Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67101

Előzmény: stevie-13 (67099)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67100

Mindig Pioneer magnó -rádió, CD -rádió, DVD-rádió  volt minden kocsimban. Még az OI 4X4-ben is DVD-rádió volt, 7 colos kis TV-n néztem a filmeket mikor a droszton várakoztam. Az OII Scout-ban Colombus van , nem valami jó a hangja, de azért élvezhető. Az OIII Scout hangja,egyenesen szar! Ennyi pénzért ezt adni, szegénységi bizonyítvány a részükre! Azt utálom a mai kocsikban, hogy mindegyikben van beépített rádió. Miért kötelezik a vásárlót arra, hogy az ő szarjukat hallgassa? Fülsértő! Ha egy lovaskocsi köves úton végigmegy, annak a zörgését nagyobb élvezettel hallgatom, mint ezt.

stevie-13 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67099

hétfőn hozunk Németországból egy Skoda Octavia 2.0 TDI DSG LAURIN & KLEMENT-et. Érdeklődnék, hogy tudtok-e valamit az ebben található gyári hifiről.

 

 

Feltehetően a Sound System nevű "emelt szintű" hifiről van szó.

 

Én annak idején végighallgattam az O2-höz kapható hifiket, és bár mindegyik iszonyú rosszan szólt, a Sound System még a többinél is rosszabb volt.

 

A Skodáknál általában nem a hangszórókkal van baj (max az elhelyezésükkel), hanem magával az elektronikával. A Sound Systemben tovább komplikálja a helyzetet a plusz hangszóró(k) által keltett rengeteg fázishiba.

 

Szóval a gyári felállástól ne várj túl sokat, viszont az O2 amúgy nagyon alkalmas a jó hangzásra, csak hát ugye fúrni-faragni kell....

 

 

Előzmény: eczeti.m (67089)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67098

hmm. akkor lehet hogy kerékcsapágy lesz? de annak meg nem csak elinduláskor lenne hangja nem? na mindegy, persze az lesz hogy beviszem majd ide kvikfitbe, ügyesen rájöttek anno az ibizánál is hogy mitől kattog néha. csak gondoltam hátha valaki hallott már ilyet. amúgy kerékcsapágyam volt már rossz, de az folyamatosan zúgott morgott. ez meg olyan hang amilyet sose hallottam még. olyan a hang mintha egy ovális valamit forgatnál körbe ami a formájából adódóan csak szakaszosan érne el egy valamit. szóval nem folyamatos morgás, nem éles kattogás, nem is szabálytalanul jelentkező, hanem ilyen x aktás hang :)

Előzmény: Octi19 (67079)
Octi19 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67097

Mindenképpen párban cseréld, mert ahogy írtam és ahogyan te is megjegyezted fontos, hogy a két oldalon azonos módon viselkedjenek! Keress rá a Fabia erősített (már szerintem csak azt lehet kapni) gyári szilentjére! Az Octavia futóművében is az van csak bele van préselve egy alu házba! A Fabia gyári(!!!) alkatrésze is csak pár ezer Ft, szerintem a kettő kb az utángyártottból egynek a feléből kijön és ennyit tán csak megér neked némi préselgetés, amit egy párhuzam satuval is meg lehet oldani és ráadásul eredeti alkatrészed lesz, nem beszélve arról hogy a helyére visszakerülő szilentházak miatt a futómű beállításai sem fognak változni!
(A teleszilent sem rossz, inkább a kormányzás pontosságát fogod érezni mintsem a fékút csökkenést...)

Előzmény: _Yasin_ (67093)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67096

Az kemény.(

Szinkronok? Olaj nélkül maradt? 

Előzmény: Draganovic (67090)
stevie-13 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67095

A múlt heten kicseréltük az uzemanyagszurőt, majd hibáként 150 km után azt hozta: üzemanyagszabályozási hiba.

 

 

Vidd el az autót olyan szerelőhöz, aki ért hozzá.

