Keresés

Részletes keresés

gabor144 Creative Commons License 2012.08.23 0 0 12738

"A Budapest-Prága forgalom pedig pont hogy nekünk fontos, ha a csehszlovákokon múlna, minden vonat végállomása Pozsony lenne, jobb esetben Stúrfalva..."

 

Napi mondjuk 3 pár, egyenletes eloszlásban jó időpontban közlekedő nappali vonat valóban fontos a jó eljutási lehetőségek érdekében. (Szerinetm 6.25, 10.25 és 14.25 lenne az ideális (esetleg még Pozsonyig 18.25 is, ha az éjszakai 20 után indul), de ennek aligha van realitása.) No de ezen felül újabb és újabb vonatok indítása biztos megéri ilyen - valljuk be - igen csekély utasforgalom mellett? Szép a kétórás ütem, de nem luxus ez itt? Vagy annyira elenyésző a többletköltsége számunkra?

Előzmény: BahnScorper (12722)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.23 0 0 12737

Kocsija válogatja. Magyarban nincs, osztrákban, németben, románban, lengyelben van, cseheknél csak hálóban.

Előzmény: Random- (12736)
Random- Creative Commons License 2012.08.23 0 0 12736

Köszi a választ!

 

Ezekben a kabinos éjszakai járatokban szokott lenni működő elektromos aljzat? Akkumulátor töltés céljára?

Előzmény: Siemens113 (12733)
DVB Creative Commons License 2012.08.23 0 0 12735

A Metropol 360-as és 361-es közvetlen kocsijai. Vagy nappal átszállsz.

 

Amúgy megnéztem a nyári jegy feltételeit, semmi nem akadályoz meg abban, hogy vegyél még egyet. Csak annyi, hogy hiába 2 hétig jó, augusztus 31-én mindenképpen véget ér az érvényessége. Aztán csak óvatosan Malacka elátkozott környékén :)

Előzmény: vjano (12734)
vjano Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12734

"nekem nem hiányzik a Cracovia, jó ez a mostani közvetlen kocsi"

 

Megköszönöm, ha segítesz, mi ez a mostani közvelen kocsi? 

Én még a Cseh Tamás által is megénekelt krakkói gyorssal szocializálódtam..:-)

Előzmény: BahnScorper (12729)
Siemens113 Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12733

Az olvtársakhoz kiegészítésként: ülőkocsiban egy nyakpárna igen jól tud jönni, főleg éjszakai vonaton. :). (nem szonbságból)

 

A legfontosabb értékeidet úgy helyezt biztonságba hogy Neked megfelelő legyen ez mindenkinél más, de mindenre nagyon kell vigyázni. (én pl mindent magamnál tartok úgy hogy ne lehessen könnyen ellopni, pl zsebhez kötés,lakatolás, tépőzárazás, láncolás stb kinek mi)

Előzmény: Random- (12716)
DVB Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12732

Rendben. Szóval akkor mi van a 12701-ben feltett kérdéssel? Lesz, nem lesz, van pénz rá?

Előzmény: canis maior (12731)
canis maior Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12731

Kímélj meg a negatív hullámoktól :)

Igenis, fontos a MÁV-START-nak a nemzetközi forgalom.

Maximum, vannak, akik negatívan gondolkodnak. 

Előzmény: DVB (12715)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12730

Az nem sok. :-) Már úgy is mindegy.

Előzmény: M41 2180 (12720)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12729

A SZU-ba már 1998 óta csak a Tisza van... Krakkóba meg lehet menni más irányon át közvetlenül (nekem nem hiányzik a Cracovia, jó ez a mostani közvetlen kocsi). Románia felé pedig igenis lett több vonat az utóbbi időkben... sokáig nem volt nagyszebeni vonat, és Kolozsvárra sem volt ekkora kínálat, mint most.

 

A határátmenetek száma pedig önmagában nem tényező, a lényeg a honnan és a hová. A kishatárforgalom amúgy is halott dolog, az EURegio-vonatnak van csak értelme.

