A Dacianak hüvelyes motorja van. Az 1,4-es és 1,6-os hüvelyeknek csak a furata különböző, a külső méretei azonosak. A főtengely csapjai is ugyanazok, csak más a forgattyússugár. Így jön ki a nagyobb köbcenti.
Pár dolgot nem értek: az 1.6-os dugattyú átmérője nem nagyobb az 1.4-nél?
Hol lehet ilyen cuccot kapni? A Bosch injector-t valahogy nem kell ilyenkor módosítani?
Hogyan hozható ki ebből így nagyobb teljesítmény? Ki árul hozzá sport-kipufogót, esetleg nagyobb leömlőt és esetleg a katalizátor szondáját vállalja valaki ilyen teljesítmény növelésnél beállítani? Be lehet állítani egyáltalán, hogy az Euro2-es szabványt teljesítse a motor?
Köszönöm a fordítást!
Egyébként felhívtam egy szatmári kereskedőt - Florescu a neve - aki beszél magyarul is. Elmondta, csak 1.4-es motorral szerelik a Berlina-t, 1.6-sal csak a pickup-ot meg a négykerék meghajtásút lehet kapni. :(
Mondtam neki, kérdezze meg a gyártól, esetleg nem szerelnének össze egyet 1.6-sal? Készséges volt, mondta, felhívja őket és mélben értesít.
Jelenleg 30-40 nap szállítási határidővel vállalnak be Berlina-t, mert Ukrajnába kerül át a gyártása.
Nagyon örülök, hogy népesedik kicsiny kis táborunk.
1.,Hol láttad, hogy 20W50-es olaj kell bele. Szerintem azért " Most nem olyan jó az olajnyomás, mint előtte" mert vékonyabb olajat használsz. Lehet, hogy már kopott a motorod is.
2.,Szerintem a fűtésbowdent úgy tudod cserélni, hogy kiveszed a müszerfalat. A bowden egység akkor már egész jól hozzáférhető. A bowdent nagyon nehéz leakasztani a karról.
Sziasztok! Nemrég vettem Daciat és végre megtaláltam a honlapotokat, amit gyorsan végig is olvastam. 90-es évjárat, TLX-es változat, nagyon meg vagyok vele elégedve, de....
pár apróság, amiben segítséget szeretnék tőletek kérni:
1, Olajat cseréltem (15W40)-est raktam bele, utána láttam csak, hogy 20W50-es kell bele. Ez károsíthatja-e a motort? Most nem olyan jó az olajnyomás, mint előtte.
2, Fűtésbowden elszakadt, hogyan lehet legegyszerűbben cserélni.
3, "kevés benzin" lámpa nem világít, nem az izzó rossz.
4, Főtengelyeket hol érdemes cseréltetni és kb. mennyibe kerül.
Segítségeteket előre is köszönöm, remélem valaki fog tudni segíteni nekem!
Kérlek szépen titeket, segítsetek!
Aki valamennyire ért románul, írja már meg ide, hogy lehet-e ezen a linken azt olvasni, hogy 1.6-os új Dacia Berlina-t lehet-e kapni?
Szóval ha valakiben felmerül az ötlet, hogy Dacia-t akar behozni, kapásból egy csomó dolga - és szívása lesz:
1. Például Aradon megveszed a kocsit. Kérni kell egy igazolást, hogy mennyibe került és hogy ki akarod vinni tőlük a járművet.
2. A határ magyar oldalán a piros sávba kell állni, hiszen van elvámolni - illetve a szegény Dacias csórótól még lefejni való léd, mely örömmel tűnik majd el a Költségvetés feneketen kasszájában.
3. Kapsz egy igazolást, hogy jé, tényleg a tiéd a kocsi, illetve hogy 2 hétig közlekedhetsz vele.
4. Most vagy fizetsz vámbiztosítékot - pár tízezer Fricska, vagy elindulsz Bp-re a X.ker. Gergely utca 5-7-be, vagy Csepelre - pontos címet nem tudom.
5. Itt megint egy rahedli idő sorbanállás, kocsi bemutatása.
6. Ha neked 0-km-es, gyári, csont új kocsit sikerült venned - ki az a barom, aki használtan hozná be? -, akkor jó eséllyel megúszod a Közlekedési Főfelügyelet szekálását. Vagy nem, mert kell az engedélyük a kocsi forgalomba kerüléséhez.
7. Bemutatod az igazolást, hogy ennyiért vetted a kocsit. Egy nagyeszű, valami SRTP(?) katalógusban ellenőrzi, nem akarod-e véletlenül pár Forinttal megkúr(tita)ni a magyar költésgvetést. Ha nem, akkor fizethetsz kb: 30% vám, ?% környezet védelmi díjat és erre összesn 25%Sarc is kerül.
8. Ha jól kalkulálom, a kb. 950000-1milla közötti kocsiért le kell pengetni cirka 380-400eFt-ot.
9. Boldogan indulhatsz hazafele, de amilyen szerencsés vagy az első keresztezésben egy balfasz belédhajt...
Röviden - és tömören - körülbelül ilyen tortúrának néz elébe az egyszeri Dacia fan. Biztos, hogy kissé pontatlan itt-ott, ha valaki tud pontosabb infókkal - mit kell még fizetni, az a vételár hány százaléka, ilyesmik -, kérem írjon ide mindjájunk okulására.
Tudsz abban segíteni, hogy kin keresztül érdemes behozatni Dacia-t? Nem akarok utánna járkálni annyit, 7.sz. Vámhivataltól a Közlekedési Főfelügyeletig, ott is sorba állni, stb.
A Nova kb 30 cm-rel kisebb, mint az eredeti R12-es, egyébként meg ránézésre kapásból a Peugeot 309-es reinkarnációja.
Hátul jóval szűkebb, viszont állítható magasságú a kormánya. Nagy általánosságban ennyi.
Ja és ami a szememet szúrja: a csomagtartó fedél a hátsó szélvédővel együtt nyílik. Ez azért gáz, mert ha nem tudod lecsukni, az út pora, meg a zivatar szépen eláztat.
Az egyik ismerősöm eladta a DACIA-ját. :((( Maradt neki pár alkatrész. Csak a teljesség igénye nélkül.
Pl.: első, hátsó lengéscsillapitó
ülés váz
lökháritó oldal babák
belső ajtónyitó
stb..
Ha valakit konkrétan érdekel valami akkor irjon és megkérdezem tőle és válaszolok.
RenLaci !!!
Mennyibe kerül az 5 sebességes váltóhoz a tartó ami 2db-bol ál és a hozzávaló gumibakok.
Mindenkinek
Van eladó váltótartó vas 5 sebességes váltóhoz olyan ami egyben van és a 4 sebességes váltótartó gumibakkokkal lehet felszerelni.
Ha valakit érdekel irjon mail-t
Nem, az R12 alapján épített lim. Dacia a berlina, a kombi meg break! Ezekben a régi motor van, csak már befecskendezővel.
A Nova román konstrukció, Supernova lett Renault "átdolgozás" után, ebbe E7J-s motor van.
És sajna kis csalódás nem csak nekem, hogy a Solenza tul.képp az átdolgozott SN, még az ajtók is ugyanazok...