Előzmény: Pedro Zolee (67094)
Pedro Zolee Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67094

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnek kérni Tőletek az alábbiakkal kapcsolatban:

Van egy 2002-es 1,6 literes, BFQ motorkódú Skoda Octaviam 112 ezer km-el. 90%-ban csak városban használom az autót. Korábban folyamatosan jelzett az Emission Workshop felirat a műszerfalon. Ennek eredményeként, ki lett cserélve a szabályzó lambda szonda 2016. januárban. Jelenleg az alábbiakat tapasztalom: 1. hideg indításnál nehezen indul, elkezd fulladni az autó, van amikor le is áll. A fordulat felugrik, majd visszaesik. Mikor elindulok es 100m-en belül megállok a táblánál, kinyomom a kuplungot es ismét felmegy a fordulat majd vissza esik normál tartományba. Meleg motornál ilyen fordulat ingadozásokat nem észlelek. 2. Meleg motornál (bár most ezt nem mindig csinálja) alacsony fordulaton terhelésnél/gázadásnál "becsörög" a motor. Mi lehet a probléma? Van összefüggés a két dolog között?
Gyertyákat szinten januárban cseréltünk + levegőszűrő + pollen szűrő + olajszűrő.
A múlt heten kicseréltük az uzemanyagszurőt, majd hibáként 150 km után azt hozta: üzemanyagszabályozási hiba. A héten kicseréltuk a benzin szivattyut is. Most a becsörgést nem hallom, viszont a hidegindítási problema továbbra is fennáll. Üzemanyag fogyasztás Eger-Bpest-Eger útvonalon 6,7l/100km.

 

Érdekesség, hogy tavaly,októberben ezt a jelenséget produkálta a kocsi, akkor volt gyertya csere és megoldódott a probléma. Most odáig meg nem jutottam el. Mai érdekesség: indításkor fulladásos alapjaratnal (köhögött/puffogott az autó) füst jött ki a motorterből. Hogy honnan azt nem tudom. Ami plusz infó: kartergazcső sem volt rendesen rajta, engedett mellette. 

 

Még egy kérdés: az én autómnak lehet tisztítani a fojtószelepét? Majd a tisztítás után számítógéppel kell ujrakalibrálni?


Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket.

_Yasin_ Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67093

Az első futóműben összesen 3 gumicsapágy van oldalanként.

 

 

Köszönöm a részletes választ, és a többieknek is a tapasztalatok megosztását.

 

Erről az A2-szilentre való cseréről már hallottam korábban, de nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet lenne cserélni. A Golf5 futómű hangolásában szerepe van a pont ilyen szilenteknek, fékezéskor növelik az összetartást (ahogyan írtad is), ezáltal a fékutat rövidítik. Meg értelme akkor lenne, ha párban cserélném, de nekem most csak a bal a hunyó.

 

U..x-nál láttam 13e körüli alapáron Meyle vagy Ruville gyártmányban alu házzal együtt, remélem a szerelőm sem kapja drágábban.

 

Jövő hét elején megejtjük a cserét, ha nem jön be, megyünk tovább (egy stab.pálcát már cseréltünk, az nem jött be).

 

-Y-

Előzmény: Octi19 (67091)
Paragon1985 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67092

Kerékpárszállításhoz O3 sedanra megrendeltem ezt az alaptartót: http://www.csomagtartoaruhaz.hu/csomagtarto-tetocsomagtarto-tetobox-kerekpartarto-silectarto-aruhaz.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=5311&category_id=5681

 

ezzel a kerékpárszállítóval: http://www.csomagtartoonline.hu/index.php?main_page=product_info&cPath=10_11&products_id=4281

 

Elvileg a héten megjön, majd beszámolok a tapasztalatokról, hátha valakit érdekel. 2 hét múlva autópályázunk is egy nagyot, meglátjuk milyen :)

Octi19 Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67091

Az első futóműben összesen 3 gumicsapágy van oldalanként. Két szilent a lengőkarban, a hátsót kell időnként cserélni, az elsőt én még nem láttam, de nem is hallottam tönkremenni, ez teleszilent és elég zárt helyen is van. A hátsók könnyített "X" küllős szilentek és van egy hatlapos lyuk amibe a lengőkar csapja becsúszik. Két hibájuk szokott lenni, az anyaguk kilágyul, nyúlik és ettől a futómű összetartása (ami egyébként egy tervezetten adaptív jellemzője) a szükségesnél nagyobb mértékben változik gyorsításkor és fékezéskor és ilyenkor a gumi belső felén félrekopást lehet felfedezni, holott a statikusan állóhelyzetben mért futómű minden jellemzője jónak tűnik.

A másik hiba a hatszögletű lyuk kiverődése, ami hanghatással jár.

