Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sheme Creative Commons License 2002.10.30 0 0 205
Na, ezt már szeretem, amikor nem egymás piszkálásával töltögetjük feleslegesen a topic-ot, hanem segítünk egymásnak. Ez az előgyújtásos csöves dolog nekem még nem jött elő, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet!
Előzmény: ugyörgy (204)
ugyörgy Creative Commons License 2002.10.30 0 0 204
Sziasztok ! A Sheme által leírtak közül mindegyik előfordulhat, sőt én is jártam már hasonlóan és véletlenül találtam meg a hibát. A karburátor torkába egy vékony cső van beépítve, ehhez csatlakozik egy hasonló vékony müa. cső, -depessziós cső , mely az elosztóba torkolik és az előgyújtást szabályozza. a müa. és a fém cső egy db gumicsővel van toldva, ami elégett a karbinál, tehát elöregedett és felrepedt, igy már itt tudott levegőt szívni és nem állította az előgyújtást. Marha rossz lett az alapjáratom is, aztán egy olaj utántöltéskor elmozgattam a vékony csövet, leesett a helyéről, igy vettem észre.. az elosztón a membránt is érdemes ellenőrizni (szájjal szívás, fújás).
még eddig nem szóltam hozzá, de figyelem a topikot és hasznosítom, amit érdemes. üdv mindenkinek. U.Gy.
Előzmény: geeep (201)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.30 0 0 203

Ha a járgány öreg és a karburátor is még eredeti, akkor a karbi levétele után acetonnal is át szokták mosni (elmerítik az acetonba), majd benzinnel tisztítani, majd sűrített levegővel átfújni. Hihetetlen mennyiségü korom és dzsuva szokott ilyenkor kijönni a karbiból. Ez az eljárás nálunk már tett csodát.
Sajnos a fúvókák átfujása nem tudja az olajos kormot kihozni a fúvókából, amit sanyaru tapasztalatom alátámaszt. De utána big buli az autózás. Ja és el ne felejtsed a tömítéseket kicserélni. Még a kis gumi gyűrűt is márha van a solex karbin (sajna 94 óta nincs daciánk, és csak 3-4 évente jön 1 kis öreg hozzánk gyújtit állítani).

A másik történet abból adódott, hogy nem húzott a korallpirosunk. Sok állítgatás után egyetlen buborék buktatta le a karbit. Kiderült, hogy az úszóhában egy icipici luk van, mely az úszóházat összekötötte gyorsító szivattyú nyomóaknájával.
Képzelhetitek. Leesett az állam. Elő egy horgászolmot (sörét), majd óvatosan belekalapáltam a likba (sufnituning). Lett is rég nem látott gyorsulás. Miután lett pízem, akkor vettem a gyáli piacon egy irma-t.
Anno 1993-ban.
Remélem senkit se untattam.
Pitecus

Előzmény: Sheme (202)
Sheme Creative Commons License 2002.10.29 0 0 202
Kérlek szépen, feszel a kezedbe egy csavarhúzót és:

- leszeded a karburátor tetejét

- kiveszed a fúvókákat egyenként és kifújod/megszívod, hogy a kosz kimenjen belőlük, sztm az alapjárati és a gyorsító fúvóka érdekesebb, ott lehet elsősorban a gond

- tegyél fel az AC pumpa után egy benzinszűrőt

- takarítsd ki a karburátorba menő T akakú csövet és azokat is, melyek rá csatlakoznak.

- ha szembe állsz a kocsival, a balra egyő cső a T alakútól érdekes: kell benne lenni egy szelepnek, ha nincs, vegyél egy ilyen csövet

- húzd meg a karburátoron azt a 4 csavart - falsot szív a motor

- szigszalagold össze a csöveket, melyek a motorhoz mennek - péel a fékrásegítőt a csonkjára, mert lehet, hogy valahol falsot szív a motor

- egy 10-es kulccsal húzd meg az AC pumpa tetején levő csavart, mert lehet, hogy nem kap elég benzint

- nézd meg, hogy a gyertyák be vannak-e csavarva a helyükre, mert az is gond lehet

- kopott az osztófejfedél?
- a szénszál benne?
- nem grünspannos? (zöldrozsdás)

Ha mindezt leellenőrizted, mit tapasztalsz?

