Konkrétan a levegőszűrő fogdosásra kérdeztem rá, és mondtam is, hogy mindössze kíváncsi vagyok az indokaira. Elmondta, ennyi. Nem kell ezt túlragozni és a fél világot példaként felhozni.
Valaki szereti az apás-szülést valaki nem, de a feltételt mindkettőnek biztosítani kell szerintem....(Nekem az első és utolsó márkaszervizes látogatásomnál 5(!) liter olajat akart a szaki beletölteni és ha nem erősködök bele is teszi.)
Ezt a koszos kéz dolgot erősen túlbonyolítod, meglehetősen életszerütlenek az elképzeléseid. (mármint a kézen lévő anyagokat illetően) Mindazon túl az a motor a kartergázzal keveredett visszavezetett kipugázból nagyságrendekkel több és folyamatos szart kap és eszik meg mint amit akár 10ezer koszos kéz is képes lenne okozni.
De félre ne érts, nincs nekem semmi bajom azzal, hogy Te ezt így szereted és várod el. Mindenkinek megvan a maga keresztje. :-)
Hááát.. Ha egy dzsuvás cucc a "belső" oldalra kerül szerinted rendben van, akkor nem tudom mit mondjak.
Mi lehet egy ilyen dzsuvás kézen: Apró fémreszelék?, olajsár? Esetleg egy kis sár a gumiról amit előtte megtapizott? stb. stb.
Számomra azért vannak alapvető dolgok és ez nem fér bele még ha netán nem is ártok a motornak.
Ilyen esetben magának a szerviznek az igényességét kérdőjelezem meg.
Tudom szar a példa, de: ha egy étteremben beleköpnek a levesbe a konyhán, akkor az rendben van? szerintem nem. Bajod lesz tőle? Nem.. Látszik? nem. Ha tudod, hogy ez történt mit gondolsz az étteremről úgy általában?
Én elsőre azt gondoltam, hogy a pollenszűrőről van szó, ami beviszi az olajos szagot az utastérbe, de már látom, hogy nem.
Légszűrőnél is inkább csak elvi okokat tudok felhozni a koszos kézzel tapogatás ellen, bár biztos kimutathatóan csökken a szűrőképesség, ha össze van olajozva.
Én is szívesen megyek be a kocsival a műhelybe, de nagyon durván el kéne tolni/szabotálni a munkát, hogy én beleszóljak.
Szerencsére ilyen még nem volt pedig majdnem mindig bemehettem én is a munkatérbe a márkaszervizben is (idehaza és Szlovákiában is).
Nem egyszer még fotósorozatot is csináltam a szerelésről a SOF Műhelytitkok rovat számára.
Abból se volt gond, igaz előre megkérdeztem, hogy szabad-e.
Kicsit többet nézegettem most és rájöttem, hogy mi a furcsa.
Az új Skoda arculat -amit a kocsi eleje mutat- kifejezetten szögletes, de a tetőív, a C oszlop nem az.
A hátsó fele a kocsinak passzol a profilhoz, de az A oszlop előtti rész a tagolt motorháztetővel együtt mintha egy másik modellről származna.
Egy olyanról ami tetszene nekem, mert kombiban ezt csak függőleges háttal lehet szépen megrajzolni.
Belül jó az új kormánykerék, de hiányolom a fejlettebb navigációt és az O3 vezetési segédeit.
Nem mintha azokat megfizetném, de a csúcsmodell jelenleg "butább", mint a húzó modellnek szánt, nagy darabszámban forgalmazni kívánt közép kategóriás típus.
Összességében nekem bejön a facelift, de megértem, hogy a meglévőt nem éri meg lecserélni.
Azt is megértem, hogy Johninak nem tetszik, bár még mindig nem tudom, hogy akkor mi lesz a vasaló utódja?
Az O3 nekem nagyon bejön, de -most először a Skodák közül- a kombi jobban tetszik, mint a szedán.
Kicsit jobban közelíti az "ideális" formát és nagyon ötletes a csomagtere.
Mivel a Superb a céges flottában nem elérhető, azt hiszem az O3 kombinált fogom megcélozni, de -most úgy néz ki- csak két év múlva :-(
Addigra viszont már jobbak lesznek talán az árak, lesznek jó kis külön szériák, felszereltség csomagok (Business, Executive, L&K...) és még a gyerekbetegségek is javításra kerülnek :-)
Ha ezt a kérdést feltennéd egy motorgyárban azonnal kapnál valami "szépet".
