Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MadRabbit88 Creative Commons License 2017.08.02 0 0 31521

Hello! Megigényeltem a MOL Green Card-ot.

Akkor tényleg ingyenes, semmi egyéb költsége nincsen?

Csak feltöltöm, és maximum banki tranzakciót fog nekem pénzbe kerülni?

Az baj,hogy kinézett benzinkút MOL Csömöri út (volt AGIP) , hajnalban is nyitva van, ha MOL oldalán leszűrök, és kiválasztom,hogy green card, akkor azt benzinkutat nem dobja,hogy lehet fizetni green card-al.

Lehet az,hogy némelyik volt AGIP kútnál nem fogadják el?

 

Remélem itt van prémium benzin.

Ciki lenne,ha tankolnék, fizetnék green card-al, majd közlik bocs nem lehet és se pénz,se bankkártyán nincs nálam lóvé :D

Azért néztem ki azt,mivel arra megyek, meg jövök is haza, és szeretem tankolást hajnalban elintézni, mivel akkor megyek dolgozni,kúton rajtam kívül csak a személyzet van :D

Előzmény: Landsmann_ (31503)
JRevai Creative Commons License 2017.08.01 -1 0 31520

Hát lehet, hogy te véletlenül gyilkolod a motort, de én értek hozzá. Sokkal jobban tudom csinálni a nyomatékillesztést, mit bármilyen gép. Mert nem csak a motort ismerem, de a saját szándékaimat is... amit egy gép soha nem fog.

 

De egészségedre. Nyugodtan élvezd csak nyugodtan... én nem örülök, ha lassan mindent megcsinálnak helyettem. Addig tudom, hogy élek.

Egyébként marhaság. Országúton kb. soha nem kell váltani, városban pedig kultúrember nem jár autóval (ha teheti). Akkor miről beszélünk?

Előzmény: GeriSoft07 (31519)
GeriSoft07 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31519

No meg a motort se tudod legyilkolni, mert elvált a váltó

Előzmény: sanyooo1 (31517)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31518

Dieselmotor hajóba, traktorba, kamionba való, nem személyautóba. 

Előzmény: GeriSoft07 (31516)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31517

A hagyományos "bolygókerekes" amerikai váltó sohasem ment tönkre. A többire én sem esküszöm, de a módszerváltás óta lecserélődött autópark magával hozta a balasetek számának erős csökkenését! Ha ezt megfejelnénk az "autómata váltó" széleskörű elterjesztésével, rengeteg ember élhetne tovább, nem kéne meghalnia baleset által. Én az autórádiót is balesetmegelőző eszköznek tartom. 

Előzmény: GeriSoft07 (31516)
GeriSoft07 Creative Commons License 2017.08.01 -1 0 31516

és megdöbbentő, hogy az emberek félnek az automatától, mert "ha tönkremegy, mennyibe kerül"

Egy átlagos hidraulikus váltó 400-800e, egy dsg féle ok 1-1,2mFt is lehet

de a kézi váltó ha tönkremegy? volt szerencsém, kuplung kinyomó csapágy + tárcsa + kettőstömegű cseréhez egy dci motornál, fél milla volt majdnem szereléssel.

és a váltóhoz még nem is nyúltak

Előzmény: sanyooo1 (31515)
sanyooo1 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31515

Azért az megdöbbentő, hogy a gyártók pár dollár spórolásért még mindig a kéziváltós kocsikat tolják Európában! Jó 30 éve olvastam, vagy régebben, hogy Japánban (már akkor) a motorkerékpárok is automata váltósak. 

Előzmény: MadRabbit88 (31514)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31514

Már ha abból indulunk ki, hogy mai fiatalok között egyre többen tesznek automatára jogsit. Igaz így korlátozott a jogsi. Ha szülőknek is automata autója van, gyerek is vezetheti néha, akkor az biztos,hogy nem fog átszokni manuálisra.

