Keresés

Részletes keresés

Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6923
Akkor attól függ, hogy milyen területen vagyok, hogy merre megyek, milyen vonatszámban?? :-DD
Előzmény: V46 021 (6918)
sichonor Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6922

Itt nem a bértúllépésről van szó tisztelt Méregzőld. Az az üzemvezető dolga.

 A kérdésben megfogalmazott konkrét esetet a következők támasztja alá:

Ami mögöttesen mozgolódik az-az, hogy a központ a sajátosan átfogalmazott

kollektív szerződést kellt életre:

Engedi, hogy kevesebb pótlékot kifizetve szerkesszék meg úgy a fordát, hogy az a  törvény keretei között maradjon (pihenés). Kb.: 27%-al megtermelőbb legyen a munka menete az ésszerűség határon felűl. Ami természetesen kihat a szabadnapokra is a kipihentség téren.

Konkrét esetet(EKET) tudok arra, hogy két  éjszaka kivétele (átrendezése) kb.: 4000-6000 ft kiesést eredményezett azon a HÉV vonalon. Nettóban értve.

Ebben az esetben a munkáltató betartotta a törvényességeket, mert amiért a járművezető dolgozik-azért kivan fizetve. Viszont a dolgozó mégis kevessebbet kap készhez, az említett összeggel. Tehát egy fajta bércsökkentést eredményezett a változtatás - mert a központ ugyanis erre ment ki. Egyszóval nagyon okos ötlet volt ez.

Előzmény: Méregzöld (6921)
Méregzöld Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6921

Hi Sichonor és Evribádi!

 

Ugyan Korrektor22-től vársz választ, gondolom majd meg is kapod, de ha megengeditek néhány gondolat a bérgazdálkodásról...

 

A járművezetői bértömeget a mindenkori vonatüzemóra és a bérmegállapodásban meghatározott vonatüzemóraszorzó szorzata adja. 2006-ban a vonatüzemórában olyan órák is el lettek ismerve, amelyek nem vonathoz, hanem bizonyos előkészítő munkafázishoz kötődnek (pl.: szerelvény átvétel, kocsiszíni ki- és beállás, stb.) Ez további béremelést jelentenek a motorászoknál, mert a bértárgyaláson "kialkudott" emelés (19000 Ft/fő/óra) csak ezútán rakodik a bázis bértömegre. Ezt csak a motorászok között lehet felhasználni. A vonzatok mértékét az alapbérből következő bérelemek mértéke határozza meg. (pl.: du. pótlék, éjsz. pótlék, túlóra, elvont pihenő, fiz. ünnep, stb.) Ha a béremelésnél kalkulált vonzatnál év közben kevesebb lesz a tény, akkor a mozgóbér mértéke növekszik, amit szintén a motorászok között lehet csak felhasználni. A bérmegállapodásban benne volt, hogy a mozgóbér arány nem növelhető, sőt... Amikor ezt kalkulálja az ember, akkor egyre kell kínosan figyelnie, hogy a vonzatra félretett keret elég legyen, mert ha nem ad fedezetet, akkor év elején kódolva van a bértúllépés, ami nem megengedett...

 

A kérdésben megfogalmazott konkrét esetet nem ismerem, de két lehetőség fordulhat csak elő:

1. A vonzatok meghatározásánál a lecsökkenő éjszakai pótlékot figyelembe vették, tehát beépült az alapbérbe - ha ez volt akkor, az gondolom, hogy a dolog OK...

2. A vonzatok meghatározásánál a lecsökkenő éjszakai pótlékot nem vették figyelembe vették, akkor a mozgóbérkeret ezzel növekedett, tehát az éves jövedelembe, mint prémium vagy jutalom kerül bele - ez szerintem nem fordulhatott elő, mert a bérmegálapodás ezt nem tette lehetővé. Egyébként ebben az esetben sem veszik el a bér, mert mozgóbérben kifizetésre kerül az év során

 

Más eset nem fordulhat elő.

 

Még egy fontos információ - minden év végén az üg.-ések és vezetők kiemelt feladata, hogy a ténylegesen felhasznált bér a bértömeg lehető legnagyobb mértéke közel100 %-a legyen. Ezt a folyamatot egyébként az SAP/HR is támogatja (decemberi hóközi zárás).