Konkrét eset: fekete olajos dzsuvás kézzel tették be a Fabia-ba a levegőszűrőt úgy, hogy mindkét oldalán ott marad az ocsmány fekete dzsuvás ujjlenyomat. Hát azé má bocs!
Másik eset (igaz más dolog): Audi - csak - olajcsere szervíz (ami egyébként 100000 Ft) szakszervízben. A kocsi a legdrágább bézs bőrrel felszerelt. Az ajtóbehúzó, az ajtókárpit, az ülés szanaszét volt tapizva mocskos fekete ujjakkal. Hát azé má bocs egy 25 milliós kocsival! Zsigulit nem adnék egy ilyen kezébe!
És itt nem feltétlenül arról van szó, hogy lett-e a baja a légszűrőnek, vagy a bőrnek, hanem egy abszolút minimálisan elvárható igényesség a pénzemért!
Szerintem sem lett jó elöl. sőt határozottan nem tetszik. Hátul jobb lett szerintem, de nem elsősorban a lámpák miatt, hanem alul a fekete betét, és a lökhárítóba épített prizmák miatt.
Bár más szempontból jó a frissítés, pl így első ránézésre határozottan nem fog el a vágyakozás, hogy bár ilyenem lenne. :)
Akkor a következő dologban kérem a segítséged! A könyöktámasz elülső részén a váltó mögött van egy kis előre-hátra billenő "tartóka". Ez nálam állandóan nyitott állapotban van, hiába zárom, illetve zárnám vissza előrenyílik. Ez gondolom szériahiba, egy Touaregben láttam egy pár napja ugyanezt. Hogyan lehet ezt megjavítani? Próbáltam előre kinyitni ezt a "fiókot" úgy, hogy a belső részét összenyomtam, de így nem sikerült. Javítható ez?
Általánosan kezelem a témát, nem is vettem magamra.
"az egyik utódodnak"
Ilyenem nem volt. Én inkább csak vendég voltam ott.
De maradjunk annyiban, hogy láttam ezt-azt, határozott véleményem is van, de valahogy nem kívánom képernyőre vetni.
A jóindulatom azt mondatja velem, hogy remélem változott a helyzet....
"ott akarok lenni minden szervizelésnél"
Ez sose okozott gondot, nem vagy "olyan". De fenntartom a véleményemet, hogy az ügyfelek többsége akkor se való a műhelybe, ha ő a télapó és a husvéti nyúl törvénytelen gyermeke.
Meg persze volt olyan is, hogy javítást csak akkor vállaltunk, ha otthagyta az autót...
Itt egy cikk magyarul is:
http://m.totalcar.hu/magazin/hirek/2013/04/03/uj_skoda_csucsmodell/?utm_source=tc_topic&utm_medium=cikk&utm_campaign=Forum&rnd=407
Nekem tetszik a módosítás, elöl kifejezetten jó, hátul kicsit Audis, de kicsi Maserati-utánérzésem is van.
A kombi fenekére lennék még kiváncsi, bár ahogy nézem a hátfal továbbra sem függőleges (érthető gazdasági okokból), így nem közelít az általam ideális kombinak tartott XC70-hez.
Persze azért így is jöhetne :-))
Amíg szervizelted én pont a kasznisokkal beszélgettem..
De mindentől függetlenül ott akarok lenni minden szervizelésnél..
(az egyik utódodnak - fiatal srác - meg letörném a kezét pl.: kb. 3 deci olaj ment mellé, kopp fekete olajos kézzel ment - volna - bele a légszűrő stb.)
Rövid összefoglaló a cikkből: Április 19.-én Shanghaiban mutatják be a frissített SuperB és SuperB combit. Bi-Xenon égők integrált LEDekkel, ütközőbe épített ködlámpák. 2 új szín (szürke metál és fehér. Frissítették a felnikínálatot is. 19%-al kisebb fogyasztás. Stop-Start rendszer. SuperB Greenline: 4.2L/100km. 2013 júniusától megvásárolható. Frissítették a SuperB-et, képek: