Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.27 0 0 396
Na, most már nekem is ez jön be... lehet, hogy cache-ből dolgozott a böngészőm? Mindegy, a lényeg, hogy nyitva van, és irány Keszthely :)
Előzmény: Törölt nick (395)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.26 0 0 395
Ugyanezen az oldalon. Nekem ez jön be:

Rendkívüli nyitvatartás:

2008. december 23, 26, 29 és 30: nyitva 10-17 óráig
2008. december 24, 25 és 31: nyitva: 10-14 óráig
2009. január 1: nyitva 12-17 óráig

Neked is ennek kéne bejönnie, nem?

Előzmény: Törölt nick (394)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.26 0 0 394
http://www.vasutmodellmuzeum.hu/kapcs.html

Én itt néztem. Merre van az aktuális?
Előzmény: Törölt nick (393)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.26 0 0 393
Nálam az évvégi rendkívüli nyitvatartás szerepel, egészen január 1-ig.

üdv, Feri
Előzmény: Törölt nick (392)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.26 0 0 392
Holnap nyitva vagytok? Illetve a következő hétvégén?
A honlapon a rendkívüli nyitvatartásnál még pünkösd szerepel :(
EglyT Creative Commons License 2008.12.22 0 0 391

A RAILFILM jókívánságait tolmácsoljuk:

 

 

EglyT Creative Commons License 2008.12.22 0 0 390

Minden vasútbarátnak és modellezőnek

kíván boldog ünnepeket

 

a

múzeum csapat

 

ibiTT Creative Commons License 2008.12.22 0 0 389
Minden készítőnek és aki ott járt vagy ezután ott fog járni:

NAGYON BOLDOG KARÁCSONYT ÉS MODELLVASUTAKBAN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!!

TTibi
optamás Creative Commons License 2008.12.22 0 0 388

Kedves "Múzeumosok"!

 

A Nálatok készült képpel kívánok Nektek Boldog Ünnepeket:)

2xlion Creative Commons License 2008.12.18 0 0 387

Bocs, hogy itt, de itt merült fel a probléma.

Én még megnézném a szénkeféket és az azt feszítő rugót, valamint a panel és a motor közötti érintkezést.

Előzmény: Hernyofan (385)
macita Creative Commons License 2008.12.17 0 0 386
Nálunk nagy szükség van a tapadógyűrűkre. A Semmeringi pályám a spirálon felmenő szerelvényeknek igen csak nagy "súlyuk" van, gyürük nélkül nem valószínű hogy felmenne! A német pályán pedig a 185-ös mozdony ha (jól emlékszem) 14 kocsit vontat. Oda aztán kell vonó erő!
Az áramellátási gondjaidat megoldhatod avval, hogy az utána kapcsolt kocsi kerekein is veszed az áramot. Viszont ez állandó összeköttetést eredményez. Valamit-valamiért. Viszont ha a csavarhúzótól megy a vonat, akkor hagyd ott elrettentő példaként! Lehet hogy tényleg ezzel hatsz a "lelkére"! :-)
Előzmény: Hernyofan (385)
Hernyofan Creative Commons License 2008.12.17 0 0 385
Üdv!

A tapadógyűrűk mennyire fontosak Nálatok?

Kicsiben én otthon azt tapasztaltam, hogy csak a gond van velük:
- elhasználódik, majd a mozdony kerekeiről leesik útközben
- kopás közben ( főleg az íveken, és a kitérők egyes részein ) szépen lerakódik a pályára, amit emiatt pucolni kell, különben akadozás lesz a vége
- van olyan mozdonyom is, ahol áramszedési problémákat okozott ( ÖBB 1020-as modellje* ) egészen addig, amíg le nem szedtem őket, és fel nem cserélgettem a tengelyeket a forgóvázban.

Bár mondjuk ott ipari mennyiségben kellene kereket cserélni, az biztos...