 

Hát ennyi...

 

Elnézést a sok szövegért, de azt gondolom a kérdés jogos és a téma érdeklődésre számot adó...

 

Ha egyéb kérdés van, és ha tudok szívesen válaszok...

 

Majd jövök...

Előzmény: sichonor (6920)
sichonor Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6920
Werk25! A kérdésed nagyon is jogos! Várjuk a tiszta válaszod Korrektor22.
Előzmény: werk25 (6906)
GyöBzs Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6919
A HÉV-es Menetrendfüggelékben van benne, nem a MÁV-osban, továbbá nincsen felsorolva a vasúti közlekedésről szóló törvény egyik mellékletében sem.
Előzmény: Zénóka23 (6917)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6918
Az alak előjelző Ob. berendezésének a része, a fény előjelzőt Aq. kezeli és az ottani bb. szakasz tartja karban. Az egy szép dolog, hogy a két előjelző átfedésben van egymással. Ha a BHÉV megy fel Budára, a zöld könyveket Ob. bejáratnál kell pirosra cserélni és viszont.
Előzmény: Zénóka23 (6917)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6917
Mit jelenthet ez a BKV kezelésében?? Hiszen azt Óbuda II.számú állítóközpontja kezeli. :) (kezelte, amíg lehetett kezelni, mert már régóta vonóvezeték sem megy ki hozzá. Sőt!Tudtommal a bejárati jelzőt sem lehet kezelni, mióta két Es vagy Eas szeneskocsi felszántotta a páros váltókörzetet) Tehát honnét lehet tudni, hogy az HÉV vagy MÁV terület?
Előzmény: V46 021 (6916)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6916

 

"az ott található háromfogalmú alak előjelző a BKV kezelésében van"

 

Hmm... Mindig tanul az emberfia.

Előzmény: Infós (6913)
exmv Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6915

Ha jól tudom, a nyílt vonal is a BKV tulajdona.

 

Valószínű igazad van, mert a Műszaki Táblázatok II. 1. Táblázatában nem szerepel olyasmi, hogy Óbuda - Aquincum elág.

Előzmény: Infós (6913)
Infós Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6914
Ja, még annyit, hogy személy szerint örülnék neki, ha a késő esti és a kora hajnali órákban (gyakorlatilag ahogy a HÉV-ek menetrendje engedi) az esztergomi vonatok egészen Margit-híd felszinig járnának, sebes- vagy gyorsvonatként (árpád-hídi és kaszásdűlői megállással). Adott esetben ezzel egy átszállást meg lehetne spórolni a jónépnek, ha már nem szállt át Óbudán a 60-as buszra — ami akár kicsit sűrítve is járhatna majd.
Előzmény: Infós (6913)
Infós Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6913

Hinnye...

 

 

"A Dezső tipust csinálnia" szerintem kicsit drága mulatság és felesleges is.

 

Ehhez kellene egy olyan motorász, akinek van országos közforgalmú vasútra érvényes vezetői engedélye. Ha jól tévedek, a HÉV-nél kevés ilyen főállású járművezető van (a bedolgozóktól most tekintsünk el, bár az ő számuk sem lehet valami igen magas).

Erre azért van szükség, hogy elég legyen egy vezetni akaró és tudó azon a vonaton, ne kelljen a nyílt vonalon váltani.

 

Ezt a motorászt be kell iskolázni egy tipusismereti tanfolyamra, ahol először elméletben, majd gyakorlatban is megtanulja eme jármű csínját-bínját, majd ebből vizsgát tesz (mihelyt levezett 50 órát) (Vendégsín, javíts!).

 

 

Ha ez megvan, nosza-rajta-gyerünk, vezethet is. Ezzel elérjük, hogy Óbuda(MÁV) és Aquincum elágazás (HÉV) között egy fő járművezető-mozdonyvezető végez szolgálatot, és őt is a BKV fizeti.

 

 

E helyett szerintem inkább azt fogják "játszani", hogy egy motorász önköltségben elmegy Óbuda(MÁV)-ra, ott felül a motorvonat vezérállására, és amikor kiértek az állomásközbe, onnantól kezdve mint pilóta funkcionál, egészen addig, amíg vissza nem érnek Óbuda(MÁV) állomásra.

