Nekem van saját készítésű rajzom a TLX műszerek bekötéséről. Akkor rajzoltam le, amikor tönkrement a műszerfal fényerőszabályzó potmétere. Akinek kell elküldöm e-mail-en, mert ide nem tudom hogy lehet képet beilleszteni.
Az egyesület létrehozása és működtetése sok feladattal jár. Nem értek az alapításhoz, ezért az Interneten körülnézve találtam erről a következőket:
Az egyesület megalakításához az szükséges, hogy legalább tíz alapító tag kimondja a megalakulást, megalkossa az alapszabályt és megválassza a vezetõ szerveket. A megalakult egyesület jogi személyiségét a székhely szerinti megyei bíróság bejegyzõ végzésével nyeri el.
A bejegyzéshez szükséges:
Az alakuló ülés jegyzõkönyve. (Tûnjön ki belõle, hogy hol, mikor, kik határozták el az egyesület megalakítását, hogyan zajlott le az alapszabálynak és a vezetõ tisztségviselõk megválasztásának a szavazása. Vigyázat, ha eltérõ alapszabályi rendelkezés nincsen, akkor a szavazásnak ez utóbbi kérdésben titkosnak kell lennie! Ha tehát ragaszkodunk a nyílt vezetõségválasztáshoz, akkor elõtte az errõl rendelkezõ alapszabályt kell elfogadnunk.)
A megválasztott tisztségviselõk nyilatkozata arról, hogy nincsenek a közügyektõl eltiltva és magyar állampolgárok. (Ez utóbbira nemzetközi jellegû egyesület esetében nincsen szükség.)
Az alapszabály. (Három példányban szokták megkövetelni a bíróságok. Ebbõl egy példányt ún. felzettel - a beadás tényét és idõpontját igazoló bírósági pecséttel - mindjárt vissza is kapunk, és ezt az APEH-nél rögtön, a bejegyzésrõl szóló bírósági végzést be sem várva, fel is használhatunk. Erre a késõbbiekben még visszatérünk.)
Végül néhány soros kérelem a bejegyzésre, amit az elnök ír alá. (Aláírását két tanúnak kell hitelesítenie a bírósági beadványok általános formai kötöttségei miatt. E beadványoknak, amennyiben nem ügyvéd szerkeszti õket, a Polgári Perrendtartás (Pp.) 93. § (3) bekezdése értelmében meg kell felelniük a teljes bizonyító erejû magánokiratok alaki kellékeinek, amelyeket részletesen a Pp. 196. §-a taglal.)
A bejegyzés után (a beadástól számított egy-három hónapon belül) az egyesület vezetõjének adószámot kell igényelnie a területileg illetékes APEH-tõl.
Megéri ennyi fáradozás? Véleményem szerint egy sok hasznos információt tartalmazó internetes honlap és fórum is megfelelő lenne a kapcsolattartásra, tapasztalatcserére.
Egyébként én is ott voltam a május 1-i találkozón a világoskék DACIA-val.
A solenza sajna "csak" a SN erősen átdolgozva!
A karosszéria a csehektől v. szlovákoktól megy Pitesti-re, már fényezve. Pitesti-en szerelik össze a motort, és Laguna váltót raknak hozzá (valamelyik F motorosét). A belső idézi a Renaultokat (vagy ugyanaz is), formák (kivétel a köralakú szellőzőrostély), anyagok...
Kényelmetlen, szűk - az elődjében a Novában, melynek a padlólemezére épült ültem és kipróbáltam -, és vagy 30 cm-rel rövidebb.
De tetszik, hogy a motorja, az összeszerelése és a fényezése is frankó.
Gratulálok először is Pleronak, az a műszerfal zseniális. Hogy volt ennyi türelmed?