Előzmény: geeep (201)
geeep Creative Commons License 2002.10.28 0 0 201
Király az oldal nekem is egy 87-es évjáratu DACIAM van igaz TLX változat.Az a probléma,hogy állandoan rángat amig nincs meg a 2500-ös fordulat
Nem tudtok tanácsot adni mit csináljak,hogy ez meg szünjön?!?
Sheme Creative Commons License 2002.10.26 0 0 200
Hi!

Első rugó hátra nem rossz ötelt, de átalakításra szorul a rugó.
Helyette javaslom, a XIII. ker Fáy u. 84-ben a rugókészítő ipsát, aki ezzel foglalkozik. Nekem is ő készített hátra rugót.
Kérd meg, hogy olyat készítsen, amellyel lehet pótkocsit vontatni.

Jut eszembe: a gyújtásommal van 1 kis probléma. Az egyik kábel letestelődik a megszakítóházon, pedig ez már olasz gyártmány! Milyen kábelt tegyek fel, amelyik nem fog testelődni?

Előzmény: plero (198)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.22 0 0 199
Hali!

Még mindig van eladó Hall-jeladós gyújtásom Daciába (Remitel)
-Vastagréteg áramkör
-Trafó
-Hall-jeladó elosztóval szerelten
-Kábelek
Ha valakit érdekel, írjon nekem.

Üdv
Pitecus

plero Creative Commons License 2002.10.22 0 0 198
Hello

Nekem eltört a rugó a gumipogácsákkal. Most készülök az első rugógat hátra berakni.
Ha akarsz 1 nem hétköznapi Dacia-t lántni akkor ajánlom figyelmedbe a következő aldalt:
http://gorde.free.fr/gphoto.php3

főleg a jobb felső sarkot

Én is nagyon szeretem a Daciat.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (197)
Sheme Creative Commons License 2002.10.22 0 0 197
Jó ez a Dacia tartósteszt cikk.

Én is kipróbáltam a gumipogácsákat a hátsó rugókban, bár attól tartottam, hogy eltörnek, ezért a Fáy u. 84(?)-ben egy rugókészítőnél csináltattam hátsó rugókat.
Azóta nem húzza a hátulját.

Jut eszembe: tudtok ajánlani egy fényezőt, de olyat, akiben ti is megbíztok?

Sheme Creative Commons License 2002.10.05 0 0 196
Légkondit szeretnék berakatni a kocsiba, de véleményem szerint az 50A-s generátor kissé "gyengécske" hozzá. Vajon milyen "erősebb" generátort lehetne beszerelni?

Szedjük már össze azokat a motorokat és váltókat, melyeket be lehetne építeni a kocsi átalakítása nélkül, vagy minimális átalakításával, esetlek valamivel nagyobb átalakítás árán, beszerezhetőek.
Esetleg kompresszort vagy turbo-t is be lehet építeni.

Olvastam itt:
http://server43.hypermart.net/daciasn/
arról, hogyan lehet tuningolni a Dacia Nova-t. Ez azért érdekes, mert a Dacia Berlina-nak van egy modellje, amit 1.6-os motorral szerelnek és valahonnan felrémlett, hogy képeken megmutatták, miket cserélnek ki a motorban - dugattyúk, lehúzógyűrűk, szelepülés, szelepek, stb., illetve hová kell beépíteni a turbo-t, hogy sportosabb legyen a gép.
Nem biztos, hogy a fentebb említett oldalról jutottam az iménti tuningosra, de hátha...

Előzmény: dragster_666 (195)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.03 0 0 195
A csapágyakra nem lesznek károsak, mert ugyanarra az ET számú felnire szereled fel mint amin az eredeti gyári gumik voltak, és egyébre pedig nem tudnak hatni. A gumik nem nagyobbak csak szélesebbek 2 centivel (egy centivel kinnebb és 1 centivel bennebb fog érni). Mivel, hogy egy kicsivel kisebbek mint az eredeti - amire volt tervezve az autó - hát egy kicsit jobban fog gyorsulni, de lehet, hogy nem veszed észre, mert nagyon kicsi az eltérés kerületben a két gumi között. Viszont sokkal stabilabbá vállik az autó, föleg gyors kanyarokban.

Talán a Dacia Nova hütött féktárcsái, a hozzá tartozó féknyereg és etrier+fékpofákat fel lehet szerelni. És azok elég jól fognak.

Előzmény: Sheme (194)
Sheme Creative Commons License 2002.10.02 0 0 194
Köszi az infót! Vajon a nagyobb gumik nem okoznak idő előtti futómű elhasználódást?