 

Azt nem tartom valószínűnek, hogy Óbuda(MÁV) állomásról kihaladva, a háttal álló bejárati jelző vonalában* a mávos mozdonyvezető megáll, és helyét átadja a bkv-s járművezetőnek, hiába rendelkezik vonalismerettel és tipusismerettel is. :(

 

 

*Ha jól tudom, a nyílt vonal is a BKV tulajdona. Ezt arra alapozom, hogy tudtommal, az ott található háromfogalmú alak előjelző a BKV kezelésében van. Az erre a vonalra készült Végrehajtási Utasítás biztos tárgyalja, azt kéne fellapozni.

Előzmény: Dash 9 (6912)
Dash 9 Creative Commons License 2006.04.14 0 0 6912

Üdv!

 

Lehetne talán olyan megoldás is, (bár ehez tudni kell, hogy meddig terjed a MÁV szakasz Óbuda és  Aquincum között) hogy a MÁV szakaszon vezet a MÁV mv. a HÉV-en pedig egy HÉV motorász. Így csak a HÉV-es jv-nek kellene egy Dezső típus csinálnia. Egy elég lenne, mert gondolom egyszerre csak egy jár be a HÉV-re. 

Előzmény: Infós (6886)
Bazsi75 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 6911
Mit vártál? Miután kijelentették, hogy a műszak ért hozzá még annak is elment a kedve akinek nem is volt.
Előzmény: werk25 (6910)
werk25 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 6910
Mitmondjak..., nem vitték túlzásba...
Előzmény: G. Bear (6907)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 6909

 

És hol a munkavédelem? Ha szálka megy a kezükbe?

 

Vagy szigorúan csak fakezű vezért kéne akkor alkalmazni! :))

Előzmény: tweety83 (6908)
tweety83 Creative Commons License 2006.04.13 0 0 6908
de olcsóbb lenne...kéne piros, zöld, meg kék partvisnyél, aztán adogatnák egymásnak, mint régen a villamososok...mennyivel energiatakarékosabb lenne :))
Előzmény: v_peti (6901)
G. Bear Creative Commons License 2006.04.13 0 0 6907

 

Üdv!

 

Ami itt született, azt lát(6)tad, azon kívül a mail címemre 1 javaslat érkezett.

Előzmény: werk25 (6906)
werk25 Creative Commons License 2006.04.12 0 0 6906
T. G. Bear!
Nemrég kérted, hogy akinek van javaslata az E.1. és Menetrendfüggelék módosításához az írja meg. Ehhez adtál egy e-mail címet is. Ennek ellenére néhányan mégis ide írták az ötletüket. Engem érdekességképpen érdekelne, hogy számszerüleg hányan vették a fáradságot és írtak neked ez ügyben.

T. korrektor 22!
A 6477. hozzászólásodban a bérekkel kapcsolatban írtad, hogy a hévnél a pótlékok a bérnek a kb. 40-45%-át teszik ki. Megtudtam, hogy csepelen megszünt az éjszaka a járművezetőknél. Akkor ez esetben hogyan módosúl? Mert úgy néz ki, hogy így csökkent jelentősen ez a %-os érték, ebből következően a bér. A béremeléssel ez most hogyan alakult, csökkent, nőtt vagy nem változott?
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6905
mikor megyünk biciklizni?

Ma nem. :-))
Előzmény: Infós (6904)
Infós Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6904

Bocsi, ez lemaradt: "(vicc)"

 

OFF

Szóval akkor mikor megyünk biciklizni?

ON

Előzmény: Vendégsín (6903)
Vendégsín Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6903
Próbálok tőle elszakadni...

??? :-)
Előzmény: Infós (6899)
exmv Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6902

nem csak az országos közforgalmú vasutakkal foglalkoz(ná)nak?

 

-engedélyező hatóságként kiadja, ellenőrzi, módosítja és visszavonja a vasúti társaságok működési engedélyét.

-szabályozó szervként megszabja a vasúti infrastruktúra használatának azokat a feltételeit, amelyeket nem a piaci kereslet és kínálat törvénye határoz meg.