A másik, sokkal lehangolóbb: tudjátok, szándékomban állt egy vadonat új, 0 km-es Berlina-t behozni Romániából. Nos, ebből nem lesz semmi. Ha valaki esetleg mégis szeretne kintről egyet, az alábbi dolgokba fog ütközni:
1. Csak a gyártól lehet vásárolni - irány Pitesti. Hiába "sírtam" a telefonba egy szatmári Dacia kereskedőnek, ő volt olyan szíves és megadta a gyár számát - +40-248-502000. Itt mivel senki sem beszélt magyarul - én meg románul nem tudok - csak ékes angolsággal lehetett érdeklődni.
2. Kiderült, hogy el kell menni hozzájuk, személyesen. Ki fognak állítani egy EUR 1-es papírt a kocsiról - ezzel 13% vámot lehet megspórolni hazánk Költségvetési bevételéből!!! De ez még a jobbik fele a dolognak. Odakint utánna kell járni valamilyen okmánynak, mely feljogosít arra, hogy egyáltalán kivihessem az országból az autót és ne szívassanak a határon. Ja, közvetlenül nem is lehet nekem vásárolni, kell egy exportőrt is bevonni. Ez a Dacia Export xxx - nem tudom mi a neve, de előkereshetem, ha valakit érdekel.
Kell egy számla, hogy tényleg 3950Euro-t pengettél le a gyárnál - illetve ott kicsivel olcsóbb, nyilván nincs rajta a kiskereskedelmi árrés, de tegyük fel, ennyiért vetted.
És kell a gyártól egy nyilatkozat, hogy ez a kocsi valóban egy EURO 2-es motorral szerelt, vadi új autó.
3. Miután szétszenvedtük az agyunkat a papírokon, lehet örömittasan a határ felé kocsikázni. Ha nem csavarozták szét a románok, majd a magyar határon megtudhatjuk, milyen is a Deep Throat techika. Elkérik ezen papírokat, majd ha mindeni oké - kizárt dolog, ismerem a Békés megyei határátkelők néhány őrét, szívatnak, mint állat -, kell kérni egy útvonal engedélyt, hogy Budapestre szeretnél jönni, ahol majd elvámolnak.
Ez az engedély meg azért kell, mert amilyen szerencsés vagy, minden közlekedési rendőr csak téged állít meg. Nem tanusítanak érdeklődést a fekete, lesötétített ablakú Sec600-as Mercik iránt, csak a Dacia-sokat szívatják. Mindegy...
4. Budapesten 2 helyen lehet vámoltatni. Vagy Csepelre mész, a 7.sz. Vámparancsnokságra - azt hiszem ez a neve -, vagy a XI. ker. Görgely u. 5-7-be.
5. Ha valamelyikben kikötsz, megint indul a szívás: kérik a papírokat, majd a kocsi számlája alapján elbírálják, hogy nem akarsz-e spórolni az állandóan hiánnyal küszködő Állam bácsi feneketlen zsebének rovására.
Ha nem, akkor 35-40% vámteherrel megúszod - ha meg nincs nálad az EUR 1-es papír +13% vámot is ki kell csengetned! Hát nem megmondtam, hogy kérd el a gyárban?!
6. Mivel 0 km-es új kocsid van, a Közlekedési Főfelügyelet nem szedi szét a kocsit, reméletőleg különösebb bonyodalom nélkül megkapod a Forgalmi Engedélyt.
7. És ha minden összejött, boldogan kifordulsz a vadi új Dacia-val Budapest egyik útjára, hazafelé veszed az irányt, majd az egyik keresztezésnél állva egy hülye belédszalad hátulról.
KELLETT NEKED ÚJ KOCSIT VENNI!!!!!!
Amelyiket menni láttad, az az enyém volt! :)
Egy fehér színű, fekete lökhárítókkal.
Azért nem álltam be a testvérek mellé, mert a kutyámmal voltam, meg nem akartam a szépen festett kocsik mellett egy pattogzott kocsival égetni magam. :(
Egyébként tudtok javasolni olyan lelkes autófényezőt, akiben Ti is megbíztok, és pesti a tag?
Azóta nem hívtam fel, de hétfőn teszek még egy próbát, mert nagyon húzta a száját, hogy nem lehet kapni 1.6-os Berlina-t, én pedig azt szeretnék.
Remélem összejön.