Nálunk az este tizenegy-éjfél közötti rárakás megoldható (előtte kb nyolckor teszek rá mostanában) és azzal elmegy a lakás kazán nélkül. Nekem se kell egész éjjel rakni. :-) Ezzel meg tudom oldani hogy a gáz egyáltalán be se kapcsoljon, nekem megéri. Nagyon mínuszokban (-10 alatt) már bekapcsol valamikor hajnal öt felé a kazán de addig nem.
A házépítés "közepén" állunk,lassan a fűtésszereléshez érünk.Vízteres kandallót szeretnénk építtetni,de a tartályos gázt is(nincs vezetékes) szeretnénk majd lerakatni.A ház hasznos területe kb.120nm,belmagassága 3m.A légköbméter így kb.360....A nappali-konyha-fürdő részre padlófűtés kerül,ami kb. 55nm.Keresgéltem kandallóbetétet,és találtam egy szimpatikusat.
IDRO 50 néven fut.
Valakinek van evvel kapcsolatban tapasztalata??Légköbméterre és teljesítményre elvileg tudja azt ami nekünk kell. Várom válaszotokat,tanácsaitokat,észrevételeiteket!!! Köszönöm!!!
Ja! kis adagról pedig annyit hogy kis adaggal ritkán éri el a betét azt az optimális hőmérsékletet ahol rendesen kiégnek a fagázok (na jó még így is csak hellyel-közzel) de minél alacsonyabb a tűztérhőmérséklet annál kevésbé tud a fagáz elbomlani és kiégni. Lásd vízteres kandallók és régebbi nem faelgázosítós kazánok. Nem elég meleg a tűztér, lerakódások mindenfelé és nem különösebben jó hatásfok.
fa pincében nem a legjobb megoldás ha finoman akarom kifejezni magam. Hűvös van, nem szellőzik jól. A gyakori rárakást azért utálom mert brikettel van egy 5-10 perc körüli időtartam amikor optimális rárakni. ha nem kapom el akkor vagy túl korán teszem rá a következő adagot vagy túl későn. Első esetben korán leég a rárakás másodikban meg füstöl és nem gazán akar meggyúlni. Többféle brikettel is ezt tapasztaltam. Az meg hogy ott a kandalló és menjen a gáz éjszaka kicsit luxus. Szerintem. Ha már sikerült félig folytonégővé kendácsolni a betétemet akkor csak hadd menjen a kandalló. Az ócsóbb mint a gáz. :-)
Pontosan emiatt teszek én is a tűzre gyakrabban, de kis adagot. A kályhát úgyis akkor használjuk, ha otthon vagyunk, így ez nem gond. Egyéb esetben (és éjszaka) a gázfűtés termosztátja elvégzi a többit. Idén tavasszal talán tudok helyet csinálni 3-4 köbméter fának a pincében. Ki akarom próbálni azzal is, de addig sajnos marad ez a megoldás.
A brikettel az a gáz hogy szinte tök mindegy hogy 5 vagy 10 kilót teszek a tűzre közel ugyanaddig tart értelemszerűen a 10kg több meleget ad. Ugyanilyen mennyiségű fa (feltéve hogy rendesen használod a berendezésed) minimum a duplája de az sem elképzelhetetlen hogy a triplája lesz üzemidőre! Nagyon nem mindegy. Például komolyabb hidegben éjszaka megpakolom 10kg kemény fával (11 óra tájban) reggelre még meleg a betét és van benne parázs, tehát értékelhető meleget úgy hajnal ötig ad, utána már inkább csak a gyors kihűlést akadályozza meg, de ez is elég ahhoz hogy ne kelljen a kazánnak begyulladni. Ugyanez brikettel elképzelhetetlen. Mármint hogy ennyi ideig üzemeljen róla a berendezés. én is csak egy évre való fát engedhetek meg magamnak de azt ilyenkor februárban veszem meg és így van ideje száradni ráadásul a színben piszok meleg van és nagy légtér napi 1 szellőztetéssel rendes faszárító berendezésként üzemel. :-) Az is igaz hogy például a gyertyán egy év alatt itt nem szárad ki. De az egy elég szélsőségesen tömör keményfa.
