Én mindig 0,2 mm-re szoktam állítani az összes szelepet....
A hézagállítás nem nehéz, de ha még nem csináltál ilyet , akkor egyedül ne vágj bele, mert több kárt okozhatsz vele, mint hasznot és végül úgyis egy szerelőnél fogsz kikötni. (ezzel nem lemínősíteni akarom a szakértelmed, csak tanáncsként javaslom)
95-ös?csodák nincsenek!rozsda a sarkoknál,éleknél(pl első sárvédő felső része ahol a doblemezhez csavarozzák)hátsó ajtón a fekete müanyag alatt-felett.termosztát-hideg motornál a felső vastag gumicső mikor kezd melegedni?,ha a beinditás után nem sokkal,akkor mindig nyitva van.nincs üzemi hőmérséklet jobban kopik,sokat fogyaszt.váltó-nem recseg föl-illetve visszaváltásnál?nincs-e(villamos hangja).motorból,váltóból folyik-e az olaj?gumik hogy kopnak?lengéscsillapitók olajosak-e?nem volt puffos?ajtók illeszkedése,motorháztető illeszkedése.a lényeg minden működjön jól.egyébként filléres alkatrészárak
nem csak cserélni,hanem ki kell tisztitani a hüvelyt amiben mozog.benzines fültisztió a legjobb.főleg akkor rágódik be ha a porvédő gumi elszakad vagy lecsúszik.esetleg a dugattyú van berágódva.ne felejtsük el a fékolaj nedvszivó anyag,éppen úgy mint a só.
skodálatos szép napot!új fiú vagyok a fórumon.két 1.3-as 99-es kiadású feliciám van.egy ötajtós és egy pick-up.szeretném tudni hogy hol a nagybetű,és szelepeket hidegen vagy melegen kell beállitani.szelephézag?az egyik 50le,a másik68le-s.előre is köszönöm az jnfót!
Kevés km... egy olyan reklámfogás melynek az ember könnyen bedől. Magam is. De meggyőződésem, hogy majdnem mindegy mennyit mentek vele, csak bizonyítottan rendszeresen karbantartott legyen. (legalább az utolsó 5-6 évben) Aki 20-25 000 km-t vagy többet megy egy évben szüksége van arra, hogy reggel pöccre induljon az autó, és költ is rá.
Kuplung és váltóolaj cserét szándékozok megejteni. Kuplungból LUK típusú szettre, olajból a Castrolra gondoltam. Ki mit ajánlana? 2001-es 1.3 Mpi a gép.
Hali! Hidegen kb 2-3 percig az enyémnek is van hangja amíg az olajat "megtöri" és fel sikerül kevernie az 5. sebesség fokozat kerekéhez mert azt és a kuplung oldali csapágyat egy kis csatornán keresztül ráfolyással keni.
Az én váltóm is csinál ilyet hidegben, morog. Aztán lelazult az 5. fokozat rögzítőanyája, azt észre fogod venni , mert sípol. Párkányban a skoda márkaszervízben 10 000 +utiköltségért megcsinálták (ebből 1000 Ft volt a rögzítő anya). De azért utána néztem az új illetve a használt váltó áraknak:
SkodaDoktor (használt): 50000 (garanciát ad rá, de nem mindig van neki) Márkaszervíz (új): 8-900 000 (Mentes, de nem mondott pontos árat) Márkaszervíz Párkány (új): 3-400 € neten hirdetések között (használt): 25 000-40 000-ig bontók (használt): 35-60 000
csere esetén 10-15 000 Ft-munkadíjjal lehet számolni+ váltóolaj 5-10 000 Ft
A rozsda a tornyoknál a legkritikusabb. Pláne hátul, a kárpit alatt. Fődaraboknál nem szokott különösebb gond lenni; ha rendszeresen kap olaj- és hűtővízcserét, kimegy a világból.
Az olajszintet érdemes le ellenőrizni,ha már foglalkozol a kérdéssel... de az enyém pl "tele" van és mégis koppan valami hidegen induláskor. Bár mondjuk én már észre sem veszem.
Halli! Csak egy ötlet! Nekem 1 évig ugyan ez a problémám volt! Aztán az olajcserénél kiderült hogy alul szivárgott a váltóból az olaj valamelyik tömítésnél (pontosan nem tom mert szerelőhöz vittem) és hiányzott belőle 1,5 liter! Kicserélték a tömítést öntöttek bele olajat és azóta megszűnt a probléma! Azt tanácsolnám, hogy azért nézd meg te is az olajszintet a váltóban!
Szükség rávisz,hogy vegyek egy felíciát 95 ös kevés km,pár rozsdapötty van rajt. Mi az amire figyelni kell?Hol a legkritikusabb a rozsda,fődaraboknál is gond van mint az opeleknél stb. ? 1.3 68LE Szóval mire kell figyelni? motor,kaszni,mechanika....? Köszönöm!
Sziasztok! Egy kérdésem lenne: Mi okozhatja ha a váltónál valami zörög, de csak hideg motornál, ha bemelegszik elmúlik. A fokozatokat hibátlanul veszi. Szerintetek mennyi egy váltó egy 1996os 1,3as feliciába?
Emeld fel és nézd meg, hogy könnyen forognak-e a kerekek. Lehet, hogy szorul és már meg van égve a betét felülete ,azért sípol. Azok a kis stiftek ( a rajzon a 10-es) is berozsálhatnak ilyenkor télen, és nem engednek vissza fékezés után.
Amúgy meg egyszerű a fékszerkezete, tíz perc alatt szét lehet kapni keréklevétellel együtt:) Főleg úgy, hogy van hozzá rajzod is, bár ha még nem csináltál ilyet hívj valakit aki egy kicsit ért hozzá, nehogy baj legyen belőle.
Nekem már volt hasonló, sőt most is van, Én is ezt a tippet kaptam, ki is cseréltem, de nem változott semmi. Szintén kanyarban, ámbár nekem a fékbetét csere is aktuális.
Amúgy nem nehéz a javítás, ráadásul a folyadékrendszert sem kell megbontani (mint jó pár tipusnál) így légtelenítés nélkül is megolható.
A képen a 10-es számú csavart kell kicserélni. Csak ezt kell megbontani, semmi mást. Ez - ha jól tudom - párban kapható és nem feltétlenül kell az egész féknyerget cserélni.
Kedves Fórumozók! A bal első fékbetétem (vagy mindkét oldali) (2000, Felicia 1.3 MPI kombi) elkezdett sípolni, fémes hangon súrlódni különösen jobb kanyarokban hallom bal első felől). Olyan érzésem van mintha nem húzná vissza a munkahenger a fékpofát. Az előző tulaj nem olyan régen cserélt fékpofákat (7000 km-rel ez előtt) -Gondolom be kellett volna már kopnia ha az lenne a baja.- Egy skoda boltban azt mondták, hogy valószínűleg féknyereg kopott ki vagy a féknyereg tartó csavar??? Volt már valakinek ilyen jellegű problémája? Nehéz otthon javítani? Feltettem egy képet is, lehet hogy a 12-es számú csavarokat kell cserélnem? köszönöm előre is a válaszokat!