Előzmény: DVB (12727)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12728

Nekem nem a hazafelé kései hazaérkezés a nyűg, hanem a kintre hajnali 7 óra előtt érkező járat. Amikor a szállodában még nem tudod elfoglalni a szobádat, tök kómás vagy a korán kelés miatt, a boltok még nemigen vannak nyitva, rossz esetben pedig még hideg és sötét is van.

Előzmény: _karika (12726)
DVB Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12727

Valoban a 80-as evek mas volt, mint most. Helyesebben mondhattam volna, hogy 90-es evek vege, 2000 kornyekehez kepest is rosszabb a helyzet. Kassara van 2 vonat (tovabb Krakkoba mar nincsen), Ukrajna es nagy testver fele csak a Tisza, Romania tobbe kevesbe fixen maradt, csak a vonatok lettek rovidebbek, Szerbia most 3 vonat - lesz talan 2, amibol a Beograd is csak rovidul, Horvatorszag (majdnem), Bosznia, Olaszorszag semmi - Szlovenia nagyjabol ugyanaz. Ahol bovules volt az csak a szlovak/cseh/nemet relacio illetve az osztrak/nemet/svajci forgalom utemesitese es railjetesitese.

 

Nyilvanvaloan nem a 14 kocsis gyorsvonatok hianyoznak, hanem az, hogy egyre kevesebb hataratmeneten van valami... Persze versenytars a fapados de nem a szomszedos orszagokba. Oda a busz meg a kocsi a versenytars.

Előzmény: BahnScorper (12722)
_karika Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12726

Nem mindenki szeret amúgy éjszakai vonatozni.

Hazafele egy rossz idősávban közelekdő éjszaki vonat még el is tudja cseszni a hangulatodat, főleg, ha késik. Legközelebb nappalival jövünk haza a WW helyett...

Előzmény: BahnScorper (12725)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12725

Osztrák-szlovák-cseh relációban amúgyis van legalább 4 nappali vonat a lengyel fővárosba, ezért van olyan gondolatom, hogy sajna ez a vonat sem lesz hosszú életű.

 

Jelenleg van osztrák irányból a Sobieski és a Polonia, a csehektől meg a Praha (na az honnan mehet...) - ezek mellé jön be a tervezet szerint még két új vonat. A nemzetközi forgalom talán valóban nem verdesi az egeket, de Katowice és Varsó között minden vonat tele van, Breclav és Ostrava között pedig szintén akad belföldi utas. Egyedül az Ostrava-Katowice szakasz a nagyobb kérdőjel, de ha most bevállalta a lengyel, akkor tudhat valamit...

 

Nem mindenki szeret amúgy éjszakai vonatozni. Az egyik nagy érv ugyan az szokott lenni, hogy "úgy nem látunk semmit útközben", de inkább azon aggódnak az utasok, hogy nem tudják magukat kialudni rendesen (még fekvőn vagy hálón se - és ebben van valami, én is igyekszek úgy utazni éjszaka, hogy az érkezésem napján ne legyen semmi nagy programom), félnek a lopásoktól, vagy csak idegenkednek attól, hogy egy szűk fülkébe legyenek bezárva, pláne idegenekkel... és ha néha szorzunk-osztunk, akkor kijön, hogy nem mindig olcsóbb a helyjegy, mint a szállás.

Előzmény: vonatozó (12721)
M41 2180 Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12724

Beforog-e ez is a Moráviához hasonlóan belföldi IC-be?

 

Ez függ sokmindentől. Ha pl a cd adná a kocsikat akkor valószínűleg igen, mert nekik elég jelentős km adósságaik vannak még felénk.

Az se mind1, hogy megmarad e pl a Hungária és ha igen akkor ki adja a kocsikat rá. Ha mi adjuk az valamelyest szavatolja a ZSSK és CD kocsiK belföldi jelenlétét. 

Ez még elég képlékeny sztem.

Előzmény: vonatozó (12721)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12723

Túl sokat éltél már Csehországban, cimbora. :-) Nálunk nincs csomagkorlátozás, nincs poggyászjegy, a poggyászkocsi meg csak azért van, hogy cangát szállítsanak benne.

Előzmény: DVB (12718)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12722

Ne hasonlítsd már a mait az akkorihoz, pláne ne a '80-as évekhez, amikor nem voltak nagyon párhuzamos buszok, autója alig valakinek, a repülő meg csak baromi drágán létezett. Meg persze nem lehetett nagyon mozgolódni, legfeljebb csak a szocialista tömbön belül, hogy megnézzük, mit esznek-isznak a többi táborlakók, meg hogy ők mennyivel élnek vacakabbul vagy kicsit jobban hozzánk képest... illetve a náluk lévő hegyekbe és vízpartokra elmenni. Persze hogy így megtelt az egyenként 10-14 kocsis Báthory, Cracovia és Metropol... a nappali vonat meg akkor még lassú volt és nem EC-minőség, így pláne nem volt alternatíva.

 

Azóta először jöttek az autók és a buszok, illetve hogy már lehetett könnyen "olaszba'" és a sógorokhoz is menni, majd a fapados repülők (amivel meg már mindenhová), ezzel együtt az EU libarealizálási törekvései illetve keleten az állami csecs elapadása.

 

A Budapest-Prága forgalom pedig pont hogy nekünk fontos, ha a csehszlovákokon múlna, minden vonat végállomása Pozsony lenne, jobb esetben Stúrfalva...

Előzmény: DVB (12715)
vonatozó Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12721

Mennyire lesz kihasznált ez a járat? Korábban is volt Bp-ről napppali, reggeli vonat Varsóba, mindegyik azért szűnt meg, mert nem volt kihasználva. Osztrák-szlovák-cseh relációban amúgyis van legalább 4 nappali vonat a lengyel fővárosba, ezért van olyan gondolatom, hogy sajna ez a vonat sem lesz hosszú életű. Akik Lengyelbe utaznak, szívesebben veszik igénybe az éjszakai vonatot (Metropol kocsijai), mert így kora reggel érkeznek meg, míg a reggeli vonattak este érnek oda, és még éjszakára szállodát is kell találniuk.

Amúgy a PKP vagy a Start adja a kocsikat? Beforog-e ez is a Moráviához hasonlóan belföldi IC-be?

Előzmény: DVB (12712)
M41 2180 Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12720

Istria egyszem ülőhelyes kocsijával mi a helyzet? Azon is sokan vannak?

 

Sokan vannak, minimum fülkénként kettő utas akik fekvőhelyesnek használják. Mindenesetre nem lehet vele utazni Egerszegről mert így "tele" van, pedig jó lenne légkndis vonattal munkába járni legalább hetente egyszer :)

Viszont a fekvő és a háló kocsi fullon van mindig .

Előzmény: Aln 663 1189 (12685)
Random- Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12719

Köszönöm a választ!

Valami ilyesmire gondoltam, de azért jól jött a megerősítés. Nagyon kíváncsi leszek, mert még nem volt ilyen élményem. Már régóta terveztem hosszabb vonatozást, mert tetszik, csak eddig nem adódott alkalom.

Előzmény: DVB (12718)
DVB Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12718

Még annyit a poggyászról, hogy nincsen megkülönböztetés mint a repülön - nyugodtan vihetsz hátizsákot, kis táskát meg egy nagyobb bőröndöt is. Ha ennél is több lenne pl babakocsi, síléc, bútor az IKEÁ-ból, az már kiverheti a biztosítékot :) Ehhez elvileg kéne poggyászjegy, de én még nem láttam embert, aki váltott volna. A nagyobb dolgokat, pl bicikli - általában feladják poggyászkocsiba, de ezen a vonaton nincsen.