És milyen típusú féktárcsa/pofa/stb lehetséges beépíteni?

Előzmény: dragster_666 (192)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 193
Pitecus, kizárólag gyorsulásra kellene az autó. Van más autóm, szóval nem mndenapos autónak kellene ez.

Találtam egy linket egy gyönyörü R12 Gordini-ról.

Előzmény: Pitecus (191)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 192
A 175/70/13 fel lehet rakni a Daciára, két centivel szélesebb az eredetinél, és egy icipicivel kisebb a kerülete, pontosabban az eredetihez képest (155/80/13) száz kilóméteren 287 méterrel fordul többet, vagyis ennyivel fog mutatni többet a kilóméter óra, de ez csak 0.28%. Ezket fel lehet rakni elöl is és hátul is beférnek.
Előzmény: Sheme (190)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.02 0 0 191
Drag:
Itt a link a fiat motorra

Hogy miért nem lett 100 lovas az Igor?
Gépjárműforgalomban akartam továbbra is tartani. A motor átépítéséhez engedély kellett volna, ami több, mint 60 ezer indulásként. Nem lehetett volna 315-nél nagyobb motor bele, mert nem gyártották olyan motorral. Lett volna 316-os papírokkal 318-as motor, még a sebváltónál se lett volna közbetét probléma, még be is építették volna,de a 40 ezret érő moszkvára kb 500-at rá kellett volna költeni, hogy a 1,5x-es lóerőt meg is lehessen fékezni, a híresen lengő kasztnit meg keményebb csillapítás alá vetni. Szóval inkább elkurváztam a pénzt...:o)

Hülyeség, mert egy alekót vettem azon a pénzen, ami biztonságosabb, mint a jó öreg Igor volt.

Egyébként gyorsulásra kellene az autó?
Mert akkor egy 1.1-es trabi 1,4-es polo motorral az igazi.
Ha alázni kellene, akkor egy kocka 1.3-as GTI buzuki is jó, vagy hosszabb 1-3 fokozatok, ahol is 100-ig könnyedény elmegy 2-be az autó.
Esetleg golf 1 1.9 TDI zsugorégéstérrel.

Az R5 turbót -öt meg kelle tanulni vezetni, mert a karbi után van a Turbó, ami eléggé érdekesen "nyomja" az autót. Az R5 féke pocsék.
A fiat turbóé se különb.
Ha nyomulásra kellene az autó, akkor BMW öregebb tipusai a jók, de akkor a pénztárcádba vacuum keletkezik.
Esetleg egy Lancia Delta HF integrale olyan 200 lovas.
Ha roncsderbire kell, akkor minden, ami rohadt autó megteszi.

Pitecus

A daciát hagyd meg úgy, ahogy van. Így úszod meg a legolcsóbban.

Előzmény: dragster_666 (189)
Sheme Creative Commons License 2002.10.02 0 0 190
Meg nem ártana egy 6 fokozatú váltó - márcsak a feeling kedvéért is.

Egyébként van most olyan motor, ami beszerelhető egy ilyen 6f váltóval együtt, különösebb átalakítás nélkül?

A hátsó dobfékeket ki lehet cserélni tárcsafékre? Esetleg milyen gumikat lehetne felszerelni? 175-östöket is?

Előzmény: dragster_666 (189)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 189
Pitecus,
ezért érdeklödtem, itt. Nem ismerem a Fiat motrokat, sem egyebet. A Renault 5 Turbo, azt mondtam már, hogy csak 115 lóerö, és az kevés, mert akkor egy igazi R5 Turbó simán lehagy egy ugyanolyan motros Dacia-t.

Ezt a hathengeres német motort és a GSi-t ismerem és az erejük is megfelelö. Csak elképzelésnek mondtam és felvázoltam milyen nehézségekbe ütközne a beszerelésük. Ha van ilyesmiben tapasztalatod, vagy már láttál ilyet, akkor írd le. Nem sikerült beszerelni a moszkvicsba az 1.8-as motort? Várom a linket.

Szóval még egyszer a nagy kérdés: Dacia-ba kellene egy, a Dacia-énál lényegesen erösebb motort beszerelni valamilyen módon és az autót pedig megkönyíteni amenyire csak lehet. Ha a könyítés végeredményeként csak a padlólemez maradna az eredeti kaszniból, akkor ki kell csövezni és arra rögzíteni az üvegszálas idomokat. Kívülröl azért úgy kellene kinézzen mint egy Dacia.

