Keresés

Részletes keresés

Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 6992

Azt nem tudom:)

Előzmény: ICS MÁNIÁS (6991)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2006.04.22 0 0 6991
Őt megint felújították? :-)
Előzmény: Airbus A320 (6990)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.22 0 0 6990
Szolgálati HÉV Filatorigátnál:)
Szentendre Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6989
Mint mindig :-)))
Előzmény: Zénóka23 (6988)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6988
gonosz! :-))
Előzmény: V46 021 (6987)
V46 021 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6987

 

/azt hiszen én ezt írhatom :-)))/

 

Nem tiltakozom. :))

Előzmény: Szentendre (6982)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6986
Bocsi a duplázásért! :-(( Az első esetben nálam úgy jelezte, hogy nem küldte el.
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6985
Igazad van. Jobb esetben lezárni az ajtót, rosszabb esetben utasok le és szerelvényvonatként tovább. :-((
Előzmény: Szentendre (6982)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6984
Igaz! Jobb esetben lezárni az ajtót, rosszabb esetben utasok le és szerelvényvonatként továbbítani. :-((
Előzmény: Szentendre (6982)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6983
Ezt így is tanítják. " A járművezető alapjába véve lusta ember." Ezt idéztem egy nagyon jó oktatótól, főnöktől.
Előzmény: Infós (6981)
Szentendre Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6982
Van olyan helyzet pl. ajtóhiba amikor a jv.-nek fel kell emelnie a nagy hátsóját /azt hiszen én ezt írhatom :-)))/ és hátra kell mennie megnézni a hiba okát. Ekkor tud hasznos lenni a led mivel kiderül, hogy melyik a rossz ajtó és el tudja dönteni /talán/, hogy mit is kell csinálni.
Előzmény: tp01 (6977)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6981

Nah, most meg te előztél meg... :-P

 

Szóval az, hogy az indításjelző mellett világít és a tükörből nem látszik, alapvetően nem baj, hiszen az elhárítás is az ajtónál fog megtörténni, nem a vezetőálláson. Ha két-három nyitás-csukás nem oldja meg, a jobbak csak akkor állnak fel és indulnak el a szerelvény mellett...

Előzmény: Zénóka23 (6979)
tp01 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6980
Igaz, ez nagy segítség. Mikor szerelték be (kezdték el beszerelni) ezeket? Nekem új volt kb. 3 hete.
Előzmény: Zénóka23 (6979)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6979
De a keresés akkor is leszükül már csak arra a 6 ajtóra.
Előzmény: tp01 (6977)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6978
És a gödökköi HÉV vonalon szerintem már mindegyik szerelvényen van ilyen. (és ha jól tudom, elég régóta)
Előzmény: Zénóka23 (6976)
tp01 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6977

Köszi!

A ledeket is észrevettem már, de azok viszont nem látszanak a visszpillantó tükörből, mivel az ajtónyílás tetején vannak, mint az indításjelzők ill. -gombok.

Előzmény: Infós (6975)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6976
Igazából a járművezetőnek nagy segítség. Ha valamelyik kocsiban nem zárodik be az ajtó, azt a járművezetőnek jelzi az ajtók zárva jelzőlámpa. (nem alszik el) Ez a külső sárga lámpa megmutatja, hogy melyik kocsiban van a gond és az indításjelző mellett meg egy kis vörös led azt is megmutatja, hogy melyik ajtóval van a gond. Ez azért szükséges, mert előfordul olyan helyzet is, hogy az ajtó látszólag zárva van, de mégsincs valami okból végállása.
Előzmény: tp01 (6974)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6975

Nem az utasnak kell, hanem a járművezetőnek.

 

A járművezető csak azt látja, hogy az lámpája nem aludt el, tehát egy ajtó nyitva van.

 

Ha csak megfeszült egy kicsit, igen nehéz megtalálni, főleg egy 18 ajtós vonaton. Így azért könnyebb, főleg, ha az ajtó felett is világít egy kis led, így két ajtószárnyra szorul a vizsgálat. :))

Előzmény: tp01 (6974)
tp01 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6974

Hali!

 

Ezt már én is észrevettem, és ahogy láttam akkor ég, amikor nyitva van az ajtó. Tehát valami olyasmi lehet, mint a metrónál a lámpa, bár nem értem, hogy az utasnak miért kell, hisz megnézheti az ajtót is, hogy nyitva van-e...na mindegy, nem értem a pontos funkcióját, valaki magyarázza el:)

Előzmény: Airbus A320 (6973)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6973

Köszi:)

Amugy megjelentek a Szentendrei vonalon olyan HÉV-ek amelyeknek van egy sárga lámpályuk a kocsi egyik sarkában.Ezek mire jók?

