Keresés

Részletes keresés

Kapocska Creative Commons License 2016.09.03 0 0 86450

Úgy néz ki a hirdetésekből is ,hogy az F2 HMV is tud.

1-2 telefon és pontosabb adathoz jutsz.

A kazánok „NB” típusai keringet? szivattyúval, zárt tágulási tartállyal, biztonsági lefúvató szeleppel egybeépítettek.

 

Valószínű ilyen egységet vásároltatok hozzá.

Előzmény: Törölt nick (86449)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.03 0 0 86449

Eleinte arra is gondoltam, hogy az 1F az egyfokozatút jelent, azaz ki be kapcsol, de ez az ECO verzió, azaz lemodulál fele teljesítményre ha a víz elkezdi elérni a kívánt előremenő hőfokot (nem folyamatosan modulál). Aztán lehet valóban 1F az 1 funkciós, azaz HMV nélkül, a 2F meg 2 funkciós, és tudja a hmv-t - amit mi utólag csináltunk meg...... 

 

De már megkérdezni sincs kitől :-(

Előzmény: Törölt nick (86448)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.03 0 0 86448

Valami hasonlóra gondoltam én is, de neme egyértelmű - a gépkönyvben erre nincs is utalás, minden más különbség megtalálható a típusoknál..

 

Nekem 1F van bejelölve az adattáblán, és ha jól rémlik - kb 10 éve volt - külön kellett hozzá vennem bojler vezérlő szettet. Ugyanakkor a gyári kezelőszerv benne maradt, egy panel lett benne cserélve emlékeim szerint.

 

A 2F-nek minimálisan mások a kezelőszervei és a beállítási lehetőségei.

 

(Igazából gondoltam veszek egyet pótnak a meglévő mellé, mert most fillérekért lehet ezeket megkapni, és ha van vele valami, akkor aztán lenne hajnemulass, kémény átalakítással, mindennel, ezt akarnám kivédeni. Javarészt amúgy is fával fűtők, ez a gázos megoldás csak tartaléknak van ha lenen valami a fafűtéssel).

Előzmény: Kapocska (86447)
Kapocska Creative Commons License 2016.09.02 0 0 86447

Neked milyen van?

Nagy valószínűséggel az F1 csak fűtő az F2 HMV funkcióval is rendelkezik.

Előzmény: Törölt nick (86446)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.02 0 0 86446

Kedves Fórumozók,

 

Egy kérdésem lenne, mert nem leltem rá még a gépkönyvben se a válaszra.


Adott egy Termomax Öv Color ECO 3V ("kétfokozatú") álló öntött vas gázkazán.

 

A típusban/adattáblán látok olyat hogy lehet 1F és 2F verziójú. Meg tudja mondani valaki mi pontosan a különbség? Kicsit más a kezelőszerv, de ha jól látom, funkcionálisan nem más.

 

Köszönöm előre is.

Bediiii Creative Commons License 2016.09.02 0 0 86445

Én is inkább csak kérdezni szoktam itt, de azért megpróbálok válaszolni:

 

- Az osztó-gyűjtőn meg van a helye a zóna szelepeknek. Általában a visszatérőn, mert az előremenőn az áramlásmérők vannak.

 

- Az osztó-gyűjtő főcsapjait zárnám el, hogy a kazán oldalán megmaradjon a nyomás. A padlófűtésből nem fog sok víz kijönni, a betonban nem tágulnak a csövek. (pl. egy lemezes fal/mennyezet fűtésből jelentős mennyiségű víz tud kijönni)

 

- Körönként szokás feltölteni (főcsapok még mindig zárva), előremenő végére slag csapra, visszatérő végére slag lefolyóba. 

Előzmény: pockond (86442)
Kapocska Creative Commons License 2016.09.02 0 0 86444

Ha a következő osztót nem a jelenlegiből táplálod,hanem

a pufiról akkor nem kell sehova visszacsapó ,mert a pufi felé

közel nulla ellenállás miatt nem másfelé fog keringeni a víz( + nincs akkora hővezetés sem).

Ha mégis visszacsapózol akkor a nyelves  lehetőségét vizsgáld meg.

Előzmény: Bediiii (86443)
Bediiii Creative Commons License 2016.09.02 0 0 86443

Köszönöm, ez így érthető, de szomorú.

 

Ebből nagy rugónyirbálás lesz.

Előzmény: Kapocska (86441)
pockond Creative Commons License 2016.09.01 0 0 86442

Működő padlófűtésem köreit szeretném csoportosítani és a csoportokat külön zónaszelepekkel ellátni. Jól gondolom, hogy a csoportosítást és a zónaszelepeket az előremenő ágon kell megvalósítani?