Nekem igazából mindegy mivel megyek. Mindkettő ok manuális, automata. De választanom kell, akkor automata. Igazából BP-n belül mozgok dugo miatt nagyon jól jön. Na de téma off. Mert nem a Wagon R-ről van szó.

Előzmény: giornalista (31513)
giornalista Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31513

szerintem átvált majd a trend. az automata lesz az alap, és a lelkes szubkultúra, aki hajlandó megfizetni, kérheti kézi váltóval a kocsiját. láttunk már ilyet az autóiparban.

Előzmény: JRevai (31512)
JRevai Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31512

Ilyesmire gondoltam:

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/07/07/mostantol_johetnek_a_kezivaltos_hibridek/

 

Persze nem tudni mire harapnak rá a gyártók. A technika mindenesetre már jó ideje készen van.

Előzmény: giornalista (31511)
giornalista Creative Commons License 2017.08.01 0 0 31511

kizárt, hogy megváltozzon ez a trend :)

 

ezeket az autókat nem élmény vezetni, hanem közlekedni kell velük. oda meg automata kell

 

az élményhez nem, de azt máshol kell keresni, nem hibridéknél. jól is van ez így, szerintem.

Előzmény: JRevai (31506)
JRevai Creative Commons License 2017.07.31 0 0 31510

Egészségedre.

Nem vagyunk egyformák.

Nekem a vezetés - mint utazás és mint gépészkedés is - örömforrás volt és remélem az is marad mindvégig.

Persze, ha a 7-est buszt vezetném napi 8 órában, én is másként gondolnám. Talán.

Előzmény: MadRabbit88 (31508)
Inc.corp. Creative Commons License 2017.07.31 0 0 31509

Azzal számolj a több féle variációk kipróbálásánál,hogy becsapós lehet a tapasztalás.Mivel az első feltételezhetően jobban működő üzemanyag kiatakarítja az esetleges lerakódásokat stb.,így a következőknél már nem vagy alig lesz érezhető a különbség/javulás.Valamint ehhez megtett km is kell,variációként min.1500-2000km.Mire a végére érsz,eközben változnak az időjárási körülmények amik megint csak bezavarhatnak.Nekem most volt egy viszonylag sűrűbb, 2500km/hó időszakom az átlag 800km/hó-hoz képest 3hónapon keresztül,így hamar előjöttek a különbségek.

Előzmény: MadRabbit88 (31507)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 31508

Én magamból indulok ki, amíg ki nem próbáltam az automatát addig nem is kellet volna, most meg már rosszul vagyok,ha manuálissal kell mennem :D

Első alkalmam az volt amikor saját automata Wagon R+ -om után beültem egy manuális öreg swift-be. Motor indít majd automatikusan ráálltam fékre :D Nem tettem még sehova váltót,akkor szembesültem, jah kuplung meg berakni egyesbe, kézi kienged :D

Előzmény: JRevai (31506)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 31507

Megpróbálom minden változatot. Mol, OMW, prémiumbenzin kategória, és külön adalékanyaggal, a Lukoil 95-öst.

Előzmény: Inc.corp. (31505)
JRevai Creative Commons License 2017.07.31 0 0 31506

Volt és lesz is manuális hibrid (olcsóbb, egyszerűbb és az európai ember számára is elfogadható).

Fogalmazzunk úgy, hogy jelenleg a legelterjedtebb hibridek automaták.

De ez a trend megváltozhat - szerintem meg is fog. Bár, hamarosan az övezetés alap lesz az átlagos autóknál, az meg nem fog menni automata nélkül.

Előzmény: MadRabbit88 (31501)
Inc.corp. Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31505

Üdv

A külön adalék használata is opció lehet,legalábbis árban mindenképpen (~400Ft/~35l) Lukoil95-ösből tankolva.Én így használom.100.000km-el vettem az autót és érezhető változások történtek a 3.tankolás,kb.~1500km után.Főleg a fogyasztás és a menettulajdonságok tekintetében.Az üzemanyagrendszer nem lett megbontva és pl.a szelepek sem,tehát belső lerakódásokkal nincs tapasztalatom.

