A Nova kb 30 cm-rel kisebb, mint az eredeti R12-es, egyébként meg ránézésre kapásból a Peugeot 309-es reinkarnációja.
Hátul jóval szűkebb, viszont állítható magasságú a kormánya. Nagy általánosságban ennyi.
Ja és ami a szememet szúrja: a csomagtartó fedél a hátsó szélvédővel együtt nyílik. Ez azért gáz, mert ha nem tudod lecsukni, az út pora, meg a zivatar szépen eláztat.
Az egyik ismerősöm eladta a DACIA-ját. :((( Maradt neki pár alkatrész. Csak a teljesség igénye nélkül.
Pl.: első, hátsó lengéscsillapitó
ülés váz
lökháritó oldal babák
belső ajtónyitó
stb..
Ha valakit konkrétan érdekel valami akkor irjon és megkérdezem tőle és válaszolok.
RenLaci !!!
Mennyibe kerül az 5 sebességes váltóhoz a tartó ami 2db-bol ál és a hozzávaló gumibakok.
Mindenkinek
Van eladó váltótartó vas 5 sebességes váltóhoz olyan ami egyben van és a 4 sebességes váltótartó gumibakkokkal lehet felszerelni.
Ha valakit érdekel irjon mail-t
Nem, az R12 alapján épített lim. Dacia a berlina, a kombi meg break! Ezekben a régi motor van, csak már befecskendezővel.
A Nova román konstrukció, Supernova lett Renault "átdolgozás" után, ebbe E7J-s motor van.
És sajna kis csalódás nem csak nekem, hogy a Solenza tul.képp az átdolgozott SN, még az ajtók is ugyanazok...
Kösz, majd tolmácsolom az illetékesnek.
"sőt a románok is gyártják ezeket a régebbi motorokat befecskendezővel"
Úgy érted még mindíg??A Novákban ilyen volna?
Ez pedig az enyém:
OFF
Nem tudom,honnan veszed ezt a stílust,én normálisan kezdtem....
Nekem csak annyit mondtál.hogy most nem jó....és ezt mondtad mindíg....
Az emilekkel kapcsolatban pedig úgy érzem jogos volt,mert csak kissé voltál tapló,azzal amit tettél....
És én még Mléxem ki kezdte a kedves smseket....ha gondolod,majd szó szerint idézem,mert még nincsennek törölve,mert gondoltam,hogy elfelejtetted,hogy nem én kezdtem.....
De majd IRL,tel. 1eztetés alapján.
ON
UI:
A szerelő sikítófrászt kapott a magnó beszerelésétől....csak a hengerőszabályzó ment gallyra,hogy ugyanolyan stílusban volt beszerelve,mint amit hangosan kritizáltál...tehát semmivel sem tudsz többet,Danikával 1ütt....
Javítás +volt,és már hangszóró is van....mert lehetámaztat boltban kapni!
Ez az utolsó OFF hozzászólásom!!!
Nem tudom mit zizegsz, amikor mindened egy helyen van, hogy végre elvidd, és ezt egyszer már meg is mondtam neked!!!
Ne magyarázd el, hogy kerestél, mert amikor kerestél mindig felvettem!!!
A "fordulj fel" és "dögölj meg" tartalmú e-mail-ekre és üzenetekre nem válaszok!!!
Röviden ennyi!!! És többet itt, ebben a témában nem írok!!!
OFF
Léccis találj ki 1 időpontot,amikor +kap6nám a DVDket és a cuccokat!
Mivel nem reagálsz emilre,nem veszed fel a mobilt,ezért itten kell OFFolnom!
THX!
ON
ÖP
Még nem, de a Dacia mocija gyakorlatilag a Renault "C" motorja, ebből van karbis (R9/11, R5, R14, R19...) és befecskendezős (R5, R19...) is. Tehát meg lehet csinálni, sőt a románok is gyártják ezeket a régebbi motorokat befecskendezővel.
Hát igen, az ikerkipufogó, szerintem a 3 részes lökhárítóval is jól mutatna! De én máshogy szélesíteném a sárvédőket, így is jó, csak azok a vékony kerekek...
A május 1.-ben én nem vagyok teljesen biztos, mert sajna akkor már nyakamon az érettségi, de lélekben veletek leszek!