Illetve a szereléshez van bármi különleges dolog, amire figyelni kell? Vagy egyszerűen kiengedem a gyűjtőnél a vizet, szerelek, aztán a kazán feltölti a kört a megfelelő nyomásra. Ha jól sejtem csak addig és annyi víz fog kijönni, amíg a túlnyomás megszűnik.

Kapocska Creative Commons License 2016.09.01 0 0 86441

Össze kell adni az áramlási veszteséget (súrlódási,alaki) és a rugóerő

okozta veszteséget.

Előzmény: Bediiii (86440)
Bediiii Creative Commons License 2016.09.01 0 0 86440

Igen, külön emelet, külön osztó-gyűjtő, külön termosztát.

Az egyik kör már régen megvan, ahhoz jön most a másik.

Az eddigit jól vitte a szivattyú, de abban nem volt visszacsapó.

 

Azt mértem/számítottam, hogy az 1"-os visszacsapó nyitó nyomása 0.15 bar.

 

Ezen az oldalon (a háromnyegyedénél) találtam adatokat is ilyen szelepről:

http://www.wellkft.hu/visszacsapo-szelep_54.html

Azt írják, hogy a nyitó nyomás 0.02 és 0.2bar között van. (a mért érték ezen belül van)

 

Viszont a diagram szerint az áramlási veszteség (1m3/h-nál) 0.02bar alatti.

 

Nem nagyon értem, a két adatot együtt.

 

Előzmény: t.zsolti (86439)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86439

Az ingatlan kulon reszekre van bontva futesszabalyzas teren?

Előzmény: Bediiii (86379)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86438

Amit magamnak epitettem be annak a rugojabol annyit vagtam le, hogy szajjal at lehessen fujni.

Előzmény: Bediiii (86433)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86437

Szerintem  amúgy is hülyeség a gázkazánt becsapni ,megszerelni,

hogy egy Alpha2 helyett végezze a dolgot.

Így egy  rendszere volna  és nincs benne tartalék.

Előzmény: joevagyok68 (86435)
Kapocska Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86436

Én nem félnék a hővezetés okozta szelep benyitástól még ,ha a kedvezőtlenebb változatot írtad volna akkor sem.:-)

A VTA322 pl legalább ½ kg réz + az előtte utána levő víz + az osztó + a szivattyú tömege.

Az addig betett ábrádon,ha lenne is keringés akkor a padlón kihűlt vizet próbálná

átszívni a szelepen ami zárást okozna B ág felé +ban.(írtad is)

A 4-es pontra betett vcs.  a maga kis 15000 pascaljával (olyan mintha 160m csövet tennél oda)

Sokkal nagyobb zavart okozna a szabályozásban az amúgy sem ideális 3utas szelep miatt(kvs).

Előzmény: Bediiii (86427)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86435

Onnan nem !

Az tiszta..miért is ajánlana mást? Pl. olyat amibe nem hwell cucc kell !?  :-)

DE a másikba nem fontos/felesleges illetve rossz döntés több okból IS !

1 drágább

2 fűtőkör felé vízhőfok szabályzás hiánya

nem ?

Előzmény: PetiCsokvaomány (86434)
PetiCsokvaomány Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86434

Több lehetőség van a kapcsolás kialakítására, de amit ő linkelt a 8.-9. oldalon a honeywell mintakapcsolásokba, onnan nem hagyható el a háromjáratú, mert a pufferrel rövidrezárod az előremenőt a visszatérővel, és a gázkazán szivattyúja nem vinné a hőleadó körét.

Előzmény: joevagyok68 (86409)
Bediiii Creative Commons License 2016.08.31 0 0 86433

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

 

Azért zavarnék még egy kérdéssel:

 

Vettem ilyen 1"-os visszacsapó szelepet:

Feltűnt, hogy brutálisan nehéz kinyitni. A nyitó nyomás kb 0.15bar.

Nem fog nagy nyomásesést okozni?

Létezik hozzá többféle rugó, vagy vágjak le a rugóból?

 

Előzmény: t.zsolti (86432)
t.zsolti Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86432

Igen

Mert az a cel, hogy az allo krbe ne keverjen be az uzemelo oldal

 

Előzmény: Bediiii (86429)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86431

Szerintem nem indirekt akarja !

Ezt írta

Pont ezért kérdezem, hogy "sima" bojler is beköthető- e valahogy.

És...

Ha rétegtárolósan köti , akkor ivóvízet szállít !