-piacfelügyeleti szervként folyamatosan nyomon követi, elemzi a vasúti piacok működését, és arra törekszik, hogy a piaci zavarokat és kudarcokat lehetőség szerint még kialakulásuk előtt megelőzze.

 

http://vasutihivatal.gov.hu

 

:)

 

Előzmény: Infós (6899)
v_peti Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6901

Az hegyipálya és egyvágányos-kitérős rendszerű, így nemigazán lenne célszerű bizber nélkül.

 

Előzmény: lbence (6898)
Infós Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6900

Egyetértek, szeretném, szeretnénk megismerni a rendszert, lehetőleg minél aprólékosabban, akár személyes megtekintéssel is. :)

 

Az izmus kérdésében egyet értek, sajnos a Máv utasításrendszere pl. nem ismeri a távirányítós (gyseves) Boboval való tolatást, ami talán egyedüli Magyarországon. Azt vettem észre, hogy az ilyen nagy fontosságú leírások, mint pl. egy forgalmi utasítás vagy akár egy új jogszabály, a tények mögött kullog, utólag kerül módosításra. Remélem, hogy G. Bear által felvetett, "félig" kész utasítás-módosítás ezen túllép, olyan fogalmakkal fog operálni, melyek csak a jövőben válnak napi szinten használhatóvá, de legalább a lehetőségét megteremtik.

 

Nagyon bízok benne, hogy erőd és időd engedi, hogy minél több, minél színesebb, minél sokrétűbb infókat osszál meg velünk az új biztosítóberendezésről, az ezzel összefüggő pályakorszerűsítésről, az esztergomi vonatok "itteni" közlekedéséről, egyéb, sokak érdeklődésére számot tartó eseményről. :)

 

 

Megj.: bár nem szívesen teszem, de tények hiányában sajnos találgatok, találgatunk, kombinálunk. Ha valami nem tiszta, tedd a helyére, hagy tanuljunk egy kicsit az újból. A bírálat pedig mindig jobbító szándékú, legalábbis részemről.

Előzmény: korrektor22 (6896)
Infós Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6899

"Az utolsó bekezdést meg tiszta Vendégsínes :) És teljesen jogos. Viszont független de értő íróknak kéne készíteni. Mert mégse a BKV írja a KRESZ-t :)"

 

Vendégsínes? Köszönöm, ezt bóknak veszem. :) Próbálok tőle elszakadni, de valahogy valami mindig visszahúz oda. :))

 

Sajnos a független és a hozzértő majdhogynem üti egymást. Talán az is elég, ha a HÉV üzem leírja, hogy hogy kéne közlekedni, ezt egy szakmai szerv átnézi , majd vagy jóhávagyja, vagy módosítást rendel el az életbeléptetés előtt. Most erre hivatott a Fővárosi és a Pest megyei Közlekedési Felügyelet. Tulajdonképpen így a BKV írja a saját héves KRESZ-ét :)

 

"Az időre létre nem jött Vasúti hivatalnak nem ez lett volna a dolga?"

Hát, hogy mi lett volna/mi lenne/mi a dolga, azt én sajnos nem tudom. :( Ők nem csak az országos közforgalmú vasutakkal foglalkoz(ná)nak?

Előzmény: Bazsi75 (6895)
lbence Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6898
A Fogas meg 30-cal megy és mégis van biztber.
Előzmény: v_peti (6897)
v_peti Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6897

Félve mondom ki, egy ismerősöm vetette fel:

 

Ő: "Miért nem megy a HÉV 60 helyett 50-nel, és akkor nem kéne biztber sem!"

Én: "Miért?"

Ő: "Hát a villamosnál sincs."

 

Hát, azért ide csak nem fogunk eljutni! ;)

 

50-nel Szentendrére. Persze... Az utasok nagyon díjaznák. Valamint egy HÉV szerelvény sokkal nagyobb tömegű, mint egy villamos, így valószínűleg még látra sem mehetne 50-nel. (Pl. bizber hiba esetén.)

 

 

 

 

Előzmény: Infós (6894)
korrektor22 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6896
Érdekes és izgalmas szakmai vita van kialakulóban.

Ahhoz, hogy a vita érdemivé alakuljon, azt gondolom, hogy az érdeklődőknek előbb meg kell majd ismerniük, hogy milyen lesz az alap biztosító berendezés, és milyen új irányítási rendszert kapunk.