Ezt a szilentet lehet házastól vagy csak magában is cserélni. Illetve szokták az AUDI A2-es teleszilentjére is cserélni. Ha házastól cseréled, akkor 15-20 ezer az ára /db, ha csak magában és ki-be préseled a pőre szilenteket az alu házba, akkor olyan ~3 ezer Ft körül vannak a szilentek darabja.

 

A harmadik gumicsapágy a toronybekötésnél van, de az sem szokott sűrűn tönkremenni.

Előzmény: _Yasin_ (67059)
Draganovic Creative Commons License 2016.06.01 0 0 67090

Szétment a váltó :(

Előzmény: stevie-13 (67009)
eczeti.m Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67089

Sziasztok! 

 Új vagyok itt. Annyi lenne a kérdésem, hogy hétfőn hozunk Németországból egy Skoda Octavia 2.0 TDI DSG LAURIN & KLEMENT-et. Érdeklődnék, hogy tudtok-e valamit az ebben található gyári hifiről. Valami extra ez is, vagy ez ugyan az, mint ami megtalálható mondjuk az elegance kivitelben? Eddig egy 2007-es elegance tulajdonosai voltunk, imádtuk, abban is jó volt a hang, de kicsit rásegítettem, olvastam, hogy ez eléggé extra sok mindenben, remélem a hifiben is. Akinek van valami infója erről, kérem segítsen. Köszönöm! 

lobelt77 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67088

Az szép! Mondjuk még anno sufnituningoltunk amikor az első O2-t megvettem,nálam nem ment szét a szilent csak a közepébe valami persely kopott ki de nem vagyok szaki,a lényeg hogy amire felcsúszik a szilent arra a rúdra egy méretes zsugorcsövet rámelegítettünk ami pótolta a hiányzó részt és a kopogás is megszünt! Persze azóta inkább kicserélem,ha gond van,hozzáteszem,hogy ezeknek a futóműve elnyűhetetlen,volt pár autó alattam de futóművileg szerintem ez az egyik legjobb autó! (ezek közé a zsigulijaimat nem számolom mert az maga a...........! :)

Előzmény: Törölt nick (67087)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67087

Nekem az O2-nél minden 45ekm-be kicseréllik, azt mondja a szerelő, hogy úgyse megy el 6oekm.

A kormányon érzem kanyarodáskor. Megváltozik egy iciripicit az autó úttartása. De még soha nem koppant. Ha koppan akkor szét kell legyen szakadva teljesen.

Szerettem volna teli szilenteket, de lebeszélt róla. 

Stab pálcákat, mind a négyet, cseréltek vagy 3x. Az koppan. 

Csak eredetit szabad venni, utángyártott semmit se tart. 

A O2-es Scout elég nehéz, 165o kg üressen. Ez a két alkatrész nem birja a strapát.

 

Előzmény: lobelt77 (67086)
lobelt77 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67086

Nekem is hasonló volt a gondom és a lengőkar hátsó szilent cseréje megoldotta a problémát pedig nem látszott rajta,hogy baj lenne vele!

Előzmény: _Yasin_ (67059)
Sándor-68 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67085
Előzmény: MZ/Y (67084)
MZ/Y Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67084

A legmodernebb GYÁRI (vagy univerzális) rendszerek előbb-utóbb megvan, mert 1-et feltörtek, mindet feltörték. Az egyedi ezért egészen más, ott autónként kell kínlódni, más kategória.

 

Abban persze igazad van, hogy egy jó váltó- és motortérzár már könnyen másik autóhoz irányítja a tolvajt.

 

(Érdekes, hogy mindent törnek, de tudtommal a hdmi-t (lehet, pongyola a fogalmazás) nem sikerült, pedig igény lenne rá - és többszáz millió eszközről van szó, nem kis szériájú valamiről.) 

Előzmény: SZ.LUI (67080)
stevie-13 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67083

ha elrontod nem azonosítod magad 30 sec -en belül ,mert hangos a zene

 

 

...vagy mert te a tolvaj vagy, és fogalmad sincs, mit kellene csinálni :-)

Előzmény: Draganovic (67066)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67082

VW Sharannal cseréltettem, jobb első belsőt. Az egyfolytában darált, kanyarban főleg. 

Inkább toronycsapágy. Könnyű kideríteni. 