Előzmény: Pitecus (188)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.02 0 0 188
Akkó miért nem a Fiat táján kopogtatsz ??? Esetleg a Eönó 5-nél, vagy vagy a fócvágennél?

Tapasztaltam 3 évnyi pályarally versenyzés alatt, hogy az összvér kocsik (tisztelet a kivételnek) sose tudtak igazán kibontakozni, mert nem volt öszzehangolva a hajtásláncuk a megugrott lóerőkhöz képest. A ladalistás ladaclubosoknál valaki tett be higuliba fiat abarth motort (130LE)és leírta, hogy mik nem bírták a kocsin a strapát.
Elötte egy 140 LE-s tuning LADA motor volt benne, ami alatt nem ment el semmi, minden jól szuperált.
Azért írom le általánosságokban, mert nem volt időm előkeresni a cikket. De késöbb belinkelem ide

Pitecus
aki 2140-es moszkvicsba akart 318-as BMW motort biggyeszteni

Előzmény: dragster_666 (187)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 187
Pitecus, igaz, de én elérhetö áron szeretnék valamilyen nagyszériás motort, nem pedig egy muzeális értéket képviselöt.

Sheme:
Az E30-asok (mackó) a második generációs hármas BMW-ék (a legkissebb kasztnisok) voltak az E21 (cápa) után. Vagyis az E36 (cica) elödje. Az E30-asokat 1600, 1800, 2000, 2300, 2500 cm3 motorral lehetett vásárolni. Az 1600 (90 LE) és 1800-as motorok négy hengeresek, de ezek közül is a legnagyobb vagyis az 1800-as csak 105 lóerös.

A 2000-estöl felfele már mind hathengeresek. (nem az M3-asokról beszélek). A 2000 cm3 az 129 LE, a 2300-as 150 LE, és a 2500-ös 171 LE. Volt még két motor amivel gyártották a 2400-as (86 LE) diesel és ami az E30 325e-be került a 2700-as (122 LE).

Az E30 M3-asokba (1985-ben csinálták az elsöt és összesen 17 ezer valamennyit gyártottak) 2300 cm3 és 2500 cm3 motorokat szereltek. A 2300-as 4 hengeres fixen 200 LE, a katalizátoros 195 LE. Volt 2300 cm3 E30 M3 Evo 2 ami 220 LE, ugyanez katalizátorral 215 LE, és a csúcs az E30 M3 Sport Evolution (ezt úgy is hívják hogy Evo 3), ez az egyetlen E30 M3 ami 2500-as motorral volt felszerelve (238 LE, 7000 fordulaton), csak 3 hónapot gyártották 1990 januárjától 1990 márciusáig és mindössze 600 darabot. Szóval ez is olyan ritka mint a Gordini motor.

Na én a standard 2500-as motorról beszéltem, ez a motor az E30 325i be került, és bontókból viszonylag jó áron lehetne venni. Persze váltóstól és mivel a hozzá tartozó differenciál hátul van gyárilag az E30-asoknál, hát hátsókerék meghajtásút muszáj csinálni. Ezek a problémák amik felmerülnek, mert valószínüleg elöl be lehet viszonylag kevés módosítás árán szerelni a motort.

Előzmény: Sheme (185)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 186
No nem vitatkozásképpen, de...
Lehet kapni, de club árban...:o)
Előzmény: dragster_666 (184)
Sheme Creative Commons License 2002.09.30 0 0 185
hi!

Ez az E30-as 2500cm3-es motor milyen kocsiból való? Mekkora a teljesítménye? Milyen váltó kell hozzá?
És a kedvencem: lehetséges-e, hogy a Mad Max módjára egy ki/bekapcsolható elektromotoros kompresszort ráépíteni? Mennyire kell a motorfelfüggesztést megerősíteni? Stb...
Milyen végsebessége illetve gyorsulása lenne? Egyesben ki lehetne húzatni 70-80km/h-ig? Mennyi lenne a gyorsulása 100km/h-ra?

Bocs, a sok kérdésért...

Előzmény: dragster_666 (184)
dragster_666 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 184
Nem jó na.

Pitecus,
Gordini-t nem lehet sehonnan sem beszerezni. Egyébként nagyon szép ez a Gordini-s motor, csak elérhetetlen.