*: Ez a modell máig megcsinája velem azt, hogy nem működik ( lépten - nyomon elakad ) majd egy idő után feltámad hamvaiból, és onnantól nincs probléma. Máig nem értem miért csinálja, ezerszer szétszedtem, kitisztítottam, és az érintkezőket is megigazítottam - hiába. Múlt héten volt alkalmam kicsit vonatozni, pályára tettem, nem működött. Elmentem a csavarhúzókészletért, hogy szétszedjem megint, letettem mellé a földre, nyúltam volna érte - elindult. Onnantól kezdve az összes kitérőn, az öszes íven, mindenféle vonattal hibátlanul ment. Arra jutottam, hogy valószínűleg lelke van. Tényleg nincs más megoldás. :)
Előzmény: macita (384)
macita Creative Commons License 2008.12.17 0 0 384
Igazad van, de ha csak az 50x-ét vennénk! Bizony van hogy akár az említett összeg 2-3x-osát is produkálják a gépek. A problémák: bizonyos dekóderek rosszabb minősége (éppen milyen napja volt az összeszerelőnek), tapadógyűrűk elhasználódása, kenési problémák, illetve a pálya kisegítő berendezéseinek időnkénti sztrájkolása. Ez utóbbi úgy is aktuális most! :-)
Előzmény: 2xlion (383)
2xlion Creative Commons License 2008.12.17 0 0 383
Gondolom, hogy nem mondok újat. A vasútmodellek a hétköznapi amatőr használathoz vannak méretezve, nálatok az igénybevétel ennek kb. 50-szerese. Ez azt jelenti, hogy kéthetente minden mozdonyt szét kellene szedni, átnézni, zsírozni-olajozni, és ha szükséges alkatrészeket cserélni. Ezenkívül a többi gördülőállományt is kenni. Ez azt jelentené, hogy egy emberke folyamatosan ezzel kellene, hogy foglalkozzon. Ha ez nem történik meg (márpedig a humán erőforrás mennyiségét ismerve úgy saccolom, hogy nem), akkor igen hamar lesz kukalakó a gördülőállomány.
Előzmény: macita (381)
baktairrrr Creative Commons License 2008.12.17 0 0 382
Mivel, illetve milyen alkatrésszel van a legtöbb gubanc, hamár említetted a gördülőállományt?
Előzmény: macita (381)
macita Creative Commons License 2008.12.16 0 0 381
Mivel olyan régen nem írt senki semmit, így tájékoztatnám a t. nagyérdeműt, hogy új erdő rész került Semmeringre, a Déli befejezése után Székesfehérvár főbb vágányait is lefektette marTRAIN barátunk. Már csak az összekötés hiányzik, no meg a vezetékélesek, váltómotorok felszerelése, váltóprogramozások, menetrend írás, és beüzemelés van hátra. Vagyis van még mit megoldanunk! A terep rendezés folyamatosan halad. A gördülő állomány több- kevesebb hibával működik. Eddig a küzdelemben mi állunk nyerésre, de az igazság az hogy erősen küzdünk. A nagy futásteljesítmények miatt erős igénybevételnek vannak kitéve a gördülő állomány.
BaTTka 1 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 380

Hát...terepkialakítás, füvesítés, útépítés stb..stb...stb........

Üdv:Batka

Előzmény: 3dhazard (378)
baktairrrr Creative Commons License 2008.11.19 0 0 379
A weboldal teljesen gazdátlan? Rég volt frissítve. Jo' lenne friss híreket olvasni, u'j képeket látni.
3dhazard Creative Commons License 2008.11.19 0 0 378

Mire vagy kíváncsi? Nincs előre meghatározott időpont az építésre, elsőként a vágányzatnak és az ahhoz tartozó elektronikának kell elkészülnie. Macerás lenne a fák között vágányt fektetni.

A klubhelyiség jelenlegi funkcióját eltaláltad, a jövőbeni megfelel a feliratnak.

Előzmény: BaTTka 1 (376)
Astrás Creative Commons License 2008.11.17 0 0 377
Azt lehet tudni hogy mostanság hogy állnak az asztalok?
Változtak nyár óta?
Úgy elmennék már megint!:)
BaTTka 1 Creative Commons License 2008.11.15 0 0 376
Először is gratulálok a művetekhez! Impozáns. Én mint helyi jellegzetesség már többször láttam, és valószínűleg még eztán is meglátogatom párszor a kiállítást. Akárhányszor megyek, felvetődik bennem a kérdés, vajon mi rejtőzik a vasútmodellező klub feliratú ajtó mögött? (gondolom most raktár, a későbbiekre gondolok). Legutóbb szeptember elején voltam, azóta van érdemi változás? Még egy kérdés: az építés egy részét a közönség szeme láttára kell elvégezni. Az én szemem főleg a terepépítés mesterfogásaira volna kíváncsi. Mikor vihetem? Köszönöm és további jó(sok) munkát a befejezésig(?). Üdv:Batka
EglyT Creative Commons License 2008.11.14 0 0 375

KAlte Rinne 1854

 

Elnézést, lemaradt.