Előzmény: Horváth Ozzy (67077)
Draganovic Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67081

Éppen ezért van egyedi védelmi rendszer az autóban.

 

Előzmény: SZ.LUI (67080)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67080

Teljes mértékben egyetértek, de ha nagyon akarják elviszik. Mindíg elöbbre járnak a tolvajok, de ha nem is elöbbre, akkor is hamar meg van mindennek az ellenszere. A luxusmárkák nagy védelmirendszereit is kijátszák, köszönhetően a technikai fejlődéseknek.

Előzmény: Draganovic (67076)
Octi19 Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67079

A féltengelycsukló inkább kanyarban és jellemzően teljesen bekormányzott állapotban kezd el klattyogni eléggé jellegzetes hangon. Nem jellemző, hogy tönkremenjen, nekem az octiban nem kellett cserélni több mint 300 ezer után sem a kerékcsapágy viszont tud x aktás hangokat produkálni. Vidd el egy szervizbe és nézesd meg egy szakemberrel!

Előzmény: Horváth Ozzy (67077)
Rlaci Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67078

Már jó ideje létezik motortérzárral kombinált váltózár is.
Nekem a Rapidban van ilyen. Egy kulccsal zárom a kettőt együtt.
Persze ekkor is nyitható valahogyan a zár, de idő, idő, idő...

Előzmény: Draganovic (67070)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67077

haligali. volt már valakinek gondja külső féltengelycsuklóval? ha igen, mik voltak a tünetek? elmondom miért kérdezem. induláskor (1ben és rükiben) van egy morgó taktarakkoló hang jobb elölről (ami most már kezd kissé zavaró lenni), 2-től felfele már nincs hang illetve kb 5-10km menet után már 1ben és rükiben sem. bemelegszik :) egyik ismerős szerint ez jó eséllyel lehet a külső féltengelycsukló ami kezd egyre jobban kikopni. menet közben, kanyarban, buckán nincs semmi hang, szóval kerékcsapágy/szilent/toronycsapágy/stabpálca elég valószínűtlen mint ok. illetve állítólag a belső csuklót jobban lehet(ne) hallani/érezni úgyhogy ezért a tipp a külsőre.

Draganovic Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67076

Ha ellopják a kulcsodat vagy leklonozzák az immodat 1 perc elvinni,ilyenkor a riasztó meg sem nyikkan.

 

Apropó riasztó mikor visít a hány ember megy oda ,hogy mi visít?Még az ablakból sem néznek ki ,fordulnak egyet ....majd a gazdája kikapcsolja..... azt alvás tovább.

 

Persze ez is egy opció,sőt a legtöbb ember 80%-a még ennyit sem tesz vagy költ az autó védelméhez pl az én PUG-om ujonnan 9.6 millió ft volt most 4 éves a védelmi rendszer bele 143 ezer ft-vol töredéke az autó értékének még most is mikor kb 4 milliót ér a gép.

Emellet van casco is,de nem boldogítana ha el vinnék a szeretett autómat :(

 

Főleg Budapest és környéke érintett az évi több ezer lopott autó rátával.

 

 

Előzmény: SZ.LUI (67075)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67075

Azért írtam, mert ez nem több százezres mutavány és nem hinném, hogy ennyi időt szánnának rá. Be kell jutni a kocsiba, amibe eleve van riasztó. Aztán a motortérbe kell babrálni. Inkább arrébmegy és elvisz egy másikat, amivel nem kell vesződnie. Egy opciónak ez is megfelel. Nekem már benne volt mikor vettem.

Előzmény: Draganovic (67070)
zotyopapesz Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67074

Sziasztok!

 

Segítségeteket szeretném kérni a következőben:

 

Adott egy O2 1.6 MPI 2010-es évjárat és a tank felől sípoló hangot ad.

Üzemanyagszivattyú cserélve, a tank alatti üzemanyagszűrő nyomásszabályzóval együtt cserélve.

A hang továbbra is hallható, csak egy kicsit halkabb lett, de így is zavaró.

 

Milyen irányban induljak el, mit nézzek illetve nézessek meg?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Draganovic Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67073

Basszus :D

Előzmény: (M)Ákos (67072)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.05.31 0 0 67072

O3-nál egy ilyen kövecske szívatott vagy 2 hétig (2000 km).

Csak néha-néha szólalt meg.

Azóta se értem, hogy került oda. :)

Előzmény: _Yasin_ (67059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!