Ezek szerint nekem satu kezem van, mert a kivett gyertyák után simán csak megmarkolom a generátor ékszíjtárcsát, és annál fogva tekergetem a motort... :D
Hali! A főtengelyt úgy forgatod hogy kiveszed a gyertyákat (anélkül is lehet csak nehezebb átfordítani) és a főtengelyre teszel egy csillagkulcsot és lelőre elkezded tekerni közben nézed a szelepek mozgását Ja és vedd ki sebességből:::)))
Valaki nem emlékszik véletlenül, hogy a szellőzőrendszer/levegőbefúvók szétszerelése hol van leírva? (hátha így nem kell órákig túrnom a fórumot...) Előre is köszönöm.
köszi stemplis.igy már jobban érthető.a többi hozzászolónak is köszönöm,főleg a kreativitást.a tologatás biztos burleszkba fulladna egy hosszú lejtős kocsibeállon...
Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha nincs kedve levenni a burkolatot akkor lehet forgatni a generátor szíjtárcsánál is egy csillag-villással, ha esetleg elforogna akkor csak rá kell feszíteni kézzel az ékszíjra.
Háát biztos lehet úgy is, de az elég "mezei" megoldás... ;) Szerinted egy olyan ember, aki még soha nem állított szelephézagot az tologatás közben fogjat tudni, hogy mit , hol , és mikor kell nézni? :)
A főtengelyt a főtengely végén forgatod, le kell venni a jobb oldali alsó motorburkolatot... kell hozzá egy crova szem hosszúszárak, racsnis kulcs... ezzel tudod tekerni, miközben nézed a szelepváltásokat.
Aa és ki kell venni a gyertyákat, kell hozzás 11-es kulcs meg csavarhúzó, plusz hézagmérő, a hézagmérőnek nem lazán, hanem szorosan kell alámennie, de úgy hogy még simán mozogjon alatta.
Ha sikerül beállítani, utána mégegyszer tekerd körbe és ellenörizd le...
Szóval ezért mondtam az előbb, hogy ha még nem csináltad, akkor egyedül ne kezdj bele;)
Valakinek van 1,3-as Feliciában külön olajhűtő ? Elméletileg a 120 GLS-től már felszerelték a Skodákra, de én még se Favoriton, se Felicián nem láttam, sőt 120-ason is csak könyvben. Elvileg az is hűti az olajat valamelyest mikor felfecskendezi a szelepekhez és a szelepfedélre csapódva visszahűl, de külön hűtőre való utalást is olvastam már műszaki leírásban opcióként.
Nekem néha azt csinálja hogyha hátramenetben hagyom leállás után és sokat áll addig nem tudom kivenni sebességből míg vagy 1 m-t nem mozdulok vele önerejéből, veszi a sebességeket jól, 4.-ig jól pakolható, 5.-ben elfogy a ménes, feltűnően lomha lesz. 5.-ben 130-nál 3400 körül forog, 80-nál meg 2200-at.
Állítólag az Mpi motorral szereltek már az új váltót kapták amit kimondottan a feliciához csináltak! Az Én mpi motorosom alatt is új fajta van, 50000km van benne de van amikor bent ragad 2-be meg ilyeneket csinál,jobban szeretem a régit azzal nem volt soha semmi bajom!! Különben simán fel lehet alá rakni a favoritot is ha valami gebasz van, és ráadásul az olcsóbb is, meg majdnem minden bokor alatt van egy!!:D
Szia Az Én Feliciám is 96-os, ami még a Favoritokból ismert váltóval van szerelve! Van ez mellett egy 2000 évjáratú is,amin már egész más a váltó!! A 2000 évjáratúé rövidebb végáttételű!! A 2000 váltójára nem is lehet rárakni a 96-s váltótartó bakját(azt a fedelet ami takarja az 5-ik sebességi fokozatot)mert olyan mintha megcserélték volna a csoportkerék tengely a másikkal a Favoritéhoz képest!! Különben Én most vettem favorit váltót a 2000-re mert ami alatta volt az tönkre ment,ez 5000ft-ba került!!
Hali! Nem kell szakértelem csak jó szem és egy egy hézagmérő. Forgatod a főtengelyt a forgásiránnyal megegyező irányba és amikor az elő szelepeknél átváltás van tehát az egyik feljön és a másik elindul lefele akkor állítod akkor állítod a 4.-est tehát a másik végén a hézagot és utánna a két középsőnél figyeled ha tovább fordítod és jön a kettes és akkor állítod a hármast aztán a négyes és állítod az 1.-est aztán a hármas és állítod a 2.-est. Ha megvan csinálsz egy üres indítózást és mégegyszer végigellenőrzöd a hézagokat összesen kb 10 perc.
rendben. van ismerős szerelő csak mindig rohan,sose ér rá,ezért gondoltam előkészitem a terepet.pl.leveszem a szelepfedelet.neki csak a hézagot kell beállitani
Én mindig 0,2 mm-re szoktam állítani az összes szelepet....
A hézagállítás nem nehéz, de ha még nem csináltál ilyet , akkor egyedül ne vágj bele, mert több kárt okozhatsz vele, mint hasznot és végül úgyis egy szerelőnél fogsz kikötni. (ezzel nem lemínősíteni akarom a szakértelmed, csak tanáncsként javaslom)
95-ös?csodák nincsenek!rozsda a sarkoknál,éleknél(pl első sárvédő felső része ahol a doblemezhez csavarozzák)hátsó ajtón a fekete müanyag alatt-felett.termosztát-hideg motornál a felső vastag gumicső mikor kezd melegedni?,ha a beinditás után nem sokkal,akkor mindig nyitva van.nincs üzemi hőmérséklet jobban kopik,sokat fogyaszt.váltó-nem recseg föl-illetve visszaváltásnál?nincs-e(villamos hangja).motorból,váltóból folyik-e az olaj?gumik hogy kopnak?lengéscsillapitók olajosak-e?nem volt puffos?ajtók illeszkedése,motorháztető illeszkedése.a lényeg minden működjön jól.egyébként filléres alkatrészárak