Nem biztos,hogy balfasz volt a koma.Az,hogy egy használt gép hengerének válla van,az azt jelenti,ment az a gép,és már kopni kezdett a henger.a lényeg,hogy mekkora válla van,tehát mennyire kopott.Van,hogy simán az elmegy még vele kategoria a vál,van,hogy már akkora,hogy furni kell.Ezt eldönteni nem árt egy kis tipusismeret,rutin.Egyben biztos lehetsz-ha megfurják,akkor nem lesz válla a hengernek,akkor tényleg hengeres lesz a furat.Kérdés,furható e a henger,vagy csak perselyezéssel javitható.Ha perselyezni kell,maradhat a dugód,ahhoz gyártják a perselyt.A hengert méresd meg,ha bizonytalan vagy,mert a hengerfuró ugy is furni akar,mert neki az a pénz-neked meg még lehet,sokáig menne az a vállas henger is.
hengerfúrásnál nagyobb lesz az átmérő,így a régi dugó és gyűrű már nem felel meg,de itt még mindig eldöntheted hogy hüvelyt veszel a dugó garnitúrához vagy fordítva..
Szeretném megkérdezni ,hogy ha ki derül a Holderem motorjáról, hogy válla van a hengernek, és meg kell fúrni ,akkor ügyebár a korábban csináltatott dugattyú meg gyűrűk nem lesznek jók bele, ezeket én értékesíthetem vagy kuka az egész?
A zárójelek és kettős pontok a mosoly jelei ,és nem árt egy kis humor ,nem kell komolyan venni ,én szoktam hihihihihi-zni elég sokszor és már mások is kezdik venni a lapot ! Az életben úgy is van annyi bú-baj ,átverés ,legalább itt legyünk kötetlenek ((::!!!!
Lehet az többféle is ! Van a saját lében főtt motorblokk(leginkább vízhűtéses motoroknál), és a más lében főzött(mint az abáló). Egyik sem jó +oldás ! (:-)))
Nagyon összegyógyult motoroknál(hogy szét lehessen szedni), szoktuk használni ezt a módszert viszonylag jó eredménnyel...
A hónolás magyar neve dörzsköszörülés.
Egy fajta furatmegmunkálás, amivel különösen alakhű, és finom felületet lehet készíteni. A hengerfúrás befejező művelete.
Köszönöm mindenkinek a segítségét úgy néz ki sinen van a dolog, egy Pécsi szerelőcsapatot ajánlott Kacsó úr ,mondván itt Siófok környékén csak "ÚRI" szerelők vannak ,de ez így igaz!Még annyit szeretnék kérdezni hogy mi az a fűzött blokk meg hogy hónolás, ezeket a fogalmakat nem hallottam még lévén amatőr létemre.
Köszi az infókat!Válaszoltak Kacsóék ,vállalják azt mondták már csináltak Holdert 2 meg 3 hengerest is meg, ajánlanak szerelőt is csak nem írtam meg hol lakok.
Megnéztem: DELVAC 940 és 920 van ráírva. Amikor az enyém készült (1956), még nem volt univerzális olaj, akkor még külön volt téli-nyári. A mai olajak közül a 20w-40 felelne meg neki. (Aztán majd a hozzáértők kijavítanak, ha nem így van!) Mint írtam, én 20w-50-est raktam bele, azt meg bárhol kapni.
Igen én vagyok a kanyarból!A szabadi fickó kezdte de nem jött rá mi baja lehet, ezért fordultam másik szakihoz.Mezőszilason is voltam, áhh ott azt mondták a kényelmes öregurak nincs esély ez már nagyon öreg nincs is talán hozzá alkatrész.A Bíróról nem tudtam, ilyesmivel foglalkozna?
Üdv Juti Kuti Zsolti!Te Juton laksz,ott,ahol az ut kanyarodik,a boltal szemben?Mert ott láttam egy hasonló szerkezetet,mint a tiéd.Esetleg mondok cimet,talán segitségedre lehet.Balatonszabadi,Vak Bottyán/fő utca/123,Borsi István.Ő nyugdijas,és mellette otthol szerel gépeket.Vagy Biró József Ádándon,ő inkább motoros körökben ismert,de ért máshoz is.Mindkettőjük sokat látott szakember,egy próbát megér a dolog,szerintem.Furás-faragás csak végső esetben,de ha kell,akkor kell,akkor a Kacsó gép mindenképpen ajánlható.Mezőszilas van még elérhető távon belűl,de elszállt velük a ló...Szerintem.