Ha Hajdús nem is (vagy csak nem emléxem), de Balatonos (!!!!) biztosan volt, a Veszprém - Debrecen járat. Egyik nap lement, másik nap visszajött, ráadásul Kecskeméttől épp ezen az útvonalon. 2003 körül vágták vissza Kecskemétig, az a járat meg is maradt.
Menetrend szerinti helyi közforgalmú autóbusz-közlekedés működtetése Békéscsaba közigazgatási határán belül, 1.1.2018. napja és 31.12.2022. napja között.
Illetékes hatóság neve és címe: Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata, 5600 Békéscsaba, Szent István tér 7.
Tervezett odaítélési mód: pályáztatás.
Az ajánlati/részvételi felhívás közzétételének várható dátuma:
A menetrendemet elnézve közel sem fért bele a mostani szabályozásba.
1442/2:
Kecskemét 5:45
Szarvas 7:35/7:50
Kisújszállás 9:07/9:12
Karcag 9:35/9:50
Hajdúszoboszló 10:40/10:45
Debrecen 11:05
1442/1:
Debrecen 13:35
Hajdúszoboszló 13:55/13:57
Karcag 14:45/14:50
Szarvas 16:30/16:45
Kunszentmárton 17:15/17:25
Kecskemét 18:40
Maga az útvonal elég fura nekem, sokkal jobb nyomvonalon is el lehetett volna érni Debrecent. Mennyiben változtattak ezen a menetidőn az utolsó időkben, mikor már a mostani szabályozás volt érvényben?
Másik érdekesség számomra, hogy ugyan Kunság Volán a mező üzemeltetője, de Debrecentől indul a lista és a számozás szerint is ottani indíttatású kellett legyen. Volt ennek Hajdús ellenpárja is?
1991-ben jött létre az 1523-as Kecskemét-Szarvas-Gyula/Mezőtúr mező. Ebbe a vonalszámba került be a korábban 5208-ban közlekedő Kecskemét Gyula járat, valamint a korábban az 1085-ben közlekedő Békéscsaba-Kecskemét járat.
Az 5208-ban közlekedő Kunságos gyulai járat még 5:45-kor indult munkanapokon Kecskemétről és 9:20-ra volt Gyulán, vissza 14:15-kor ment és 17:50-re ért Kecsóra.
Amikor ez a járat az 1523-ba került, akkor indult az 1442 mező is, a Kecskemét-Szarvas szakaszon a gyulai járat korábbi munkanapi közlekedési idejében, azaz 5:45-kor.
A gyulai járat régi, 16.00 órai szarvasi indulását pedig a 14:50 kor induló Mezőtúr-Szarvas-Kecskemét járat pótolta munkanapokon (és persze a Debrecen-Kecskemét járat, bár picit későbbi, 17:15-ös szarvasi indulással
2007-ben vagy 2008-ban korlátozták le napontásról. Sajnos Szarvas és Hajdúszoboszló között nagyon kevés utas utazott ezzel a járattal, én pl. utaztam vele még úgy is, hogy egyedül voltam rajta.
A Szarvas-Kecsemét szakasza pedig talán még a mai nap is megvan. :)
Ez is a vezetési időkre vonatkozó szabályozás változásakor szűnt meg?
Sokkal később, 2011 decemberében. Igaz akkor már évek óta csak sulis vasárnap járt. Valamikor 2006(?) körül lekorlátozták előbb péntek/vasárnapra, majd csak vasárnapra. Kb. akkor szűnt meg a "betétjárata" is, a Kecskemét - Szarvas - Mezőtúr, ami munkanapokon járt, és 14 óra körül fordult Túron.
Valamikor a kilencvenes évek elején indulhatott mindkettő.
Én még vagy 15 éve utaztam olyan emeletes kunságossal ami Kecskemét - Budapest - Hatvan - Salgótarján - Lucenec útvonalon járt, volt vagy 5 óra annak is a menetideje.
