A régi autókat még hosszabb időre gyártották mint a mai autókat. A mai autókban az elektronika nem fogja annyi ideig birni mint a mechanika. Ugyebár akkor meg kidobod, mert nem tudod használni.
Szerintem mind a két autó más világ és hallani jót és rosszat is.
Szép. Tényleg nagyon el van találva.
(Olasz autók? Hát az Alfásoknak más a véleményük, a Ferrariról nem is beszélve. Az enyém 4 éves és egy garanciás váltójavítás volt eddig az összes baja. Egy NÉMET autós újság statisztikája szerint az első 3 évben a Bravo/Brava vezet megbízhatóságban, vagyis legkevesebbszer kellett szervízbe vinni. Megelőzi az összes német presztisautót. Más kérdés, hogy 10 év után már a Subaru az első.)
Wow! Hogy sikerült? Ha jól emlékszem piros színű a gép. Nagyon meglepődtem mikor megláttam, pedig nem az volt az első alkalom, hogy ilyet látok. De tetszett már akkor is!
Volkswagen? Isten őrizz. Miért pont az?
Most éppen Bravo 1.6, de volt Lada 1.6 is. Meg kispolszki, és rozsdásodás, megbizhatóság szempontjából még ez is testhosszal verte a Drakulát.
Egyszer láttam egy taxist, szomorúan ült a járdaszegélyen a Drakulája mellett. Kérdeztem, hogy mi van.
- Hát, nem tarthat örökké, már 5000 van benne. A féltengelynek annyi...
És rengeteg ilyen példa van, persze Te biztos nem hallottál egyet se. Ennyit a régiekről. És a mostaniak? A Berlina 1557 cm2-es motorjából hogy sikerült ezt az észvesztő 68 lóerőt kipréselni? Amikor a 25 évvel régebbi fejlesztésű 1.6 Lada tudott 78 LE-t.
Nemrég itt az autósrovatban olvastam egy sztorit. Valami romániai magyar kirendeltség vett egy _új_ Dáciát. Az eladó ezzel biztatta őket:
- Ha szerencséjük van, elmegy ez akár 50 000 km-t is.
Megy a Dácia az úton és találkozik a lócitrommal. A lócitrom megkérdi:
- Hát te ki vagy?
- Én vagyok a román Renault!
- Igen? Hát akkor én meg francia krémes vagyok.
(Az első kocsim Dácia volt. Akkor szerettem,mint mindenki az elsőt, de utólag igazat adok a lószarnak.)
engem spec érdekelne egy ilyen klubosdi.
Nekem is Daciám van, valamikor az ősszel le is hozta a totalcar, itt van valahol, de most lusta vagyok belinkelni.
Most találtam a Lada Klub oldalán 1 mottót. Szerintem ezt minden olyan ember fontolja meg, aki tuningolásra adja a fejét, legyen szó bármilyen autóról.
"Mottó:
ha egyszer belekezdesz a tuningba, nincs megállás.
Ismerem ezt, mint öreg hobbit a Gyürüt. Nem szabadulsz. Eloször csak a hengerfej. Egy kis vezérműtengelyecske-cserécske. Ahhoz igaz, a kompresszión is emelni kell, meg polírozni a beömlöket, szívócsonkot... Mire észreveszed, már fenn üvölt a dupla-weber.
Az erös motor azonnal kinyírja a diffit.
Aztán a váltót.
A fordulat a generátort, a vízpumpát.
Átszakad a motortartó bak, elgörbülnek a lengökarok, szétnyílik a bölcsö.
A kompresszió miatt folyamatosan cseréled az önindítókat.
De ezt ráadásul még élvezed is!!!
Azután a végén összeszámolod és rájössz, hogy mennyit költöttél az Autóra és az még mindig egy Lada maradt.
Ha most úgy érzed, hogy megéri, csak akkor vágj bele. Egyébként nem érdemes.
Még egy kis adalék: a Dacia Sport Turbo-t annak idején Nicu Grigoras vezette. Viszont a neten semmilyen utalást nem találtam, hogy hogyan kell megépíteni olyan bivaly erősre a motort - 160LE, 200km/h végsebesség, stb.
Úgy néz ki, összejön a lé a fehér Istenre. De tudsz valakit ajánlani aki beszereli a Golf-lámpákat és a kompresszort? Tudod, mint a fake képen van.
Mennyiért alakítaná át azt az 1.6-os motort?
Hali!
Én azért vitatkoznék 1 kicsit...
Most off jön!
:o)
Talán megtehetem, mert volt Daciám is, meg van Alekóm is.
Nos.
1. A dacia 1 torkos karbi a Lada 2 torkosához képest
2. Renault 12-t vette át a Dacia cég, ami az első időkben még jól is volt összeszerelve. Nekem épp egy ilyen volt (1300-as 1981-es TN-es rendszám). A lada Echte orosz fejlesztés, mert az eredeti fiat motor oldalvezérelt volt! A két motor között kb. 30 kg súlykülönbség van.
3. Daciát ha megzavarod 3x, akkor mehetsz hengerfe pakolást cserélni (nekem is volt) ilyen.
Ladánál max. vezérműláncot kell utánhúzni, vagy szelepet állítani.
4. Ladának jóval kevesebb a 10000 km-re jutó hibák száma, mint a daciának.
5. Dacia jóval kényelmesebb, mint a Lada. Ez igaz, mert a francia autóknak a legjobb a komfortja.
6. A mostani 1600 ccm-es alekóm is tud 5,7 litert fogyasztani 90-nél. A Daciámmal se tudtam kevesebbet megetetni.
Sőt tartós 160 feletti tempónál is csak 9,5 litert eszik.Brutális volt, de egy autópályaváltáson kívül kb. 400 km-t folyamatosan 160-165 km/óra sebességgel mentünk.
Daciám nyáron se tudott városban 8 alá menni. Nos az Alekóm is annyival beéri.
Télen mindkettő 10-et evett.(3km naponta 2x, szivatóval)
7. top speed: A Daciám 165-öt tudott menni a 150 helyett. Az Alekóm 174-et megy 155 helyett. Mindez Dinamikus kerékátmérővel, áttételekkel, digitális fordulatszámmérővel mérve és számolva!
8. A fűtésről ne beszéljünk...:o)
Tudom, hogy a Dacia király verda lenne, ha nem a románok raknák össze...:o(
De azért a kis korallpiros volt a 9 autóm közül az egyetlen amelyet férfi létemre megsirattam. Szerettem...:o)
Hello mindenkinek!
A DACIA király verda!(Csak ne lenne mindennap apró műszaki hibája)
De összevetve a szintén cucilista Ladával:
DACIA(tlx 1.3) Lada1300
top speed: 150km/h 135-140km/h
power: 54LE 68LE
nyomaték: 88Nm (ha jól tudom)87 vagy 90Nm
fogyasztás: 7,5-8L 9,5-10L
megjegyzés:a DACIA mocija halkan és könnyedén, finoman jár, a Ladá-é pedig erölködve, hangosan jár.