Előzmény: MadRabbit88 (31494)
GeriSoft07 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31504

mikor megvettem, benne volt a könyvében a kocsi életében 3 műszaki vizsga papír, számla, km állással. nem kellett sokat gondolkozzak :)

Előzmény: MadRabbit88 (31502)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31503

Nincs díja a kártyának. Tölteni lehet átutalással, ekkor van 2-3 nap átfutási ideje. Vagy tankolásnál. Én általában ez utóbbit alkalmazom. Alig több idő mint egy bankkártyás fizetés. Pillanatok alatt megvan. De akár nagyobb összegte is feltölthetsz és míg abból van, addig tankolsz. Én szeretem. 

Előzmény: MadRabbit88 (31500)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31502

Ha körül nézel piacon elég drágák az autók,ha jó állapotú hidd el elviszik. Kereskedőtől abszolút nem vásárolnék. Néztem párat egy se volt olyan ami nem nem volt tekergetve... Mivel lekérdeztem az autók adatait.

Példa: 2014 08: 163e, 2016.03: 98e. Ilyenek voltak nem bíztam bennük sose. Egyiket el is küldtem francba emiatt. 

Fél évig kerestem mire meglett az sajátom igaz nem volt sürgős.

Én fölraknám helyedbe 730e-ért. Ha valakinek tetszik alkuval együtt elviszi 700e-ért.

Előzmény: GeriSoft07 (31498)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31501

Amerikában autók 90 - 95%-ka automata. Igen nem tudnak menni manuálissal de szerintem kb az emberek 70% nem pedig 38%. Craiglist-en nem is találtam nagyon manuálist. Európában is elfog terjedni az automata lásd a hibridekből nincs is manuális.

Én például magamból indulok ki kényelmi szempont. Én se vettem volna azt míg ki nem próbáltam egy BMW-t, na azután már nem is akarok manuálist vezetni :D

Kénytelen vagyok de ritkán,csak hogy ne felejtsek el váltani :D

Előzmény: Landsmann_ (31497)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31500

Kipróbálom mindkettőt. Azért tartottam MOL-os Green Card-tól,mert nem tudom van-e éves díja. Meg állandóan tölthetem ezáltal kötve vagyok ahhoz,hogy csak MOL-nál tankoljak.

Egyébként 198e van az autóban,de nem nézné ki belőle senki, nincs bajom vele,csak kiváncsi vagyok arra van különbség normál benzin és prémium kategória között. Persze ezt egy tankolás után nem lehet megállapítani, mindegy most kipróbálom Maxxmotion 100-at aztán molnak prémium kategóriáját.

Előzmény: Landsmann_ (31496)
GeriSoft07 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31499

volt két gerincműtétem, meg egy instabil gerinca maradéka, ha beáll, akkor a bal lábammal nem tudok semmit, úgy fáj, max beemelem a kocsiba.

Nekem létfontosságú emiatt.

Amúgy bő 1m km-t mentem kézi váltóssal :)

Előzmény: Landsmann_ (31497)
GeriSoft07 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31498

a 800 már szerintem erős egy 14 éves kisautóért, de a 650-700e az biztos gyorsan elkelős ár.

Én anno ezt úgy vettem meg, hogy felkerült, másnap elmentem megnézni, aztán egy órán belül mentem a pénzzel.

Előzmény: MadRabbit88 (31495)
Landsmann_ Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31497

AZ automatára rátérve egy gondolat erejéig. Nálunka  kézi váltós autók az elterjedtebbek, meg gyakorlatilag egész Európában. Múltkor láttam egy statisztikát, abban az állt, hogy az amerikaiak 38 % képtelen kézi váltós járművet vezetni. Ott igazán elterjedtek az automaták. 

