látszódik, meg is van nekem a kép, inkább gyakorlati dolgokkal kapcsolatban vagyok tanácstalan. Hallottam régebben olyant hogy a hüvely melegen jön ki a reduktorházból, mert bele szokott rohadni.
Szóval mielőtt nekiesnék melegíteni, meg nagykalapáccsal püfölni, előbb szeretném kikérni azok véleményét, akik már csináltak ilyen műveletet. :)
tud valaki segiteni abban hogy van egy ekém és nem a hozzá való kormánylemezt és toldot vettem . kérdésem hogy hogyan fogasam fel elöször a toldot aztán a kormánylemezt?
6 éve vettük a gépet, 84es kiadású. mióta nálunk van még nem volt az elejéhez nyúlva, csak amikor a behajtás szimmeringjét cseréltük, de annak ide semmi köze. Olajszintek rendszeresen ellenőrizve.
Talajegyengetést végeztem vonólappal, volt egy párszor, hogy nem akart belekapni a földbe ezért lenyomattam, nyilván ilyenkor nagyobb terhelés jut az elejére, hallottam is 1-2x hogy megcsúszott a malac, tehát annak a menete sincs rátépve.
Mikori a gép?volt mostanában szerelve a szöghajtása?mennyire volt az eleje eröltetve?Az elmondataid alapján valami hézagolási probléma lehet vele a szögtengelyek körül,a derékszöghajtásban.Még annyi,h a reduktor hüvelyed ami a reduktorban van és ami ebbe belemegy hüvely lehet ezek is kopottak lehetnek és ilyenkor feszül amikor be van kapcsolva az eleje,és ilyenkoris letudja darálni a fogakat,vagy még akkor is ha volt szerelve és nem eredeti szögtengelyek lettek belerakva,hanem szar kinai,mert az bizony gyenge anyagból van!
Sziasztok! "Befékezett" az mtz bal eleje... :S Levettem a derékszöghajtás fedelét, és a fogaskerekek elég hiányosak. összedarált amit csak lehetett. Olaj volt benne, ezért máshol kezdtem keresni a hibát, ezért pajszerral próbáltam lógások után kutatni. Fogaskerekek tengelyei nem lógnak egy picit sem, de az egész kerékagyas hóbelebanc, ahol rugózik és ahol a kormány fordítja az lóg le-föl jobbra-balra előre - hátra(a másik oldalon is megnéztem, de ott szinte semmi mozgás nincs)..
Felemelt, tehermentesített állapotban kézzel könnyen forog, deha pajszerral alulról megfeszítem, akkor akad, valószínű, hogy ezért is darálta le a fogakat.
Valami nagy gáz van...
Leírná valaki a szétszedés pontos menetét? Ahogy nézegettem a nyomtáv állító résznél ki lehetne húzni az egész derékszöghajtásos részt, de nem tudom, hogy szükséges-e, vagy alulról a kerékagy felől kezdve bontsam szét?
Leviszi a cégtől a feszítővágót, meg a motoros darabolót és lerendezi örökre azt a qrva tárcsát. Még az eladásával se kell bajlódni, egyből lehet vinni az ócskavastelepre...........
fékszerkezetenként 3 rúgó van (3-as avgy 5-ös) és 3 db golyó, ha szétszeded nézd meg hogy milyen a rugó nincs kinyúlva vagy könnyen nyillik-e, golyóknál a felszínüket nézd meg, és hogy még golyó formája van-e