Sheme,
A Skoda Octavia, Golf 4, s ilyenek szóba sem jöhetnek, mert az egyik fö tényezö az, hogy ne legyen túl drága, egyébként gondolkozhatnánk mondjuk 5400 cm3 Countach motrokon is. Az R5-ös turbómotor csak 115 LE, és azt a motort egy könnyebb R5 kaszniból egy nehezebb Dacia-ba nincs értelme átszerelni. Láttam tavaly a Hargita Rallye-n ilyen Renault 5 turbómotoros Sport Daciát, de nem hatott meg, mondjuk eléggé elgányoltan volt beszerelve.

Szóval, valami olyan kellene amiböl viszonylag sokat gyártottak, azért legyen valamenyire erös is, és ne legyen vadiúj, hogy meg is lehessen vásárolni. Alternatívaként egyelöre marad a hat hengeres E30 hosszanti motor, a 2500 cm3-re gondolok, vagy a 16 szelepes GSi keresztmotor, a 2000 cm3-esböl.

Sheme Creative Commons License 2002.09.28 0 0 183
Az tuti!

Esküszöm, lesz egy ilyen gépem! Vagy legalábbis beszereltetek egy ilyen motort!

Tehát, hol lehet ilyen motorhoz jutni? Ki tudná ezt szakszerűen beszerelni? Milyen egygyéb - péel 1.6-os Golf - motort lehet beszerelni?

Előzmény: Pitecus (182)
Pitecus Creative Commons License 2002.09.27 0 0 182
Ez se semmi!!!!

Előzmény: Pitecus (181)
Pitecus Creative Commons License 2002.09.27 0 0 181
Mondjuk egy R12 alpine
Előzmény: Sheme (180)
Sheme Creative Commons License 2002.09.27 0 0 180
Köszi a kiigazítást!

Ja, a Renault 5-ös turbomotorja beépíthető!

Előzmény: Tomthumb (174)
Sheme Creative Commons License 2002.09.27 0 0 179
Nekem szimpatikus a mostanit Skoda Octavia 1.8-as turbo motorja, persze kérdéses, hogy be lehet-e építeni? Vagy esetleg a 4-es Golf 1.8-as mociját?
Végülis hely van a motortérben, persze keresztbe nehezebb lenne beépíteni, de hátha...
Előzmény: dragster_666 (176)
Sheme Creative Commons License 2002.09.27 0 0 178
A Dacia 1310 TLX önsúlya 960kg, a Berlina önsúlya 935kg, és így néz ki:

Ezt lehet kérni 1.6-os motorral, mely 75LE teljesítményű - persze a román Acropolis Rally-kon bemutatkozott éjfekete 1.6-os, 160LE-s Dacia sem piskóta:

Néhány technikai adat erről a fekete gyémántról:

Engine


Type
807 G

No. of cylinders
4

Power
160 hp (SAE)

Torque
17 m/kg

Bore
77.8 mm

Stroke
84.0 mm

Cylinder capacity
1596 cm3

Compression ratio
11.50

Max. speed
200 km/h

Gearbox


Type
ZF

End ratio
8 x 33

Ugye így mindjárt szimpatikusabb?

Jut szembe: tudtok ajánlani olyan autófényezőt, akiben Ti is megbíztok?

Előzmény: dragster_666 (175)
Pitecus Creative Commons License 2002.09.27 0 0 177
R12-nek (dacia) volt 1 Gordini nevezetü motorja (1600-as), ami 125 pacit adott le. Ezzel a motorral nyertek a hőskori rallyban a Rönyósok. Azt még be lehet vhogy szerezni, csak a váltó is legyen hozzá.
Pitecus
akinek volt vmikor egy Dacia 1300-as gépe (1981)és meg volt vele elégedve
Előzmény: dragster_666 (176)
dragster_666 Creative Commons License 2002.09.27 0 0 176
Na, semmi ötlet? Bármilyen elképzelés érdekelne, ha egy kicsit is megvalósítható. Más motorizáció is jöhet, ha van valakinek ötlete.

Egy E30 motor telán beszerelhetö elöl, de mit lehet csinálni a padlólemezzel, és hogy lehetne a hátsó felfüggesztést megoldani?

Rosszat kérdeztem, eléggé leragasztottam a topicot. Na beszéljünk másról, de azért ha valakinek valami ötlete támad, hát ne tétovázzon megírni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!