Landsmann_ Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31496

Igaz, hogy én nem OMV-tm, hanem MOL EVO Plust (leánykori nevén MOL EVO) tankolok mindig, de m,ivel mindegyik prémium üzemanyag, így a normálhoz képest lehet összehasonlítani. A Vezess.hu oldalon vannak videók. Van egy két részes film a prémium üzemanyagokról. Érdemes megnézni. Sokan mondják, hogy ab drágábbat tankolta és nem vett észre semmi különbséget. Míg más meg azt mondja, hogy szinte megtáltosodik a motor. MIndkét félnek igaza lehet. Ugyanis azt mondják a filmben, hogy mivel más az összetétele, más az adalékok mennyisége, összetétele, másként is működik. A Premiumban olyan összetevők vannak, amik nem engedik a lerakódást, illetve ha van, akkor azokat feloldja, ezzel tisztítva a motort. Akkor nem lehet észrevenni különbséget, ha egyébként is jó állapotú a motor, nincsenek lerakódások. A premium üzemanyag megakadályozza a lerakódást. Egy elhanyagoltabb, idősebb motor esetében valóban jelentős javulás tapasztalható. Teljesítménynövekedés, dinamikusabb működés, tisztább kipufogógáz. Én 38500 km-el vettem az autót, most 86500 van benne. Egy kivétellel mindig a prémiumot kapta, így nincs összehasonlítási alapom milyen lenne a normál benzinnel. De tökéletes az égés, gyönyörű tiszta a kipufogó, szépen jár a motor, semmi csörgés, zörgés. Jó, ilyen idős motornak nem is illene még csörögni zörögni. Átlagfogyasztás 6,4. Ebben benne van város, vidék, klíma használat. Ugyanaz az 1,3-as M13A motor mint neked. Mol Green kártyával pedig az aktuális kút áráéhoz képest olcsóbban lehet tankolni, akár 8,5-15 FT-al literenként. Nekem az előző tulaj is mindig prémium benzint tankolt, így én is meghagytam ezt a jó tulajdonságot. Én mindig hosszútávra választok autót, így nem mindegy, hogy milyen állapotban tartom meg. Amennyire csak tudok, vigyázok rá. Hálás kis jószág, megérdemli a törődést. 

Előzmény: MadRabbit88 (31494)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31495

Enyem is A/T valtos klimas verzio 2004.10 havi siman er most 750-800e-t tied is olyan 700e korul lehetne eladni. Hozzateszem azert is, mert ritka automata.

Előzmény: GeriSoft07 (31489)
MadRabbit88 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 31494

Sziasztok! Tankolt mar valaki 1.3-as 1328ccm-es Wagon R+ OMW Maxmotion100-as benyat? Szereti az auto? Idaig Lukoil 95-el es mol 95-el jartam. Neha 98-as Auchan.

phelodias Creative Commons License 2017.07.28 0 0 31493

Sziasztok,

 

Esős időben belecsúsztam hátulról az előttem haladóba kb 30-cal, összetört az autóm (2003-as Wagon R+ 1.3 GLX, 56kW, ezüstszürke) jobb eleje (sárvédő, motorháztető, lökhárító, lámpatest, ködlámpa).

Ami nagyobb baj, hogy a sárvédőt tartó karosszériaelem is hátrébb ment kb 1-2 centit, emiatt akad a jobb első ajtó.

Az autó nagyon jó műszaki állapotban volt, egy ismerősöm nyugdíjas apukájától vettem 105000 Km-rel, gyönyörű állapotban, ezért megjavíttatnám.

Tudtok tanácsot adni, hogy kihez forduljak illetve hozzávetőlegesen mekkora összeg lehet a javíttatás, elemcsere és a huzatópados beavatkozás?

 

Előre is köszönöm, jó hétvégét!

 

Noniac

 

plepi Creative Commons License 2017.07.27 0 0 31492

2000 évjárat motorkód jó köszi a választ!

Előzmény: tomi2107 (31488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!