Víztartállyal ellátott cserépkályhát használunk.Ez az első szezonunk vele.meg vagyunK elégedve. Azért túl sok tapasztalatunk még nincs. Olvastam valahol, hogy a cserépkályhát nem ajánlatos egyfolytában rakni, mert szétfűtés veszélye áll fent. A mi esetünkben viszont muszály még az üzemmeleg kályhára is pakolni, mert a radiátorokban lévő vízet fent kell tartani az adott hőmérsékleten. Ha valakinek van már több tapasztalata ilyen rendszerről, kérem ossza meg velem. Köszönettel: arpman. A kályhát profik építették, hatalmas referenciákkal, de én számítok a ti tapasztalataitokra is! (és ha egyben tudnék a 8801-es kérdésemre is választ kapni az tök jó lenne)
nekem is a falban van a csk. én úgy oldottam meg, hogy mellé raktam kisméretű téglát élében arra jött az élvédő ami szép egyenes vonalat adott kb. 1cm maradt azt meg a festő benyomta valami mester tapasszal és így le tudta festeni a csempéig és nincs rés semmi.Ez októberben volt azóta megy a fűtés és bírja nem repedt ki. Az 1cm rést persze nem teljesen a fal széllességében nyomta teli csak amennyi bement kb. 1-2cm. Így a kályha tágulhat és nem lehet átlátni és a hang sem hallatszik át.
Hy! azzal a kérdéssel fordulok ide, hogy nálunk a cserépkályha 2 szobát fűt és a kályha mellett rés van és idegesít hogy át lehet látni meg hallani amit beszélek valakivel. Na hogy ezt mivel lehetne szigetelni a fal és a csarépkályha között??? előre köszi a választ:D Hyyy
A fabrikett költsége nagyon függ a beszerzési ártól és a minőségtől. Mindkettőnél elég nagy a szórás. Nekem az a módszer jött be, hogy inkább gyakrabban teszek kevesebbet a tűzre. Ez az egy adag jó minőségű brikettnél kb. 1 óra, ugyanakkora mennyiségű (tömegű) fa hamarabb leég (emiatt írtam a másfélszeres mennyiséget). Nyilvánvaló, hogy fával némileg olcsóbb lenne fűteni, de sajnos nem tudok 2-3 évre való fát tárolni helyhiány miatt. Ennél frissebb vágás pedig a magas nedvességtartalom miatt nálam nagyon nehezen égett, ezt is próbáltam. A brikettnek én egy komoly hátrányát találtam: ha már leégett a tűz, utána 1-2 óra múlva gyakorlatilag nincs parázs sem. Emellett a brikett akkor ég rendesen, ha a kályha "üzemmeleg", langyos égéstérben nehezen gyullad be, füstölve, nehézkesen ég.
Üdv.,hello. Most újítok fel egy régi házat,és ebben gondolkodom. 70nm,2.75cm bel., 55cm mészkő,padlón lesz 10cm szigetelés,fölül 20cm körüli fa,telibe(gerendák végig,nincs lécezés). Ezt nézegettem erősen. 7kw vízre,10kw össztelj. Favorit 2 KXBO Link: http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=1827,unas_537283,Radeco_FAVORIT_2_KXBO_vizfuteses_kandallokalyha_ny Elég lehet ez nekem vajon? Köszi Engem az ukránok nem kötöttek magukhoz,avagy földgáz zero!
Folytonégő tűzterek nem működnek parázságy nélkül. Begyújtásnál érdemes több gyújtóssal indítani, és néhány hasított fát is rátenni a gyújtósra, rönkök csak azután. Minnél hamarabb elérje a tűztér az üzemi hőmérsékletet, hamarabb legyen parázs. Egyébként teljesen normálisan működik, épp az a lényeg, hogy az ízzásban tartott fából felszabaduló gázokat a másodlagos levegővel égesd el. Másodlagos levegőt ezért aztán teljesen elzárni nem is szabad. (Inkább nem írom, milyen kísérleteket csináltunk vele, de teljesen elzárt szekunder-primer levegő után szép durranást lehet okozni.)