Egyébként ez volt az egyetlen összeköttetés Salgótarján és Losonc között amióta megszűnt sem vonat sem busz nem jár már a határtól 40 km-re lévő magyarlakta városba
Ma nézegettem régi menetrendből részleteket, amiket anno kaptam egyik kedves ismerősömtől. 1442-es vonalszámon találtam Kecskemét-Szarvas-Gyomaendrőd-Karcag-Hajdúszoboszló-Debrecen vonalat. Ez is a vezetési időkre vonatkozó szabályozás változásakor szűnt meg? Egy Kunságos járatpár szerepel a mezőben. Emellett is járt a Szarvas-Debrecen járat?
itt egy kis videó is róla itt a link
https://youtube.com/watch?v=FEvb1-7VBek&itct=CCcQpDAYASITCLLwkba-uc0CFci_HAodDgoLMVIHa2V6IDU3OA%3D%3D&hl=hu&gl=HU&client=mv-google
itt egy kis videó is róla itt a link
https://m.youtube.com/watch?v=FEvb1-7VBek&itct=CCcQpDAYASITCLLwkba-uc0CFci_HAodDgoLMVIHa2V6IDU3OA%3D%3D&hl=hu&gl=HU&client=mv-google
Sziasztok a mai napon az Békéscsabán az 5ös helyi járaton KEZ-578 volt tegnap a GMY-356 csinálta aki nem hiszi el annak itt egy link ahol kép is van róla https://facebook.com/groups/271125613082639?view=group&fc=photo_upload_success&_rdr
és még egy link
https://facebook.com/photo.php?fbid=279366389080900&id=100010226231214&set=gm.505803079614890&refid=18&_ft_=qid.6298670232355097184%3Amf_story_key.505803079614890%3Atl_objid.505803079614890&__tn__=E
itt egy kis videó is róla itt a link
https://m.youtube.com/watch?v=FEvb1-7VBek&itct=CCcQpDAYASITCLLwkba-uc0CFci_HAodDgoLMVIHa2V6IDU3OA%3D%3D&hl=hu&gl=HU&client=mv-google
Sziasztok a mai napon az Békéscsabán az 5ös helyi járaton KEZ-578 volt tegnap a GMY-356 csinálta aki nem hiszi el annak itt egy link ahol kép is van róla https://m.facebook.com/groups/271125613082639?view=group&fc=photo_upload_success&_rdr
és még egy link
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=279366389080900&id=100010226231214&set=gm.505803079614890&refid=18&_ft_=qid.6298670232355097184%3Amf_story_key.505803079614890%3Atl_objid.505803079614890&__tn__=E
"ne felejtsük el, hogy Dunaújvárosból ez az új járat az egyetlen közvetlen járat még Siófokra is"
Azért ott van a 1821-es (Dunaújváros - Siófok) vonal is, csak ugye azzal meg az a baj, hogy csak iskolás pénteken és iskola előtti vasárnap közlekednek rajta járatok. (Szóval gyakorlatilag most tényleg az új járat az egyetlen, csak a teljesség kedvéért írtam le.)
Még sosem írtam ide, de lehet nemsokára utazok ezzel az új járattal Dunaújbáros-Zalaegerszeg közt. Kérdésem milyen kocsikat adnak a vonalra? Gondolom két busz forog és a zalai ÉNYKK nem ad rá járművet.
Vannak is utasok mindkét általad említett viszonylatban, Siófok-Dunaújváros között különösen.
Tudomásul kell venni, hogy a vezetési időre vonatkozó szabályozás nem az ilyen járatokra lett kitalálva, hanem inkább a jelentősen túlhajszolt kamionosok és különjáratos buszosok biztonságának fokozására. (Más kérdés, hogy pont ők igyekeznek ilyen-olyan trükkökkel kijátszani...) Egy negatív következménye, hogy jelentősen megnehezíti a távolsági menetrend szerinti járatok kivitelezését, elég sok régi járat lett anno ennek az áldozata.