Előzmény: Zénóka23 (6972)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6972
Tanuló volt Aquincumban és teknőztették a vonatot. De egyébként a váltót jó a "szokottól eltérő" írányba is járatni. Én szeretem, ha járművezetőként az 1-en kersztűl visznek páros vonatként.
Előzmény: Airbus A320 (6963)
exmv Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6971

a Rákos felől jövő vonatok nagy része úgyis az 1-X vágányokra, míg az 1-esről jövők az X-13 vágányokra futnak be.  

 

Ez így tulajdonképpen...

A szolnoki és hatvani ingák gyakran érkeznek a 11-12. vágányokra, a Fradi felől érkezők pedig rapszodikusan a 6-13. vágányok valamelyikére.

Előzmény: Törölt nick (6967)
exmv Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6970

de hogy Kő felső - Keleti között miért, azt nem tudom. :-(

 

Hogy ne kelljen mindent keresztbe járatni :)

Előzmény: Infós (6968)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6969
Igen így gondoltam, ahogy rajzoltad. Az lehet, hogy érdekes, viszont a nagykereszt miatt folyton ácsorognak a vonatok. :-( Inkább lenne kissé kevésbé érdekes. :-) Viszont egy csomó pénzbe került.
Előzmény: Infós (6968)
Infós Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6968

Most így néz ki a dolog Keleti bejáratig:

 

 

Kőbánya felső       ------>>>------ [

Ferencváros-elág. ------<<<------ [

Ferencváros-elág. ------>>>------ [

Kőbánya felső       ------<<<------ [

 

 

Lehet, hogy jobb lett volna, így viszont biztos, hogy érdekes. :)

 

 

 

A baljáratú közlekedésről:

 

A mávos Forgalmi Utasítás ezt írja:

 

"1.80. Helyes és helytelen vágány

 

Kétvágányú pályán azonos irányú vonatok részére kijelölt vágányt, menetirányt tekintve a jobb vágányt — kivéve Bp. Keleti pu. - Kőbánya felső - Rákos fenti pálya és Bp. Déli pu. - Bp. Kelenföld — helyes vágánynak, a másikat helytelen vágánynak nevezzük."

 

 

A Kelenföld-Déli között tudom, hogy miért, Rákos-Kő felső között sztem a régi rendszer miatt, de hogy Kő felső - Keleti között miért, azt nem tudom. :-(

Előzmény: Törölt nick (6967)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6967
A Keletiről jut eszembe: meg tudja valaki mondani, hogy Rákos és a Keleti között miért balmenetben járnak a vonatok? Nem tudok rájönni az értelmére. Valamint az is szöget ütött a fejembe, miért is kellett az 1-es vonal becsatlakozásánál azt a méregdrága hidas megoldást kiépíteni, mivel ezzel mesterségesen kereszteztetik a vonatokat a pályaudvar bejáratánál. Sokkal ésszerűbb lett volna, hogy a két Rákos felől jövő vágány mellé igazodik balra a két 1-es vágány, hiszen a pályaudvaron a Rákos felől jövő vonatok nagy része úgyis az 1-X vágányokra, míg az 1-esről jövők az X-13 vágányokra futnak be.  
Előzmény: Infós (6964)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6966
Pontosat nem tudok mondani de mintha arról let volna szó ,hogy idén Szentendre-Békásmegyer között újitják fel a pályát.Biztos tud valaki bővebbet.
Előzmény: IKARUS 435 (6965)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.04.21 0 0 6965

Sziasztok!

 

Tudna valaki nekem információt adni azzal kapcsolatban, hogy lesz-e idén nyáron pályafelújítás a szentendrei vonalon és hogy pontosan melyik szakaszon?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Infós Creative Commons License 2006.04.20 0 0 6964

Lehet, hogy unatkozott a forgalmi szolgálattevő. Vagy tanuló volt nála. Vagy a váltóhajtómű csak kitérő irányban adott végállást. Vagy kiégett az Aq/A jelzőn a zöld (bár ez önmagában nem indokolja a második vágányon való áthaladást). Vagy kiégett az Aq/V3/1 jelzőn a vörös és a pótvörös egyszerre (nem túl hihető). Vagy csak úgy...

 

 

:)

 

Érdekes, a Keletiben nem szokták megkérdezni, hogy miért a kirányon át jönnek, miért nem eggyel arébb! (Tudniillik a két kezelési körzet között (1-7 és 8-13 vágányok) három helyen lehet átjárni.)

 

Tudom, a Keletiben kevés az áthaladó vonat... :))

Előzmény: Airbus A320 (6963)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.04.20 0 0 6963
Ma hazafele jövet a HÉV Kaszásdüllő és Aquincum közt bement a középső vágányra vagyis arra amely normális esetben a befele jövőké.Néztem miért mentünk át a középsőre de nem láttam semmi szokatlant.Tud erről valaki valamit?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!