 

Íme

Előzmény: simico (373)
EglyT Creative Commons License 2008.11.14 0 0 374

Addig is, mellékelten a legszebb és leghíresebb viadukt tervrajza.

Az út ma jobbról a negyedik ív alatt vezet.

A völgy alapszintje napjainkban majd két méterrel magasabb, mint a terv készítésekor

Előzmény: simico (373)
simico Creative Commons License 2008.11.14 0 0 373
Köszönöm a részletes leírást, így már minden világos :)

Tényleg, ilyen rövid leírások, esetleg korabeli fényképek (pl Délinél) kirakása esetleg nincs tervbe véve? Akár a falra az asztal felett, akár az üvegre vagy az asztal alsó részére (ahol nem takarna ki semmit a témából). Szerintem az ilyen érdekességek, plusz infók is hozzájárulnak a pozitív élményhez.
(ha ez már most is van akkor nem szóltam, az én látogatásomkor még nem volt ilyen)
Előzmény: EglyT (372)
EglyT Creative Commons License 2008.11.13 0 0 372

Jól látod, de mégse...

 

Mindkét út a helyén van, de:

 

a terepasztal az eredeti állapotot rögzíti.

Annak idején szekérút volt, ma aszfalt amire a közvetlenül az út mellet véget érő oldalból a leguruló kövek az úttesten landoltak, mivel az aljnövényzetet kiírtották. A viadukt mögött egy család lakja az 1870-es években épült majorságot, valamint egészen a Raxig lehet tovább autózni, illetve hátulról is megközelíthető - visszafelé és felülről - Breitenstein. Nagy esőzésekkor nem kevés iszap és hordalék került az útfelületre, amit nagy munkával és költséggel főleg nyáridőben két hetenként tisztíthattak, míg két évvel ezelőtt megunták, és kinyitották a balra eső ívet. Akkor némi erdőt is írtottak, mert a fák gyökere ma már a műtárgyat rombolná.

Hely van bőven, mert valamennyi pillér több méter mélyen (ca. 4-6 méter) a szikla alapon nyugszik (ezt az eredeti tervmásolatokról, aminek alapján a viaduktok készültek, tudom). Most a jobb oldali három nyílás mellett dolgoznak. Nagy halomban áll ott a zuzalék.

Egyben építik a turista utat is, hogy a vonal közvetlen közelében is végig lehessen menni Klammtól, Untere Adlitzgrabenig. Utóbbi Semmeringhez egészen közel az utolsó egyszintes viadukt. 

 

 

Előzmény: simico (371)
simico Creative Commons License 2008.11.13 0 0 371
A két képen mintha máshol, másik "lyukon" keresztül menne át az út. Vagy csak én látom rosszul?
Előzmény: Törölt nick (367)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.12 0 0 370

OFF

Pénteken érkeznek a műhelybe a megbeszélt MÁV térvilágító oszlopok!

Viszont csak hétfőn vagyok legközelebb.

ON

Előzmény: EglyT (369)
EglyT Creative Commons License 2008.11.12 0 0 369

Az autópályáról letérve Breitensteinen keresztül, mindíg előre. Az elágazásnál 

- olyan érzés, mintha a települést elhagytuk volna, pedig még oda tartozik - a Bunzenwirt fogadónál (bal kkézre esik) tovább előre pár száz métert. A viadukt előtt jobbról van két autónyi hely.

 

A képen látható két fa nem fenyő, hanem hamís-cédrus (egy fás prof. mondta) és a héten szombaton - mivel a kicsik (20, és 22cm magasak) elkészültek, felállítjuk őket a terepasztalon.

Egyébként a felsővezeték hiányzik, ami szintén külön épül, mivel semmeringi nem kapható.

További hiány, hogy a nagy viaduktról a villamosításkor, hogy a szögletes betonoszlopok elférjenek, a kerek, téglágból kirakott díszítéseket levésték, és 15 éve a téglából épített (csak az alsó emelet kő) viaduktot fehérre vakolták.

Alatta olyan, mint az eredeti állapotot ídéző modell. 

Előzmény: Törölt nick (368)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.12 0 0 368
off

kocsival el lehet valahogy evickélni a nagy helyszínhez??

on

ja már tom mi hiányzik a kicsiről: fenyőfák az előtérben:P:)
Előzmény: Törölt nick (367)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.11 0 0 367
a kicsi, és a nagy
a kicsi, és a nagy :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!