Azért kellett rá az injektor, mert az EU-II-es normát másképpen nem tudták volna teljesíteni.
Valahol lejjebb írtam, hogy június 1-től már csak EU-II-es motorú autókat lehet behozni hazánkba, tehát ha be akarsz hozni Dacia-t, ami ezt nem teljesíti, akkor csipkedd magad.
Plero!
Május 1-én jössz ugye a KGST-Paradey-ra? Ott személyesen mindent meg tudunk beszélni.
Az igaz, hogy a kupé első és hátsó szélvédője csereszabatos. Romániában már 10.000 Ft-ért lehet kapni a kupét csak a hátsó elemeket nem lehet beszerezni. Szerintem nem direkt hütésű hanem viszko kuplungos.
Én láttam már kupét magyar rendszámmal, somogy megyében, piros színű volt. De azóta se, soha!
Annak is volt két verziója, a szériaérettnek nem volt műanyag elem a hátsó oszlopánál. Ja és érdemes mégnézni, mert amit írok nem kamu: a hátsó szélvédő csereszabatos az elsővel!!!
Az újabbakban a környezetvédelem miatt van befecskendező. Számomra is érthetetlen az alacsony seb. Ja, és asszem a hűtés is újra az egyszerűbb direkt lett (lapát a vízpumpa ékszíjtárcsáján), itt vannak a régi szép idők! :-)
Persze hogy láttam már a vasad.Állat, csak az elején kellene alakítani. A haverom '76-os gépének tetszetősebb az orrésze. R12 rulez.
Ha kész a fényezésem és az új felnim, akkor csinálok képeket és felrakatom jimmyvel a renaultclub oldalra. Majd szólok.Vagy a köv talin megnézed személyesen.
Motorrevízió: teljesen átnézetem a motort, mivel szeretném megszüntetni az olajszivárgásokat (pl főtengelyszimering, szelepfedél csavarok mellett)+ hallok belőle némi csörgést ami roppantul aggaszt (lánc, szelepek, stb... ?)
Nem hencegésképpen írnám ide, de a megboldogult régi 1300-as korallpiros Daciám hőskorába 165-öt volt képes menni, igaz ehhez jó pár km-t futni kellett az A2-es autópályán. Egy opelos mérte nekünk, mert nem akartunk hinni a szemnek. A mutató kiakadt.
2 hónappal késöbb hengerfej pakolás csere volt a lelkemnek :o)
A gépkönyv 145-öt említett, mint max seb...
Így belegondolva a Merkúr Dacia-importja nagyon korlátozott volt. Csak 1300-ast, aztán csak 1310 TX-et, annak a kombiját és 1310 TLX-et hoztak. Pedig mennyiféle van!
Ez a tuning-Solenza szép darab, kár, hogy csak grafika. Ami nagyon tetszett - és Mo.-n egy darab nincs belőle szerintem -, az a kupéváltozat (Brasovia). Az a piros kupé valamelyik oldalon különösen megdobogtatta a peacemakerem.
Ja! Az Autópiac múlt heti számában van egy cikk az ez évben várható autós találkozókról (mellette egy rengeteg felvonuló Trabantot ábrázoló kép). Nos, a KGST-s verdák találkozója május 1., a Közlekedési Múzeum előtti téren!
---
Arra lennék kíváncsi, hogy az új 1310-es Daciákat miért hangolták át injektorra? Környezetvédelmi okokból (EU-2), vagy minek? Az 1.4-es motor karbival vitte a 155-160 km/h-t is, az injektoros meg 140-nel vánszorog. Az 1.6-os teljesíti azt, amit régen az 1.4! A Dacia a keleti blokkon belül mindig a dinamikát képviselte. Hova lettek a régi szép idők? (Félre ne értsen senki, Isten őrizzen attól, hogy a Kádár-érát szépnek nevezzem... - én az autóra célzok!)
Rafi már nem tud segiteni. Megszünt a kapcsolata a gyárral.
Ha minden igaz akkor a héten érkezik meg a hiányzó csödarabok. Csak utána tudom tesztelni a GTT.
Keress 1 fanatikus őrült embert aki ezt neked meg fogja csinálni. Sajnos én nem tudok. Pedig én elég fanatikus vagyok, de az alkatrész beszerzésben és a gépi munkában nincs segitségem. Ja kell még 1 nagy műhely normális szerszámokkal és rengeteg idő és kitartás.
Más
Györben az audi gyárban nincs valakinek ismeröse??
Bocs a zavarásért véletlenül találtam rá erre a listára. Azért írok, mert lenne egy eladó 5-ös váltóm. jópár évvel ezelőtt azért kelett szétszedni ill. leselejtezni, mert megfordultak a csapágyak a házban. Emiatt a váltóház el lett dobva, de az összes fogaskerék és egyéb apróság megvan. Akkor volt az autóban kb. 20-30ezer km.. Ha valakit érdekel a dolog, vagy ismer valakit aki érdeklődne kérem írjon egy mailt.
Jobban jársz, ha valami gyári motort keresel a vasba. Amit leirtál az rengeteg pénz, idö, idegesség és utánajárás. Neked ez mind megvan??? Ajánlom figyelmedbe a R5GTT vagy Alpin turbo motorokat. Ezeket kisebb átalakitásokkal be lehet tenni a DACIA-ba. 1,4-esek, a blokk ugyanaz mint a DACIA-é. Igaz 110 LE-s. Próbálj meg a földön járni.
Hali Laci! Remélem gyorsan meg kapod a mailem:) egyébiránt remélem találok vmi megváltást erre felni problémára... Bár argenitanából asszem nem imprtáltatok:P