Ha erre lesz itt valós igény, ahogy majd időm engedi, nagy vonalakban közzé teszem, hogy mitől is lesz itt a forgalomirányítás világszínvonalú.

Ekkor majd látszani fog, hogy ez az új technológia mennyire illeszthető be a meglévő MÁV vagy HÉV utasításrendszerbe.

A MÁV utasítás imádóknak: Én a MÁV utasítást 39 évvel ezelőtt tanultam először. Azóta ez az utasítás rengetegszer változott, de nem azért, hogy az utasítás szerkesztőknek legyen bőven munkájuk, netán hétvégékre is, hanem mert az alkalmazott technika folyamatosan fejlődött és ez új szabályozásokat tett szükségessé. Tehát az utasítások változása soha sem valamilyen „izmus” kérdése volt.

 Nem fogom a szentendrei változásokat valami privilégiumként kezelni, amit csak tudok, majd megosztok az érdeklődőkkel. Egyrészt, hogy megvitathassuk a dolgokat, másrészt, hogy együtt örülhessünk a szerintem forradalmian új változásoknak.

Üdv.

korrektor22

Bazsi75 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6895
"Ha egy állomáson belül mozogsz, akkor az nem is helytelen vágányozás"

Jogos. És erre mondtam, hogy egy jól működő berendezésnél alapesetbe se kell nagy parát levágni helytelenezésnél. Jelzőt neki és előszó, hogy ne legyen megijedve :)


Hát, azért ide csak nem fogunk eljutni! ;)

Inkább úgy mondanám, hogy abból már kinőttünk. A régi utasításban volt elég sok villamosra utaló jel. Tényleg el kéne dönteni, hogy mit hoz a jövő mert most se nem ilyen se nem olyan.


legyen működő rádió mindenkinél

Ez olyan nagy kivánság a XXI. században?? És nem csak a rádió létezik. Van gsm hálózat már csak egy rögzítőre került diszpécseri teló kéne ami pl tud konferenciát is. Es se ördöngőség.

Az utolsó bekezdést meg tiszta Vendégsínes :) És teljesen jogos. Viszont független de értő íróknak kéne készíteni. Mert mégse a BKV írja a KRESZ-t :) Az időre létre nem jött Vasúti hivatalnak nem ez lett volna a dolga?
Előzmény: Infós (6894)
Infós Creative Commons License 2006.04.11 0 0 6894

"(...) A helytelen vágányozásnál miért baj, hogy kinél van a kezelés??? "

Ha egy állomáson belül mozogsz, akkor az nem is helytelen vágányozás. :))

 

 

 

 

 

Félve mondom ki, egy ismerősöm vetette fel:

 

Ő: "Miért nem megy a HÉV 60 helyett 50-nel, és akkor nem kéne biztber sem!"

Én: "Miért?"

Ő: "Hát a villamosnál sincs."

 

Hát, azért ide csak nem fogunk eljutni! ;)

 

 


Rádiózás: igen, talán el is lehetne felejteni az Írásbelit meg a Tolatási jegyzéket, legyen működő rádió mindenkinél. :) Igazán örülnék, ha komoly, betartható szabályrendszer lenne, és nem kéne olyat mondani, hogy "jó, jó, hogy így van leírva, de nem így szoktuk" és társaik.

 

 

Futurisztikus elképzelés:

Lehet, hogy érdemes lenne összehozni a MÁV és a HÉV utasítását, könnyebb lenne az átjárhatóság a két cég között mind a két cégnek, mind az esetleges harmadik félnek. Ehhez közös felügyeleti hatóság kellene, mert ez a három felé darabolt így nem jó ehhez. Ehhez nagyban kéne módosítani a MÁV utasításrendszerét is, egy közös irányba. A másik vonal, hogy a HÉV teljesen különválik a MÁV-tól régebben átvett utasítással, az eddig megtartott, de átformálható részeket átformálja, újra dimenzionálja. Ezzel egy igen magas zavarfeloldó-képességű rendszert sikerül létrehozni, igen nagy vonatsűrűség mellett is (kb. mint a jelenlegi rendszer).

Előzmény: Bazsi75 (6892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!