Előzmény: Bediiii (86430)
Bediiii Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86430

Meg elektromos fűtőbetét kell bele.

 

pl:

http://www.megatherm.hu/heizer-indirekt-tarolo-egy-hocserelovel-es-elektromos-futobetettel-120l-plus120b

 

Az inox/bronz dolog biztos, kell? A szivattyú nem a HMV-t, hanem a fűtővizet fogja keringetni.

 

Előzmény: joevagyok68 (86428)
Bediiii Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86429

"a visszatérőre a keverőszelep és az osztó közé 1-1db visszacsapó "

 

Jól értem, hogy csak a 4-es pontra kellene visszacsapót tenni? (persze mindkét körbe)

 

Nekem jónak tűnik, nem látok olyan helyzetet, amikor rossz áramlás alakulhatna ki.

 

 

Előzmény: t.zsolti (86390)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86428

Keress reá a rétegtároló kifejezésre !

+ 1 szivattyú biztos kell , ami inox vagy bronzházas kell legyn (elvileg a hmv miatt)

Előzmény: Kezsu (86424)
Bediiii Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86427

"Amikor nem megy a szivattyú hűlni kezd és lezár a B ág felé mert meleg vizet vár."

 

Attól tartok, hogy amikor a bal szivattyú megy, és a jobb áll, akkor a jobboldali keverőszelep átmelegedhet az előremenő osztón keresztül annyira, hogy kinyisson a visszakeverő ág. (Áramlás ugyan nincs arrafelé, de hővezetés igen.) Akkor megindul a zöld vonal mentén az áramlás, az lehűti a keverőszelepet, és a visszakeverő ág lezár. Ha nem is folyamatosan lesz rossz áramlás, de így oszcillálni fog.

Előzmény: Kapocska (86394)
titusz99 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86426

Lehet...

Nálam kb 10 méterre van a gázkazán(tartályos) és a villanybojler egymástól.

Egy időkapcsoló kapcsol egy szivattyút, ami tölti a bojlert.

Egy esbe van beépítve osztószelepként, hogy hidegvíz ne menjen a bojlerbe.

Kell még két vezeték (cső) a két készülék között, néhány csap, visszacsapó.

Már vagy 9 éve működik.

Előzmény: Kezsu (86424)
rrolandd Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86425

Köszönöm!

 

Ez jó lenne szerintetek? Vagy más márkát javasoltok?

 

http://ventilatorok.hu/Haztartasi-ventilatorok/Aerauliqa-QX-100HT

http://www.aerauliqa.com/pdf/product/QX.pdf

Előzmény: peterch (86422)
Kezsu Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86424

Köszönöm.
A cél pont ez lenne, hogy a gázkazánnal felfűteni a villanybojlerben a vizet.
Meg így lenne egy tartalék melegvízelőállítő egység ha a gázkazán meghibásodna.

Az indirekt bojler bekötés az egyértelmű a hőcserélő részen keresztül.
Pont ezért kérdezem, hogy "sima" bojler is beköthető- e valahogy.

Mert ha csak simán rákötöm a bojlert a kazán hmv fűtő körére, akkor a gázkazán mindig el fog indulni mikor a melegvízes csapot megnyitom.? Akkor sok értelme így nincs. Az lenne jó ha a gázkazán akkor indulna el ha a bojler melegvíz készlete egy meghatározott hőmérséklet alá esik.

Előzmény: Törölt nick (86423)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86423

Nemjellemző.
Kondenzásciós fűtőkazánra szokás indirekt tárolót rakni, ez az indirekt tároló persze lehet egy hőcserélős villanyboiler is.

 

Tisztán elméletileg sima átfolyós kondenzációs kombi kazán beköthető a villanyboiler elé, hogy annak a hideg betápján eleve meleg víz legyen, a villany csak szinten tartsa / rámelegítsen, de nem láttam még ilyet, nem is hallottam hogy valaki megcsinálta volna.

Előzmény: Kezsu (86421)
peterch Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86422

Radialisat vegyel, ez egy sima axialis, ami sajnos csak egyik oldalrol a masikra kepes atjuttatni a levegot.

Előzmény: rrolandd (86420)
Kezsu Creative Commons License 2016.08.30 0 0 86421

Üdvözlettel!

Hátha itt nagyobb "forgalom" van.

Egy kérdésem lenne.
"Sima" Hajdu villanybojlert rálehet kötni kombi kondenzációs kazán HMV körére? Hogy hmv puffertartályként működjön. Ha igen mi szükséges az ilyen bekötéshez?


Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!