Kár volt lehurrognia, mert az extenzív tartásmód tartogat meglepetéseket sok esetben .
( ez máshol is feltűnt, mert járt út,amikor a fiatal kb 2-ik toll dobásáig szinte ki van zárva egész napra, és csak később lesz rendszerbe kényszerítve. )
Úgy fiatalok, mint idősek útjain.
Ezek a tagmegtartó utak, és ilyenkor szoktak a "szálkások" döngetni, hogy mi is az igazi galambászat .
Betegségek mindig voltak, és lesznek. Még ha agresszívabbak is.
Az enyhén beteg galambok is jönnek. Lista után, megkésve. Régen is így volt és most is .
Nem egy feljegyzés történt ismerősök által, hogy egy nehéz út esetén, az erős , hibátlan egyedek buknak, a kólis, fostos, későn jött-visszapakolt gebék meg ha késve is de jönnek.
A járvány támadja az idegrendszert, ebben már 100% biztos vagyok, nagyon soktól hallottam, hogy a fiatalok furcsán mozognak, viselkednek, ez azt jelenti, hogy a tájékozódóképesség idegrendszeri alapjai sérülnek.
Itt lejjebb is írták, hogy két galambja mintha karót nyelt volna.
Nem mennek ki a volérba.
Túl csendesek.
Kiengedéskor nem szállnak fel, hanem a tetőn sorbaállnak.
Ilyesmi, szóval nem nagy jelek, csak szokatlanok, még át is lehet rajtuk siklani.
Írtam a múltkor, hogy a nap közben kinn tartott, elhanyagolt fiatalok nem vesznek el. Igaz, gyorsaságot sem mutatnak.
Persze, jól lehurrogtak.
Azt hiszem, ilyen okok állnak a régivágásúak titkai mögött. A korszerű at mondja, a galamb vagy a dúcban, vagy a levegőben legyen. A galambokba sok rossz is rögzül, nem tudnak a szabadban lenni, úgy érzik, be kell menniük.
Vagyis nem genetikus okokról van szó, hiába szerez, ha a tartásmódot nem veszi át.
És az is kérdés, ha a korszerű galambokat szabadjára engednék, mire jutnának vele.
Volt egy állomány, ahol a te példádhoz hasonlóan nem volt topon az ellátás, a takarítás. Az eredmény alulról súrolta a közepest, éveken át, néha jobb utak is akadtak. Mégis némi büszkeségre adott okot, hogy az illető sosem vérzett el a fiatalokkal, gyűrűzött 25-öt, év végre marat 22, vagy ilyesmi.
Kezdő spori beszerzett innen egy komplett tenyészállományt, mondván "ez kell nekem", "megadom nekik mindazt, amit az öreg kispórolt és az eredmények is jönnek majd".
Tényleg igyekezett mindent megadni, napi takarítás, négyféle emésztő, gyógyszer-kegyszer. Sikerült is elérni a 80%-os veszteséget még az első verseny előtt.
Meg kell találni a közös tényezőt a 90%-s bukók között!
Valami van!
Rá kell jönni, hogy pityubának miért tud megjönni!
Egyik lehetséges elmélet!
Van a falka 2-3-4000 galamb egybe tart!
Az ország közepén rájuk ál egy radar, miért ne tudna, elég nagy felület! Meglövi őket ->>>> összezavarodik a kis agyuk.....
Pittabácsinak vagy nagyon szar lassú szarok és ezért szakad le a falkáról, ergo ők már akkor nincsenek ott mikor radarozzák!
Vagy Mint erre a 2-3 nagymenő galamja jött csak aznap akik gondolom az agyonröptetés miatt időben leváltak, vagy leelőztèk a nagyfalkát vagy stb stb....
Frici egy kicsit túloztál!Az nem 90% hanem 95-97% nem iszik a kocsiban!Nem egyszer voltam a kocsival és bizony az egész megrakott autóból jó ha 50-60db iszik!Az öregekén ott teljesen más!Ott forditott az arány!
Csak érdekesség, hogy a III. Zónában nagyobb sebességgel záródott a lista,mint a másik 2 Zónában.
Nyilvánvalóan az "enyhe" hátszél volt a "ludas".
A 35 fok meg csak "szépítés".
Ha meleg van,de hátszél is van,akkor minden más.
Amúgy meg az utóbbi 30 évben keressetek még egy olyan Szuper Kupa,vagy valamilyen közös feleresztésű nagy volumenű versenyt,ahol a III. Zónában volt a legnagyobb a listazáró sebesség!
Szerintem sokáig kell keresgélni!
Mindentől függetlenül óriási dicsőség volt akkor is az első lapra kerülni,ez kétségtelen!!!
,,,"Akkor kell 12 db 100km versenyt rendezni 30km-es hátszéllel",,,,(kakas971)
Sztem nem is kellene versenyeket rendezni, csak szezon végén fehér asztalnál kisorsolni az éppen aktuális bajnokot,,, "természetesen" irányított sorsolással, lennének kiemeltek, különböző "jogcímeken",,,:-(, :-)
Az átlagosnál többet magántréningező tenyésztőknek jobban jöttek a galambjaik és kevesebb a veszteség. Viszont erről a távról akkor sem lehetne 80% hiány,ha most kerültek volna először kosárba. Túl korai start,nedvesség az autóban és kint is,körözgetés jó sokáig a starthelyen,majd a rutinosak megoldják,a kezdők meg elhullanak. Első verseny volt,az enyémek 4 magántréningen voltak,összesen 120 km,illúzióim nem voltak de a 20/8 az durva. Versenyeztem már magántréning nélkül is,aztán 5 út után megmaradt a fele. A másik dolog,hogy a jól szereplőknél is van 20-25% veszteség. Most jön majd az,hogy biztos betegek. Tollseprűvel takarítok.
50 Km -ert még jó hogy meg oldották ............... Augusztus leg végén...........Akár milyen szél van. Nekünk 100 km volt , szintén 32-33 fok, szembe szél. Aztán gond nélkül meg jöttek. Egy sem maradt el. Én speciell Július 1-én kezdtem 60 km-ről. Az volt az első útjuk.