Mégegyszer: szekundert üzemelő tűztérnél teljesen elzárni ne is próbáld!
Ajtónyitásnál próbáld ki, hogy előtte ráadod a teljes levegőt (primert begyújtás állásig kihúzni, szekundert is teljesen), vársz 1-2 percet, ajtó résnyire kinyit, mikor rendeződnek a lángok, kitár. Nem kéne visszafüstölnie.
A szigetelt flex.csöveken külső alu.burkolat van, alu szalaggal ragasztott toldásoknál nincs honnan kikerülni szálanyagnak. Ha merevcsövet szigetelsz külön, akkor vagy hőtükrös szigetelés, vagy ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor golyópréselt fólia, aluszalag. Utóbbi macerásabb, de az biztosan nem szakad szét, kisebb mechanikai behatásra sem.
Én a 120-130 fokot a Temporis burkolatán lévő lyukak belső oldalán mértem. Ez nyilván csökken, ahogy fentebb megyünk.
Nem láttam sehol sima faló alucsövet. Azt hogy lehet kanyarítani? Flexicsővel toldva?
Kényszeráramoltatással képes elmenni a levegő 8 m-t?
És még egy dolog ami szöget ütött a fejembe:
Mind hallottunk az azbeszt rendkívül erős rákkeltő hatásáról, ami mint a közetgyapot, kis szálai által a tüdőbe jutva fejti ki nem kívánatos hatását. A kandallók ajtajának tömítőanyagát, ahol eddig hallottam, mindenhol csak azbesztszalagként emlegették. Most akkor hogy is van ez? Az tényleg azbeszt?
Ha ventillátorral küldöd szét a meleg levegőt, akkor oda beépíthetsz szűrőt (ajánlott is). Normálisan méretezett ventillátoros rendszerekben nem megy 250 °C fölé a hőmérséklet, de létezik ventillátorba épített illetve hozzá illeszthető by-pass egység, ami a hővédelmet is ellátja. Alucsövek egészségkárosító hatásásról még nem hallottam, kőzetgyapot meg nem tudom honnan kerülhetne a rendszerbe.
A 140 °C kicsit kevésnek tűnik, de beszerzhető hasonló szigetelt, flex. alucső 250 °C hőtűréssel, kb. 2000.- Ft/m az ára.
Az előírás az,hogy nem. De!Azon azért érdemes elrágódni,hogy miért műxenek 700x600-as ajtónyílással rendelkező tűzterek 14-es kéménynél kifüstölés nélkül.Szal nem csak a keresztmetszet számít hanem a hossz is. Mi általában 12Kw os 150-es kimenetű tűztereket építünk be mert ezek gond nélkül illeszthetők már meglévő 14-es kéményekhez.Ja, leadják a valós teljesítményt.180 kimenetű rákötésénél megkell mérni a huzatviszonyt mindenképpen. Psze,engedélyt nem adnak rá arra ügyelj.
Légzaj:Airvent-zajszűrődob-fontos,hogyaz légvezeték frekvenciáján csillapítson.Ventilátor esetén vedd figyelembe(főképpen fémházas külső motorosnál) a gumiágyra szerelést)a motoron feltüntetett dB-t. Érdemes inkább beszereléskor lemérni.
Kőzetgyapot:csak úgy szabad beépíteni,hogy mindenhol folyamatosan alu-zárószalagot használsz.Az elemi szálai rendkivül veszélyesek ha bekerülnek a légtérbe és ott lebegnek,ti meg tartósan belélegzitek(nem tisztul ki a tüdőből).
A kiáramló hőmérséklet kb.64-82 fok (lemértem párszor)de ez a körbeépítés függvénye is.A tűztér külső falánál 10 cm-re nem ritka a 210 fok sem.Felfelé(távolodva)ez persze jelentősen csőkken,de tartósan még kényszeráramlásnál is (venti nélkül)nyomja a 70 fokot.