernie az 5. sebesség fokozat kerekéhez mert azt és a kuplung oldali csapágyat egy kis csatornán keresztül ráfolyással keni.
Előzmény: MadMax666 (9106)
Rauspeter Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9112
Ha nem bizonyítható a kevés km, akkor szerintem még nézz szét, mert fontosabb, hogy bizonyítottan karbantartott legyen.
Előzmény: Törölt nick (9107)
Rauspeter Creative Commons License 2010.02.18 0 0 9111
Az én váltóm is csinál ilyet hidegben, morog. Aztán lelazult az 5. fokozat rögzítőanyája, azt észre fogod venni , mert sípol. Párkányban a skoda márkaszervízben 10 000 +utiköltségért megcsinálták (ebből 1000 Ft volt a rögzítő anya).
De azért utána néztem az új illetve a használt váltó áraknak:

SkodaDoktor (használt): 50000 (garanciát ad rá, de nem mindig van neki)
Márkaszervíz (új): 8-900 000 (Mentes, de nem mondott pontos árat)
Márkaszervíz Párkány (új): 3-400 €
neten hirdetések között (használt): 25 000-40 000-ig
bontók (használt): 35-60 000

csere esetén 10-15 000 Ft-munkadíjjal lehet számolni+ váltóolaj 5-10 000 Ft
Előzmény: MadMax666 (9106)
DEM992 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9110
A rozsda a tornyoknál a legkritikusabb. Pláne hátul, a kárpit alatt.
Fődaraboknál nem szokott különösebb gond lenni; ha rendszeresen kap olaj- és hűtővízcserét, kimegy a világból.
Előzmény: Törölt nick (9107)
stemplis Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9109
Az olajszintet érdemes le ellenőrizni,ha már foglalkozol a kérdéssel... de az enyém pl "tele" van és mégis koppan valami hidegen induláskor. Bár mondjuk én már észre sem veszem.
Előzmény: MadMax666 (9106)
kutyus85 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9108
Halli! Csak egy ötlet! Nekem 1 évig ugyan ez a problémám volt! Aztán az olajcserénél kiderült hogy alul szivárgott a váltóból az olaj valamelyik tömítésnél (pontosan nem tom mert szerelőhöz vittem) és hiányzott belőle 1,5 liter! Kicserélték a tömítést öntöttek bele olajat és azóta megszűnt a probléma! Azt tanácsolnám, hogy azért nézd meg te is az olajszintet a váltóban!
Előzmény: MadMax666 (9106)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9107
Szép estét mindenkinek!

Szükség rávisz,hogy vegyek egy felíciát 95 ös kevés km,pár rozsdapötty van rajt.
Mi az amire figyelni kell?Hol a legkritikusabb a rozsda,fődaraboknál is gond van mint az opeleknél stb. ? 1.3 68LE Szóval mire kell figyelni? motor,kaszni,mechanika....?
Köszönöm!
MadMax666 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9106
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne: Mi okozhatja ha a váltónál valami zörög, de csak hideg motornál, ha bemelegszik elmúlik. A fokozatokat hibátlanul veszi. Szerintetek mennyi egy váltó egy 1996os 1,3as feliciába?

Köszi előre is!
redrum89 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9105
kösz a gyors választ!Egyébként megrendeltem a pirellit, kíváncsi leszek milyen lesz!
Előzmény: DEM992 (9104)
DEM992 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9104
A szám a gumi maximális terhelését, betű mögötte pedig a maximális sebességét jelzi.

79 - 437 kg
83 - 487 kg

T - 190 km/h
Előzmény: redrum89 (9103)
redrum89 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9103
a guminknál mit jelent egyébként a 79t meg 83t???Ezek mik?
DEM992 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9102
1 hónapon belül másodszorra törlöm ki a rendszerből a következő kódot:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Component and/or Version: SIMOS 2P 7014

1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
05-10 - Input Open - Intermittent


Érik a szenzor cserére?

stemplis Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9101

Emeld fel és nézd meg, hogy könnyen forognak-e a kerekek. Lehet, hogy szorul és már meg van égve a betét felülete ,azért sípol.  Azok a kis stiftek ( a rajzon a 10-es) is berozsálhatnak ilyenkor télen, és nem engednek vissza fékezés után.

 

Amúgy meg egyszerű a fékszerkezete, tíz perc alatt szét lehet kapni keréklevétellel  együtt:)  Főleg úgy, hogy van hozzá rajzod is, bár ha még nem csináltál ilyet hívj valakit aki egy kicsit ért hozzá, nehogy baj legyen belőle.

Előzmény: Rauspeter (9097)
svgyula Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9100
Hali! Emeld fel az autót és mozgasd meg a kereket a kerékcsapágy lötyögése is csinál ilyet.
Előzmény: Rauspeter (9097)
Epeter01 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9099

Hali!

Nekem már volt hasonló, sőt most is van, Én is ezt a tippet kaptam, ki is cseréltem, de nem változott semmi. Szintén kanyarban, ámbár nekem a fékbetét csere is aktuális.

Amúgy nem nehéz a javítás, ráadásul a folyadékrendszert sem kell megbontani (mint jó pár tipusnál) így légtelenítés nélkül is megolható.

A képen a 10-es számú csavart kell kicserélni. Csak ezt kell megbontani, semmi mást. Ez - ha jól tudom - párban kapható és nem feltétlenül kell az egész féknyerget cserélni.

Előzmény: Rauspeter (9097)
Rauspeter Creative Commons License 2010.02.17 0 0 9097
Kedves Fórumozók!
A bal első fékbetétem (vagy mindkét oldali) (2000, Felicia 1.3 MPI kombi) elkezdett sípolni, fémes hangon súrlódni különösen jobb kanyarokban hallom bal első felől). Olyan érzésem van mintha nem húzná vissza a munkahenger a fékpofát. Az előző tulaj nem olyan régen cserélt fékpofákat (7000 km-rel ez előtt) -Gondolom be kellett volna már kopnia ha az lenne a baja.- Egy skoda boltban azt mondták, hogy valószínűleg féknyereg kopott ki vagy a féknyereg tartó csavar??? Volt már valakinek ilyen jellegű problémája? Nehéz otthon javítani?
Feltettem egy képet is, lehet hogy a 12-es számú csavarokat kell cserélnem?
köszönöm előre is a válaszokat!Felicia első fék
Stevyy Creative Commons License 2010.02.16 0 0 9096

Sziasztok!

Egy teszt oldal http://gumiteszt.com/

Én is ennek alapján választzottam ki, Fulda eco control. Nekem bevált.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!