A tuningról annyit, hogy annak a ladás mottónak teljesen igaza van. Semmi különösebb értelme annyi pénzt beleölni egy ilyen régi GT-be, csak ha nem fanatikus az ember. Rokonomék Focusában 2.0 Mondeo-motor van, meg valami eszméletlen hifi, de a kocsiért nem adnának annyit, mint amennyi pénzt beleöltek.
Stikának üzenem, hogy rokonom műszaki vizsgabiztos, és már látott egypár 4 éves digó verdát, amik megbuktak az időszakoson ilyen-olyan okok miatt. A Dacia gyári minősége valóban borzasztó volt, de ha az elején rendesen összeraktad, tényleg megbízható autó lett, ami éveken át megbízhatóan szolgált. És valóban: a régi autókat sokkal hosszabb távra tervezték, mert a cucilizmusban az emberek nem kétévente cserélgették a kocsijukat. A mai autókban már minden hülyeséget elektronika vezérel, csak épp azt felejtik el, hogy az még nem olyan megbízható, nem olyan kiforrott, mint a mechanika. Pl. olvastam, hogy egy Mercinek (!!!) autópályán 140-nél leállt a mocija, és csak fél óra múlva lehetett életre lehelni. Lefagyott, mint a Windows...
A múlt heti Autópiacban van egy kétoldalas cikk a Solenzáról, új fotókkal. Hát sajna oldalról szinte teljesen a SupeRNova. Nem tudom, miért nem tudták újratervezni az egészet, na de mindegy. Sőt, azt is írja, hogy Magyarországon legfeljebb csak másfél év múlva fogják forgalmazni a gépet. Vannak tervrajzok is az X90-ről (bal alsó sarok), az már teljesen új terv.
Kösz az infókat az injektoros témáról! Sejtettem, hogy az EU 2 áll a háttérben. Amúgy a mienk is vitte a 165-öt újkorában, bár 4 évesen nem igazán erre figyeltem.
Jó ötlet az a klub, szerintem honlap is kéne végre ennek a király márkának!
Megnézem az oldalakat, amiket írtatok. Kb. két hét múlva újra jelentkezem! Addig is Dacia forever!
Nagyon várom a jó időt, amit egy igen alapos takarítással kötnék össze végre (mindjárt tavaszi szünet!). Utána csinálok pár fotót megint, és elküldöm mélben.
Esetleg körülnézek, mert van azért még Dákó bőven a környéken, csak egy se olyan full pöpec, mint az enyém:-))))))))))
Nemrég olvastam egy újságot, és írtak benne a kádról (Fiat1300/1500)! Hát az se vót pengébb, mint a Dacia. Pedig csak kb 6 évvel volt korábbi konstrukció. De megette őket a rozsda, hiába volt a több HP! És asszem ez igaz volt még egy pár évig az olasz verdákra. A Zsiguli történetének idevágó része, hogy több autót is teszteltek az oroszok, mielőtt választottak, köztük az R12-est is (gyakorlatilag ezek voltak az első Dacia 1300-asok is: "R12 embléma cserével"), és az bírta a legjobban! Majdnem az R12 lett a zsiguli!
A Dacia-nál a gond, akkor kezdődött, amikor elvonultak a franciák, és nem felügyelték a minőséget. Ezek után több törődést igényeltek...
De minden autóra igaz, hogy ha odafigyelnek rá, akkor az meg is hálálja!
A régi autókat még hosszabb időre gyártották mint a mai autókat. A mai autókban az elektronika nem fogja annyi ideig birni mint a mechanika. Ugyebár akkor meg kidobod, mert nem tudod használni.
Szerintem mind a két autó más világ és hallani jót és rosszat is.
Szép. Tényleg nagyon el van találva.
(Olasz autók? Hát az Alfásoknak más a véleményük, a Ferrariról nem is beszélve. Az enyém 4 éves és egy garanciás váltójavítás volt eddig az összes baja. Egy NÉMET autós újság statisztikája szerint az első 3 évben a Bravo/Brava vezet megbízhatóságban, vagyis legkevesebbszer kellett szervízbe vinni. Megelőzi az összes német presztisautót. Más kérdés, hogy 10 év után már a Subaru az első.)