Előzmény: Random- (12716)
DVB Creative Commons License 2012.08.22 0 0 12717

Semmi ilyen repülős bonyolultság nincsen. Kimész a Keletibe, veszel egy újságot, étel-italt, ami tetszik. A nagytáblán megnézed a vonatod vágányszámát - odasétálsz, a helyjegyről megnézed a vagon számát, ezt általában az ajtókon jelölik, pl. 412. a vagonon belül 6 ülés szokott lenni minden kupéban, a folyosón minden kupé mellett van egy kis tábla, amin a foglaltságot jelzik papírcetlikkel. Ha van helyjegyed itt lesz a kis sárga cetli a te számoddal, mutatva, hogy pl. Budapest Keleti - Salzburg. Ha megvan a helyed és nem ül ott senki (akit el kell zavarni), akkor már csak nézni kell a tájat, illetve éjjel úgy aludni, hogy az értékeidet valamennyire figyeled mivel éjszakai vonat. Az egyetlen amire figyelni kell, hogy a helyedet a vonat indulásától számítva 15 percig el kell foglalni, mert utána más is odaülhet - ez nagyon ritkán gond.

 

Jó utat!

Előzmény: Random- (12716)
Random- Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12716

Sziasztok!

 

Először fogok utazni nemzetközi járaton és érdekelne pár alap dolog amire érdemes figyelni. Ha valaki ezt leírná, akkor ennek örülnék. Mennyivel előre kell odaérni a vonathoz, mi a menete a becheckolásnak, ha van ilyen?

 

Budapest - Zürich járaton fogok utazni Wiener Walzer-en. Üllőhelyem van, nem fekvőhelyes. A kézipoggyászra vonatkozóan olvastam megkötéseket, de érdekel, hogy a nem kézi poggyászra mi vonatkozik? Hogy kezelik stb...

 

Köszönöm a segítséget!

DVB Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12715

Nem tudom mennyire hihető, hogy a Mávnak fontos a nemzetközi forgalom... Max akkor ha FIP-el lehet menni tengerpartra. Kivülről nagyon úgy néz ki, hogy határainkon körbenézve ott maradt meg valami, ahol a külföldi partnernek fontos, amúgy meg a 80-as, 90-es évek romjai... Talán a 2 üzleti vonatot leszámítva.

Előzmény: canis maior (12713)
Nydqist Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12714

Szerintetek a győri nemzetközi pénztárban tudnak erre a kérdésemre válaszolni, vagy inkább írjak e-mait a Startnak? Nem akarjuk megszívni, de ugyanakkor meg ha érvényes, akkor meg nem akarunk +-ban fizetni.

Előzmény: Nydqist (12694)
canis maior Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12713

Ezt nem csak a csehek nyomatták. A MÁV-START és a ZSSK is.

Előzmény: DVB (12712)
DVB Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12712

Ez a mostani Moravia meghosszabbítása. Főleg annak a megállapodásnak köszönhető, amit a csehek kötöttek a lengyelekkel és a Sobieski-n kivül más Lengyelország-Ausztria vonatokat eredményezett. Úgy tűnik errefelé csak akkor történik valami, ha a csehek nyomatják (bővités Bp-Prága vonalon a korábbi évekhez képest) éjszakai SPAR jegyek a Metropolra stb. A Metropolos rendszer elvileg marad.

 

Bárcsak így alakulna a déli és keleti forgalom is Mo-ról.

Előzmény: vonatozó (12707)
BahnScorper Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12711

Sommer mellé lehet-e, azt nem tudom, IR-nél igen.

Előzmény: frieslander (12710)
frieslander Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12710

és sommerticket/interrail mellé fekvőbe? simán fekvőjegy? (west->feldkirch)

Előzmény: paca664 (12708)
paca664 Creative Commons License 2012.08.21 0 0 12709

Szerintem ez van olyan horderejű kérdés hogy 2013. közepe előtt itt ne kapjál hiteles választ, csak találgatásokat.

Előzmény: DVB (12701)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!